Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Ketose og salazopyrin?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-09-11, 11:49   #1
emmatrollet
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2011
emmatrollet er på en erverdig vei

Ketose og salazopyrin?

Heisann...

Jeg er en jente på 36 år som startet opp med ketolysekuren januar dette året. Gikk ned 12 kilo på 6 måneder. Så var det ferietur med familien, bryllup til min søster og 50 års dag.. Har nå de 2 siste månedene lagt på meg 4 kilo igjen..arg!!! Sist uke begynte jeg på an igjen. Etter 1 uke skulle jeg da vært i ketose??? Jeg har beherew og bruker enbrel sprøyter.. Men de 2 siste ukene har jeg også begynt å bruke salazoperin i tillegg. Leste på pakningen at urinen kunne bli noe gul, men det er jo sticksen også som skulle vært rosa.. Er det noen som har erfaringer med dette..

emmatrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 11:51   #2
emmatrollet
Nytt Medlem

Sv: ketose og salazopyrin...

salazopyrin skulle det stå..

Gammel 15-09-11, 11:58   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og salazopyrin?

Det er fullt mulig at medisinen kamuflerer evnt ketoner i urinen. Du blir nok nødt til å stole på at du spiser riktig etc for være i ketose.
Holder du deg til under 30 karber pr dag, er du nok helt sikkert i ketose og trenger ikke tenke på stiksene. De viser jo tross alt bare hva som er i urinen din, ikke alt om hva som skjer i kroppen!

Har du andre tegn på ketose, da?
Hodepine, kvalme, slapp, nedsatt matlyst osv.....

Gammel 15-09-11, 12:07   #4
emmatrollet
Nytt Medlem

Hei.. :-)

Ja, jeg har alle "tegnene" på ketose. Hodeverk hadde jeg i 3 dager, og jeg er heller ikke sulten lenger. Gått ned i vekt har jeg også. Men det irriterer meg sånn at denne sticken ikke viser rosa.. Det har noe med motivasjonen å gjøre.

Gammel 15-09-11, 12:22   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av emmatrollet, her.

Hei.. :-)

Ja, jeg har alle "tegnene" på ketose. Hodeverk hadde jeg i 3 dager, og jeg er heller ikke sulten lenger. Gått ned i vekt har jeg også. Men det irriterer meg sånn at denne sticken ikke viser rosa.. Det har noe med motivasjonen å gjøre.

Jeg ser den, men tross alt går du ned i vekt og viser alle tegn til ketose. Medisinene er vel litt viktigere enn den rose stiksen, eller hva?

Gammel 16-09-11, 16:32   #6
Fluke83
Medlem

Fluke83 sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 42
Fluke83 er på en erverdig vei

Når jeg gikk på salazopyrin og spiste ketogent så jeg tydelig utslag på stix allikevel når jeg var i ketose, fargen fra pillene hadde liten innvirkning

Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er jeg i "ketose"? Er det vanlig å føle seg annerledes på "ketose"? jonibulda Spørsmål og svar 5 04-09-11 18:25
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Ketose - ikke ketose IdaMarie Lavkarbo generelt 15 28-08-10 11:17

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.