| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#52 |
|
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg sv
Les svaret mitt en gang til:
Det finnes ikke fasit på hvordan enhver kropp reagerer. Alle kropper er forskjellige. Det må du faktisk teste ut selv. Så spis sjokolade, test om ketosen er på plass. Og er den det, greit, viss ikke, neivel. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: 1
|
|
|
#53 |
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg svHeia Luselise
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf
|
|
|
#54 |
|
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg svDet kan det ha, ettersom en så stor mengde sukker som det er i en sjokolade får blodsukkeret ditt opp, og dermed booste insulinrproduksjonen, som som sagt har til oppgave å åpne cellene og føre sukkeret inn, dermed vil glykogenlagrene dine kunne fylles opp på nytt, og kroppen vil ty til det framfor å bruke ketoner som brennstoff inntil det er tomt igjen. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
|
|
|
#55 |
|
Medlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 72
![]() ![]() |
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg svJeg har ikke noe svar til deg, men tenkte jeg skulle nevne noe fra den tida jeg slanket meg på ketolyse. (Jeg hadde ikke stor overvekt) |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
|
|
|
#56 |
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg sv
Tror det var noe sånt jeg ville fram til.. bare visste ikke hvordan få det sagt
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf
|
|
|
#57 |
|
Supermoderator
Aaaw, takk! Ja, jeg er jo genuint interessert, særlig ettersom dette jo er såpass aktuelt for min egen kropp og helse, så da blir det gjerne sånn |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
...og spesielt for personer med insulinresistens vil en rask blodsukkerstigning føre til en unaturlig høy insulinproduksjon, som jo fører til at det er mer vrient å hente energi ut av fettlagrene.
Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
|
|
|
#59 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, blodsukkeret har noe å si angående om du er i ketose eller ei
Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
|
|
|
#60 |
|
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
|
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#61 |
|
Medlem
![]() |
AHA, der kan du se! |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Supermoderator
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg svDet er nok ikke så enkelt. Jeg tror ikke det er noe du behøver å bekymre deg for med din beskjedne overvekt, men det er ikke bare blodsukkeret som er viktig her. Der har vi også mange mørketall mtp insulinresistens, ettersom man kan ha ganske så fint blodsukker, og det er gjerne det eneste legen sjekker, men at kroppen likevel har en overproduksjon av insulin som ikke responderer særlig godt. Med mye insulin i kroppen vil frigjøring av fett bli vanskelig. Da kan man være så mye i ketose som man vil, men likevel ha vondt for å gå ned. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Medlem
![]() |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Supermoderator
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg svLiker du mørk sjokolade? Det har skjedd noe med smaksløkene mine siden jeg la om kostholdet, særlig er jeg veldig følsom for søtsmak, og synes ting fort blir alt for søtt! |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Medlem
![]() |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Supermoderator
Aldri i mitt syndefulle liv! Jeg har aldri hatt det så bra fysisk som etter at jeg begynte å spise kjøtt igjen, og jeg spiste veggis-lavkarbo i over ett år |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 41
![]() ![]() |
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg svJeg må le litt |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Supermoderator
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg svHva folk spiser må de velge selv, men jeg synes med det sagt at valget man tar bør være velbegrunnet. Mat er faktisk livsgrunnlaget vårt. Jeg er holist, btw, ergo mener jeg at alt vi omgir oss med, inkludert oss selv har energi og er forbundet. Det gjør ikke matvalget mitt så veldig vanskelig. Planter har energi, dyr har energi. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Medlem
![]() |
Mener du at du er buddHist? Sorry, hvis jeg var frekk .) |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Medlem
![]() |
Spis hva du vil, du |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Supermoderator
Moralske så vel som politiske. Jeg er fortsatt opptatt av kjøttindustrien og dyrs ve og vel. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Medlem
![]() |
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg svHeter du Jorunn og var mørkhåret og gother før? Med hull i nesa? |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Supermoderator
Eh, hehe, gother har jeg aldri vært, svartkledd, dyster og oversminket, ja, men to av tre. Jeg heter Jorun, forresten, med én 'n', og har fortsatt hull i nesa, to faktisk -en på hver side, og svartkledd fortsatt. Kjenner du meg? |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 41
![]() ![]() |
a ha!, det skrives med stum H! |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg svHehe! Verden er ikke stor!
Å bare spise vegetabilsk er vel ikke nødvendigvis det samme som å være sunn...? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Trenger svar på noen spørsmål, da dette er nytt for meg | osirius_1983@hotmail.com | Spørsmål og svar | 4 | 11-03-10 02:19 |
| Noen spørsmål om ketolysekuren. | grm123 | Ketolysekuren | 14 | 15-01-09 19:04 |
| Enda noen spørsmål om insulinresistens | Photobscura | Fysisk og mental helse | 24 | 28-08-08 10:56 |
| Ny her .. noen spørsmål ang ketolysekuren | kfj | Ketolysekuren | 2 | 16-06-08 18:40 |
| ...om noen venter svar fra meg og ikke får det... | Nille | Generell diskusjon | 14 | 01-03-07 08:13 |