Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 02-06-10, 20:43   #2151
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Minsten min insisterer på at vi skal plante avacadosteinen for at jeg skal få avacadotre hjemme.

Putter man bare steinen i jorda eller må jeg dele den og putte innholdet i jorda.

: avacadoplantejomfru :

Du stikker inn tre-fire tannpirkere rundt "ekvator" på steinen. Deretter henger du denne steinen etter pirkerne i et glass med vann. Med det som skal danne rot nederst seff.. det tar uuuuuuuker før det blir røtter, i allefall hos meg.

Gammel 02-06-10, 20:48   #2152
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 56
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Du stikker inn tre-fire tannpirkere rundt "ekvator" på steinen. Deretter henger du denne steinen etter pirkerne i et glass med vann. Med det som skal danne rot nederst seff.. det tar uuuuuuuker før det blir røtter, i allefall hos meg.

Glimrende

Da skal det pirkes og vannes

Takk skal du ha.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
Gammel 04-06-10, 16:42   #2153
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg har liksom plutselig fått kjempesynlige, utstående blodårer på føttene. Har aldri vært sånn før, verken på føtter eller noe annet sted på kroppen - snarere tvert imot, fortvilte sykepleiere har ikke greid å finne blodårer på verken armer, hender eller føtter når jeg har trengt å ta prøver. Så hvorfor denne plutselige åpenbaringen? Er det rett og slett fordi jeg har mistet fett på føttene?

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 04-06-10, 17:16   #2154
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg har liksom plutselig fått kjempesynlige, utstående blodårer på føttene. Har aldri vært sånn før, verken på føtter eller noe annet sted på kroppen - snarere tvert imot, fortvilte sykepleiere har ikke greid å finne blodårer på verken armer, hender eller føtter når jeg har trengt å ta prøver. Så hvorfor denne plutselige åpenbaringen? Er det rett og slett fordi jeg har mistet fett på føttene?

Hmm ... Jeg har alltid hatt veldig blodårete føtter, men så har jeg vært velsignet med magre senete manneføtter uansett vekt Jeg er litt sånn p hendene også, men likevel, jeg er en hver sykepleiers mareritt, for jeg har nemlig rulleårer, uansett hvor mye de stikker fram, blå og friske, de ruller unna.
Men det som får blodårene ekstra synelige er jo varmen, da. Særlig om jeg har vært ute og gått litt og er varm på føttene, da ser de ikke ut ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-06-10, 00:48   #2155
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Jeg lurer på om noen kan forkare meg hva og hvordan en IP-adresse virker?

Jeg har forstått det slik at to maskiner i samme hus, ikke kan ha samme adresse, and thats about it...

Jeg har slikt opplegg at jeg får ny adresse hver gang jeg går på nett,
(tror jeg), jeg har hvertfall ikke fast Ip-adresse.
Her i huset har vi 3 maskiner som ofte er på samtidig, da har de forskjellig adresse? (sønn, datter og meg, på hver vår pc)

Hva betyr det, og hvorfor har den adressen så mye å si?

Grunnen til at jeg spør, er at det har kommet til en diskusjon om å sende meldekort, noen mener at Nav kan se på adressen hvor du er i verden, andre mener det ikke betyr noe..
Det var noen som mente de kunne sende meldekort fra "syden" uten at noen så hvor du var, mens andre sa at da kunne Nav se at du ikke var
"i Norge" og trekke dem for penger ("lønn")

Det er ikke meg som skal reise bort, men syns det var rart hvordan den adressen fungerer.. har ikke tenkt over det før nå

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 05-06-10, 00:50   #2156
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Og, jeg syns egentlig det er rart at feks Nav skal sitte og sjekke IP-adressen til
hvert innsendt meldekort?...

Gammel 05-06-10, 10:47   #2157
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg lurer på om noen kan forkare meg hva og hvordan en IP-adresse virker?
Hva betyr det, og hvorfor har den adressen så mye å si?

