Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

P-piller...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-01-11, 13:19   #1
MissIt
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
MissIt er på en erverdig vei

P-piller...

Har starta opp igjen med p-piller etter mange år uten. Vekten stuper oppover, og viser ingen tegn til å stagnere. Nå har jeg vært på lavkarbo i tre uker, første uka gikk jeg ned 400 g og jubla! Uka etter gikk jeg opp 200, og sist uke gikk jeg opp 800.. Jeg er veldig streng, og sluntrer ikke unna! Ligger rundt 50-70 karber om dagen, og trener 2-3 ganger i uka. (jogging og styrketrening). Jeg har en søster som har vært på lavkarbo i lang tid med gode resultater, så jeg vet jeg gjør ting "riktig".

Er det rett og slett håpløst å få av p-pille kilo, selv på lavkarbo, eller er jeg for utålmodig? Blir så ufattelig demotivert av å jobbe så hardt, og bare se vekta øke...

Vekt pr. idag er 74,6 kg, og jeg er 168 cm høy.

MissIt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet lavkarbo :o) Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 14:06   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: P-piller...

Du er jo ikke veldig overvektig akkurat, da! Og det er nok vann, ikke fett du har gått opp!
Det er litt for tidlig å si at det ikke virker. Det er mange grunner til at kroppen samler vann feks. Salt mat, mens, eggløsning, stress, lite søvn, for lite væsketilførsel.......

Det kan ta kroppen opp til 6 uker før den virkelig skjønner poenget med lavkarbo, så om du er tålmodig en liten stund til og passer på å få i deg noe væske og fett og slutter å stresse, så skal du se det løsner!
Det som passer for søsteren din, trenger ikke være riktig sammensetning for deg, bare så det er nevnt!

Kroppen din vil prøve å stabilisere hormonene dine til tross for ppiller. Kan hende det bare setter på bremsene litt i starten!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
P-piller Bambolona Spørsmål og svar 0 16-03-09 21:41
Ketose og p-piller hanne29 Generell diskusjon 2 30-04-07 10:14
P-piller ? stinasol Spørsmål og svar 3 27-11-06 01:41
Atkins & P-piller mofe Atkins kosthold 16 01-02-06 15:19
Ang P-piller Tidligere bruker PCOS og karbohydratkontroll 6 08-08-05 04:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.