Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor er det sånn?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-10-10, 20:53   #26
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor er det sånn?

Eller drit i å søk opp medisinfagskolen, Her er linken

http://www.youtube.com/watch?v=Iev9_6piwM4

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 20:56   #27
Lindaplinda
Medlem

Lindaplinda sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 45
Lindaplinda er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Helene M, her.

Veldig sant det!

Ja, det er jeg.... Hvem er du der da?

Jeg er/var på april 09 forumet Sønnen min heter Sondre. Synes bare det var noe kjent med ansiktet og nicket ditt, men kan hende jeg tar helt feil altså Går lenge mellom hver gang jeg er der nå, så jeg føler at jeg har falt helt ut dessverre.

Jeg begynte på lavkarbo mandag for to uker siden, og trives veldig godt med det Har ikke gått på en sprekk ennå, og er mer motivert til å trene mer også

Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 20:58   #28
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 41
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Søk opp den studien fra Harvard medical som viser sammenhengen mellom karber og kardiovaskulære sykdommer. Samt at fett (foruten transfett) kun er farlig når man spiser masse karber i tillegg. I tillegg til dette kan du gå på youtube og søke opp MEDISINFAGSKOLEN. Her er en norsk presentasjon om hvor farlig fettet EGENTLIG er og hvordan fettet er satt sammen og hvordan fettet er satt sammen påvirker kroppen

Han mener slike undersøkelser er laget av lavkarbofolk og vil ikke tro på noe om han så får det slengt i trynet på han.. han er av den "gammeldagse" sorten som mener jeg heller skal trene og spise "sunt" ... sukk :|

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:00   #29
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Han mener slike undersøkelser er laget av lavkarbofolk og vil ikke tro på noe om han så får det slengt i trynet på han.. han er av den "gammeldagse" sorten som mener jeg heller skal trene og spise "sunt" ... sukk :|

Trene burde du jo gjøre uansett, hilsen treningsnarkis

Om han er så steil, så hvorfor diskutere med han? Gjør ditt og be han holde fred om han ikke kan være litt åpen og lese nyere forskning og finne nyaanser i ting.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:02   #30
Lindaplinda
Medlem

Lindaplinda sin avatar

kompisen min tviler ikke på at jeg blir slank, men at man blir SUNN er noe annet enn å være tynn... man kan fint være usunn og tynn.. så han mener jo det er FARLIG å spise så mye fett.. ikke fordi man blir feit, men pga hjerte og karsykdommer, hjerneslag, blablablabla :P

Jeg kan fortelle at jeg var hos revmatologen min idag, og da spurte jeg om det var greit å begynne på lavkarbo med tanke på bekhterev'n, og da svarte hu; Ja, vi anbefaler jo alle med revmatiske sykdommer å spise sunt, og lavkarbo er jo sunt!!

Gammel 13-10-10, 21:02   #31
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Trene burde du jo gjøre uansett, hilsen treningsnarkis

Om han er så steil, så hvorfor diskutere med han? Gjør ditt og be han holde fred om han ikke kan være litt åpen og lese nyere forskning og finne nyaanser i ting.

Hehe nei han blir så sur om han ikke får si meningen sin hehe :P han skal alltid ha rett nemlig Ja trene ja, huff.. det får komme når jeg har gått ned litt mer, alt er dessverre et ork og jeg har heller igrunn ikke så veldig mye fritid.. :|

Gammel 13-10-10, 21:04   #32
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

Jeg kan fortelle at jeg var hos revmatologen min idag, og da spurte jeg om det var greit å begynne på lavkarbo med tanke på bekhterev'n, og da svarte hu; Ja, vi anbefaler jo alle med revmatiske sykdommer å spise sunt, og lavkarbo er jo sunt!!

JEg gikk også til fastlegen min og spurte ang. hjelp til å gå ned i vekt og han mente også lavkarbo var noe for meg..

Gammel 13-10-10, 21:09   #33
Helene M
Medlem

Helene M sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 39
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Jeg er/var på april 09 forumet Sønnen min heter Sondre. Synes bare det var noe kjent med ansiktet og nicket ditt, men kan hende jeg tar helt feil altså Går lenge mellom hver gang jeg er der nå, så jeg føler at jeg har falt helt ut dessverre.

Jeg begynte på lavkarbo mandag for to uker siden, og trives veldig godt med det Har ikke gått på en sprekk ennå, og er mer motivert til å trene mer også

Jaa, du med Snorre-gutten ja! Husker deg!

Så moro at vi er her sammen også da!

Har du veid deg siden du begynte?

