Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp! Hva bør jeg spise før jeg drikker alkohol?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-09-10, 09:42   #1
DVB1
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2010
DVB1 er på en erverdig vei

Hjelp! Hva bør jeg spise før jeg drikker alkohol?

Trenger sårt noen tips! Skal på jentetur neste uke - 4 dager med jentene betyr garantert nyting av alkohol! Har lest litt om hva som er best å drikke når man er i ketose, så der føler jeg meg nokså trygg. Problemet er at jeg ble så utrolig fyllesyk ta jeg "testet" drikkeferdighetene forrige uke.. av to glass vin!!! Føltes ut som jeg hadde drukket 2 flasker, ikke glass.. Nå skal det sies at jeg har 2 små jenter - den yngste 6 mnd og den eldste 2 år, så jeg er ikke lenger like "dreven" i alko drikking som jeg var en gang.. Men å bli SÅ uggen av 2 glass, hadde jeg ikke ventet! Har gått på ketolyse kuren siden 1. august, uten sprekker.
Spørsmålet mitt er om jeg burde spise "vanlig" mens jeg er på tur?! Er redd for å ikke tåle noe alkohol og/eller være i super dårlig form under hele turen. Det ville ødelagt mye av turen for meg! Samtidig er jeg litt bekymret for hva kroppen vil synes av å plutselig få karbohydrater OG alko når den ikke har vaært vant til noen av delene på 2 måneder.
Er det noen som har noen råd til hva og hvordan jeg bør spise?

Veldig takknemlig for svar!

DVB1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 10:44   #2
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Hva bør jeg spise før jeg drikker alkohol?

Jeg vet ikke riktig hva du bør spise, men jeg vil bare få si at det er ganske vanlig å tåle skrekkelig lite alkohol når man er i ketose. Både jeg og andre her inne har hatt veldig uheldige opplevelser som likner på det du beskriver. Så vær forsiktig med alkoholen og drikk MYE vann er mitt råd. Kos deg med jentene.

Gammel 27-09-10, 10:54   #3
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

I sommer hadde vi vors med grilling før vi skulle på festival og jeg spiste og drakk godt før jeg la meg. Og da merket jeg mye mindre til syllefyka. Jeg tror at et litt stort og fettrikt måltid før du drikker (det forsinker effekten av alkoholen litt, så vær forsiktig) og det samme til nattmat + at du tar et glass vann til hver enhet alkohol vil hjelpe. Men vi er jo alle forskjellige, så det som funker for meg funker kanskje ikke for deg. Jeg blir mer fyllesyk av karbohydrater enn alkohol.

Kos deg på tur

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 10:57   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Ja, det er anbefalt å spise god og fet mat

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å spise ute ... Hjelp MarensLille... Ketolysekuren 4 20-08-10 08:42
Hjelp! Hva kan jeg spise med diaré? Pearl Fysisk og mental helse 15 27-11-09 18:11
Hva drikker dere av alkohol? vera82 Lavkarbo generelt 2 10-07-09 19:14
Hjelp! Jeg skal ut å spise ... Gunhild Ketolysekuren 9 17-01-08 23:29
Hva drikker dere av alkohol? stinasol Spørsmål og svar 46 07-11-07 22:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:01.