Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Min første, ordentlige sutretråd

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-10-10, 19:07   #26
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Min første, ordentlige sutretråd

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg er "heldig" på den måten at jeg trenger og ønsker veeeldig lite grønnsaker og egentlig er superfornøyd med bare kjøtt og fett.

Jeg også!

Av og til lager jeg grønnsakmos (i stedet for potetmos, men enda bedre) av den billigste blomkål- og brokkoliblandingen på Rema, kjører på stavmikser med litt pepper og meierismør, og den holder seg i maaaaange dager i kjøleskapet.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:15   #27
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Får heller prøve meg på fryste poser med brokkoli og blomkål

Leste forøvrig litt om bostøtte og prøvde kalkulatoren på husbankens nettsider. Den viser at jeg kan få opptil 6300,- i bostøtte pr mnd. Skader ikke å prøve som Kanutten sier..det verste de kan si er nei

! Oiameg! Kan det stemme? Jeg er også Nav-slave og har i utgangspunktet ca 8000 totalt å leve for i måneden, med en husleie på 5600, og jeg får 2300 i bostøtte, så dette kan da ikke stemme?

Uansett, du har fått en mengde gode råd her. Jeg er som du skjønner i en ganske lik situasjon som deg, og heller nok også mot å droppe mye av tilbehøret fordi det spiser opp budsettet mitt. Jeg kjøper litt løk og frossen rosenkål i blandt, ellers går det mye i first price kyllingfilteter, kjøttdeig, bacon etc, store flak med egg fra innvandrerbutikk og koteletter fra Nordfjord.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:51   #28
Benedictee
Medlem

Benedictee sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 41
Benedictee er på en erverdig vei

Får heller prøve meg på fryste poser med brokkoli og blomkål

Leste forøvrig litt om bostøtte og prøvde kalkulatoren på husbankens nettsider. Den viser at jeg kan få opptil 6300,- i bostøtte pr mnd. Skader ikke å prøve som Kanutten sier..det verste de kan si er nei

Eh nei..kjeg som leste feil..jeg har visstnok 6330,- igjen av lønna etter boutgifter, noe som gir meg bostøtte på beregnet 0,- :P

Hvor pokker er de 6330? Strøm, internett, forsikring, studielån..akk

Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:11   #29
Titania
Medlem

Titania sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Titania er ny på veien

Bor du i nærheten av en Kiwi-butikk?
Sjekk God helg produktet. Kjøttet i en middag til 14.90 og porsjonspakning, perfekt for aleneboere.

Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:13   #30
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Titania, her.

Bor du i nærheten av en Kiwi-butikk?
Sjekk God helg produktet. Kjøttet i en middag til 14.90 og porsjonspakning, perfekt for aleneboere.

Jeg er skikkelig skuffet over de tilbudene. Hvorfor betale femten spenn for en tynn flis av en mager ytrefilet når jeg kan kjøpe 3-4 feite nakkekoteletter til under førti spenn?

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 18-10-10, 20:21   #31
Benedictee
Medlem

Benedictee sin avatar

Jeg kjøper som regel nakkekoteletter uten bein fra Grillstad eller Grill..noe. de er ordentlig gode og koster 30-40 kr for to stk

Som nevnt, kjøtt er sjelden noe problem da jeg foretrekker magert kjøtt som svinekjøttdeig og svinekoteletter og de er forholdsvis billige på Rimi blandt annet Salatopplegget som koster synes jeg

Gammel 18-10-10, 21:03   #32
rut311
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
Alder: 39
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

157cm: Jeg har akkurat fått innvilget AAP, men hvordan søker jeg bostøtte? Og hva skal til for å få bostøtte når jeg har AAP?

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:26   #33
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Tja, jeg føler jeg sitter litt på min høye hest, siden jeg bare kjøper økologiske egg og handler lunsj i ferskvaren nesten hver eneste dag og kaster en god del som rett og slett blir ødelagt i mitt kjøleskap fordi det ikke blir spist opp innen tidsfristen. Men jeg tror, nei jeg VET at matbudsjettet mitt var større før, med daglige innkjøp av ting som er fryktelig usunt.

