| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Generell diskusjon Ordet er fritt. |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#26 |
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
Sv: Lavkarbo - alene eller sammen?
Eh, nå spiser han jo det han får servert, men hvorfor skal han være "snill"? Han er jo alltid snill, men han vil ikke kutte ut pasta og ris, og det har jeg stor forståelse for. Dette er mitt valg, tross alt, ikke hans. Uansett, han spiser f.eks ikke poteter og godteri har vi kun spist lørdager uansett, så overgangen for meg blir ikke så fryktelig stor. Dessuten elsker han kjøtt, så da blir han mer eller mindre på det uansett selv om det ikke er intensjonen. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#27 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
![]() |
Sv: Lavkarbo - alene eller sammen?Snill i den forstand at dere ikke skulle trenge å koke poteter, pasta, ris osv... Ok da... kanskje ikke den mest krevende jobben i forbindelse med matlagingen... hehehe
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse
|
|
|
#28 |
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
Sv: Lavkarbo - alene eller sammen?Det er da ingen jobb? Som regel så er det han som lager maten uansett, så vanskelig er det ikke. Uansett, når jeg skal lage meg noe annet, så står jeg jo ved kjelene uansett, så svare strevet er det ikke. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#29 |
|
Seniormedlem
![]() |
Nei, det var det jeg kom frem til også...
|
|
|
#31 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo - alene eller sammen?Jeg lever helt lavkarbo (uten om de utskeielsene jeg har)
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
|
|
|
#32 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 54
Sv: Lavkarbo - alene eller sammen?Manne, jeg kan tenke meg ordet støttende er bedre enn snill. Mannen her støttet meg overhodet ikke i mitt kosthold. Det vil si at han var støttende meg i ord men ikke i handling. Jeg er veldig overvektig og må gå ned i vekt på grunn av helsen. Jeg opplevde at mannen spiste is og smågodt og laget fløtepoteter, hasselbakte poteter og jeg merket at det ble vanskeligere og vanskeligere å holde på dietten og til slutt så var motivasjonen på bånn. Da måtte vi ta en alvorsprat her. Og nå støtter han meg. Han spiser mere karbohydrater enn meg men han har kuttet ut det som jeg merker gjør det vanskelig for meg å holde dietten jeg skal følge. Sist redigert av Minni1 : 13-05-10 kl 13:22. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
|
|
|
#33 |
|
Seniormedlem
![]() |
Ja, det passer nok bedre.
|
|
|
#34 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo - alene eller sammen?Her er det meg og barna på 5 og 6 år. De har et kosthold som pr definisjon er det normale sunne - med lørdagsgod kun på lørdager. De spiser brød både til frokost og lunch - men på søndager er det egg og bacon til alle mann |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#35 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 54
Sv: Lavkarbo - alene eller sammen?Det var kloke ord Stegforsteg. Ungene mine vet ikke at jeg slanker meg. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
|
|
|
#36 |
|
Medlem
Medlem siden: Jun 2009
![]() |
Sv: Lavkarbo - alene eller sammen?Vi er bare to og jeg lager omtrent alle middager. Så da spiser ham det jeg serverer. Og etter et år der vi har kuttet ut ris og pasta, så er han blitt mye flinkere til å foreslå slike middager |
|
|
Min kostholdsfilosofi: South Beach
|
|
|
#37 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 57
![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo - alene eller sammen?Jeg er i ketose, resten av familien lever delvis lavkarbo. Sambo tar ansvar for kjøp av brød, melk og utspedd kjøttmat -jeg kjøper det ikke. Unga spiser alt mulig de får servert, men vi har aldri hatt mye sukker i kosten og lite brukt ferdigmat. Det hender jeg tar på meg glorien og lager medisterkaker i brunsaus med makaronistuing til, da er alle enige om at jeg er kjempesnill og jeg som ikke kan spise det får belønningsentrekoten min i fred. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#38 |
|
Medlem
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo - alene eller sammen?Samboeren min lever ikke lavkarbo, ikke egentlig, men spiser det jeg serverer. Han har alltid vært veldig støttende og har et prinsipp om at han alltid smaker på en middag en gang før han uttaler seg om han liker den eller ikke. Det er jeg som lager de fleste middager og da blir det lavkarbo. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketose
|
|
|
#39 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo - alene eller sammen?Støttende..
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
|
|
|
#40 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() |
Måtte le litt selv om det er vel så mye tragikomedie som det er morsomt.. Gjør meg en tjenste og spør om læreren hennes har forklart hvorfor vi har essensielle fettsyrer, essensielle aminosyrer men ingen essensielle karbohydrater. Sleng gjerne også på den ikke helt ubetydelige faktabiten av man kan leve helt fint med null karbohydrater, men at man dør i løpet av uker eller måneder om man kutter ut proteiner eller fett. ^^ |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
|
|
|
#41 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: May 2010
![]() |
Sv: Lavkarbo - alene eller sammen?Jeg tvang mannen min til å være med. Jeg smalt neven i bordet, og sa at nok var nok!! Han er stor, men sånn sett er det ikke det som plager meg. Faren hans fikk ett stort hjerteinfarkt i en alder av 60 år, og ble ufør, og hadde det ikke noe godt. Selv om mannen min har ett fysisk tungt arbeid, så hjelper ikke det når ikke kosten er som det skal. Jeg har prøvd å dra han med på GR også, men det funket ikke. Han klarer ikke frokost, og må spise når han er sulten (noe han kan gjøre nå). Han er ikke glad i brødmat, og spiser gjerne varm enn kald mat. Perfekt for lavkarbo med andre ord. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#42 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Lavkarbo - alene eller sammen?Her spiser Mannen det som står på bordet..Han er fornøyd sålenge han slipper å kokkelere |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Karbohydreter sammen med fett eller alene? | Almar | Lavkarbo generelt | 3 | 02-12-09 15:10 |
| Sammen Er Man Mindre Alene! | Vibeke-67 | Livets lyse side | 6 | 20-04-08 19:08 |
| Protein og fett alene fører til raskt vekttap | Trolljenta | Nyheter / media | 1 | 12-12-06 00:04 |