Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger råd!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-08-07, 22:06   #1
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 40
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Trenger råd!

Skal til syden en uke snart, noen som har noen råd og erfaringer å komme med om hvordan jeg best mulig kan holde meg til ketolysekuren???

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 22:16   #2
sjokoman
Medlem

sjokoman sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 54
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger råd!!

Ta med deg mat du kan spise, f.eks hildegunns grove brød viss du har det.
Dersom du spiser alle måltid ute kan du droppe brød,poteter, ris og de tingene som ikke er lov. Og be om ekstra grønt i stedet.
Vi var på kreta i sommer og der får man omelett til frokost, salter til lunsj og allskens kjøtt og fisk til middag.
Vi lagde mat selv også,det gjør det jo litt enklere. Eneste jeg manglet var ingredienser til frokostpannekaker det savnet jeg. Kli og soyaproteinmel.
Ta med deg vitaminene. Drikk mye vann og farris.
Lykke til og god ferie

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 22:23   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sjokoman, her.

Eneste jeg manglet var ingredienser til frokostpannekaker det savnet jeg. Kli og soyaproteinmel.

De tørre ingrediensene kan pakkes i småposer porsjonsvis. Enkelt og greit

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 23:30   #4
Siss1
Medlem

Alder: 53
Siss1 er ny på veien

Hei! Godt spørsmål Lindabtn! Jeg skal til Kreta om 4 uker og vi skal bo i leilighet som ikke har frokostbuffet. Syns det er litt skummelt å lage salat selv, siden jeg er ikke så sikker på salaten man får kjøpt i butikken i syden, men det er kanskje bare å vaske den godt...? Noen som har erfaring med det? Ellers kommer jeg til å spise både lunsj og middag ute, så da bare betiller jeg vanlig mat, men dropper ris, pasta og poteter. Men blir jæ...... vanskelig å la være å spise is!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men skal selvfølgelig prøve....! God tur til deg!!

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 08:50   #5
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Trenger råd!

Enig med første og siste taler. Skal til Santorini om en måned og jeg har i utgangspunktet IKKe planer om å skeie ut (bortsett fra litt vin, da, men det har jeg drukket før uten at det slår noe særlig dårlig ut).

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 10:15   #6
sjokoman
Medlem

sjokoman sin avatar

sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger råd!

Vi kjøpte salat og skyllte den godt. Vi var som sagt på Kreta, der bugnet det av grønnsker i hver en liten butikk. Billig også. Dersom du lager frokost selv er jo egg og bacon eller eggerøre god frokost. Bare steke eggene godt.

Gammel 13-08-07, 10:19   #7
sjokoman
Medlem

sjokoman sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Siss1, her.

Hei! Godt spørsmål Lindabtn! Jeg skal til Kreta om 4 uker og vi skal bo i leilighet som ikke har frokostbuffet. Syns det er litt skummelt å lage salat selv, siden jeg er ikke så sikker på salaten man får kjøpt i butikken i syden, men det er kanskje bare å vaske den godt...? Noen som har erfaring med det? Ellers kommer jeg til å spise både lunsj og middag ute, så da bare betiller jeg vanlig mat, men dropper ris, pasta og poteter. Men blir jæ...... vanskelig å la være å spise is!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men skal selvfølgelig prøve....! God tur til deg!!

Jeg fant en is på Kreta uten sukker, den var kjempegod. Pinne is med sjokolade overtrekk. Den hadde litt karber da... men var jo ferie. På kreta kan man drikke vannet i springen, men noen kan reagere på det. Helt trygt med salat, du vasker den jo selv. Og de har deilige tomater, digre. God tur

Gammel 13-08-07, 10:21   #8
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Hvor: Aust Agder
Alder: 40
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Siss1, her.

Er enig med deg, er også veldig skeptisk til salat og ikke minst kjøttprodukter når jeg er i typisk sydenland, hvis ikke de har store rene matvareforetninger da, men det har de nok ikke på Zakynthos, dit jeg skal, men helt sikkert på Kreta
Men tror nok det skal gå bra om man skyller salaten godt (bare husk å skylle den i kjøpevann ) og steker\wokker de grønnsakene som det er mulig med. Da tror jeg at jeg kan klare meg. Heller ikke frokostbuffet der vi skal sove, men bacon selger de jo overalt, så da klarer jeg meg nok vel God tur til deg oxo, vet ikke med deg, men her har det vært en DRITT sommer så jeg gleder meg VELDIG........

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger råd om trimsykkel Albertine Trening 12 22-01-08 15:13
Jeg er ny her og trenger råd sangjenta Lavkarbo generelt 10 25-06-07 10:45
Nå trenger jeg litt råd her.. vanilla Ketolysekuren 5 01-05-07 10:46
Trenger råd fra dere karbojunkies... HP Barns kosthold 8 21-07-04 10:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.