|
|
#26 |
|
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?
Jeg tok en elektronisk måling som du beskriver på et monstrum av en eletronisk vekt hvor man skulle stå barbeint på en plate og holde to håndtak i hendene. I tillegg gikk en treningsinstruktør gjennom absolutt hele skjemaet med sammen med meg, og forklarte alle detaljer. Dette gjorde jeg på Golden Gym i Akersgata i Oslo, og det kosta tre- eller firehundre kroner. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
|
|
|
#27 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Det blir jo bare min mening, dette - men jeg synes altså ikke at håndleddene mine er representative for hvordan resten av kroppen min er formet. Jeg er kort og kompakt, kort og bred hals, ankler/legger som er korte og tykke, men ikke "flabbete", brede hofter (men relativt smal midje). I tillegg vet jeg fra en slik undersøkelse du beskriver at jeg har høy muskelvekt, kjønn og alder tatt i betraktning. Da føles adjektivet "sped" litt malplassert i hodet mitt, men jeg snakker jo ikke kroppsbygger-terminologi.
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
|
|
|
#28 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
Stilig, jeg med 22 i bmi og 61 kg er obese jeg da, iføge tanita vekta! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#29 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Det er jo bare beinbygningen det dreier seg om da, skjelettet ditt? Ikke pakningen rundt... Tenker at du neppe har spede håndledd og veldig kraftig skjelett andre steder. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Ja, men det er fortsatt en pussig målestokk for idealvekt, er vel det jeg mener. Om jeg skal følge de "reglene" som ble oppgitt tidligere i tråden, så skal jeg veie høyden min minus hundre, og så trekke fra ytterligere 10% fordi jeg er "sped" - som blir sånn... i underkant av 52 kilo.
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
|
|
|
#31 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hm.. fettprosent er uansett det absolutte målet på.. vel.. hvor mye av kroppen din som består av fett. Dersom fettprosenten din er over 32/25% (vet ikke om du er mann eller kvinne :P ) og du har en BMI på 22 har du enten ekstremt lav muskelmasse eller en defekt Tanita-vekt. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
|
|
|
#33 |
|
Supermoderator
Det var da ekstremt mye. Jeg har typ tolv eller tretten kilo ... Du må nok trekke fra kroppsvæske |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Supermoderator
Ja, jeg vet hvordan de funker, men den reelle muskelvekta er minus kroppsvæske |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?Jaha, da har jeg 13 kilo muskler på min 164 cm lange kropp. Jeg skårer jo også 5 år mindre enn det jeg er på den vekta (og det er jo pga mer muskelmasse etter som det står i veiledningen) så jeg syns det er litt merkelig at det er så jækla mye fett. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Supermoderator
13 kilo er vel bra, skulle jeg mene |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Seniormedlem
Huff, det virka makabert lite.. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?Det er en Tanita Inner Scan sak, kjøpt hos Fedon. Jeg tror nok jeg slår meg til ro med at jeg ikke er obese i hvertfall. |
|
|
|
|
|
#41 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
Sv: Idealvekt?Ser den pekepinnsaken jeg la inn, har laget litt kontrovers. Men det er vel bare det det er; en pekepinn; og ingen fasit. Har selv målt idag og det stemmer med det som er min oppfatning av min egen riktige vekt, selv om noen kanskje ikke er enige i min oppfatning |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#42 |
|
Supermoderator
Er det mulig vi fortsatt snakker om inkludert kroppsvæske? Jeg vet i alle fall at min ligger litt under normalen, jeg er ikke fryktelig sterk, men makabert lite får jeg virkelig ikke håpe det er. Før jeg trekker fra væske har jeg litt over 30% muskelmasse (ca 26 kilo), og det er jo som jeg ser flere steder den forenklede versjonen. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Seniormedlem
Nope, målingen inneholt separate prosenttall for vannmasse, fettmasse og "resten". Greit, "resten" er "mager masse" altså muskler, skjelett og innvoller, men sånn vil det da være på alle målinger.. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Supermoderator
Hm, ok. Jaja, forvirringen fortsetter, altså. Så lenge jeg ikke er UNDER normalen så skal jeg da være fornøyd. Men jeg har en mistanke om at du er en smule mer veltrent enn meg, uansett |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Idealvekt?Er spebygd det samme som "liten" benbygning? fordi håndleddet mitt er under 15, men jeg har store hofteben, ribbeina mine er gigantiske ect..skjønner ikke helt det der da..kan det bety at selvom jeg har "stor" benbygning at det veier lite? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
|
|
|
#46 |
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() |
Jeg testet å måle håndleddene mine nå og fikk et aldri så lite sjokk. Venstre side 15 cm og høyre 15,5. Jeg skal altså pr def være spedbygd. Er det noe jeg ikke regner meg for så er det å være spedbygd. Har alltid tenkt på meg selv et sted mellom normal og litt grovbygd. Kan innse at jeg er normalbygd, men spedbygd er jeg altså ikke. Husker allerede fra 1.klasse så skulle jeg og en vennine byttelåne bukser, begge var vi slanke og hadde ikke noe til overs på kroppen. Hun druknet i min bukse og jeg fikk ikke på meg hennes. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF
|
|
|
#47 |
|
Seniormedlem
Hvor: Sunnmøre
Alder: 41
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?snodig.. jeg er 98 kg og bare 16 rundt håndleddene.. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
|
|
|
#48 |
|
Seniormedlem
Sv: Idealvekt?Denne målingen rundt håndleddene er mest brukt blandt atleter og kroppsbyggere som en indikasjon på hvor maksgrensa naturen har satt går. En gutt med 14cm rundt håndleddene vil aldri, aldri kunne bli i nærheten av en med 18-20cm. Sånn er det bare, for det er omtrent umulig å bygge noe rundt håndleddene. Man kan derimot legge på seg fett der, så hvorvidt det hjelper for noen med litt ekstra å måle der.. Meh.. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Seniormedlem
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?Både BMI-utregning og den "høyde - 105" (for min del), stemmer godt overens, må jeg si. jeg er 169, og skal i følge høyde-105 da ideelt sett veie 64 kg... ca samme på bmi. Har 16,5 cm håndledd. Jeg har satt 65 kg som min idealvekt... meeen, kan godt hende jeg er fornøyd når jeg har nådd 70. Det er ikke bare hodet som bestemmer. Kroppen vil nok ha et ord med i laget, den også. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel
|
|
|
#50 |
|
Juniormedlem
![]() |
Hei matglad |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hva er idealvekt? | Sari | Ketolysekuren | 113 | 20-03-11 21:51 |
| Har nådd min idealvekt, hva nå? | Dazeman | Ketolysekuren | 23 | 18-03-09 16:02 |
| IDEALVEKT/FETTPROSENT/BMI | smosje | Lavkarbo generelt | 17 | 02-12-04 23:07 |