Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Januarskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-01-10, 21:53   #51
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Angel!!, her.

Har forresten et lite spørsmål.....noen her som kan gi meg et lite tips på hvordan eg lager journal?

Gå i underforumet som heter Min journal, og lag en ny tråd.

Hei til deg Angel! og Therese71, godt det kommer nye til! Eller som vi alltid har sagt, synd vi er i denne båten, men sammen skal vi komme oss igjennom MANGE kilo!

Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 21:34   #52
Angel!!
Medlem

Angel!! sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Angel!! er på en erverdig vei

Tusen takk for tipset Lurer. Nå har eg laget egen journal....tror eg hehe....
Ha en fin kveld

Angel!! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg :) Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 12:58   #53
lillemor88
Medlem

lillemor88 sin avatar

Alder: 37
lillemor88 er på en erverdig vei

ENDELIG!!!!!

etter 16 dager med ketose mat er jule kiloene borte jeg jeg er tilbake på start før jul

dette tok sin tid og var en prøvelse til 1000!

men nå viste vekta 99,5 igjenn puh!

hvordan har det gått med julekiloene deres?

klem

lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 13:37   #54
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 62
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Gikk ned i julen, jeg Turde ikke annet, men syns nå selv at jeg spiste det jeg hadde lyst på. Hadde planlagt å spise litt frukt, men kom liksom aldri så langt at jeg "hadde skikkelig lyst på", så da lot jeg det være. Ellers var det jo lavkarbo-himmelen, alle spiste det samme som meg, jo! Utenom potetene da, men de savner jeg overhodet ikke.

Gammel 17-01-10, 15:30   #55
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lillemor88, her.

hvordan har det gått med julekiloene deres?

2 av de sitter igjen, og det er sannsynligvis de reelle kiloene. Resten vann, og det har forsvunnet. Stemmer bra med at 2/3 deler av kiloene man legger på seg av karbohydrater er vann også

Gammel 17-01-10, 22:17   #56
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Var så vidt innom på vekta i dag, og den viser fortsatt samme vekt som før jul og ved oppstart etter nyttår = 93,7. Har slitt med å komme skikkelig i gang i år, mest pga forkjølelse etterfulgt av omgangssyke. Er nå endelig ferdig med begge deler, og skal ha ny oppstart i morgen.

Veiingen i dag viste forøvrig at muskemassen nå er tilbake i gjenge, og at fett%'en er lavere enn før jul

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 14:56   #57
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Heisann.

Etter en HARD helg med omgangssjuken er det dratisk nedgang i antall kilo denne uken. Men jeg regner meg at det blir litt økning når mat lysten er på plass. Så ned 3,5kg denne uka. Kjenner jeg faktisk gleder meg til at den skal øke litt....for jeg er lei av å være syk *syns synd på meg selv*

Gammel 18-01-10, 15:53   #58
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Heisann.

Etter en HARD helg med omgangssjuken er det dratisk nedgang i antall kilo denne uken. Men jeg regner meg at det blir litt økning når mat lysten er på plass. Så ned 3,5kg denne uka. Kjenner jeg faktisk gleder meg til at den skal øke litt....for jeg er lei av å være syk *syns synd på meg selv*

Da er vi i samme båt, jeg var ferdig med omgangssjuken på fredag - og gikk opp i vekt i løpet av helgen. Har startet på igjen i dag, og nå satser jeg på at det er strake veien nedover mot sommeren

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 06:35   #59
lillemor88
Medlem

lillemor88 sin avatar

Alder: 37
lillemor88 er på en erverdig vei

Heisann.

uff da, det er ikke noe gøy! masse god bedring og det er lov til og syns synd på seg selv når man er sjuk

klemme

lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 12:32   #60
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Uff, omgangssyke er ikke noe særlig. Det går i barnehagen og skolen her og jeg håper vi slipper.
Vekta viste 100 g mindre enn tickeren, så da er den kanskje på vei ned da Jeg har spist cottage cheese med rømme og bringebær og en kopp eggemjølk, det burde holde meg i gang en stund

