Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 08-09-10, 12:04   #3301
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Haha, nei, ikke sånn Har økt to masker på de rundene jeg skal, men på et annet sted på "runden", hvis du skjønner Det ser greit ut ihvertfall.

Det var bra.

Fordelen med å ta det under armen er at det ikke syns så godt....eller at det synes som "søm", men sikkert greit sånn du har gjort, Frøy. Litt avhengig av om det er mønster eller ikke også.

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 08-09-10, 12:07   #3302
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Absinth! Bare drikk den uten sukkerbit .

huff, Absinth er ikke noe som vekker mine beste minner...
Er det egentlig lov å ta dette med? Nei?

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 08-09-10, 12:12   #3303
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

huff, Absinth er ikke noe som vekker mine beste minner...
Er det egentlig lov å ta dette med? Nei?

Ikke om det er malurt i. Vet ikke om det en gang selges absinth kommersielt noen steder med malurt, heller. Men det er jo i grunn ikke mye absinth uten, heller da. Så, svaret er egentlig, jeg vet ikke.
Haha, ja, jeg har hatt mine mest "spennende" fyllekuler på absinth, og ratzeputz not to mention . (Hvilket er helt lovlig, og ikke minst bra mot forkjølelse ).
Ellers vet jeg ikke. Jeg var stort sett bare på brukthandler i Praha, men har du lyst på en fet marionette, så er Praha stedet. Under Karlsbrua ligger en av de beste sjappene, verksted og butikk i en !
Ellers kan jeg anbefale Kafka-museet, dersom du er et fan (jeg er ), og en ting jeg ikke fikk anledning til å se, fordi man må ta buss ut av sentrum, og den går visst bare to ganger om dagen hver vei, er den kirka som er dekorert med menneskebein, Sedlec Ossuary. Dit SKAL jeg neste gang jeg drar til Praha!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-09-10, 12:14   #3304
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Det var bra.

Fordelen med å ta det under armen er at det ikke syns så godt....eller at det synes som "søm", men sikkert greit sånn du har gjort, Frøy. Litt avhengig av om det er mønster eller ikke også.

Ja, jeg vet hva du mener Oppskriften var litt utydelig, og det er lenge siden jeg har strikket gensere, så det tok litt tid før jeg innså at jeg hadde gjort feil. Økningene synes veldig lite, de er jo også jevnt fordelt.

Før i tida ville jeg rekket opp, men jeg har øvd meg på å bli mindre perfeksjonistisk, og så lenge det ser bra ut lar jeg det være som det er selv med små feil (og garnet er tynt og det er pinne 2 1/2 ...). Jeg har måttet modifisere oppskriften en del, for den har mønsterstrikk (lus + litt til) og jeg ville bare ha striper

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 08-09-10, 12:35   #3305
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Før i tida ville jeg rekket opp, men jeg har øvd meg på å bli mindre perfeksjonistisk,

Kjempefint

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Gammel 08-09-10, 12:53   #3306
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Kjempefint

Ja, ikke sant, det synes jeg også

Og den lille jakka blir kjempefin Egentlig syntes jeg min måte å øke på nesten ble penere også - fordi ermet blir rundere. Og en maske her og der er veeeldig usynlig, spesielt når jeg presser den litt

Sist redigert av Huldr : 08-09-10 kl 13:25.
Gammel 08-09-10, 17:58   #3307
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Ja, nå skjønner jeg mer av det der om rundbole og raglandsfelling, har ikke kommet så langt i oppskrifta da, ennå. Men, dere som har begrepene på stell, jeg har tenkt å strikke meg denne genseren, men tenker den vil bli finere med raglandsfelling, ev. rundbole (ettersom jeg har litt brede skuldre, så har jeg lagt merke til at de nesten kan se litt bredere ut når ermene begynner lengre ut på skuldra). Er det en overkommelig modifisering?

Hm, jeg synes det ser vanskelig ut med tanke på hvordan halsen skal strikkes ... Tviler sterkt, egentlig. Men jeg skal ikke si det for sikkert.

Enig i at det er finere med de typene felling spesielt til damer, husker på 80- og 90-tallet (da jeg strikket noen gensere) da det bare var isydde ermer som gjaldt og mest mulig volum over vrangborden nederst og på ermene ... grøss

Gammel 08-09-10, 19:26   #3308
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Jeg tror ragland går greit, men klarer ikke se den for meg med rundbole, pga halsen som Frøy sier. Du finner sikkert en lignende genser med ragland, som du kan bruke som mønster til fellinga. Ellers så syns jeg den erfin som den er og jeg da Raglandsfellinga kan gå helt opp til overgang hals nakke... Skjønner?

Gammel 08-09-10, 19:41   #3309
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Jeg ville også gått for en kombo av mønstre

Men dere, det heter raglan (uten d) altså! Etter Baron Raglan den 1. som mistet armen under slaget ved Waterloo, faktisk

http://en.wikipedia.org/wiki/Raglan_sleeve

Gammel 08-09-10, 19:43   #3310
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Raglan
Takk, Frøy

Gammel 08-09-10, 19:44   #3311
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Raglan
Takk, Frøy

Hehe . Jeg er så pirkete

Gammel 08-09-10, 19:46   #3312
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Heter det raglan så heter det raglan

Gammel 08-09-10, 22:15   #3313
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Hehe . Jeg er så pirkete

Og det liker jeg

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 08-09-10, 23:42   #3314
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg tror ragland går greit, men klarer ikke se den for meg med rundbole, pga halsen som Frøy sier. Du finner sikkert en lignende genser med ragland, som du kan bruke som mønster til fellinga. Ellers så syns jeg den erfin som den er og jeg da Raglandsfellinga kan gå helt opp til overgang hals nakke... Skjønner?

