Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julistarternes tråd

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-07-10, 00:06   #151
steen
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2010
steen er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Takk for svar. Skal prøve å få dytta inn enda mer fett, selvom det går liksom helt imot det faktum jeg har blitt opplært hele livet :-) Hvis det i en oppskrift har stått rømme, har jeg brukt lett creme freich, har det stått fløte har jeg brukt lettmelk osv. Og gulrøtter og mais er sunt :-) Men har fått så gode resultater på dette nå at jeg ønsker å kjøre dette fullt ut.
Er farse kjøtt greit eller? mener jeg har hørt det er kun fileter som er greit å bruke.
Jeg er veldig greit i sterk mat, gjerne mexicansk, kan man f.eks. steke kjøttdeig (kyllingkjøttdeig, svinekjøtt deig, karbonade deig eller kjøttdeig?) hatt i litt taco krydder og hatt dette på en salat, med ost på?

Det som er utrolig godt nå er at søtsuget er fullstendig borte, så mye sjokolade og søtsaker jeg har spist de siste årene (når går jeg mot en hel juli uten is, utenkelig for noen måneder siden) og at savnet etter bødskiva og pastaeen er borte, har spist mye av den sorten før :-)

Jeg har to barn (sønn på fem og datter på åtte) og en samboer. Nå på sommeren har det gått veldig bra, for ungene er så mye ute og maten blir fort grilling eller ungene spiser borte hos venner, men jeg begynner å grue meg litt til høsten, da det blir mere innekvelder med kos og film med noe godt. Fins det noen måte å klare å lage en levkarbo pizza eller annet som man kaller typiske lørdags kos som er lavkarbo?
Sønnen min har også fått konstatert Cøliaki, så han tåler ikke gluten som finnes i bl.a. mel. Noen sier at glutenfritt mel har mindre karbohydrater, men etter å ha lest nærings innholdet på de produktene vi har her, vil jeg ikke si det. Kanskje det finnes noen glutenfrie produkter som har mindre karbo, noen som vet? Hadde vært fint om jeg kunne spist det samme som han, men tror ikke det ser slik ut.

Har forøvrig hørt at det fins lite lavkarbo øl i kreta, men noen sier at da er Corona ett godt alternativ, dette brukes blant annet av folk med cøliaki, noen som erfaringer med Corona?

Takk igjen for tips, beklager hvis jeg spør om noen som jeg kunne ha søkt meg frem til her på forumet, fikk ikke helt dreisen på den søkesiden :-)

steen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 13:36   #152
unaturligslank
Medlem

unaturligslank sin avatar

Hvor: Oslo
unaturligslank er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av steen, her.

Takk for svar. Skal prøve å få dytta inn enda mer fett, selvom det går liksom helt imot det faktum jeg har blitt opplært hele livet :-) Hvis det i en oppskrift har stått rømme, har jeg brukt lett creme freich, har det stått fløte har jeg brukt lettmelk osv. Og gulrøtter og mais er sunt :-) Men har fått så gode resultater på dette nå at jeg ønsker å kjøre dette fullt ut.
Er farse kjøtt greit eller? mener jeg har hørt det er kun fileter som er greit å bruke.
Jeg er veldig greit i sterk mat, gjerne mexicansk, kan man f.eks. steke kjøttdeig (kyllingkjøttdeig, svinekjøtt deig, karbonade deig eller kjøttdeig?) hatt i litt taco krydder og hatt dette på en salat, med ost på?

Jeg har to barn (sønn på fem og datter på åtte) og en samboer. Nå på sommeren har det gått veldig bra, for ungene er så mye ute og maten blir fort grilling eller ungene spiser borte hos venner, men jeg begynner å grue meg litt til høsten, da det blir mere innekvelder med kos og film med noe godt. Fins det noen måte å klare å lage en levkarbo pizza eller annet som man kaller typiske lørdags kos som er lavkarbo?.

Har forøvrig hørt at det fins lite lavkarbo øl i kreta, men noen sier at da er Corona ett godt alternativ, dette brukes blant annet av folk med cøliaki, noen som erfaringer med Corona?

