Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse i Tromsø

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-03-10, 19:31   #51
Tromsøjenta
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2010
Tromsøjenta er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse i Tromsø

Gleder meg til å fortelle til typen at det finnes pøler uten karbohydrater han kommer til å være superfornøyd
Jeg veier mindre enn jeg har gjort på et halvt år nå,men tallet som vekta har stoppet opp vet jeg av tidligere erfaring at det er vanskelig å komme seg vekk fra.

Gud jeg er godterisyk...

Er dere flinke å trene?

Tromsøjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse siden 1.mars. Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 17:54   #52
Friday
Nytt Medlem

Friday er på en erverdig vei

Trene bare når æ spring rundt på jobb, Edel
Og la oss si det sånn...det e en del springing der førr tida.

Friday er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 16:07   #53
Tromsøjenta
Juniormedlem

Tromsøjenta er på en erverdig vei

Ja,vi får sprunge fra oss,man må bare huske på kostholdet! Jeg synes det er veldig vanskelig. I dag ville personen jeg er personlig assistent for ha bakevarer fra steikegodt: kanelsnurrer,skoleboller og sjokoladeboller. Vanskelig...

Tromsøjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse siden 1.mars. Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 09:55   #54
Cogitatio
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Cogitatio er på en erverdig vei

Hei

Dette var en flott tråd med mange gode tips. Jeg bor også i Tromsø, så nå skal jeg iallefall ta en tur til Eide Handel.
Jeg er helt ny her inne, og dette er mitt første innlegg. Må prøve å sette meg litt inn i hvordan alt dette fungerer. Jeg syns det er skikkelig morsomt og motiverende med et slikt forum.
Blir gøy å følge dere på ferden mot deres mål

Hilsen Cogitatio

Cogitatio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 16:37   #55
cmh
Medlem

cmh sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
cmh er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Cogitatio, her.

Hei

Dette var en flott tråd med mange gode tips. Jeg bor også i Tromsø, så nå skal jeg iallefall ta en tur til Eide Handel.
Jeg er helt ny her inne, og dette er mitt første innlegg. Må prøve å sette meg litt inn i hvordan alt dette fungerer. Jeg syns det er skikkelig morsomt og motiverende med et slikt forum.
Blir gøy å følge dere på ferden mot deres mål

Hilsen Cogitatio

Hei og velkommen skal du være!
Men hvilken vidunder-metode er det du har brukt for å gå ned alle kiloene??

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 22:17   #56
Cogitatio
Nytt Medlem

Smile

Hei cmh

Tusen takk. Dette virker som en flott gjeng

Jeg gikk opp mange kilo på noen få år. De ti første kiloene gikk jeg ned ved å være veldig nøye med kostholdet. Lite fett og sukker osv... Men, så var det stopp. Jeg fikk diagnostisert PCOS og insulinresistens og startet på lavkarbo samtidig som jeg tok metformin (medisin som regulerer insulinet). Da gikk jeg gradvis ned i vekt sånn ca 10 kilo til. Etter avsluttet behandling levde jeg kun på lavkarbo og gikk ned 15 kilo til, før jeg gikk over til et normalt norsk "anbefalt" kosthold. Jeg trodde jeg skulle klare å gå ned i vekt de siste kiloene mine på denne måten, men det som heller skjedde var at jeg gikk opp noen kilo. Nå skjønner jeg at lavkarbo som livsstil passer meg bedre. Fant ut om ketolysekuren her inne på forumet, så nu satser jeg alt på det fremover

Som du skjønner så har det ikke vært noen vidunderkur, men et langvarig prosjekt mot et mål Det kommer godt med å ha en god porsjon tålmodighet og være litt sta + å velge den riktige metoden som passer akkurat deg. Og jeg vil iallefall anbefale lavkarbo på det varmeste

Gammel 13-04-10, 19:23   #57
cmh
Medlem

cmh sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
cmh er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Cogitatio, her.

Hei cmh

Tusen takk. Dette virker som en flott gjeng

Jeg gikk opp mange kilo på noen få år. De ti første kiloene gikk jeg ned ved å være veldig nøye med kostholdet. Lite fett og sukker osv... Men, så var det stopp. Jeg fikk diagnostisert PCOS og insulinresistens og startet på lavkarbo samtidig som jeg tok metformin (medisin som regulerer insulinet). Da gikk jeg gradvis ned i vekt sånn ca 10 kilo til. Etter avsluttet behandling levde jeg kun på lavkarbo og gikk ned 15 kilo til, før jeg gikk over til et normalt norsk "anbefalt" kosthold. Jeg trodde jeg skulle klare å gå ned i vekt de siste kiloene mine på denne måten, men det som heller skjedde var at jeg gikk opp noen kilo. Nå skjønner jeg at lavkarbo som livsstil passer meg bedre. Fant ut om ketolysekuren her inne på forumet, så nu satser jeg alt på det fremover

Som du skjønner så har det ikke vært noen vidunderkur, men et langvarig prosjekt mot et mål Det kommer godt med å ha en god porsjon tålmodighet og være litt sta + å velge den riktige metoden som passer akkurat deg. Og jeg vil iallefall anbefale lavkarbo på det varmeste

Åh.. Du er flink altså!
Beundrer dere som har klart så mye over så lang tid, langt mer enn de som har gått ned masse på kort tid. Det skal roses høyt altså!

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 19:37   #58
Cogitatio
Nytt Medlem

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Åh.. Du er flink altså!
Beundrer dere som har klart så mye over så lang tid, langt mer enn de som har gått ned masse på kort tid. Det skal roses høyt altså!

Tusen takk for at du minner meg på at jeg faktisk har vært flink Jeg har dessverre lett for å fokusere på her og nå, også glemmer man det store bildet. Har veiedag i dag, også gikk jeg "bare" ned 0,8 kilo. Men, dette er jo bra, det går jo den riktige veien. Tålmodighet, tålmodighet hehe.

Håper det går bra med deg cmh og alle dere andre.

Ha en superfin dag dere flotte, flinke slankere

Gammel 15-08-10, 22:37   #59
leifeinar
Nytt Medlem

leifeinar sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
leifeinar er på en erverdig vei

Fant denne under litt googling etter sukrin i Tromsø takk for mange fine tips på hvem hva hvor....

skal bake muffins i morra tenkte jeg, fant en så fin oppskrift, slenger den med siden noen nevnte dere savnet litt kosemat.

hvordan går det med dere? lenge siden noen har postet, er dere fortsatt igang`?

Muffins med bær

I mine forsøk på bruke stikkeslbærene jeg har plukket inn fortsetter jeg i jakten på alternative oppskifter. I dag har jeg prøvd meg på muffins :

2egg
3ss sukrin
125gr malte mandler

Egg og sukrin piskes til en stiv eggedosis og malte mandler blandes inn.

La stikkelsbær i en stør muffinsform og helte over med egg og mandelblandingen - noen gjorde jeg det omvendt, men bærene synker til bunns så tror resultater blir det samme

Steke midt i ovnen på 200 grader i ca 12-15 min

leifeinar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tyrkisk youghurt i Tromsø? Michellina Spørsmål og svar 6 01-09-09 01:43
Økologisk kjøtt i Tromsø? KatjaBlå Generell ernæringsdebatt 2 18-06-08 16:22

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.