Samboeren sin ticker

Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:10   #34
Helene M
Medlem

Helene M sin avatar

Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Cherry: Tusen takk for godt og informativt innlegg og link!

Har lest boka, men å huske alle disse betegnelsene er ikke bare-bare. Det kommer seg vel tenker jeg.

Nok en gang, tusen takk

Samboeren sin ticker

Gammel 13-10-10, 21:15   #35
Lindaplinda
Medlem

Lindaplinda sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Helene M, her.

Jaa, du med Snorre-gutten ja! Husker deg!

Så moro at vi er her sammen også da!

Har du veid deg siden du begynte?

Sondre, ikke Snorre.. he he Kaller meg Gladlaks inne der nå, men er der veldig sjelden, som sagt. Men det var innmari moro å se deg her også!!

Jeg angrer veeeeeldig på at jeg ikke tok en ordentlig veiing og måling den dagen jeg startet på lavkarbo - men vekta er jeg ganske sikker på siden jeg veide meg et par uker før jeg begynte, og siden da har jeg gått ned 3kg. Og målebånd fikk jeg ikke kjøpt før på lørdagen, men det som er helt sykt er at etter treningsøkta på mandag hadde jeg gått ned 3CM på midjen.. dvs 3cm på to dager!! Jeg trener jo mer jevnlig nå, og klarer å trene ganske hardt i forhold til det jeg trodde jeg kom til å orke, og det er moro

Lykke til fremover da!! Dette klarer du!!

Gammel 13-10-10, 21:29   #36
Helene M
Medlem

Helene M sin avatar

Sondre, ikke Snorre.. he he Kaller meg Gladlaks inne der nå, men er der veldig sjelden, som sagt. Men det var innmari moro å se deg her også!!

Jeg angrer veeeeeldig på at jeg ikke tok en ordentlig veiing og måling den dagen jeg startet på lavkarbo - men vekta er jeg ganske sikker på siden jeg veide meg et par uker før jeg begynte, og siden da har jeg gått ned 3kg. Og målebånd fikk jeg ikke kjøpt før på lørdagen, men det som er helt sykt er at etter treningsøkta på mandag hadde jeg gått ned 3CM på midjen.. dvs 3cm på to dager!! Jeg trener jo mer jevnlig nå, og klarer å trene ganske hardt i forhold til det jeg trodde jeg kom til å orke, og det er moro

Lykke til fremover da!! Dette klarer du!!

Ja, Gladlaks ja! Da faller bitene mer på plass

Oi! Så masse? Ikke verst!

Masse lykke til til deg også. Vi "sees" vel rundt omkring her

Samboeren sin ticker

Gammel 13-10-10, 21:55   #37
Bombus
Medlem

Bombus sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 75
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Jeg vet heller ikke om jeg tror på at lavkarbo er sunt, er ikke overbevist, men slik det er nå er det det som funker for å få meg ned ivekt og da gir jeg igrunn en lang f.. i om det er sunt eller ikke, så lenge jeg kommer meg ned i en trivselvekt..

Man blir jo ganske forvirret, noen er skikkelig i mot lavkarbo mens andre forguder den.. Hvordan kan man egentlig vite sikkert? når alle er SÅÅÅ påståelige.. og det finnes undersøkelser som underbygger begges meninger? :S

Syns dette er vanskelig jeg.. Og han kommer nok aldri til å tro på noe av det jeg sier, han er så staaaa.. Men trenger kanskje å overbevise meg selv om det :P:|

Er enig i at det er litt vanskelig å føle seg helt overbevist med alle motstridende påstandene i hytt og pine. Men akkurat nå er jeg helfrelst av dette lange foredraget med Gary Taubes, guruen for mange av lavkarbofrelste. http://videomedia2.swedish.org/media...f4ee9b66ef8f8f

Taubes sier her at alt som gjør oss tykke også gjør oss syke. Årsaken til fedme er også årsaken til sykdom. Det som gjør oss tykke er karbohydrater som driver insulin som driver fettlagring. Altså er det karbohydratene som gjør oss syke, ikke fettet (med forbehold om at karbohydratene gjør også fettet farlig når fett og KH inntas sammen).

Kameraten har nok bare omsorg for deg, og vil ikke at du skal spise deg syk. Men han er blant flertallet som ikke har satt seg inn i at denne gamle kunnskapen er på veg til heder og verdighet igjen (iflg. Gary Taubes var det allment kjent fram til 60-tallet at karbohydrater er fetende). Om noen år vil kunnskapen om dette bli mer allmenn og videre forskning vil få plass i forskningsbudsjettene. Da er vi konger på haugen. Det er min spådom.

Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 23:36   #38
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Ja han er vel bare redd jeg skal få flere fettkuler i leveren.. dem har funnet det på leveren min etter en leverbiopsi :S

Gammel 14-10-10, 01:30   #39
Biggie Small
Medlem

Biggie Small sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 57
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Lagde linken litt bedre for deg

Gary Taubes forelesing med grafikk (kun spillbar i Internet Explorer pga. Silverplayer-videoformat)

Sitat:

Taubes sier her at alt som gjør oss tykke også gjør oss syke. Årsaken til fedme er også årsaken til sykdom. Det som gjør oss tykke er karbohydrater som driver insulin som driver fettlagring. Altså er det karbohydratene som gjør oss syke, ikke fettet (med forbehold om at karbohydratene gjør også fettet farlig når fett og KH inntas sammen).

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 07:12   #40
littlettere
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2010
littlettere er på en erverdig vei

Argumentet at undersøkelser på at mettet fett faktisk er ok, er laget av "lavkarbofolk", får man gå lenger på landet med. Jeg fikk hvertfall en a-ha opplevelse da jeg leste boka "spis deg sukkerfri", som blant annet forteller om undersøkelser på lavkarbo som ikke er publisert, nettopp fordi sukkerindustrien er så stor.

Personlig sier jeg at jeg over flere år har vært slapp og ikke klart å yte maks, samtidig som at jeg har lagt på meg, og at jeg da ikke kan spise mel og sukker. Dette godtar de fleste, men som ungdom på lavkarbo, skal jeg ikke legge skjul på at det er mange vanskelige situasjoner som oppstår, hvor jeg selvsagt får en del rare blikk. Trøsten er jo at jeg mangler 200 gram fra å ha gått ned 5 kg på 4 uker, noe som for meg er resultater som taler for seg selv.

littlettere er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 08:18   #41
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Brystmelk er 50-60% mettet fett, fordi dette er den beste næringen for en baby.

Bare for å presisere: Morsmelk inneholder ca 87% vann, ca 7% karbo, ca 4% fett og ca 1,5% protein. Omtrent halvparten av fettet er mettet - dvs opp mot 2% og totalt er det ca 71kcal/100g i melken

Dette vil si at energiprosenten i morsmelk er
karbohydrat 40%
fett 51%
protein 9%

Så: av fettet i morsmelk er halvparten mettet ja
Kilde: www.næringsinnhold.no/morsmelk.html

Dette er også omtrent samme energiprosent som du finner i potetgull: også laget for å feite oss opp fortest mulig

Sist redigert av jvb : 14-10-10 kl 10:24.
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 10:08   #42
Nemii
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Da er det myyye bedre å tro på studiene som produseres av sukkerindustrien og legemiddelindustrien ü
Dette er edle mennesker som ikke har noe å tjene på at studiene viser det de vil de skal vise

Anbefaler boken "Det store kolesterolbedraget" - interessant lesing både om fett, kolesterol og hvordan de fleste studier gjøres, skumle greier..

Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 13:08   #43
Tiki
Seniormedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Tiki er på en erverdig vei

Pleier i utgangspunktet ikke å snakke så mye om at jeg går på ketolyse, med mendre praten utarter seg.

Men salaten min er ofte et tema på jobb, (alle er av en eller annen grunn missunnelige).
Når f.eks. noen spør om jeg ikke spiser brød, så sier jeg jo litt, men noen jeg baker selv . Ellers så er det mange som synes jeg er så sunn med salaten min med avocado og dressing, eller olivenolje.

Og jeg sier at jeg prøver å spise mindre sukker og mere grønt. Og at jeg aldri har spist så mye grønt som nå, noe som er sant.
Ikke bare som et stunt på sommeren eller innimellom, men gjevt. Og jeg fokuserer ikke så mye på fettet når jeg prater om kostholdet mitt. Hvis det blir tema med colesterol, hjerteinfarkt og hjerneblødning m.m., så sier jeg ofte at det er sammen med sukker det blir farlig, ikke når du dropper det

Og selvsagt fokuserer jeg på at jeg føler meg mindre oppblåst, mindre vann i kroppen og mere vel, og få sier imot det.

Gammel 14-10-10, 13:48   #44
Heaven
Seniormedlem

Heaven sin avatar

Hvor: I enden av Norge
Alder: 48
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Jeg vurderte også å holde det hemmelig, men da legen min var så positiv så tenkte jeg dritt au,. Folk kan si hva søren de vil, stakkars de som er så vranglærte.
Idag på spenst komjeg i snakk med instruktøren der og hun var veldig veldig positiv til det og anbefalte en del sider og diverse. Så jeg blåser i de som ikke aner hva de snakker om. La de holde på.