Takk igjen for tips, beklager hvis jeg spør om noen som jeg kunne ha søkt meg frem til her på forumet, fikk ikke helt dreisen på den søkesiden :-)

Kutt ut lettproduktene med en gang. I lettprodukter er det for det første mindre fett, som du skal ha, og det kan også være mer karbohydrater. Sammelign seterrømme og lettrømme neste gang du er i butikken så får du se det svart på hvitt.

Gulrøtter og mais er sunt ja, og godt, men bruk andre grønnsaker istedet.

Jeg bruker litt kjøttdeig, men se på næringsinnholdet på pakken og juster inntaket av karbohydrat via andre matvarer den dagen. Vet ikke hvordan næringsinnholdet på tacokrydder er, men holder meg unna slike ferdigprodukter. Bruk finhakket chili, hvitløk og litt spisskummen (krydder som finnes i tacokrydder, kjenn på lukten, lukter akkurat det samme) og en liten dæsj rømme e.l. Spisskummen må du kanskje i innvandrerbutikk for å finne, jeg fant det ikke på kiwi eller rema.

Ikke noe problem med ungene, de kan spise akkurat det samme som deg, men med potet eller ris i tillegg. Jeg spiser alltid de samme hovedkomponentene til middag som samboeren min. Det finnes lavkarbo-oppskrift på pizza, både her på forumet og i ketolyseboka. Hvis dere skal ha taco tror jeg du kan spise et par lomper istedet for skjell, men igjen les på næringsinnholdet! Legg gjerne til matvaretabellen på favoritter, lett å sjekke der.

Ville anbefale deg å gå til innkjøp av en bok med litt oppskrifter. Men også mange oppskrifter her som sagt. Skriv ned interessante oppskrifter du kommer over når du leser journaler, tråder og spar de.

De fleste oppskrifter kan gjøres lavkarbo med søtningsmiddel og andre meltyper, eks soyamel, johannesbrødkjernemel, malte mandler etc. Tror også det finnes noe som heter ketolysebakemix, har ikke fått lest om dette ennå, mye å sette seg inn i .

Fant dette om corona på et treningsforum:
Per 100 gram:
Protein 19gram
Karbohydrat 71gram
Fett 3gram
Kalorier 387

Så om du unner deg mange slike detter du desverre ut av ketolyse. Jeg ville istedet drukket sprit med sukkerfritt blandevann. Hvis du måååå ta en, dropp alle andre kh den dagen, så KANSKJE det går bra..?

Når jeg skal finne ting her i forumet søker jeg i googlelinjen.
Skriv noen stikkord og lavkarbo, eks oreokake lavkarbo, da kommer det alltid opp masse tråder fra lavkarbo først på listen.

Hilsen unaturligslank

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 16:53   #153
sarasirene
Juniormedlem

sarasirene sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
sarasirene er på en erverdig vei

da rekker jeg akkurat å henge meg på her jeg begynte i går med ketolysemat, og foreløpig går det strålende

det er ikke første gang jeg går på ketolyekur.
For fem år siden gikk jeg på ketolysekurs her i byen med dr. Andersen. Da gikk jeg ned litt over 30 kg og var i grunnen veldig fornøyd... Men så ble jeg gravid med barn nr to, og kiloene snek seg sakte men sikkert på... Etter at han ble født har det sklidd helt fullstendig ut med både mat og fysisk aktivitet da jeg fikk full jobb, to barn osv... følte rett og slett at jeg ikke hadde tid og ork til å spise annet enn brødskiver og lettvindte middager...
Men guri som det har satt sine spor... Og jeg merker og at kroppen min protesterer vilt da jeg er intolerant mot hvete og sukker og masse anna "drid". Jeg fungerer rett og slett så mye bedre når jeg har et lavkarbokosthold, så nå er jeg TILBAKE!!! Har akkurat sendt mannen ut på handletur og mens jeg har skrevet dette innlegget har han ringt meg fem ganger for å spørre om hvordan det ser ut og hvor finner jeg det?
ellers så har jeg kommet godt igang med trening... Danser zumba to ganger i uka og svømmer en gang... Det er noe jeg syns er kjempegøy og kommer nok til å fortsette med dette framover

Så var det målet mitt da... Jeg skal ned MYE... sånn ca 50 kg eller no tenker jeg

så..... det var litt om meg

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 18:24   #154
annex
Seniormedlem

Alder: 64
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

.
Tar dere treningsutfordringen?
.
Jeg er såååå stolt av meg selv , for jeg har tatt 30 minutter på ergometersykkelen i dag , første treningsøkt på leeenge for meg.