En IP adresse er din identifikasjon i et nettverk. Den gjør at de f.eks internettsidene du besøker vet hvor de skal sende informasjonen slik at du kan se de på din maskin. Eller at e-post kommer riktig frem. Hvis to maskiner har samme adresse vil den ene ikke ikke kunne komme på nett. IP-adressen kan sammenlignes med et telefonnummer, tenk deg hva som skjer hvis to personer har samme telefonnummer?
På samme måte som man kan se hvor man ringer fra kan man også se hvilken adresse en datamaskin som "snakker" med en annen datamaskin har. Men hvorvidt NAV bruker dette til å spore sine brukere er jeg usikker på. Det vil være en enorm jobb å sitte og gå gjennom hvor all trafikken kommer fra... Men om det skulle oppstå en konflikt hvor de f.eks mistenker at du har vært i utlandet kan det brukes som bevis hos de. Også kan det kanskje hende de tar stikkprøver.

Gammel 05-06-10, 11:42   #2158
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Dette tenkte jeg på da jeg var i Sverige forrige uke, men serveren var nede så jeg fant aldri ut. Men om man f.eks er på helgetur til utlandet (meldekortet kan jo sendes fra annenhver lørdag), så er det høl i hue, mener jeg, om de skal begynne å trekke deg penger for det.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 05-06-10, 11:50   #2159
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Det er nok også forskjellig hvor strenge de er om man er arbeidsledig eller på AAP!
Men med de begrensede resursene NAV har, kan jeg ikke tenke meg at de kan lønne noen til å sitte og sjekke opp hvert eneste meldekort!

Gammel 05-06-10, 12:03   #2160
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg tenkte mer på at kanskje har et system som varsler det?! Men hva vet jeg.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 05-06-10, 12:14   #2161
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Ok, takk for svar!

Gammel 05-06-10, 22:38   #2162
Bonitta
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Bonitta er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

En IP adresse er din identifikasjon i et nettverk. Den gjør at de f.eks internettsidene du besøker vet hvor de skal sende informasjonen slik at du kan se de på din maskin. Eller at e-post kommer riktig frem. Hvis to maskiner har samme adresse vil den ene ikke ikke kunne komme på nett. IP-adressen kan sammenlignes med et telefonnummer, tenk deg hva som skjer hvis to personer har samme telefonnummer?
På samme måte som man kan se hvor man ringer fra kan man også se hvilken adresse en datamaskin som "snakker" med en annen datamaskin har. Men hvorvidt NAV bruker dette til å spore sine brukere er jeg usikker på. Det vil være en enorm jobb å sitte og gå gjennom hvor all trafikken kommer fra... Men om det skulle oppstå en konflikt hvor de f.eks mistenker at du har vært i utlandet kan det brukes som bevis hos de. Også kan det kanskje hende de tar stikkprøver.

Og dette stemmer slettes ikke!
Har selv drevet et forum hvor man kan se personers Ip-adr. Om man har en eller ti pc'er som er tilkoblet samme nettverk så vil samme Ip komme opp, uanvhengig av hvilken av pc'ene man taster fra
Pc'er som går på samme linje vil få lik IP. Hvorfor noen har variabel IP fra gang til gang er meg fremdeles like ubekjent.
Men det er i allefall sikkert at flere pc'er har samme Ip når de kommer fra samme nettverk (f.eks en stasjonær pc i et hjem, og en laptop som er trådløst tilknyttet i samme hjem).

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-06-10, 23:16   #2163
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Og, jeg syns egentlig det er rart at feks Nav skal sitte og sjekke IP-adressen til
hvert innsendt meldekort?...

De har høyst sannsynlig en sjekk på innenlands- og utenlandsIP... man fanger lett opp IP'er som ikke er fra Norge... bare se f.eks på hvor lett det er å "fange" opp trafikken på ulike blogger... mange har en liste over HVOR surferne kommer fra...

Gammel 05-06-10, 23:17   #2164
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Bonitta, her.

