Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-10-10, 20:58   #26
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 41
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva ER masse karbo og masse fett?? I mengder??

for min del var det feks et LASS med ris og litt kjøtt og masse deilige feite sauser, etc..

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 21:06   #27
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

for min del var det feks et LASS med ris og litt kjøtt og masse deilige feite sauser, etc..

Så ta bort litt ris og tilfør mer proteiner og grønnsaker! Det er ikke værre enn det!

Gammel 25-10-10, 21:15   #28
Mammaannmari
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2010
Mammaannmari er på en erverdig vei

Interessant tråd. Har en ett åring som elsker brød. Får lavkarbo middager. Syns det er vanskelig å få ham til å spise grønnsaker. Det eneste han liker av grønt er blomkål/brokkoli mosen. litt gulrøtter og kålrabi. Salat, paprika, tomat etc kan jeg bare glemme, det får jeg ikke i ham.
Så da tørr jeg liksom ikke ta bort brød. Potet, ris o.l. spiser vi nesten ikke lenger. Men jeg er kjempeusikker på om det er det beste for ham

Fant en relevant tidligere tråd
uten at jeg ble kjempe mye klokere så er det noen som praktiserer lavkarbo på barna.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20012

Mammaannmari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 21:29   #29
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg praktiserer ikke lavkarbo på min datter på 11, men oppmuntrer henne heller ikke til å spise bød, poteter, ris etc når hun ikke vil ha det!
Det beste hun vet til feks kveldsmat, er det hun kaller en tallerken! Rett og slett en stor tallerken med et lite koldtbord! Uten brød!
En fiskekake delt i striper, litt røklaks, noen reker om vi har, morpølse, skinkeruller, litt egg, agurk og gulrøtter i staver eller litt mais og rå blomkål, spekeskinke, ost i staver........
"Sensurerer" ikke grønnsaker til ungene! Da får de det de liker!

Sønnen på 17 spiser lite pasta, ris og poteter, men liker sine brødskiver(litt grove, da) og godteri. Men spiser gjerne hamburgere med bare salat, uten brød. Han liker ikke noen former for fett!
I motsetning til sin yngre søster er han på grensen til mager. Lille snupp må nok resten av livet passe godt på karboinntaket om hun ikke vil ende opp som mor, overvektig med dia2!

Gammel 26-10-10, 08:43   #30
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

I min familie er det kun jeg som spiser lavkarbo hele døgnet. Jeg har en mann og barn på 4 og 6 år. Ingen har lagt på seg noe på de 9 månedene dette har stått på. Selvsagt, ungene vokser jo, men kroppsformen er den samme. Det blir kun middagen de spiser som er lik min. Kombinerer den med en mindre mengde karbohydrater enn tidligere. Det blir da potet, fullkornspasta eller fullkornsris. De bruker og brød merket ekstra grovt. Litt yoghurt, nugatti (har begynt å smøre mye tynnere lag uten at noen klager) og frokostblandinger blir det jo. Mitt store irritasjonsmoment er at det finnes alt for lite frokostblandinger uten for mye sukker som er rettet til barn. Det at pakningen ser morsom ut er jo halve greia for mine unger...

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:46   #31
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Mitt store irritasjonsmoment er at det finnes alt for lite frokostblandinger uten for mye sukker som er rettet til barn. Det at pakningen ser morsom ut er jo halve greia for mine unger...

Helt enig!

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:48   #32
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Mitt store irritasjonsmoment er at det finnes alt for lite frokostblandinger uten for mye sukker som er rettet til barn. Det at pakningen ser morsom ut er jo halve greia for mine unger...

Lag en kul kartong / boks og ha sunn frokostblanding i, evt. bruk en tom en som ungene synes ser morsom ut. Barn er ofte enkle sånn, i alle fall når de er så små som dine.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:50   #33
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Det hadde nok fungert fint om de var 2 år ja, absolutt ikke nå...

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barn og lavkarbo Sense Ketolysekuren 10 18-06-08 20:28
Kromtilskudd til barn ...? Fredrikke Barns kosthold 5 07-06-08 16:52
Barn og lavkarbokosthold ... Jollers Barns kosthold 50 04-03-08 10:08
mikser som lukter Fridolina Generell diskusjon 5 14-07-06 15:42
Er du som et barn? HP Generell diskusjon 2 20-03-04 00:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.