Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jamie Oliver stekepanner på nett?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-08-10, 19:15   #1
Idamor
Medlem

Idamor sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 40
Idamor er på en erverdig vei

Jamie Oliver stekepanner på nett?

Jeg kjøpte meg en stekepanne på tilbud på Jernia igår, en Jamie Oliver panne på 20 cm. Og kunne tenke meg en til siden den jeg kjøpte er ganske liten og ment til å steke ting til 1 person.

Prøvd å søke på google, men finner ikke igjen den jeg har kjøpt. De jeg har funnet har riller i bunnen, og den jeg kjøpte er helt glatt. Det står også Jamie Oliver profesional under mener jeg.

Noen forslag til hvor jeg skal lete?

Gammel 19-08-10, 20:20   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Oliver stekepanner på nett?

Det er vel Tefal som har Jamie Oliver kolleksjon, er det ikke?
Kanskje sjekke hjemmesidene deres?

Gammel 22-08-10, 22:00   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Har hatt JO panne og er ganske så misfornøyd - etter kun et år med vanlig bruk var belegget nesten borte enda jeg ikke brukte stål -kun plastikk og tre - og maten begynte å brenne seg fast... Anbefaler at du finner et annet merke til den lille pannen din jeg

Har kjøpt meg titanium nowo istedet - koster flesk - men jernia hadde de på kraftige tilbud da jeg handlet. Helstøpt i titanium.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:08   #4
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Har hatt JO panne og er ganske så misfornøyd - etter kun et år med vanlig bruk var belegget nesten borte enda jeg ikke brukte stål -kun plastikk og tre - og maten begynte å brenne seg fast... Anbefaler at du finner et annet merke til den lille pannen din jeg

Har kjøpt meg titanium nowo istedet - koster flesk - men jernia hadde de på kraftige tilbud da jeg handlet. Helstøpt i titanium.

Har du puttet den i oppvaskmaskinen? Det tar knekken på sånne svarte kjeler og panner i alle fall... *erfaring* Kjøpte meg en ny stekepanne til 5-600,- for over ett år siden, har ikke kjørt den i oppvaskmaskina, vasker bare forsiktig av den med varmt såpevann og kost og den er like fin i dag. Merket er Hackman, men ønsker meg også en mindre en.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:09   #5
Idamor
Medlem

Idamor sin avatar

Hvor: Eidsvoll
Alder: 40
Idamor er på en erverdig vei

Vel, gidder ikke finne ett annet merke til den lille pannen min jeg altså ;-) For den lille pannen er jo allerede i hus.

Men, seriøst.. jeg trodde JO var ett ganske bra merke jeg. Men tydeligvis ikke likevel da?!

Gammel 22-08-10, 22:16   #6
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Har du puttet den i oppvaskmaskinen? Det tar knekken på sånne svarte kjeler og panner i alle fall... *erfaring* Kjøpte meg en ny stekepanne til 5-600,- for over ett år siden, har ikke kjørt den i oppvaskmaskina, vasker bare forsiktig av den med varmt såpevann og kost og den er like fin i dag. Merket er Hackman, men ønsker meg også en mindre en.

Niks - ikke i oppvaskmaskin nei - er nennsomt vasket for hånd! Er kjempeskuffet over at Jamie har gitt navnet sitt til et sånt dårlig produkt... tefal er jo et av de "rimeligere" produsentene. Hadde en lengre prat med jernia-damen som sa hun ikke var så overrasket siden tefal ikke var det beste merket... Synes ikke at belegget skal forsvinne når jeg ikke har brukt stål i det hele tatt... Har hatt to slike panner - og begge var så ødelagte etter et år at all maten brente seg fast - da var det bare å kaste

Nowo-merket er av topp-klassen, og siden jeg steker mat veldig ofte - regner jeg med at denne helstøpte holder mye lengre Da blir jo prisen ikke dyrere heller - om den holder i to år er den omtrent like dyr som Jamie-pannen (som jeg da må kjøpe ny hvert år...)

I tillegg kan jeg ta av håndtaket på nowo-pannen og pakke i ovnen - noe jeg synes er genialt!
(altså jeg pakker ikke HÅNDTAKET i ovnen da... men pannen med innhold )

Sist redigert av Nerthus : 22-08-10 kl 22:17. Årsak: oppklaring av nest siste setning
Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 03:52   #7
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Har kjøpt meg titanium nowo istedet

Endte også opp med det, nesten av tilfeldighet. Og jeg ELSKER den! Forøvrig anbefaler de vask i maskin, i motsetning til andre panner som ikke tåler det (og jeg hater ting som ikke kan vaskes i maskinen )

Gammel 29-08-10, 11:09   #8
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Endte også opp med det, nesten av tilfeldighet. Og jeg ELSKER den! Forøvrig anbefaler de vask i maskin, i motsetning til andre panner som ikke tåler det (og jeg hater ting som ikke kan vaskes i maskinen )

Og der kom det avgjørende! Da blir det sånne panner/kjeler på meg fremover! Har så mye mer sansen for alt som går i maskinen!