Ah, skjønner. Tror det blir finest med raglan (jeg må innrømme at jeg kun har hørt det blitt sagt, ikke skrevet, men nå vet jeg det . Jeg går jo ikke av veien for å være et petimeter jeg heller, rett skal være rett ). Jeg liker den streken, det smalner også inn skuldrene, optisk sett!
Da skal jeg se hva jeg finner. Har jo nok å strikke på, også. Så det blir ikke med det aller første, i hvert fall ikke før mariusgenseren er ferdig (er ferdig med ene armen nå, strikke en til, så kommer den store utfordringen! Eneste mønster/flerfargestrikk jeg har gjort er en hodeskalle bakpå en genser, og en jordbærlue).
Ja, altså, jeg synes den er fin som den er, jeg også, men jeg tror den hadde blitt ennå finere med raglan.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 09-09-10, 11:07   #3315
Beatemor76
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2009
Beatemor76 er på en erverdig vei

Aner ikke om dette har vært oppe her før - men orker ikke lese gjennom over 100 sider for å finne det ut... så:

Har noen andre opplevd å få fetere hud av LCHF? Jeg har alltid vært plaget av tørr hud, men føler nå at huden er blitt mye fetere.

Noen andre?

Beatemor76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-09-10, 11:12   #3316
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Beatemor76, her.

Aner ikke om dette har vært oppe her før - men orker ikke lese gjennom over 100 sider for å finne det ut... så:

Har noen andre opplevd å få fetere hud av LCHF? Jeg har alltid vært plaget av tørr hud, men føler nå at huden er blitt mye fetere.

Noen andre?

I starten, da jeg la om til ketogent kosthold så ble huden fetere en periode. Jeg har aldri vært verken plaget av fet eller tørr hud, men dette samtidig som andre ting som tydet på at kroppen kvittet seg med "skit" og renset seg. Håret ble fett samme dagen jeg hadde vaska det, jeg lukta vondt, etc ... Så for meg var det bare i en overgang på kanskje en uke eller to.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 09-09-10, 11:13   #3317
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

i starten er det ikke uvanlig med hudforandringer hvertfall. Min hud er mindre fet nå (7mnd) en den er på høykarbo vil jeg påstå...

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-09-10, 12:58   #3318
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg drikker ca aldri alkohol, så er ikke så dreven på dette... I går dukket noen opp og plantet en flaske Absolut Vanilia Vodka i fryseren min. Smakte en liten slurk, og det var faktisk ikke så verst, tatt i betraktning at jeg er veeldig glad i vanilje og mindre begeistret for alkoholsmak. På hjemmesiden: http://www.absolut.com/products/abso...a/description# står det at den ikke er tilsatt sukker, men sier veldig lite om hva vaniljesmakstilsetningen evt kan finne på å bestå av. Noen som vet om denne er "trygg" på ketogent kosthold?

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 09-09-10, 13:14   #3319
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg drikker ca aldri alkohol, så er ikke så dreven på dette... I går dukket noen opp og plantet en flaske Absolut Vanilia Vodka i fryseren min. Smakte en liten slurk, og det var faktisk ikke så verst, tatt i betraktning at jeg er veeldig glad i vanilje og mindre begeistret for alkoholsmak. På hjemmesiden: http://www.absolut.com/products/abso...a/description# står det at den ikke er tilsatt sukker, men sier veldig lite om hva vaniljesmakstilsetningen evt kan finne på å bestå av. Noen som vet om denne er "trygg" på ketogent kosthold?

Søkte og fant denne. Så den ser ut til å være trygg.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 09-09-10, 13:18   #3320
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

I starten, da jeg la om til ketogent kosthold så ble huden fetere en periode. Jeg har aldri vært verken plaget av fet eller tørr hud, men dette samtidig som andre ting som tydet på at kroppen kvittet seg med "skit" og renset seg. Håret ble fett samme dagen jeg hadde vaska det, jeg lukta vondt, etc ... Så for meg var det bare i en overgang på kanskje en uke eller to.

Uff - jeg sliter enda jeg - og det er ett år siden jeg starta... fet i huden og fett hår (har ALDRI hatt før...) - MÅ vaskes hver andre dag (langt hår mye arbeid...) - kanskje jeg bare skal klippe det kort?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 09-09-10, 13:19   #3321
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Søkte og fant denne. Så den ser ut til å være trygg.

Oi, flott. Da kan jeg i alle fall benytte den neste gang det faller seg sånn.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 09-09-10, 16:45   #3322
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Men dere, det heter raglan (uten d) altså! Etter Baron Raglan den 1. som mistet armen under slaget ved Waterloo, faktisk

http://en.wikipedia.org/wiki/Raglan_sleeve

Det er det som kalles å felle av?

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 09-09-10, 17:24   #3323
camryn
Medlem

Hvor: Kringsatt av fiender
camryn er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Det er det som kalles å felle av?

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 09-09-10, 20:29   #3324
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Hehehehe

Gammel 10-09-10, 09:23   #3325
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Hvorfor veier man så mye mindre når man våkner på morgenen enn når man legger seg? Altså uten å ha tissa eller noe i mellomtiden.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.