Har selv drevet et forum hvor man kan se personers Ip-adr. Om man har en eller ti pc'er som er tilkoblet samme nettverk så vil samme Ip komme opp, uanvhengig av hvilken av pc'ene man taster fra
Pc'er som går på samme linje vil få lik IP. Hvorfor noen har variabel IP fra gang til gang er meg fremdeles like ubekjent.
Men det er i allefall sikkert at flere pc'er har samme Ip når de kommer fra samme nettverk (f.eks en stasjonær pc i et hjem, og en laptop som er trådløst tilknyttet i samme hjem).

Det er routeren som har IP'en...og så tildeler den bredde til resten av maskinene i huset... *røft forklart*

Gammel 06-06-10, 00:27   #2165
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Det er ingen som i utgangspunktet kan se andres IP'er. Men det finnes programmer som fanger opp ip'er og som gir anledning til å sjekke IPer. Derav har man moderatorer på f.eks chattesteder, som kan se ip'en og dermed sperre den for bruk. Problemet oppstår i det at mange av oss har noe som heter flytende ip, dsv at ipen skifter hver gang vi logger på nettet. Dermed kan det se ut som vi har naboens ip, for kanskje vi har den han hadde forrige gang. De av oss som er middels gode i databruk kan fint bruke ett IP-program, men IP er ikke offentlig tilgjengelig for alle uten å måtte arbeide for det.

Vi har enten statisk eller dynamisk/flytende IP. De som har statisk IP har den samme hele tiden, de andre med dynamisk IP skifter altså hver gang de logger på nett.

Flere pc'er har heller ikke samme IP. Jeg sjekket nettopp og med mine tre pcer har jeg tre forskjellige iper. Ip skifter også når du bytter nettverksleverandør, f.eks om du bruker laptopen og lenker deg på ett annet trådløst nettverk. F.eks kan jeg snike på naboens nettverk og derav skifte IP.

Det finnes også programmer som "scrambler" IPen, dvs at du router ip'en din dit du vil. Dersom jeg vil kan jeg nå route ipen min med å bruke ett spesielt program og det vil komme opp dersom man søker opp lokasjonen på min IP at jeg er i Vietnam eller på Hawaii. I virkeligheten er jeg i grisegrendte strøk i Nordnorge. Man kan også skjule ip'en sin, dvs at den blir umulig å se.

MEN, fordi om man kan skjule sin IP, scramble den eller gjøre ditt og datt, så betyr ikke det at man kan oppføre seg som en kødd og misbruke internettet grovt. For hver nettside man er på legger man igjen noe som heter ISP. ISP er den tingen som står med liten skrift fra nettleverandøren og er unik for bare deg. Er du en kødd og misbruker internett, så finner de deg og så klipper de nettilgangen din, og da kan du bare sitte der og glo i veggen

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 06-06-10, 00:55   #2166
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Detty er overhodet ikke fakta. Man kan aldri ha samme ip!
Enig med carisma.

Men man kan ha samme begynneradresse.

Det skiller alltid mellom et tall eller to, fordi at BÅDE nettverket til huset lager en adresse som sammen med nettverkskortet i maskinen lager en fullstendig ipadresse. Skal man unngå at ipadressa blir oppdaget må man gå via en proxyserver, eller gjerne tre-fem av dem.

Gammel 06-06-10, 00:56   #2167
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Det er routeren som har IP'en...og så tildeler den bredde til resten av maskinene i huset... *røft forklart*

