| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre. |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#51 |
|
Gjest
|
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Å multekrem har jeg heller ikke tenkt på. Men bruker dere frossne multer eller syltetøy? Syltetøy inneholder jo mye sukker.Å singelfrossne multer har jeg aldri sett i frysediskene her. |
|
|
|
#52 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Jeg kommer til dekket bord på julaften i år så jeg spiser det jeg får. Tidligere har det pleid å være reinsdyrstek og det er jo vanvittig godt! Unner meg hjemmelaget saus på julaften, tar bare litt potet og masse grønnsaker til. Sist gang, for to år siden, hadde de noen nyyyyydelige grønnsaker som var surret i smør sammen med baconbiter...
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
|
|
|
#53 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 41
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Det eneste jeg kommer til å savne er ikke snop eller middag, men klementiner, sukk :P |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
|
|
|
#54 |
|
Seniormedlem
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?
Ser du er på lavkarbo og ikke på ketolyse, da kan du vel spise et par klementiner?? Man skal ikke være helt asketisk heller og en liten frukt i jula må man vel kunne unne seg?
|
|
|
#55 |
|
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Grugleder meg til jula.. Ribbe-middagen er jo ingen sak.. lutefisk med bacon og ribbefett dagen derpå skulle heller ikke være så ille.. Riskremen derimot.. og juleøl.. Sukk! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
|
|
|
#56 |
|
Seniormedlem
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Bare en og annen klementin kan jeg bare glemme Sist redigert av Veggpryd : 14-11-10 kl 10:29. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#58 |
|
Seniormedlem
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Ja her blir det også julemiddag hjemme hos meg, så da lager jeg lite kaker og snop, men de skal få alt tilbehør til maten så klart, jeg klarer fint å la være å forsyne meg av det.. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Jeg skal unne meg julemiddag og dessert på julaften og nyttårsaften.Ribbe, sur/rødkål, saus, sossisser og riskrem på julaften |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#60 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Jeg tar meg fri lillejulaften og julaften (skal feire julaften begge dagene, så da vill jeg ikke måtte tenke på slikt) Også skal jeg bare leve generell lavkarbo resten av jula, altså ikke brød poteter og slikt, men kanskje noe saus kålrabistappe, pølser osv |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
|
|
|
#61 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Det er en helt utopi å aldri røre potet og alt sånn der igjen mener nå jeg. Dessuten er det snakk om ett fåtall dager, kanskje bare 1 dag i året, og det bør i himmelens navn gå an å spise litt ekstra da uansett. So what, lissom. Har ikke tro på fullstendig fanatisme. Hvorfor spise ekkel riskrem av CC og krem når man kan spise the real deal, en liten skål en kveld i året. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
|
|
|
#62 |
|
Nytt Medlem
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Hm, har ikke egentlig tenkt å ha så veldig mye restriksjoner, i hvertfall ikke på julaften. Har tenkt å unne meg litt saus og surkål, i tillegg til ribbe og slikt. Heldigvis er jeg ikke alene i familien om å ikke spise karbohydrater. Karbohydratene på julaften kommer til å bli brukt opp på brus og vin, tradisjonen tro... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter råd fra dietetiker
|
|
|
#63 |
|
Seniormedlem
Der har du juleutfordringen min..! Riskrem! Jeg simpelthen elsker riskrem! Kan spise bøttevis av det! Kanskje like greit at det ikke blir servert riskrem på julaften i år da verten ikke spiser det.
|
|
|
#64 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 38
![]() ![]() |
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?jeg er gudskjelov ikke så gla i riskrem, men jeg skal jaggu unne meg en klementin eller to i juledagene! mmmm! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
|
|
|
#65 |
|
Seniormedlem
Jeg veide en liten, skrellet klementin i går og den veide 60 gram og etter matvaretabellen skulle den da inneholde 5,2 g kh - og den var liten! Jeg er ikke så blånøye og spiser gjerne 1-2 klementiner om dagen nå for tiden.
|
|
|
#66 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Riskrem er ikke såååå godt men det må nesten være der |
|
|
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
|
|
|
#67 |
|
Seniormedlem
Jooooo! Det er SÅÅÅÅÅÅ godt!
|
|
|
#68 |
|
Nytt Medlem
Hvor: Bærum
Alder: 39
![]() |
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Hei! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketose-4mklinikken
|
|
|
#69 |
|
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Er mer bekymret for julebordet til helgen jeg.. Sukk! Må klare det... SKAL klare det.. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
|
|
|
#70 |
|
Medlem
Hvor: Molde
![]() |
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Tips til førjulskos i stedet for gløgg; Julete med suketter. Smaker jul! :-) |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#71 |
|
Seniormedlem
Hvor: I enden av Norge
Alder: 48
![]() ![]() |
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Hvor kjøper man jule-te?
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter ![]() |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode
|
|
|
#72 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Delfiakake driver mamma og truer med å lage. Jeg har veldig sterke assosiasjoner mellom den og spysyka som jeg fikk på julaften når jeg var 10-11. Det var det siste jeg hadde spist og blir nå kvalm bare jeg ser bilde av en |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#73 |
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() |
ÅÅÅÅÅÅ! I know! bestemors hjemmelagde lefser med sylte og sennep er jo bare julefavoritten nummer 1!!!! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening
|
|
|
#75 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?Jeg synes jula er ei fablaktig tid! Da får jeg spist mye feit god mat, nøtter og salat. Som vanlig, med andre ord.
|
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hva gjør dere med jula? | Hillelille | Spørsmål og svar | 41 | 03-10-09 21:28 |
| Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde? | MoaMoa | Ketolysekuren | 24 | 16-12-08 03:00 |
| Hva tenker dere? | iren84 | Spørsmål og svar | 5 | 25-11-07 04:17 |
| Hvordan gjør dere det i jula? | iren84 | Spørsmål og svar | 8 | 18-11-07 22:33 |