Jada vi har alle vært der med 200 kroner den siste uka før pengene kommer, og jeg har til og med levd 10 måneder på 10 tusen kroner, men da bodde jeg hjemme, men det var ikke råd til noe mer enn det som måtte betales og jeg var innmari glad når de ti månedene var over jeg jeg kunne kjøpe meg bare rett og slett en ny truse liksom :P

Mitt forslag er rett og slett å planlegge de ti neste måltidene nøye slik at du kan bruke mindre penger på hvert måltid. Når du får lønn, ta deg råd til å være bittelitt storflott og handle inn bittelitt mer, så lager du store porsjoner og fryser ned. For det første har du alltid sunn mat tilgjengelig, for det andre har du mat når det kniper om de siste 14 dager før lønn.

Legg litt innsats i å finne ut hvor ting er billigst, og husk; reklame er en pain in the ass når hele postkassa er stappa med det, men tilbud er gull verdt. Jeg har god råd, men jeg tar meg liksom ikke råd til de aller dyreste tingene, som å kjøpe en liten pose med lammekjøtt i bittesmå biter til 109 kroner kiloet. Dere som ikke bor i grisegrendte strøk er jo heldig å ha både Kiwi og Ultra i umiddelbar nærhet, noe vi her oppe bare kan drømme om...

En annen ting du kan gjøre er jo å regne ut hva du har råd å bruke på mat hver dag. Evt. kan du si at du handler f.eks 1 gang i uka for maks det og det beløpet. Det gjorde de på luksusfellen, hun fikk 500 kroner for mat i uka, og måtte handle for maks det. Jeg får mye mat for 500 kroner, og det varer nok mer enn en uke, inkludert grønnsaker. Nå er det i tillegg vinter, så de frosne grønnsakene er sunnere enn de ferske

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:04   #34
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

De kan ikke be deg selge boligen for at du skal få bostøtte.. Det går da an å prøve??

Åjoda. Jeg snakket en gang med Husbanken om bostøtte og de lo da hørte inntekten min. Tjente vel da rundt 200' og var alene med 1-2 barn (fast+samvær). Du skal ikke tjene mange kronene før du kan glemme å søke om bostøtte.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:10   #35
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Åjoda. Jeg snakket en gang med Husbanken om bostøtte og de lo da hørte inntekten min. Tjente vel da rundt 200' og var alene med 1-2 barn (fast+samvær). Du skal ikke tjene mange kronene før du kan glemme å søke om bostøtte.

Mora til søstra mi får bostøtte, og hun eier leiligheta de bor i. Riktignok har hun ikke mer enn 13 utbetalt, men likefullt! Og det er en stooor leilighet, med 3 soverom, og koster 6-7 tusen i måneden.

Men hun er flink å leite opp ALT som man kan søke på hos nav da, absolutt alt fra tenner til barnas fysio, utdanning and you name it. Det finnes visstnok ett helt vell av ting ingen aner noe om som det går an å søke om støtte til.

Selv er jeg fornøyd med mine 605 kroner hver måned fra nav i grunnstønad

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:13   #36
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Coop har 18pk egg til rundt 30-35 kroner.

Mange "innvandrerbutikker" har brett med 30 egg til 50,-. Vi kjøper rett fra gård til den prisen, store, flotte og ikke minst helt ferske egg som kun har reist noen få meter fra høna til kjølerommet! Sist kjøpte vi 90 egg... De lurer sikkert fælt på hva i all verden vi bruker alle eggene til.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:24   #37
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Mange "innvandrerbutikker" har brett med 30 egg til 50,-. Vi kjøper rett fra gård til den prisen, store, flotte og ikke minst helt ferske egg som kun har reist noen få meter fra høna til kjølerommet! Sist kjøpte vi 90 egg... De lurer sikkert fælt på hva i all verden vi bruker alle eggene til.

Jeg kjøper stort sett alle eggene mine på Sultan på Grünerløkka, og de kjøper fra gårder rett utenfor Oslo. Prima!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 19-10-10, 06:37   #38
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

157cm: Jeg har akkurat fått innvilget AAP, men hvordan søker jeg bostøtte? Og hva skal til for å få bostøtte når jeg har AAP?