For å komme ordentlig inn i vanen med trening, så har jeg meldt meg på Augusttreningsutfordringen - 2010

Ser noen navn fra julistartertråden der, men nå vil jeg utfordre resten!

Mange av dere skriver jo om at dere trener -

håper å se flest mulig av dere på den tråden også!
.
we can do it!

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 31-07-10 kl 19:02.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 18:42   #155
annex
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av sarasirene, her.

... følte rett og slett at jeg ikke hadde tid og ork til å spise annet enn brødskiver og lettvindte middager...
Men guri som det har satt sine spor...

Så fint du blir med her! 30 kg er jo imponerende. Da har du god erfaring å bygge på.
.
Kjenner meg veldig igjen i den derre "brødskiver og lettvindt mat-varianten", det legger seg fort på,
og gir lite energi. Har desverre levd for mye på den måten selv.
.
Du trimmer, så da blir du kanskje med på augusttreningsutfordringen??? Bor du på det blide Sørland?
(Syns jeg kjenner igjen noen ord som "guri" og "drid", he he.... Har bodd litt utenfor Ærendal før i tia.)
.

Sist redigert av annex : 31-07-10 kl 19:14. Årsak: Tenker langsomt...
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 20:24   #156
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Hvor: Kristiansand
Debz er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Så fint du blir med her! 30 kg er jo imponerende. Da har du god erfaring å bygge på.
.
Kjenner meg veldig igjen i den derre "brødskiver og lettvindt mat-varianten", det legger seg fort på,
.
Du trimmer, så da blir du kanskje med på augusttreningsutfordringen??? Bor du på det blide Sørland?
(Syns jeg kjenner igjen noen ord som "guri" og "drid", he he.... Har bodd litt utenfor Ærendal før i tia.)
.

Heie Sørlandet!

Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 20:26   #157
Mizzme
Juniormedlem

Mizzme sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Vestfold
Mizzme er på en erverdig vei

Her er det en stund siden jeg har vært ja
Hei til alle nye Jullistartere

Jeg er fortsatt på Ketolysekuren, til tirsdagen har jeg hengt med i fire uker, da blir det veiing Har ikke orket å veie meg på noen uker nå..
Har hatt to utskeielser men regner med fortsatt er nedgang i vekta

Ellers skal det sies at jeg fortsatt har vondt i magen når jeg spiser/ikke spiser og er kvalm og fryktelig trøtt men legen finner ikke noe.. Det eneste det resulterer i er at jeg spiser mindre og kanskje det hjelper det og??
I det siste har jeg vist også blitt rimelig grinete/sur og veeeldig hissig i tilegg.. DET er litt slitsomt.

Nå håper jeg det gir seg i løpet av et par dager hvis ikke blir jeg ikke levbar

Mizzme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 20:34   #158
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Kjøttdeiger er ok! Kjøttfarser er derimot bearbeidet produkt som oftest er tilsatt melk og stivelse. Tror det er kun hindu som har sukkerfri Tacokrydder men det kan man blande selv, denne pleier jeg å blande og da lager jeg stor porsjon så jeg har en stund.
Oppskrift på krydderblanding til Taco http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14056
Vedrørende fett så anbefaler jeg deg å lese fett-trådende som er listet opp i nybegynner tråden jeg la ved i forrige innlegg.
Brukernavn Nannah har lagt inn mange kjempeflott oppskrifter.
Gå til søkerfunksjonen; http://forum.lavkarbo.no/search.php, søk for eksempel på pizza, legg inn brukernavnet: Nannah g bregrens til søk i oppskriftsforumet.
Glutefritt mel er ikke lavkarbovennlig.
Ikke funnet noe næringsinnhold på Corona men de har en light variant som muligens er ok på lavkarbo.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 01:20   #159
sarasirene
Juniormedlem

sarasirene sin avatar

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

.
.
.

jepp jepp e e i fra sørlandet vettu og så vurderer jeg å slenge meg på den treningsutfordringa...

