Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg skulle gjerne hatt ei oppskrift *brød*

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-02-11, 16:04   #1
lykkepillen©
Medlem

Medlem siden: Aug 2008
lykkepillen© er på en erverdig vei

Jeg skulle gjerne hatt ei oppskrift *brød*

på lavkarbo-brød som IKKE blir klissete i midten.. Og som smaker mest mulig likt "vanlig" brød.
Jeg har fiberhusk og bakemiks.. ellers må det være ingredienser som man får på vanlig landens matvarebutikker...
Noen som har ei god oppskrift til meg?

lykkepillen© er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:18   #2
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg skulle gjerne hatt ei oppskrift *brød*

Hei,
Jeg bruker ikke å bake brød, men det skulle ikke forundre meg om du fant en oppskrift her: Den store brød-lenke-tråden

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:21   #3
otika
Medlem

otika sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Jeg baker jukseloff ,smaker som brød,men er flat i formen da ,ligger under oppskrifter her på forumet

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:25   #4
otika
Medlem

otika sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Jukseloff

3 egg
klype salt
1/2 ss splenda
2 toppa ts JBKM eller 2 ts fiberhusk (som er billigere å bruke,men gir samme konsistens)

Skill eggene og visp hvittene med saltet til det blir stivt.Hiv opp i plommene og sikt oppi JBKM og splenda,visp kraftig så det blir en fluffy røre

Pga manglene former i huset bruker jeg rund kakeform på 24 cm,har bakepapir i bunnen og stryker røra pent nedi

Stekes nederst i ovnen på 200 grader (varmluft) i 10 minutter, avkjøles og deles opp i passende skiver.Vanlig stekeovn : bruk 220 grader og samme steketid.Dobbel røre kan stekes i liten langpanne,men steketiden blir da 15-20 minutter

Denne oppskriften fant jeg her inne som bløtkake bunn og den er perfekt,men enda bedre som loff. Skal man ha bløtkake tilsetter man bare 3 ss splenda istedet for den halve ts.

Har prøvd oppskiften med bakepulver men da ble den klissete i bunn og toppen støvet Så følg det over

Med litt sukkerfritt syltetøy er dette himmelen og litt til

Alternativer til smak på loffen er : oregano,hvitløk,dill,rosmarin,soltørkede tomater,en neve revet ost osv osv

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:53   #5
Orkide
Seniormedlem

Orkide sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

http://forum.lavkarbo.no/showthread....Nannahs+br%F8d

Dette er et godt brød, det nærmeste vanlig brød jeg har prøvd

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:55   #6
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Blir det bløtt inni det du har forsøkt har du kanskje stekt litt for kort tid?

Mine favoritt av "bake-selv" brød er Karins beste brød - finnes på forumet, ellers er favoritten brødmix fra spisdegslank. Jeg er er stor fan av lettvinte løsninger hehe - brødmixen blandes bare med vann og hives i ovnen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 19:07   #7
lykkepillen©
Medlem

lykkepillen© er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Blir det bløtt inni det du har forsøkt har du kanskje stekt litt for kort tid?

Mine favoritt av "bake-selv" brød er Karins beste brød - finnes på forumet, ellers er favoritten brødmix fra spisdegslank. Jeg er er stor fan av lettvinte løsninger hehe - brødmixen blandes bare med vann og hives i ovnen

Neida.. det jeg lagde.. for sånn leeenge siden, var bare ei røre.. Og det var cottage cheese - klumper i midten liksom.. jæk!

lykkepillen© er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 19:10   #8
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Søk på Nannahs lyse søndagsbrød, beste lavkarbobrødet i vanlig brødfasong, beste lavkarbobrødet synes jeg. Ellers bruker jeg en del solsikkebrød når jeg har f.eks. ziggys tomatsuppe, bare søk på lavkarbo solsikkebrød i google.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Skulle gjerne vært på do.....:-) Lennor Ketolysekuren 16 22-07-05 15:26
dette skulle jeg gjerne visst mer om... Lynx Lynx Barns kosthold 2 10-06-05 15:07

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.