Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Erh - lavkarbo gir skrumpehjerne?!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-10-09, 19:28   #1
Sungrazer
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Sungrazer er ny på veien

Erh - lavkarbo gir skrumpehjerne?!

Nye undersøgelser viser, at den kontroversielle slankekur, som mange kendisser har sværget til, kan få hjernen til at skrumpe.

http://www.bt.dk/kost/ny-chok-forskn...-skrumpehjerne

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 19:50   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Erh - lavkarbo gir skrumpehjerne?!

Sakset fra artikkelen:
Forskerne er nået frem til de opsigtsvækkende resultater ved at sætte forsøgs-mus på Atkins-kuren, som går ud på, at man holder sig fra kulhydrater, som findes i blandt andet og brød og pasta, og udelukkende spiser kød, æg og ost, som har et højt indhold af proteiner.
Har forskerne virkelig lest noe av Atkins??? "udelukkende spiser kød, æg og ost"....
Stakkars mus igjen, sier nå jeg. De tvinges til å spise mat de ikke er skapt for, ikke rart de blir syke.

"Professor Sam Gandy fra Mount Sinai School of Medicine understreger, at mere research er nødvendig for at fastslå, om Atkins-kuren kan sættes i forbindelse med Alzheimer’s."
Det høres nesten ut som om de allerede har bestemt seg.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 19:57   #3
Sungrazer
Medlem

Sungrazer er ny på veien

http://lowcarbdiets.about.com/b/2008...dont-worry.htm

Sitat:

It's all over the news -- a new study supposedly showing that low-carb diets impair brain function. Titles of news articles go from the relatively restrained "Low-Carb Diets Can Affect Dieter's Cognition Skills" to the ridiculous one in Backpacker Magazine: "Low-Carb Diets Can Make You Stupid". One even says that low-carb diets can "shrink the brain"! So, what is the truth about this research?

Gammel 26-10-09, 21:20   #4
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 62
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Blir jeg dummere, så blir jeg tynnere? En slags slutning man kan trekker av sånt..

Dakars musene, da..

Gammel 26-10-09, 21:40   #5
Sungrazer
Medlem

Sungrazer er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Blir jeg dummere, så blir jeg tynnere? En slags slutning man kan trekker av sånt..

Dakars musene, da..

Tror ikke vi skal bekyrme oss om at vi blir dummere, men det er jo synd på musene som må spise så rart.

Forøvrig, http://lowcarbdiets.about.com er antakelig den beste ressursen jeg har kommet over som omhandler lavkarbo. Har nilest i over en time nå.

Gammel 26-10-09, 22:05   #6
Bulldog
Gjest

Øh, atte... Hæ? Hva var spørsmålet?

Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 22:43   #7
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Blir jeg dummere, så blir jeg tynnere?

Det forklarer igrunnen endel av de mindre smarte damene der ute

Gammel 27-10-09, 00:32   #8
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 62
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Må innrømme at de fleste virker som de er født sånn..

Gammel 27-10-09, 00:49   #9
Lillebille
Medlem

Lillebille sin avatar

Hvor: Kongsvinger
Lillebille er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Øh, atte... Hæ? Hva var spørsmålet?

Att det var, hva var det du sa det var????

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 01:24   #10
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Herregud, noe så stupid! Som Gracella nevner, så kan man jo ikke seriøst bruke resultater på forsøk på mus i en kostholdsstudie, hallo!
For det andre:

Sitat:

Forskerne er nået frem til de opsigtsvækkende resultater ved at sætte forsøgs-mus på Atkins-kuren, som går ud på, at man holder sig fra kulhydrater, som findes i blandt andet og brød og pasta, og udelukkende spiser kød, æg og ost, som har et højt indhold af proteiner.

Åja, så dette er Atkins? Jeg trodde Atkins var kjøtt, fisk, fugl, egg, salatgrønnsaker, meieriprodukter, overjordiske grønnsaker, bær, nøtter etc. Dette er jo ikke induksjonen en gang, som er den ''strengeste'' fasen, og hvor man spiser masse grønnsaker! Åeearrg. Nolduser.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 10:32   #11
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Dette er bare en påstand fra min side, men jeg innbiller meg at 90% av de som har fått Alzheimer de siste 20-30 årene, aldri har vært i nærheten av å spise lavkarbo...

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 10:35   #12
Rangelet
Medlem

Hvor: Bergen
Alder: 44
Rangelet er på en erverdig vei

Skrumphjerne? Men åffÅR dÅ dÅ?? det är inte mig som är skrumpig i hjärnen, det er Han!

Det føles faktisk ganske godt å være dum. Når man bare klarer å akseptere sine defekter fullt og helt. Da slepper man å vite om alt det fryktelige som skjer rundt i verden. /Skål

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:50   #13
heltny
Medlem

heltny sin avatar

heltny er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nolduser.

Ikke drep på de sykisk, nå da.

Men, ja, herregud. Stakkars mus.

heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 14:53   #14
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Morsomt. Hva spiser egentlig mus? De er jo gnagere, men hva er deres naturlige føde? Er det biller og mark, eller er det frø og nøtter? Har prøvd å google men finner ikke noe. Kanskje bare meg som har fått skrumphjerne...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 01:16   #15
Aida
Juniormedlem

Aida sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: London
Alder: 35
Aida er ny på veien

Mus er altetende (omnivores; Omni: alt, vores: spise)... de er godt tilpassa sin merkelapp som "skadedyr" med andre ord, fordi de kan spise "alt" de kommer over.. Så det er ingen unaturlig diett for mus per-ce, men vi vet jo alle hva som skjer med magen når den får i seg for mye protein *rumle rumle*

Aida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.