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 09:02   #160
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mizzme, her.

Jeg er fortsatt på Ketolysekuren, til tirsdagen har jeg hengt med i fire uker, da blir det veiing Har ikke orket å veie meg på noen uker nå..

Ellers skal det sies at jeg fortsatt har vondt i magen når jeg spiser/ikke spiser og er kvalm og fryktelig trøtt men legen finner ikke noe.. Det eneste det resulterer i er at jeg spiser mindre og kanskje det hjelper det og??
I det siste har jeg vist også blitt rimelig grinete/sur og veeeldig hissig i tilegg.. DET er litt slitsomt.

Det kunne har vært meg som skrev dette! til mandag blir det 3 uker siden jeg begynte og følte meg helt topp - helt til forrige torsdag. Da begynte jeg å bli uvel i magen og så veldig trøtt. Sovnet foran pc'en på jobb! Er trist og leie og bare ikke i form i det hele tatt. I går sto jeg opp sent for å være meg (8:30) også måtte jeg legge me igjen rundt 12 og sov til 3...jeg verker noe sinssykt i kroppen også. Jeg skjønner ingenting...

Gammel 01-08-10, 11:20   #161
Daurama
Medlem

Alder: 39
Daurama er på en erverdig vei

ÅÅåh, HAPPY!
Jeg har gått ned 4,3 kg på en uke! Å mye takke være dere. Har funnet mye støtte blant det dere skriver i tunge dager og jeg er overlykkelig for at jeg har "holdt" ut
Kan ikke huske sist jeg var på 90-tallet!! Det er skal bli en fantastisk tid fremover!!!!

Delmål 1: -10 kg 1.4.16
Daurama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 12:33   #162
steen
Nytt Medlem

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Det kunne har vært meg som skrev dette! til mandag blir det 3 uker siden jeg begynte og følte meg helt topp - helt til forrige torsdag. Da begynte jeg å bli uvel i magen og så veldig trøtt. Sovnet foran pc'en på jobb! Er trist og leie og bare ikke i form i det hele tatt. I går sto jeg opp sent for å være meg (8:30) også måtte jeg legge me igjen rundt 12 og sov til 3...jeg verker noe sinssykt i kroppen også. Jeg skjønner ingenting...

Akkurat slik har jeg det også for tiden, sprudlet av energi de første ukene og nå veldig slapp, blir svimmel når jeg reiser meg, hodepine som kommer og går, stiv og støl. Tre uker siden jeg startet, håper dette er noe som går forbi, vi får bare henge med :-)

Gammel 01-08-10, 13:34   #163
annex
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av steen, her.

Akkurat slik har jeg det også for tiden, sprudlet av energi de første ukene og nå veldig slapp, blir svimmel når jeg reiser meg, hodepine som kommer og går, stiv og støl. Tre uker siden jeg startet, håper dette er noe som går forbi, vi får bare henge med :-)

Her finnes en kort omtale av kuren (bivirkninger osv)

Sitat:
Mosjon
Mosjon er en viktig del av ketolysekuren, men i moderat mengde. Dr. Andersen anbefaler 30 minutters gange daglig, dels for å bedre insulinresistensen og dels for å opprettholde en god ketose.
.
Du steen, du trener veldig hardt, ikke sant? Er det egentlig anbefalt når man går på ketolysekuren?
Bør du kanskje kule det litt til kroppen tilpasser seg?
Ikke vet jeg, men det fins sikker noen mer erfarne her inne som vet (evt sjekk treningstråden, det har ikke jeg rukket ennå)
Brukernavn Pål har jo endel om trening på lavkarbo

Sist redigert av annex : 01-08-10 kl 13:48.
Gammel 01-08-10, 15:26   #164
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Jeg har det litt på samme måte som deg, "bivirkninger" som er totalt ukjente i fht sist jeg var på kur.
Hodepine, kvalme, hissig temperament, "noia", sliten(mer enn vanlig) og slapp (også mer enn vanlig).