Gammel 06-06-10, 10:57   #2168
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Absolutt ALLE elementer som snakker med hverandre over et standard datanattverk må ha en IP adresse, og den MÅ være forskjellig fra de andre. Men siden det finnes så ekstremt mange datamaskiner, printere, brannmurer, rutere osv rundt omkring så måtte man finne på en løsning for å få nok adresser. Derfor er det delt opp i et hierarki hvor endel adresser er faste og aldri endres. Disse er tildelt fra et eget råd, og kalles (gjorde hvertfall da jeg jobbet med det) ofisielle IP adresser. Bredbandsleverandørene har f.eks en slik adresse som identifiserer dem ut i verden. Under seg igjen kan de ha en masse forhandlere. Disse får sine egne adresser fra leverandøren. Deres kunder igjen får andre adresser. Men som regel år hver kunde bare en adresse, så hvis man har flere pc'er man vil på nett med må man igjen lage et nett av egne adresser. Disse kan man "finne på" selv om man kan litt om IP, eller man får en range av sin leverandør. Hvis man setter opp en såkalt DHCP server (kan enten legges i ruteren, eller på egen server) så får man tildelt en vilkårlig adresse i rangen når man logger på. Eller man kan sette opp alle elementene med faste adresser. Grunnen til at man trenger det er at når alle maskinene er på nett må ruteren vite hvor den skal sende de forskjellige datapakkene. Men når den sender pakkene videre ut i verden fjerner den maskinens adresse, og legger inn si egen, slik at neste ruter sender pakken tilbake til den. Osv.

Når det gjelder å spore en IP adresse.... I all hovedsak skal man kunne spore en IP adresse. Men endel som driver litt shady business har leverandører i land hvor byråkratiet er såpass komplisert at man ikke gidder ta tak i det. Men for de fleste vanlige adresser kan man bruke tjenester som denne for å se hvem som eier adressen. Man vil da som regel få opp en leverandør av typen Telenor, Nextgentel e.l. De sitter igjen på lister over hvem som eier den spesifike adressen på innsiden av deres nett. Det er såvidt meg bekjent bare politiet som kan kreve disse listene utlevert, men firmaer bruker ofte politiet når de har datainnbrudd eller blri misbrukt i spamkampanjer o.l. Så det er ikke veldig vanskelig i praksis å få ut informasjonen.

Det er noen år siden jeg jobbet med dette, så jeg regner med Chunky eller andre nettverksguruer arresterer meg om jeg er litt for rusten og lite oppdatert

Gammel 06-06-10, 10:59   #2169
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

wow! Takker så mye, flotte svar fra alle sammen!
Skjønte faktisk alt sammen

Gammel 06-06-10, 11:58   #2170
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Nokon som kjenner til ein grei Apple butikk i Oslo sentrum?
Har Apple forresten "world warranty"?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-06-10, 13:16   #2171
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Nokon som kjenner til ein grei Apple butikk i Oslo sentrum?
Har Apple forresten "world warranty"?

Du har Eplehuset i Operapassasjen, ut mot Storgata. Det siste aner jeg ikke .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 06-06-10, 13:20   #2172
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Takk!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-06-10, 13:42   #2173
Mill
Medlem

Mill sin avatar

Medlem siden: May 2010
Alder: 42
Mill er på en erverdig vei

Er det noen her som vet hvorfor jeg får utslag på proteiner på mine urinstix?
Ketoner og alt annet som det skal være, men hvorfor proteiner?

Gammel 06-06-10, 14:52   #2174
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Mill, her.

Er det noen her som vet hvorfor jeg får utslag på proteiner på mine urinstix?
Ketoner og alt annet som det skal være, men hvorfor proteiner?

Da man var gravid... (begynner å bli noen år siden nå ) ... ble det vel utslag på proteiner om man hadde fått litt "grums" i urinprøven...om jeg ikke husker feil...

Det kunne altså bli utslag om man hadde fått litt utflod eller sædrester osv oppi glasset...

Gammel 06-06-10, 15:24   #2175
Mill
Medlem

Mill sin avatar

Medlem siden: May 2010
Alder: 42
Mill er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Da man var gravid... (begynner å bli noen år siden nå ) ... ble det vel utslag på proteiner om man hadde fått litt "grums" i urinprøven...om jeg ikke husker feil...

Det kunne altså bli utslag om man hadde fått litt utflod eller sædrester osv oppi glasset...

Jeg føler meg helt fin og jeg er ikke gravid, så det er nok ikke noe galt, jeg blir bare nysgjerrig...
Men takk for svar Er nok bare sånn som du foreslår, at prøven har blitt forurenset...

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.