Gammel 14-10-10, 17:03   #45
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Jeg bare unngår å starte diskusjonen med noen som på noen som helst måte har hatt kostholdslære i videregående skole (eller høyere nivå). Disse har så gudekompleks at det er helt ekstremt, og argumentene koker somregel ned til snøfting, himmling med øynene og fantastiske utsagn som "Øøøh, gidder ikke diskutere dette, jeg er tross alt utdannet i dette og jeg tror læreren min vet dette litt bedre enn deg!".

Heldigvis for meg sluker jeg all informasjon rått når jeg engasjerer meg for noe (mens jeg har totalt teflonhjerne for alt annet ), med resultatet at vennene mine småkjærlig kaller meg "Useless-sama" (-sama: Japansk ærestittel). De siste par årene har kosthold og ernæring vært et ganske dominant interesseområde for meg (delvis fordi jeg har type 1 diabetes), så jeg har god forståelse for mekanismene involvert.

De som kjenner meg gidder ikke diskutere engang, fordi de vet at når Kim påstår noe har han antageligvis sittet og lest, gravd og studert det så nøye at han antagelig har rett. Om noen andre skulle føle for å ta en diskusjon har jeg heller ingen problemer med å forklare dem inngående om insulin, glukagon, lipolyse, forskjellen på ketose og ketoacidose, kosttilskudd, inflammasjon, hvordan dette er relatert til diverse sykdom og strengt tatt hva enn annet de føler for å kverulere på. Har også null problem med å henvise dem til bøker og nettsider dersom de ønsker å lære noe, og er de av typen som totalt nekter å ta til seg informasjon så gidder jeg enkelt og greit ikke.

Edit: beklager om jeg fremsto som ei total klyse der. Det jeg mener er ikke at jeg er noen ekspert, men at forståelsen min for kost-relaterte ting er langt høyere enn den mannen-i-gata innehar.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:05   #46
Helene M
Medlem

Helene M sin avatar

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Jeg bare unngår å starte diskusjonen med noen som på noen som helst måte har hatt kostholdslære i videregående skole (eller høyere nivå). Disse har så gudekompleks at det er helt ekstremt, og argumentene koker somregel ned til snøfting, himmling med øynene og fantastiske utsagn som "Øøøh, gidder ikke diskutere dette, jeg er tross alt utdannet i dette og jeg tror læreren min vet dette litt bedre enn deg!".

Heldigvis for meg sluker jeg all informasjon rått når jeg engasjerer meg for noe (mens jeg har totalt teflonhjerne for alt annet ), med resultatet at vennene mine småkjærlig kaller meg "Useless-sama" (-sama: Japansk ærestittel). De siste par årene har kosthold og ernæring vært et ganske dominant interesseområde for meg (delvis fordi jeg har type 1 diabetes), så jeg har god forståelse for mekanismene involvert.

De som kjenner meg gidder ikke diskutere engang, fordi de vet at når Kim påstår noe har han antageligvis sittet og lest, gravd og studert det så nøye at han antagelig har rett. Om noen andre skulle føle for å ta en diskusjon har jeg heller ingen problemer med å forklare dem inngående om insulin, glukagon, lipolyse, forskjellen på ketose og ketoacidose, kosttilskudd, inflammasjon, hvordan dette er relatert til diverse sykdom og strengt tatt hva enn annet de føler for å kverulere på. Har også null problem med å henvise dem til bøker og nettsider dersom de ønsker å lære noe, og er de av typen som totalt nekter å ta til seg informasjon så gidder jeg enkelt og greit ikke.

Edit: beklager om jeg fremsto som ei total klyse der. Det jeg mener er ikke at jeg er noen ekspert, men at forståelsen min for kost-relaterte ting er langt høyere enn den mannen-i-gata innehar.

Nei, ingen klysefaktor som kom fram av det innlegget. Bare en frelst og kunnskapsrik lavkarbo`er

Ja, det er greit å ha noe å slå i bordet med, og jeg håper jeg kan tilegne med noe av den kunnskapen du allerede har lest deg fram til etterhvert. Akkurat nå går det i å veie og regne på karbene, så får vi ta ting når jeg kommer litt mer inn i det.

Takk for gode tips for hva jeg kan si når bedreviterne kommer på banen

Samboeren sin ticker

Gammel 14-10-10, 20:46   #47
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

"Øøøh, gidder ikke diskutere dette, jeg er tross alt utdannet i dette og jeg tror læreren min vet dette litt bedre enn deg!".

