| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2010
![]() |
Ketose og overspisingHei. Eg ser her at det går i egg og bacon til frukost, grønt, animask kjøtt til lunch og litt middag. Thats it? dykk et 3-4 måltider, tilsammen kansje 130 g feitt og 80 g pro. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: egen
|
|
|
#2 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketose og overspisingDet finnes ikke et fasitsvar. Du spiser til du er mett, men ikke overmett. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2011
![]() |
Sv: Ketose og overspisingSå mye mat |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
|
|
|
#4 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Sv: Ketose og overspisingEnig i at det kan lønne seg for noen å holde oversikt over kalorier også. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
|
|
|
#5 |
|
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Ketose og overspisingEg prøvar å holde "sjakk" på dagtid, men svolten melder seg ettermiddag/kveld. var i kanonform i fjor sommar, 6-7% kroppsfeitt. Gjekk nok på ein liten smell, for har ikkje samme motivasjon til fokus på mat, diett osv. Plutselig er vekta opp 13-14 kg, og sjølv om litt av meg vil, så er ikkje heile kropp og hode klar for slik jobbing med diett, fokus og disiplin. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketose og overspising
Akkurat dette skjønner ikke jeg heller, selv om jeg har prøvd å forstå så virker det ikke logisk. Jeg vet mange går ned i vekt på denne fete kosten. Men samme hvor mye jeg prøver på å skjønne dette kostholdet gjør jeg det ikke. Jeg klarer ikke å se det sunne med alt fettet. Dette er ikke ment som kritikk, bare deler en tanke. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :)
|
|
|
#7 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Sv: Ketose og overspisingJeg har ikke noe fasitsvar, jeg heller - men for meg er det umulig å overspise så lenge jeg holder fettprosenten i dagsinntaket på 70-80% (og styrer unna sult-triggere - ting med for mye søtsmak).
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
|
|
|
#8 |
|
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Ketose og overspisingdu har rett i det, eg veit ikkje fordelinga. Kan skrive opp mengde, men utpå dag/kveld gir eg f... og smået heile kvelden. Har vegd og rekna i fleire år tidlegare, dog ikkje lavkarbo, men meir norsk vanleg fordeling. Kansje eg skal gje 80%-20% feitt/pro ei veke, og sjå utvikling? Men, 2 timersøkt er fort 1300 kcal forbruk. Min basal er ca 1850, grovt sett forbruk døgn 2500, + trening. Skal eg prøve å ligge rundt 2600 pr dag? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Jeg må bare få kommentere her - for FØRST sier du at man må "passe på at man må forbrenne mer enn det man inntar daglig" - så sier du at du ikke forstår at noen går ned i vekt med 4000 kal og ingen trening hver dag? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
|
|
|
#10 |
|
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Ketose og overspisingJa, eg øker. Men eg trener tungt også så det er ikkje berre fett. på badevekta som syner vekt-fett-væske-muskel så går eg opp i fett%, ligg no på 13. Men eg har ikkje vore i ketose tidlegare. Dette er ny arena for meg. Tidlegare er det brød, frukt, karbopulver, snop, masse karber. overspising, tgrene, gafrle innpå med mat. Dette blir då ei omstilling for meg, der eg håpar ketose får meg til å kontrollere inntak av mat, redusere fett% og behalde hurtighet og styrke. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Seniormedlem
Hvor lenge har du holdt på - ketogent? Jeg ville roet ned treningen kraftig de første par ukene - så kroppen får en sjanse til å lære seg og hente næring fra fett. Hvis du nå har kjørt på to timer hver dag - FØR kroppen har kommet ordentlig i gang med fettforbrenningen er det kanskje ikke rart den skriker etter mat og du føler at du mister kontrollen og overspiser. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Seniormedlem
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
|
|
|
#13 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketose og overspisingAt du er sulten er vel som regel ett tegn på at du har brukt opp energien din, så det skader vel ikke å spise litt mer? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
