| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Tips til bruk av avocado?Jeg prøver å kutte litt på meieriproduktene og tenker å prøve Avocado som alternativ fettkilde. Har knapt smakt det, og lurer derfor på hvordan dere pleier å spise/bruke/tilberede den? Hvilke kjøper man - de myke, harde, mørke, lyse...? Noen gode tips?
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20)
|
|
|
#2 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til bruk av Avocado? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:)
|
|
|
#3 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til bruk av Avocado?Majones og kokosmelk er også fine alternative fettkilder.
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
|
|
|
#4 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til bruk av avocado?
Avocado kan nytes som den er, men du MÅ ha salt på ellers smaker den ikke noe særlig godt, litt vammelt, vil jeg si........... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
|
|
|
#5 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Sv: Tips til bruk av Avocado?
Da mener du vel hjemmelaget majones? For den butikkjøpte er vel ikke særlig sunn...?
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
|
|
|
#6 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til bruk av avocado?Hei, |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
|
|
|
#7 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Tips til bruk av avocado?Det ligger mange flotte oppskrifter her allerede, men har en oppskrift på en enkel avocadosalat som passer utmerket med grillet/stekt kjøtt eller fisk. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 58
![]() ![]() |
Sv: Tips til bruk av avocado?Avokado kan brukes som den er og som du ser i linkene du har fått lengre opp. Men andre gode fettkilder er også cocosa og smør som du kan lage eggemelk av som igjen kan brukes til å lage kakao eller kaffelatte.
Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse
|
|
|
#9 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Sv: Tips til bruk av avocado?Jeg spiser avocado til lunsj hver dag. Spiste bare en halv før, men nå spiser jeg to halve. Blir god og mett da. ELsker denne oppskriften, er inspirert av oppskrift herfra, men har laget min egen variant:
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Tips om avocado | Nille | Induksjonen | 49 | 16-01-15 21:34 |
| Avocado-tips? | Marygold | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 12 | 24-02-11 14:54 |
| Har noen tips til bruk av kokosmelk i mat | smiley75 | Ketolysekuren | 3 | 19-03-10 09:06 |
| Avocado | Maryrose | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 9 | 20-11-09 00:25 |
| Bruk av krydder. Tips? | terry | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 0 | 30-11-07 15:13 |