Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp, jeg begynner på an igjen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-11-06, 12:47   #1
uhan
Juniormedlem

uhan sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Hordaland
Alder: 67
uhan er ny på veien
Lightbulb

Hjelp, jeg begynner på an igjen

Heisann...
Jeg er,etter et års alvorlig sykdom endelig i gang med å prøve å redusere vekten. Har ca 25kg som MÅ av. Det røyner for mye på helsen.
Jeg trenger råd og tips hvordan jeg skal gå frem. Har så vidt begynt med å kutte ut brød, poteter og annen stivelse. Likeledes sukker og brus. Men kan jeg innta noe sukkerfritt?
Videre kan jeg spise frukt og f.eks. Youplait 0,1 mango m.musli?
Tar ingen medisiner nå.Bortsett fra Østrogenplaster.(har prøvd alt og kapitulerte til slutt )
Håper at noen kan hjelpe meg. Er rimelig desperat etter hvert.
Klem fra Unni

uhan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 13:51   #2
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg begynner på an igjen

Hei

Hvor mye av det "vanlige norske kostholdet er du villig til å kutte ut?
Om du ønsker å spise mest mulig likt alle andre er nok Lindberg det enkleste, og også det som kreven minst omlegging

Isåfall vil jeg anbefale deg å lese boken hans "Fedons metode". De har den kanskje på biblioteket?

Å kutte poteter, ris, pasta og brød er en bra start
Masse grønnsaker (som vokser over jorden) er også bra

Sjekk litt rundt her inne om de forskjellige filosofiene og se om noen faller i smak for deg

Lykke til!

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 14:17   #3
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Enig med Aline... velg deg en filosofi, kjøp boka og les den godt. det er det viktigste i starten

og vann-vann-vann-vann-vann

Gammel 28-11-06, 14:34   #4
kristih
Seniormedlem

kristih sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
kristih er ny på veien

Hei og velkommen:-)

Gammel 28-11-06, 14:54   #5
uhan
Juniormedlem

uhan sin avatar

uhan er ny på veien

Heisann alle sammen.
Tusen takk for raske svar. Joda jeg kjenner Fedon Lindberg sin bok ut og inn. I 2005 var jeg trofast hos Torkil på Ketolyse. Men jeg har aldri kunnet klare bønner og erter. Og hos Torkil synes jeg det blir for mange piller.
Jeg vil gjerne spise frukt og grønnsaker samt youghurt og proteiner av et eller annet slag. Brød og poteter skal jeg nok klare meg uten. Men - sammen med sykdommen har nok glemt en hel del av selve kostholdet. Trenger kanskje bare noen gode ideer, da jeg føler meg ganske tom for slike selv.
klem Unni

Gammel 28-11-06, 15:02   #6
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Jeg var ikke noe bønnefan tidligere, men jeg har nå fått helt dilla på bønner og kikerter i gryteretter Nammenam!!

Utifra hva du ønsker å spise, så virker fedon riktig Men du må vel ikke spise masse bønner?

Jeg vet ikke, jeg Sjekk oppskriftsforumet, det har kommet masse nye oppskrifter

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 15:07   #7
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Et annet tips er jo å lese journalene til de som følger Fedon, så får du kanskje noen tips?

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 15:07   #8
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ut fra hva du skriver er jeg nok enig i at Fedon vil være det beste for deg. Forskjellen fra det du har gjort før og Fedfon er at du ikke er i ketose på ketolysekuren og du er ikke i ketose med Fedon. Men selv Fedon har grenser for mye frukt du kan/bør spise. Og du behøver ikke spise bønner og erter heller. Jeg er på Atkins Vedlikehold, som i praksis er Fedon kosthold. Og jeg hverken liker eller klarer å spise bønner og erter.

Den nye boka "Fedons Metode" er absolutt å anbefale og mye bedre enn de andre... Der er det masse oppskrifter og menyforkslag.

Gammel 28-11-06, 15:07   #9
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Det går an å spise fedon-ish uten bønner og erter finn frem boka og se litt på den igjen da? kan jo hende du får noen gode ideer

Gammel 29-11-06, 14:26   #10
uhan
Juniormedlem

uhan sin avatar

uhan er ny på veien

Nå høres jeg kanskje dum ut men med fare for det... skal jeg telle kalorier samtidig med lavkarbo/Lindberg diett?
I det hele tatt... skal jeg ha noe fett? Og hvor mye er det snakk om?
Noen som titter innom og svarer meg kanskje?
Unni

Gammel 29-11-06, 14:37   #11
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Opprinnelig lagt inn av uhan, her.

Nå høres jeg kanskje dum ut men med fare for det... skal jeg telle kalorier samtidig med lavkarbo/Lindberg diett?
I det hele tatt... skal jeg ha noe fett? Og hvor mye er det snakk om?
Noen som titter innom og svarer meg kanskje?
Unni

Klart du skal ha fett... fett er en viktig del av et sunt kosthold, men du skal ikke telle kcal.

Finn frem lindbergboka di, og les den godt

og er det noe du lurer på, så spør du

Gammel 30-11-06, 09:21   #12
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

jeg vet ikke mer om fedon lindberg enn hva jeg har lest av brukere som følger filosofien her på forumet, og gjennom media så klart, men her tror jeg du finner masse info: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 11:21   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Dette er også flotte sider til info !!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13.