Men jeg tror nok det kommer av at kroppen faktisk har fått noe annet å gjøre. Er du sukkerjunkie, som meg, så protesterer faktisk skrotten litt på samme måte med et par dager uten godis. Bare at nå er det ekstra mye siden alt annet av karbohydrat også sløyfes! Jeg vil tro denne "system erroren" er kroppens måte å forsøke å la hjernen overbevise deg om at denne måten å spise på er så feil som det kan få blitt. Nesten som å slutte å røyke (som jeg også blir litt kvalm av om dagen), kanskje?

Jeg opplever rastløshet og lyst til å reagere teit på alt som sies eller gjøres, nesten som dagen før mensen, i tillegg til at lysten til å knuse noe er enorm!!!

Det ga seg litt etter litt hardtrim istad, men nå har jeg mest lyst til å gå ut og skrike. Høyt og lenge! Tror jeg får ta en tur med bikkja etterpå og gjøre akkurat det, litt sånn primalskrikterapi på egenhånd a la Ronja Røverdatter. Det hjelper, faktisk, og føles fantastisk godt selv om det høres latterlig teit ut der man står midt i skogen med sitt eget brøl ringende i ørene

Jeg skal forresten til å lage aiolibase idag, en stooooor porsjon som brukes som kaldsausbase. Har falt fullstendig pladask for aioli, og fant ut at denne majonesen fint kan brukes som saus, bare den krydres forskjellig. Massemasse fett og ikkenoe karbo! Me like! At jeg bare elsker konsistensen og smaken gjør heller ikke noe, for dette kan jeg seriøst spise bare med skje! Blander den med litt vann, så den blir mer kremete, og voilà: mumsegumlesmaskens
Slik belønner man seg selv i min verden

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 16:28   #165
sarasirene
Juniormedlem

sarasirene sin avatar

at en er svimmel og har hodepine og div. er vel kansje et tegn på at kroppen kvitter seg med giftstoffer og må venne seg til annet kosthold... som flere sier her... når kroppen er vant med å få sukker, og plutselig ikke får det så må den vel vende seg til det,... er vel som når man slutter å røyke... Jeg vet ikke, men kan tenke meg at det er sånn og at når man er over kneika vil det bli bedre...

Gammel 01-08-10, 16:29   #166
sarasirene
Juniormedlem

sarasirene sin avatar

jeg er forøvrig fryktelig svimmel i dag, og har en lett hodepine off...

Gammel 01-08-10, 17:31   #167
mumfie
Medlem

mumfie sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 38
mumfie er på en erverdig vei

Hei folkens! Jeg henger meg på her jeg også. Jeg tok av 10 kg fra januar til april! Strålende fornøyd med det. Med sommerferie har det gått litt opp igjen, men nå er motivasjonen klar for runde to og forhåpentligvis nye 10 kg i minus!
Dette er en god mulighet for at vi kan lære litt av hverandre! Vil ønske alle riktig lykke til! Sammen er vi sterke!

mumfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 22:48   #168
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 53
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Hei folkens! Som dere kanskje har fått med dere er jeg egentlig veteran, har bare en baby imellom og ikke såååå mye jeg skal ned nå. Jeg kan ikke si nok at dere må få i dere nok fett! Om dere tar i dere olje over salaten, smør på grønnsakene, cocosa i kaffen/kakaoen. Just do it. Spis fettranden, skinnet på kyllingen. Entrecote heller enn indrefilet
Cocosa gjør noe med evt forstoppelse også.
Ja, og husk tilskuddene, magnesium er absolutt minimum. Og to liter vann minimum hver dag.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 07:13   #169
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Hei folkens! Som dere kanskje har fått med dere er jeg egentlig veteran, har bare en baby imellom og ikke såååå mye jeg skal ned nå. Jeg kan ikke si nok at dere må få i dere nok fett! Om dere tar i dere olje over salaten, smør på grønnsakene, cocosa i kaffen/kakaoen. Just do it. Spis fettranden, skinnet på kyllingen. Entrecote heller enn indrefilet
Cocosa gjør noe med evt forstoppelse også.
Ja, og husk tilskuddene, magnesium er absolutt minimum. Og to liter vann minimum hver dag.

For meg det gikk veldig bra det første uken, gikk ned 2.5 kg de første 3 dagene. Men så sto vekten stille men i likevel jeg følte meg ganske bra. Men det sisten uken har jeg følte meg såå dårlig! Så sinssykt trøtt og slapp, kvalm, sur og leie og trist alt på samme tid...Jeg klart ikke være med på vår sommerfest på jobb en gang! Vil fett hjelpe meg her??
Eller er dette bare noe som skjer i begynnelse...