Jeg tok med meg kopi av leiekontrakten min til bydelens NAV, hvor også husbanken holder til - de trenger den kontrakten samt dokumentasjon på hva du har mottatt av penger de siste tre månedene, tror jeg. Om du er usikker på hvor du skal ta kontakt i din kommune/bydel, ville jeg ringt enten nav eller husbanken på forhånd og spurt først.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 09:31   #39
babydoll
Medlem

babydoll sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
babydoll er ny på veien

Jeg tror jeg rett og slett hadde hellet mer til skaldemansk kosthold med mye fett og kjøtt enn å ofre hele lavkarboen. Heller kotelett med champiser og smør på enn pasta ei uke liksom!

Når jeg er fattig går det mye i kjøttdeig, med løk, hermetikk-champiser (eller de ferske firstprice) og noe frossen-grønnsaker (og fett!) Det kan man jo porsjonere ut også.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 09:45   #40
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Jeg tror jeg rett og slett hadde hellet mer til skaldemansk kosthold med mye fett og kjøtt enn å ofre hele lavkarboen. Heller kotelett med champiser og smør på enn pasta ei uke liksom!

Når jeg er fattig går det mye i kjøttdeig, med løk, hermetikk-champiser (eller de ferske firstprice) og noe frossen-grønnsaker (og fett!) Det kan man jo porsjonere ut også.

Signeres og signeres!

Åh! Dessuten: frosne nakkekoteletter fra Coop Xtra. 8 stk for kr 79,-
Og Coop Xtra kjøttdeigen som koster kr 25,- til fast pris.

Jeg tror vi herved har bestemt at trådstarter må pelle seg inn på Finn.no og skaffe seg en liten-fryser fluksens!

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 09:55   #41
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Signeres og signeres!

Åh! Dessuten: frosne nakkekoteletter fra Coop Xtra. 8 stk for kr 79,-
Og Coop Xtra kjøttdeigen som koster kr 25,- til fast pris.

Jeg tror vi herved har bestemt at trådstarter må pelle seg inn på Finn.no og skaffe seg en liten-fryser fluksens!

Og gilde ribbe på coop prix til 14 kroner kiloet! Jeg kjøpte maaaange ribber i går.

Gammel 19-10-10, 10:49   #42
Benedictee
Medlem

Benedictee sin avatar

Ja, en fryseboks ville ikke være så dumt. Hvis den ikke er for stor kan den jo stå hvorsomhelst med en duk over Bord får man vel aldri nok av?

Gammel 19-10-10, 11:34   #43
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Ja, en fryseboks ville ikke være så dumt. Hvis den ikke er for stor kan den jo stå hvorsomhelst med en duk over Bord får man vel aldri nok av?

Nix. Er ikke noe som heter "nok bord". Fin å slenge fra seg jakka og veska på ute i gangen også.

*Marsj innpå Finn.no!*

Gammel 19-10-10, 11:57   #44
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg kjøper stort sett alle eggene mine på Sultan på Grünerløkka, og de kjøper fra gårder rett utenfor Oslo. Prima!

Ahh, vet du om det er økologiske gårder?

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 12:21   #45
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Ahh, vet du om det er økologiske gårder?

Det vet jeg ikke. Men eggene er jo nokså billige, da (tretti egg til femti kr, eller tolv til tjue) ... Men jeg har jo inntrykket av at det er snakk om smågårder som kanskje ikke selger til større selskaper som Prior, så spørs om det er store betonghangarer som rommer disse hønene. Uansett så er eggene utrolig gode der, stor forskjell på de og f.eks billige egg som fra First Price. De er store, og plommene er skikkelig gule!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 19-10-10, 12:55   #46
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Jeg kjøper alle egga min når de går omtrent ut på dato... Får da 12 egg str xl for 10 kr.. Jeg kjøpte 120 egg sist... Egg varer leeeeeeenge etter datoen! Mamma fortalte at de oppbevarte jo egga fra høst til jul nede i kjellern. Har ennå ikke til dags dato funnet et egg som var ødelagt.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Første uke over abs Lavkarbo generelt 4 12-08-10 00:21
Første uke snøfte Åpne dagbøker 17 09-03-09 23:06
Første ordentlige veiedag :-) Nitja Ketolysekuren 3 12-12-08 12:43
Første dag i dag joggebukse-jenta Ketolysekuren 3 15-01-08 20:51

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.