*fnis* Jeg diskuterte lavkarbo i ett annet forum med en som sa jeg trengte en veldig virkelighetssjekk . Han hadde jo seeeelvsagt master i ernæring og what not. For det har jo alle toskene som er selvutnevnt ekspert og innehaver av den eneste sannhet.

SÅ jeg bladde fram om sultsignal, om fett, om karber, medisinfagskolen, sugar the bitter truth, jamie olivers TED TALK, forskningartikler og sitater fra Gary Taube, og så ble det stilt gitt. Etter 3 dagers "kverulering og diskutering" hvor jeg ble kalt både idiot og ignorat, og sikkert 20 poster fra hverandre med motkrangling

Min erfaring er at disse folkene ikke kan legge fra seg at det ikke går an å spise masse fett siden det må være energiunderskudd for å gå ned i vekt. Forsåvidt har de jo rett. Spiser man fett og 4000 kcal om dagen kan man fremdeles gå ned i vekt, men det er jo fortsatt ett kaloriunderskudd tilstede ettersom fettforbrenningsprosessen er veldig energikrevende i seg selv, sånn at man uansett får kcalunderskudd. De forstår bare ikke at man trenger ikke å spise cottage cheese og 1500 kalorier om dagen mens man trener seg ihjel for å gå ned i vekt . Hvorfor er det så håpløst å banke i hodene på dem?

Gammel 14-10-10, 22:44   #48
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Jeg kjenner flere som har vært overvektige hele livet sitt, prøvd alt av dietter hvor resultatet har vært mer overvekt etter endt slankekur, og helsen har blitt dårligere for hvert år. De samme folka klarer å si at det eneste som hjelper er den metoden de har prøvd på hele livet sitt og har mislykkes med gang på gang... Jeg blir matt.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:56   #49
knh
Seniormedlem

knh sin avatar

Hvor: Drammen
Alder: 38
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Hvorfor er det sånn

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Jeg har heller ikke nevnt det for så mange Men nevnte det for broren min som er en bedrevitende 1.års-journaliststudent:P Han synes det var noe tull, og mente variert kost (med karber inkludert, men selvfølgelig ikke godis og chips osv) var det beste. Jeg kom med masse argumenter om insulin og glucagon osv, og etterhvert ble alt jeg sa veldig mye biokjemi, og da skjønte han ikke så mye, men han holdt da litt kjeft for han veit at jeg har peiling på hvordan cellene i kroppen vår fungerer (studerer bioteknologi):P

Men har ingen tru på at han kommer til å legge om til lavkarbo (selvom han kunne hatt nytte av det pga noen kilo for mye)

Tenkte bare jeg skulle nevne at broren min faktisk er litt på gli nå!! Det hadde jeg aldri trudd!!
Snakka litt med han i sta, og det var han som tok opp diskusjonen igjen... han var interessert i høre på det jeg hadde og si, og avbrøt meg ikke hele tiden.... fikk tid til å forklare hva som skjer i kroppen på en enkel og forståelig måte... men han var selvfølgelig skeptisk, så sier han: "Du skjønner at jeg synes dette er rart når det stritter imot alt vi lærte på grunnskolen?", og det skjønner jeg jo selvfølgelig veldig godt :P hehe.... Men forklarte han litt om at noen eldre studier har på en måte bestemt seg for at FETT ER FARLIG, og dette skal vi bevise! Så har de på en måte vist det da, men har ikke tatt hensyn til mengden karbohydrater personene spiste i tillegg!

Broren min blei faktisk direkte interessert i tema, men hadde ikke tid til å snakke så lenge.

Så til dere som føler at alt man sier til enkelte folk blir oppfattet som høl i huet; si likevel meningen din og la dem ha det i tankene til neste gang dere snakker sammen.... da har de kanskje tenkt litt over det og blitt mer nysgjerrig, og har lyst til å gjenoppta diskusjonen med ett litt mer åpent sinn

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:31   #50
Helene M
Medlem

Helene M sin avatar

Så moro at broren din faktisk viser litt interesse, knh!

Samboeren sin ticker

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tanker om livet, hvordan, hvorfor og bare sånn generelt tanker om det Caxa Generell diskusjon 18 01-10-11 18:02
Hvorfor? (Hvorfor ketose?) Cammis Spørsmål og svar 3 24-01-09 19:55
Hvorfor gjør kaffe sånn? nellie Spørsmål og svar 13 30-04-08 21:55
Hvorfor er det sånn? Kokkosbolla Ketolysekuren 3 01-11-07 16:00

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.