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 18:13   #61
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Dag 3 i fase 1 (2. oppstart ) og nå går alt så meget bedre
Ingen hodepine så langt, ikke uvell og stinn i magen heller, men derimot så er halsen ikke helt bra - tror nok forkjølelsen er tilbake siden stemmen var helt vekk i dag tidlig. Men ingen grunn til panikk, en forkjølelse uten feber er ingen hindring. Snik-veiing i dag viste ned 1,2 kg fra mandag (har liksom lagt meg til uvanen å svinge innom vekta hver morgen......), men ingen oppdatering av ticker mm før mandag i neste uke. Det eneste jeg er litt bekymret for er at jeg igjen sover veldig mye - må nok ta en ny blodprøve og sjekke B12'en, har jo gått uten sprøyte/tabeletter siden oktober

Gammel 20-01-10, 23:46   #62
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Lykke til med ny runde i fase 1 grotingelig!

jeg laget meg middag av noe ribberester i dag og stuet hvitkål til... Men jeg klarte ikke å spise kålen og den satte smak på kjøtter, så jeg laget med eggerøre av et par egg, noen skiver spekeskinke til og spist på to osteknekkebrød med agurk som knaskemat. Og en kopp eggemjølk med kaffe og kakao, og det smaker caffe mokka som noen nevnte..
Jeg er forkjøla enda, men det ser ut som om vekta beveger seg nedover endelig, men ingen forandring av ticker før evt. på mandag.

Gammel 21-01-10, 00:22   #63
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Lykke til med ny runde i fase 1 grotingelig!

jeg laget meg middag av noe ribberester i dag og stuet hvitkål til... Men jeg klarte ikke å spise kålen og den satte smak på kjøtter, så jeg laget med eggerøre av et par egg, noen skiver spekeskinke til og spist på to osteknekkebrød med agurk som knaskemat. Og en kopp eggemjølk med kaffe og kakao, og det smaker caffe mokka som noen nevnte..
Jeg er forkjøla enda, men det ser ut som om vekta beveger seg nedover endelig, men ingen forandring av ticker før evt. på mandag.

Jo takk - går nok bedre denne gangen . Må forøvrig si at jeg missunner deg litt muligheten til å drikke kakao..... det er deilig når en er forkjøla. Håper vi begge snart blir kvitt forkjølelsene våre

Gammel 21-01-10, 12:29   #64
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Så bra vekta jobber seg nedover Imse ogGrotingeling!

Nå har jeg lest om den eggemelken din MANGe ganger imse...nå er jeg nysjærigheten min nådd, nå må jeg ut å finne ut hva dette er...regner med jeg finner det under oppskrifttråden på forumet.

Jeg er igang igjen med lav karbo, etter en noe ufrivillig pause. Omelett til frokost, kagde en stor en slik at det blir det til lunsj også

Ha en god dag!

Gammel 21-01-10, 17:06   #65
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Lurer* : Eggemjølk lager du av 1 egg eller to eggeplommer som du visper sammen i begeret til stavmikser med visp, ha i 1 ts kaffepulver eller 1ts kakaopulver eller begge deler, vaniljedråper og evt litt søtning. Smelt 25-50g smør helst usalta) eller cocosa, bland i kokende vann 1-2dl også heller du smørvannet ned i egget MENS du visper. Du kan smakstilsette med hva du vil, jeg liker godt kaffe, kakao og kanel. Du får herlig skum på toppen

Gammel 21-01-10, 20:11   #66
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Nam! Det høres digg ut!
Vispes med visp eller med stavmikseren? *må ha det inn med t-skje*

Gammel 21-01-10, 20:40   #67
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Hei Grotingeling! Jeg går også på dag 4 i fase 1 eurodietten. Restart for meg også- les innlegg på eurodiettsiden.

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 20:48   #68
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Nam! Det høres digg ut!

jeg bruker stavmikseren! syns resultatet blir best da

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 21:19   #69
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Hei Grotingeling! Jeg går også på dag 4 i fase 1 eurodietten. Restart for meg også- les innlegg på eurodiettsiden.

