Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen spørsmål om ketolyse-kuren ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-03-10, 17:51   #26
cmh
Medlem

cmh sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
cmh er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål om ketolyse-kuren ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nemlig!
Den virker der og da, men ikke på sikt, med mindre man gjør noen grep man fint kan gjøre uten at det koster så innmari mye penger!

Jess, og det er de grepene jeg er ute etter!

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 18:00   #27
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Jess, og det er de grepene jeg er ute etter!

Da er cluet å finne oppskrifter på mat du kan leve og trives med
Som blir hverdagskosten din

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 11:26   #28
Tilla
Juniormedlem

Tilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 68
Tilla er på en erverdig vei

Forstår godt din frustrasjon!!! Selv har jeg holdt tålmodig på i 4 mnd med ketolysekuren - og hverken vekta eller cm rundt livet endret - ikke ned men heller ikke opp. Så ble jeg satt på en Candida-kur - hvor fløte, rømme, CC, CF,ost og søtningsstoffer er forbudt, men meierismør er tillatt. DA gikk vekta nedover,- nå har jeg gått ned 5,5 kg på 3 uker!! Tydelig at meieriproduktene var en stopper for meg. Hvis jeg har forstått det riktig her inne: så er Candida-dietten tilnærmet lik de første ukene på Atkins. Du kan jo prøve dette i 14 dg og se om det blir noe forandring.Håper du finner ut av det.

Tilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 16:32   #29
cmh
Medlem

cmh sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tilla, her.

Forstår godt din frustrasjon!!! Selv har jeg holdt tålmodig på i 4 mnd med ketolysekuren - og hverken vekta eller cm rundt livet endret - ikke ned men heller ikke opp. Så ble jeg satt på en Candida-kur - hvor fløte, rømme, CC, CF,ost og søtningsstoffer er forbudt, men meierismør er tillatt. DA gikk vekta nedover,- nå har jeg gått ned 5,5 kg på 3 uker!! Tydelig at meieriproduktene var en stopper for meg. Hvis jeg har forstått det riktig her inne: så er Candida-dietten tilnærmet lik de første ukene på Atkins. Du kan jo prøve dette i 14 dg og se om det blir noe forandring.Håper du finner ut av det.

Finnes det informasjon om dette her inne?
Tusen takk btw!!!!

Gammel 09-03-10, 19:54   #30
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Finnes det informasjon om dette her inne?
Tusen takk btw!!!!

Her har du oversikt over tillatte matvarer på Atkins induksjon!

Gammel 09-03-10, 20:03   #31
cmh
Medlem

cmh sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Her har du oversikt over tillatte matvarer på Atkins induksjon!

Takk, Kitt!
Vil ketolyse uten meieriprod. ligne mer på Atkins da?
*beklager, ikke helt inne på dette her enda jeg*

Gammel 09-03-10, 20:22   #32
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Takk, Kitt!
Vil ketolyse uten meieriprod. ligne mer på Atkins da?
*beklager, ikke helt inne på dette her enda jeg*

Helt korrekt observert!

Gammel 09-03-10, 21:01   #33
cmh
Medlem

cmh sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tilla, her.

Haha! Se der står det jo

Gammel 11-03-10, 12:39   #34
Trulte bollemor
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2009
Trulte bollemor er på en erverdig vei

Tusen takk

Jeg hadde akkurat samme spm.

Jeg har gått ned 5 kilo, men nå har vekten stått stille leng (3 uker).
Jeg får positive stiks hver kveld. Men jeg spiser mye meieriprodukter og "tillatt" light brus. Den siste uken har jeg kjørt på med sikkelig Skalderman diet, for de som skal ned 50 kg. men neida - vekten er + - det samme..

Har spist noen aktin barer når jeg har hatt dårlig tid. Hva er deres erfaringer med det?

Vet jo at det er vanlig å stangnere, jeg begynte stangnere etter 2-3 uker (gikk ned 5 kilo), og nå +/- 1 kilo. Men har vært kjempe flink og tålmodig på tross av det, siden jeg har lest at den kan stangnere.

