Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hei - godt nytt år

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-02-11, 12:50   #1
Jorkla
Medlem

Jorkla sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 37
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg
Talking

Hei - godt nytt år

.. vel det er lov til å ønske godt nytt år når jeg ikke har vært her siden før jul, og jeg har faktisk blitt savnet - det synes jeg er koslig!!

Vel, før jul nådde jeg målet mitt på 80 kg. Så tenkte å gi dere en liten oppdatering på hvordan det går. Altså jeg har tenkt på det lenge, men har rett å slett bare ikke fått rotet meg inn på forumet *skjemmes*

Som sagt så gikk jeg fra 103,5 kg til 79.9 kg ved å følge ketolysekuren til punkt og prikke (med noen uforutsette sprekker og abnormale utskeielser) Buksestørelsen min gikk fra 36tommer til 30 tommer..

Nå lurer du vel.. Hvor er jeg idag?? Vel, i julen valgte jeg å spise helt som alle andre, problemet mitt var at jeg ikke klarte å få ned halvparten av det jeg hadde fått ned forrige jul.. Men jeg spiste sjokolade, poteter, kaker osv.. Når jeg kom hjem fra del2 av julefeiringen valgte jeg å gå på vekta. Da viste den 83kg.. - så jeg bestemte meg for å begynne på generell lavkarbo fra 1 januar..

Det går faktisk utrolig bra, jeg holder meg mellom 70 - 120 gram hver dag, har en "høykarbo" dag i uken samt at jeg trener ca 7 timer i uken. Det har fungert for meg, jeg veier idag 82kg, men har forsatt å gå inn litt i cm rundt bryst og mage.. Og med tanke på at muskler veier mer enn fett så håper jeg at vektoppgangen er grunnet muskler. Jeg har satt meg at 83 kg er min øverste grense for hva jeg vil veie. Viser vekta over det er det 2 uker med streng ketose igjen..

Har dere andre søtinger her inne det bra????

Kos fra Jørn

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 12:59   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hei - godt nytt år

Denne søtingen har det superbt! Vekta går nedover, og våren er i anmarsj!

Så stas å se deg her inne igjen, og så flink du er som trener og står i! Og selvfølgelig er det musklene som utgjør vekta, om enn de ikke veier mer enn fett, det tar bare mindre plass (petimeteret meg ).

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 13:01   #3
Jorkla
Medlem

Jorkla sin avatar

Ahh.. Så godt å høre! - vet du jeg har sett 2 av 5 vårtegn jeg

Ja, okei! De tar mindre plass, og er faktisk mye penere å se på (muskelene altså)

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 13:05   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

Ahh.. Så godt å høre! - vet du jeg har sett 2 av 5 vårtegn jeg

Ja, okei! De tar mindre plass, og er faktisk mye penere å se på (muskelene altså)

Hvilke har du sett? Jeg har egentlig ikke sett noen andre enn at det er mildt og så denne ukuelige vårfølelsen jeg har i meg, da .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 06-02-11, 13:20   #5
Jorkla
Medlem

Jorkla sin avatar

Vel.. Dette er jo bare mine vårtegn da.. Uansett vårtegnene er: Svaner linerle, hestehov, blåveis og sånne puseladder på trærne.

Jeg har sett en skokk med svaner også sånne puseladder.. :-DD - samt at jeg har den begynnende vårfølelsen i meg:-DD

Gammel 06-02-11, 13:36   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Oi, såpass! Lite av det her på Løkka, så vidt jeg har sett, altså. Gleder meg helt sinnsvakt til våren virkelig får tak, og snøen smelter og småblomstene kommer! Jeg vil gå i småsko og ikke fryse!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 06-02-11, 13:40   #7
Jorkla
Medlem

Jorkla sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg vil gå i småsko og ikke fryse!

Word!!! Jeg har avgitt løfte til mamma - "jeg lover å gå i varme sko hele vinteren" Joda, som sagt så gjort! 1,5kg tunge sko.. - med PELS inni.. Fryser ihvertfall ikke

Gammel 06-02-11, 13:43   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

Word!!! Jeg har avgitt løfte til mamma - "jeg lover å gå i varme sko hele vinteren" Joda, som sagt så gjort! 1,5kg tunge sko.. - med PELS inni.. Fryser ihvertfall ikke

Haha! Her har det vært trysilsokk i ull med hjemmestrikka knestrømper i ull på seg, og polstra sko over der igjen, og videre ull ull ull. Jeg har fått nye converse til jul, og bare gleder meg til å gå dem inn! (Får litt noia når skoene er SÅ hvite i sålene og tuppen og lissene som de er når de er nye ).
Og så gleder jeg meg til å gå i tynne jakker! Jeg har én brukelig vinterjakke, men sikkert tjue brukelige vår/høst-jakker!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 06-02-11, 15:52   #9
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 41
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Velkommen tilbake Du må være her litt oftere vet du :-D

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Godt nytt år! marithja Generell diskusjon 3 06-01-10 11:17
Godt nytt år ! m.f Ketolysekuren 8 01-01-10 14:40
Godt nytt år Dante Livets lyse side 1 14-01-09 01:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.