Gammel 29-08-10, 11:19   #9
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Jeg har både Nowo Titan stekepanne og Nowo Titan grillpanne. Det neste jeg skal kjøpe meg er Nowo Titan kasseroller eller kanskje helst i sånn sautepanne. Nowo er kjempebra! Har hatt mine i mange år og de er like fine fremdeles.

Gammel 29-08-10, 12:32   #10
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

kanskje helst i sånn sautepanne.

Sånn en har jeg lyst på også, lettere til wok og sånn Kjøpte den vi har nå i fjor høst på Jernia, da var det 40%, så jeg venter på det igjen så jeg kan kjøpe en slik som på bildet.

En av de beste tingene i fohold til andre panner er at den blir fort varm, og over hele panna. De andre (selv de dyrere) vi har hatt ble bare veldig varme i midten og ikke ute ved kanten.

Gammel 29-08-10, 12:48   #11
Borghild
Seniormedlem

Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

En av de beste tingene i fohold til andre panner er at den blir fort varm, og over hele panna. De andre (selv de dyrere) vi har hatt ble bare veldig varme i midten og ikke ute ved kanten.

Hm - nyttig info. Takk takk. Jeg har bare de som blir varme i midten. Får ut å handle da.

Gammel 30-08-10, 19:58   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Sånn en har jeg lyst på også, lettere til wok og sånn Kjøpte den vi har nå i fjor høst på Jernia, da var det 40%, så jeg venter på det igjen så jeg kan kjøpe en slik som på bildet.

HAR DEN! Er knallfornøyd!! Anbefales Kjøpte også til 40% avslag på jernia

Gammel 30-08-10, 21:02   #13
unaturligslank
Medlem

unaturligslank sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
unaturligslank er på en erverdig vei

Vi fikk en nowo titan i januar og den begynner å bli slitt allerede. Svarte "prikker" der det flasser. Vasker kun for hånd.

Gidder ikke kjøpe ny ennå, håper det ikke frigjøres noen farlige stoffer.

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 23:12   #14
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Vasker kun for hånd.

Kanskje det er der det ligger? De anbefaler som sagt maskin... Prøv å send den en skikkelig runde i maskinen. Jeg har hatt min i snart et år, og bruker den i snitt minst en gang daglig, og den ser nesten ikke brukt ut engang... Og jeg er en sånn som steker alt på full varme...

Gammel 31-08-10, 00:28   #15
unaturligslank
Medlem

unaturligslank sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
unaturligslank er på en erverdig vei

Skaden er jo allerede gjort, men det kan jo hende det forhindrer vondt i å bli verre. Skal i alle fall gjøre det når vi kjøper ny.

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 09:19   #16
Borghild
Seniormedlem

Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Burde kanskje ikke kjøpe en jeg da - for jeg har ikke oppvaskmaskin. Dumt.

Gammel 31-08-10, 19:01   #17
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

hehe - du MÅ ikke vaske den i oppvaskmaskin, varmt vann og mild oppvasksåpe er også bra (Kommer aldri til å kjøre stekepanna mi i oppvaskmaskinen jeg... )

Gammel 31-08-10, 19:23   #18
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Kanskje det er der det ligger? De anbefaler som sagt maskin... Prøv å send den en skikkelig runde i maskinen. Jeg har hatt min i snart et år, og bruker den i snitt minst en gang daglig, og den ser nesten ikke brukt ut engang... Og jeg er en sånn som steker alt på full varme...

Jeg har brukt mine hver dag i et par år.. Steker jo egg hver morgen og freser noe senere hver dag.. Min er like fin ennå, vasker den IKKE i oppvaskmaskin, men vasker den med sånn skuresvamp etter hvert bruk..

Gammel 31-08-10, 21:33   #19
Borghild
Seniormedlem

Godt, da er det håp for meg også og ikke minst steikepanna mi.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jamie Oliver og ren mat Vettel Generell ernæringsdebatt 10 03-03-10 16:15
Fantastisk foredrag av Jamie Oliver om naturlig mat og barn Chunky Generell ernæringsdebatt 3 12-02-10 23:14
Spørsmål om stekepanner donjuanwannabe Generell diskusjon 13 10-08-05 11:36
Vaniljesukker, Jamie Oliver guro Kake/dessert og snacks 3 21-06-04 22:31
Vaniljesukker, Jamie Oliver guro Annen mat 3 21-06-04 22:31

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.