Takk for gode tips, skal prøve litt til dvs til mandag eller lengre om dere erfarende her inne mener det. Ellers blir det droppinge av føst brødet (spiser to skiver av ketosemix brødet) hver dag. og deretter meieriproduktene. Spiser ellers alle ketose tab. og trener som før (dvs. 3-5 ganger pr uke).

Trulte bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 17:51   #35
cmh
Medlem

cmh sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Trulte bollemor, her.

Tusen takk

Jeg hadde akkurat samme spm.

Jeg har gått ned 5 kilo, men nå har vekten stått stille leng (3 uker).
Jeg får positive stiks hver kveld. Men jeg spiser mye meieriprodukter og "tillatt" light brus. Den siste uken har jeg kjørt på med sikkelig Skalderman diet, for de som skal ned 50 kg. men neida - vekten er + - det samme..

Har spist noen aktin barer når jeg har hatt dårlig tid. Hva er deres erfaringer med det?

Vet jo at det er vanlig å stangnere, jeg begynte stangnere etter 2-3 uker (gikk ned 5 kilo), og nå +/- 1 kilo. Men har vært kjempe flink og tålmodig på tross av det, siden jeg har lest at den kan stangnere.

Takk for gode tips, skal prøve litt til dvs til mandag eller lengre om dere erfarende her inne mener det. Ellers blir det droppinge av føst brødet (spiser to skiver av ketosemix brødet) hver dag. og deretter meieriproduktene. Spiser ellers alle ketose tab. og trener som før (dvs. 3-5 ganger pr uke).

Jeg spiser ikke mye meieriprod. og har nå kutta det helt ut for å se om det skjer noe
Drikker heller ikke noen form for brus.
Begynte ganske strengt, så vet liksom ikke hva mer jeg skal prøve å ta bort fra kosten, for jeg sitter ikke igjen med så mye

Målte meg forresten idag, og noen plasser er det faktisk forsvunnet cm. ) dager siden forrige måling)

Du må fortelle hvordan det går videre med deg

Gammel 15-03-10, 16:32   #36
cmh
Medlem

cmh sin avatar

Når det gjelder å kutte ut meieriprod. også, gjelder det da Philadelfia? Tenker på å kunne spise oopsie-rolls. Noe lei egg i alle fasonger til frokost, så følte at disse kunne være ett kjærkomment avbrekk

Gammel 15-03-10, 20:32   #37
katana
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2010
katana er på en erverdig vei
Smile

Hei! Har aldri prøvd noen kur før, men pleide å faste av og til før - og elsket følelsen det ga (mer serotonin og en generell god følelse). Men trening og faste er ingen god kombo. Da jeg leste om ketolysekuren hørtes det perfekt ut! Men siden jeg er helt grønn på dette (har bestilt boka) har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan svare på. Hovedproblemet mitt er egentlig at jeg spiser utrolig dårlig, masse sukker, masse brød, og veldig uregelmessig. Jeg veier 5-10 kg mer enn jeg kan/burde, men vekta er egentlig ikke det viktigste. Jeg ser for meg at ketolysekuren kan få kroppen til å virkelig kjenne hva slags mat som er bra for meg, mao ser jeg for meg at den kan funke som et slags crashcourse i sunn kost. Hva tror dere? Er det en dårlig innfallsvinkel til denne kuren? Og er det noen som vet om forbrenningen endrer seg eller toleransen for matvarer med mye karbo blir dårligere etter at kroppen har fått prøvd et godt kosthold? Det er jeg nemlig litt redd for.. den gode gamle "don't fix it if it aint broken". Håper noen kan gi råd!

katana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: snart ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som startet ketolyse kuren 20 april? egg&bacon Ketolysekuren 1 09-05-09 02:38
2 dag på ketolyse-noen spørsmål TAM Spørsmål og svar 11 16-01-09 18:21
Noen spørsmål fra en nybegynner innen lavkarbo og ketolyse FrøkenG Ketolysekuren 6 24-11-08 23:53
Nybegynner på ketolyse og har noen spørsmål... Sense Ketolysekuren 6 10-06-08 20:33
Et par spørsmål fra en som nettopp startet kuren Viduka Ketolysekuren 7 22-02-08 19:32

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.