|
|
|
#14 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner lavkarbo jeg, men er for moderat fett, mye proteiner og lite karber ca 72. Foretrekker også flerumettet fett. Respekterer de som lever på høyfett og ketose, og skjønner at kaloriene virker annerledes da. Det fungerer sikkert for mange. Jeg prøver ikke å skremme noen jeg. Men, jeg selv foretrekker ikke denne formen for lavkarbo. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Seniormedlem
Litt selvmotsigende her? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Det jeg skal fram til er at jeg vet det foreligger fakta på høyfett og ketose, og det er riktig det som er forsket på. Jeg skjønner dette, men har personlig vanskelig "for og skjønne det" og leve på en slik form for lavkarbo. Det blir ikke riktig for meg. Men for mange andre kan det være det riktige. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Ketose og overspisingTakk for fine svar her, dykk set med mykje kunnskap! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
![]() ![]() |
Sv: Ketose og overspisingHar du lest boka "Ferry food"? Tror kanskje den kan være av interesse for deg. Det er Bjørn Ferry, svensk OL-vinner som skriver (sammen med Cathrine Schück) om LCHF. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk
|
|
|
#19 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Ketose og overspising^^Helt enig med Kari Marita over her. Er ikke lett å skjønne seg på alt dette fettet, men sånn har vel de fleste det her inne. Det er ikke denne typen kosthold vi er oppvokst med at er "sunt". Logisk for våre hjerner å tenke, du blir feit av for mye fett. Greit at vi endelig har lært. Hvordan kan vi være kritiske til lavkarbo når vi sitter her inne? hehe
Hehe, det har du nok. diamonds are a girl best friend. har nok stått opp av de døde |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem
![]() |
Jeg overspiser? |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Seniormedlem
Nei, jeg vet ikke noe om hvordan du spiser - jeg svarer trådstarter her, fordi HAN spør om overspising...
Beklager om du opplever at jeg har "klagd" på din kunnskap. Du er kjempeheldig som har hatt normalvekt hele livet - og aldri opplevd alle utfordringene man kan møte på når man er overvektig. Dessverre innehar du ikke erfaring om overvekt og kampen mot kiloene, og siden jeg har vært overvektig siden jeg var 18 så anser jeg meg som å ha mer personlig erfaring om akkurat dette enn du har.
Dette gjelder ikke alle - jeg påstår at minst like mange spiser for LITE kalorier og får vektstagnasjon - og det er der min lille kalori-"misjonering" om du vil kommer inn
Du har vært medlem siden forrige måned, jeg har vært medlem siden høsten 2009. Jeg har hatt overvekt i over 20 år, og jeg har brukt snart to år på å lese alt jeg kommer over om lavkarbokosthold og kroppens metabolisme. Jeg anser meg for å være mye mer kunnskapsrik nå enn for to år siden - jeg anser meg for å inneha svært mye teoretisk og ikke minst personlig kunnskap og erfaring om kosthold og vektnedgang - men det skyldes at jeg har brukt MYE tid på dette også. Jeg kan ikke så "mye mer enn alle andre her inne" - men jeg kan mer enn en del her inne som ikke har brukt så mye tid og energi på å lese seg opp på temaet. (Uten at jeg nå ønsker at du skal ta dette som å gjelde deg - det var en generell tilbakemelding på det du sier om at jeg kan og vet så mye mer enn alle andre.)
Jeg er "all in" for å hjelpe og motivere, det synes jeg også er godt at jeg og mange her inne kan bidra med
Det har du helt rett i - men så var det ikke deg jeg snakket til heller i dette tilfellet |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nytt Medlem
![]() |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei Cato. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Overspising | torgn | Generell diskusjon | 7 | 05-08-10 14:03 |
| Ah, overspising av lavkarbobrød | sara | Lavkarbo generelt | 3 | 27-07-09 13:42 |
| Dårlig av overspising? | niomi | Spørsmål og svar | 3 | 04-08-08 23:55 |
| Overspising pga ketolysebrød! | Clarissa | Ketolysekuren | 29 | 04-03-08 18:31 |