Så kjekt at vi har samme startdag
Har du mye du skal ned ennå? Jeg har minst 23 kg, og satser på at ca 50% er borte til sommeren..... Vet at det kan gå saktere selv i fase 1 når en allerede har gått på ED en stund, men det gjelder å holde seg til dietten, trimme litt og sove masse

Gammel 21-01-10, 22:43   #70
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Så kjekt at vi har samme startdag
Har du mye du skal ned ennå? Jeg har minst 23 kg, og satser på at ca 50% er borte til sommeren..... Vet at det kan gå saktere selv i fase 1 når en allerede har gått på ED en stund, men det gjelder å holde seg til dietten, trimme litt og sove masse

Jeg skal vel egentlig ned 23 kg jeg også, til det jeg vil kalle idealvekta mi. Men jeg er happy bare jeg greier å gå ned 18 kg til.... Er heldigvis blitt ganske god til å trimme, merker det hjelper på insulinresistensen, og forhåpentligvis bygger jeg litt muskler og strammer opp dissinga en smule... Vi må stå på, så vi kan gå våren i møte med en sunnere kropp! Vet ikke hvor lang tid jeg kommer til å bruke, har jo erfart at det gjerne tar litt lenger tid enn man håper, men alt ned er positivt !

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 22:44   #71
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Nam! Det høres digg ut!

Bruker vispen på stavmikseren jeg, går kjappest.

Gammel 22-01-10, 01:11   #72
T.V.
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nord-Norge
Alder: 36
T.V. er på en erverdig vei

Mitt første innlegg på forumet!!
Jeg har som mål å ta av 63 kilo. En LANG vei å gå men det trengs. Er 20 år og har en BMI som viser over 44.
Er det noen som kan forklare i en melding eller noe hvordan jeg får en slik ticker nederst? Har klart å lage meg en men aner ikke hvor jeg lager den som en slags "signatur"..
Jeg kommer til å holde meg til lavkarbo samt litt shake nå og da (Noka-shaker) samt at jeg skal trene så mye jeg bare klarer! Håper virkelig jeg klarer å nå mitt mål, skal ha noen delmål der mitt første er å gå ned 15 kilo før påske. Det kommer til å bli tungt men jeg skal klare det!

T.V. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 12:44   #73
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Velkommen så mye. Jeg startet med bmi på over 50 og har gått ned 20kg siden slutten av mars.
Lavkarbo sammen med NOKA shaker er nok en temmelig dårlig idè, ikke bland lavkarbo og lavkalori på den måten. Jeg ville om jeg var deg, siden du skal ned så mye, valg en retning å følge, feks ketolysekuren eller SKaldeman og følge disse. For meg selv kan jeg si at NOKA påvirker mitt blodsukker kraftig, ødelegger forbrenningen og gir meg lyst på mat hele tiden. Å spise seg mett på masse fett og kjøtt og enda gå ned og ha helt stabilt blodsukker, det er himmelrike i forhold. Når man er blitt så overvektig, da er det nok ganske sikkert at man er insulinresistent og bør spise mat som ikke påvirker blodsukkeret for å unngå å gi kroppen signaler om fettlagring hele tiden. Og man skal jo sannsynligvis holde ut med denne maten hele livet, for det er jo en grunn til at man har blitt så overvektig og for mange av oss er det ikke bare sukker som har gjort oss feite, men vanlig norsk kosthold med grovt brød og poteter som største fiende.
Jeg skal finne noen linker til deg som nybegynner som kan være fine å lese

Gammel 22-01-10, 12:48   #74
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Til alle nybegynnere på lavkarbo:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Ticker factory, en guide:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879

Gammel 22-01-10, 20:54   #75
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av T.V., her.

(Noka-shaker)

Hvorfor det, når ordenlige lavkarboshaker av fløte, egg, bringebær og olje smaker så mye bedre, og tross alt er sundt for deg?

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.