Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 19-11-10, 22:37   #4276
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg blir skikkelig, skikkelig, skikkelig full om jeg drikker i ketose... Dermed og dårlig... På generell lavkarbo går det helt fint...

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-11-10, 22:39   #4277
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tøft - dette skal jeg prøve neste gang jeg har eggehviter til overs! Er det viktig at det er sukrinmelis eller kan man bruke feks flytende natreen? Kan man bruke andre ting enn stevia som jeg ikke har?

Jeg aner ikke om det blir det samme med natreen, bruker kun sukrin og stevia her i huset. Eggehviter har jo en tendes til å ikke bli stive om en har i forskjellige ting, så prøv en liten mengde først og smak deg til at det er søtt nok!

Nå er to brett ferdige her hos meg. MMM

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-11-10, 22:46   #4278
Titania
Medlem

Titania sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Titania er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

jeg blir skikkelig, skikkelig, skikkelig full om jeg drikker i ketose... Dermed og dårlig... På generell lavkarbo går det helt fint...

Føler meg litt snytt ble ikke full engang før jeg ble dårlig .

Ps er ikke i ketose

Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf
Gammel 19-11-10, 23:01   #4279
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Jeg aner ikke om det blir det samme med natreen, bruker kun sukrin og stevia her i huset. Eggehviter har jo en tendes til å ikke bli stive om en har i forskjellige ting, så prøv en liten mengde først og smak deg til at det er søtt nok!

Nå er to brett ferdige her hos meg. MMM

Ok, får stive eggehviter med flytende natreen, det har jeg gjort når jeg har laget oppsie-røre til rullekake Må nesten bare prøves da! Kjøpe mer egg i morgen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 20-11-10, 01:35   #4280
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Haha, samme problem her - samtidig som jeg er sinnsykt "statisk" i meg selv.... smeller i alle dørhåndtak jeg tar i på jobben...(og i bilen på vei ut) foreløpig har det gått bra med datautstyret Verst på vinteren - skjer aldri på sommeren...

Høres kjent ut, ja... Jeg har lært meg å klaske på dørhåndtak på jobb før jeg åpner døra. Det ser mongo ut, men på den måten får man så stor flate på at man ikke kjenner noe særlig til støtet. På meg skjer det om sommeren også, men verre på vinteren, ja.

Husker forresten noen støvletter jeg hadde på ungdomsskolen. Da jeg gikk med dem fikk jeg støt hver gang jeg tok på en bildør.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 20-11-10, 03:52   #4281
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

hvorfor er det så vanskelig å finne noe så elementært som en genser i bomull? jobber med elektronikk så kan ikke akkurat valse rundt i en fleecegenser....

Ellos har en egen serie med det. Tallisim eller noe sånt?

Gammel 20-11-10, 09:44   #4282
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

vært på ellos og kikka... det de hadde av gensere var heller tragisk, og lite av det var i bomull. gensere nå til dags er for det meste bare tynne topper med lange ermer eller noe helt merkelig... kanskje jeg skal prøve sparkjøp, noen på jobben hadde en katalog derfra og det var en del fint der.

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 20-11-10, 10:23   #4283
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Haha, samme problem her - samtidig som jeg er sinnsykt "statisk" i meg selv.... smeller i alle dørhåndtak jeg tar i på jobben...(og i bilen på vei ut) foreløpig har det gått bra med datautstyret Verst på vinteren - skjer aldri på sommeren...

Fikk et råd for "hundre" år siden om å ha med en spiker i lomma som vi skulle holde i når vi tok i dører ol. Feks skulle ta på hverandre av en eller annen grunn...
Vi ble så vanvittig statiske etter en opp-pussing på jobben den gangen. Det var den gang gutta enda brukte "nylon"-skjorter Det gnistra skikkelig mellom oss

Spiker hjalp..

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 20-11-10, 13:02   #4284
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Det gnistra skikkelig mellom oss

Jeg og katten har et gnistrende fohold om dagen! Hun hopper bakover hver gang jeg tar på henne, og hvis det er mørkt ser jeg gnistene!

Gammel 20-11-10, 13:14   #4285
katten
Medlem

katten sin avatar

Hvor: Hordaland
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg og katten har et gnistrende fohold om dagen! Hun hopper bakover hver gang jeg tar på henne, og hvis det er mørkt ser jeg gnistene!

Har vi?

Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening
Gammel 20-11-10, 13:15   #4286
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Man kan kjøpe sandaler som er antistatiske. Husker ikke hva de jeg har heter, men det er "bilde" av en hundepote på de. Kosta ca 450,-??
Og jeg kjøpte de på en jakt-og friluftslivbutikk, enten Ultimo Outdor eller Wiztex...
De fungerer kjempebra, merker stor forskjell om jeg har på meg andre sko en dag

Ikke hundepote, gaupepote tenker jeg. Høres ut som det er Gaupa du snakker om ut fra hvilke butikker du nevner. Ultimo (tidl. Wistex) fører i alle fall Gaupa.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 20-11-10, 17:30   #4287
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Biter negler her jeg sitter med HJEMMEFARGE i håret mitt og lurer på om det va smart å farge håret sitt HJEMME SELV, HELT ALENE, 6 timer før man skal ut?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 20-11-10, 17:36   #4288
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Biter negler her jeg sitter med HJEMMEFARGE i håret mitt og lurer på om det va smart å farge håret sitt HJEMME SELV, HELT ALENE, 6 timer før man skal ut?

Gjør det ofte jeg! Har faktisk nettopp farget håret mitt.

Gammel 20-11-10, 17:47   #4289
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ikke hundepote, gaupepote tenker jeg. Høres ut som det er Gaupa du snakker om ut fra hvilke butikker du nevner. Ultimo (tidl. Wistex) fører i alle fall Gaupa.

Hmm, det kan godt hende. Datteren min mente at det var Bolt (superhunden) sine spor, så jeg har tenkt på det som hundespor

Uansett virker de supert mot statisk elektrisitet på meg

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 20-11-10, 18:37   #4290
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Gjør det ofte jeg! Har faktisk nettopp farget håret mitt.

Har dårlig erfaring med hjemmefarge så jeg har ikke farga det selv på sikkert 6 år :P. Fikk bare akutt lyst i dag, og jeg har ikke farga håret mitt på nesten to år nå, siden jeg mista mye hår under slankinga. Så...JEG ER SPENT

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 22-11-10, 00:58   #4291
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Dreamfields lavkarbopasta. Er det å anbefale til lavkarbere? Eller bør man egentlig skygge unna?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 22-11-10, 09:14   #4292
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Dreamfields lavkarbopasta. Er det å anbefale til lavkarbere? Eller bør man egentlig skygge unna?

Mener å ha lest at det slett ikke var så lavkarbo som noen skulle ha det til!
Seff er det bedre enn "vanlig" pasta, men jeg ville holdt meg unna!

Gammel 22-11-10, 09:48   #4293
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er 5 karber pr porsjon.

Gammel 22-11-10, 10:54   #4294
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er 5 karber pr porsjon.

Mener det var litt mer, 6.8 eller noe i den jeg leste om, men problemet var at den ga voldsom blodsukkerstigning!

Gammel 22-11-10, 16:23   #4295
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Per persjon, vil det si per 100 gram? Jeg ble usikker når jeg såg innholdsfortegnelsen. Derfor måtte jeg spørre folket her Jeg har fått prøvd proteinpastaen som er på ED. Likte den da, men siden jeg ikke går på ED selv så er det jo litt vanskelig å få tak i.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 22-11-10, 16:24   #4296
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Per persjon, vil det si per 100 gram? Jeg ble usikker når jeg såg innholdsfortegnelsen. Derfor måtte jeg spørre folket her Jeg har fått prøvd proteinpastaen som er på ED. Likte den da, men siden jeg ikke går på ED selv så er det jo litt vanskelig å få tak i.

Pr 56 gram tørr vekt.

Gammel 23-11-10, 00:06   #4297
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Altså.. Når man ikke kan ete sjokolade og meieriprodukter. Hva serverer man da til "kaffekos" når det kommer høykarbere på besøk? Og jaa, jeg vet at kos ikke betyr mat. Men det vet ikke disse!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-11-10, 00:19   #4298
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Kostdoktorn har skrevet at denne er bare juks. Den gir veldig bodsukkerstigning. Fant ikke artikkelen på bloggen akkurat nå, men tror han skrev den i høst en gang..

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-11-10, 00:20   #4299
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Altså.. Når man ikke kan ete sjokolade og meieriprodukter. Hva serverer man da til "kaffekos" når det kommer høykarbere på besøk? Og jaa, jeg vet at kos ikke betyr mat. Men det vet ikke disse!

Hurtigis laget på bringebær og kokosfløte?

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-11-10, 00:53   #4300
ansel
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2010
ansel er på en erverdig vei

Hei
Nå har jeg lest litt rundt, og jeg finner ikke ut av det..
Hvor mye fett, proteiner, karbohydrater er anbefalt når man går på ketolysekostholdet?

ansel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.