Gammel 02-08-10, 09:23   #170
smilefjes:)
Juniormedlem

smilefjes:) sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ville vestland
Alder: 46
smilefjes:) er på en erverdig vei

Huff huff.... da er jeg endelig tilbake... En sprekk som skulle vare en helg, ble jammen til to uker Men men, tok litt tid og motivere meg igjen, men nå er jeg klar...
Har faktisk veldig overraskende ikke gått opp mer enn 2 kilo og de kom de første to dagene, men kroppen har blitt litt slappere i fisken da... Men nå skal jeg klare det, skal komme meg ned de siste 15 Hipp hopp

smilefjes:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 10:29   #171
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Måledag idag, og har gått ned følgende:
Overarm: -1,5 cm
Bryst: - 3 cm
Midje: -6 cm
Hofte: - 4 cm
Lår: -0 (hvilket ikke gjør noe, ettersom mitt høyre er 5 cm tynnere enn det venstre etter en operasjon i vinter. Så lenge høyre står stille og venstre går ned er alt i sin skjønneste orden!)
Altså ned 13 cm totalt "midt på". Weeeeh!

Kjempebonus siden jeg hadde følelsen av at jeg gikk opp, og dermed snikmålte litt. Ble heftig forbanna, siden jeg husket 10 cm feil (altså mindre) på bryst, midje og hofte!

Nå går jeg og feirer med kylling stekt i massemasse smør, med majonessaus over

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 23:06   #172
Lillemeg1
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Lillemeg1 er på en erverdig vei

Gleder meg til å veie meg i morgen

Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 09:51   #173
steen
Nytt Medlem

En liten oppdatering fra meg: Etter tipsene jeg fikk om at jeg måtte få i meg mere fett, har jeg tatt tak i dette. Byttet lettrømme med seter rømme, byttet melk i omeletten med fløte, hver gang jeg spiser salat har jeg mye olje og feta ost på etc etc. Resultatet er at slappheten er blitt borte sammen meg hodepinen og svimmelheten. Hadde en rimelig hard treningsrunde i går kveld med 1. time spinning og en halv time knallhard styrke og kjente meg i kjempeform. Helt utrolig forvandling. Følte jeg lett kunne trenet mye lengre. Hadde veiing i går og var nå på 103, ned fra 110 på tre uker. Var egentlig skuffet, i speilet ser det ut som jeg har gått ned mere, hadde mål å være to sifret til lørdag, da drar jeg til til syden :-) men har jo trent ganske mye så det kan hende det at der er blitt mere muskler og mindre fett og derfor gjør det ikke så stort utslag på vekta. Spent på å se hvordan dette blir i litt lengre perspektiv.

Takk for tipsene, ha en fortsatt fin sommer.

Gammel 03-08-10, 11:22   #174
unaturligslank
Medlem

unaturligslank sin avatar

unaturligslank er på en erverdig vei

Så bra Steen!! Blir så godt humør av å lese slike solskinnskinnshistorier :-) Også får man litt ekstra motivasjon til å være litt flinkere med maten selv.

Har du prøvd å ta mål av kroppen din i tillegg til vekten? Det kan nok være lurt, spesielt for deg som trener så mye og får mere muskler. Alt proteinet gjør nok utslag.

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 14:06   #175
Evig slanker
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Evig slanker er på en erverdig vei
Unhappy

Jeg har nå holdt meg unna karbohydrater i 4 uker og ikke gått ned ett gram, hva er det jeg gjør galt? Har kuttet ut alt av sukker, poteter, mel, ris, pasta, brød etc....
Har til og med laget eget lavkarbo brød og annen lavkarbomat som jeg har funnet oppskrift på her inne..... spiser masse kjøtt og salat, sauser og dressinger. Prøver å drikke masse vann - men der er jeg ikke så veldig flink. Uasnett burde jeg vel ha gått ned noen kg på 4 uker. Noen som kan hjelpe meg?

Hilsen utrolig skuffa

Evig slanker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 10:09
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.