Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Superfrustrert

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-07-08, 10:41   #1
msplum
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 53
msplum er ny på veien

Superfrustrert

Nå er jeg skikkelig frustrert.

I 6 uker nå har jeg ligget og vaket mellom 12 og 9 kilo.

Den siste uka har jeg vært superstreng med meg selv. Ca 10 karber om dagen (ingen nøtter)- og gjett hvem som har gått OPP 2 kilo!

Jeg er superfrustrert akkurat nå og har lyst til å gi opp hele greia. Jeg skjønner ingenting. Hvorfor går jeg opp når jeg er i ketose? Hvordan er det mulig?

Kan dette ha sammenheng med formen generelt? Jeg har jo ikke hatt det spesielt kult de siste 6 ukene - kan det være sånn at jeg får mer vann i kroppen eller noe sånt, når jeg har vondt?

Noen som har noen gode råd til meg?

:'(

NEI til grønnsaker og JA til bredere fortau (eller noe sånt)!
[SIGPIC][/SIGPIC]
msplum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 10:49   #2
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Superfrustrert

hva spiser du?
kan du si hva du har spist de to siste dagene?

- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 11:03   #3
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Jeg får mye vann i kroppen når jeg er stresset. Så det kan fint være en forklaring. 10kh er lite, kanskje du skal prøve å øke til 15? Altså mer grønnsaker. Dersom kroppen får for lite av vitaminer og mineraler etc den trenger for å ha en effektiv ketogen forbrenning, kan man oppleve stagnasjon i vektnedgangen. Hvis du er stresset av andre grunner og i tillegg begynner å stresse med maten fordi du ikke går ned slik du ønsker, kommer du fort inn i en selvforsterkende ond sirkel. Gi deg selv og kroppen litt tid - om du er i en stresset situasjon nå, la den store nedgangen hvile litt, konsentrer deg om å stabilisere vekten (altså ikke gå opp), til kroppen har overskudd til å gå ned i vekt, så skal du se det løsner.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 11:07   #4
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Tenker også at du ligger for lavt på karbene. Ser at du ikke følger en spesiell kostholdsfilosofi - kanskje det hadde vært en idé å velge en, slik at du er sikker på at du gjør det riktig, får nok fett, proteiner og grønt, tar de rette kosttilskuddene osv, så slipper du å stresse med det?

At du ikke har hatt det bra kan også være utslagsgivende, stress fører til fettlagring

Lykke til - ikke gi deg!!

Gammel 03-07-08, 15:59   #5
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 58
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

tror du må skrive inn noen dagsmenyer..

Gammel 03-07-08, 23:02   #6
msplum
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 53
msplum er ny på veien

Har hatt en prat med noen andre som også har FM og det er visstnok ganske vanlig at vi får mye vann i kroppen når vi har mye smerter eller når det er varmt.

Jeg skylder på det og ser hvordan det går.
Men jeg kan jo kanskje også prøve å slappe av litt og ikke være fullt så streng som jeg har vært. Må innrømme at jeg savner nøttene mine

Takk for svar alle sammen!

NEI til grønnsaker og JA til bredere fortau (eller noe sånt)!
[SIGPIC][/SIGPIC]
msplum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Skaldemann Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.