Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 18-10-09, 17:55   #576
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

At det ikke skal koke, bare stå og holde seg nesten på kokepunktet!

Gammel 18-10-09, 17:59   #577
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ok, takk! Ikke minst for raskt svar

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-10-09, 18:29   #578
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok, takk! Ikke minst for raskt svar

Bare hyggelig, vet du! Satt nå her og surftet!

Gammel 19-10-09, 15:14   #579
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hvor får jeg kjøpt MAC Mineralize foundation på nett? Funnet to-tre plasser, men de sender ikke til norge....

(evt hvor får jeg opprettet sånn fake USA adresse man kan handle på?)

Gammel 19-10-09, 18:44   #580
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

(evt hvor får jeg opprettet sånn fake USA adresse man kan handle på?)

Jøss, finnes det?? Hvordan får man det videresendt til Norge fra den fake adressen da?? Mulig at jeg er helt blond nå, men jeg trodde at jeg måtte kjenne noen der borte som ville videresende det til meg...
Det åpner jo for uante muligheter...

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 19-10-09, 21:15   #581
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Her:
http://ishop-america.com/

og her:
http://bongous.com/

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-10-09, 22:17   #582
Tiki
Seniormedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Tiki er på en erverdig vei

Jeg finner ikkke igjen et innlegg der det ble anbefalt en del olivenolje som var gode og som egnet seg på salat (............uten emmen smak) Tror det var en test.

Noen som hvet hvilket innlegg jeg snakker om og som kan tipse meg om hvor det stod her inne?
Evt. anbefale en god olivenolje for å ha på salat uten bismak?

Gammel 19-10-09, 22:40   #583
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Jeg finner ikkke igjen et innlegg der det ble anbefalt en del olivenolje som var gode og som egnet seg på salat (............uten emmen smak) Tror det var en test.

Noen som hvet hvilket innlegg jeg snakker om og som kan tipse meg om hvor det stod her inne?

Dette?

Opprinnelig lagt inn av MHM

Kom over en morsom artikkel på flere sider i KK (nr 12 2004). Det var et sammensatt smakspanel (flest kokker) som skulle teste ulike olivenoljer man får kjøpt på butikken. Alle oljene er xtra virgin! Pris, flaske, holdbarhet, lukt og smak ble vurdert.

Best i test:
* L'ulviveto di Dauvina gusto delicato (75 kr for 250 ml).
(Det kan jeg underskrive på, for dette er MIN olje... Kjøper den på Meny.)

Nummer to i test:
* Fraticello fra Pietro Coricello (64 kr for 750 ml)

Orker ikke skrive opp alle de som lå i middelskiktet.

Tapere i testen, som alle fikk terningkast 1:
* Ybarra, jomfruolje
* Mills kaldpresset olivenolje
* Eldorado olivenolje
* Rimi olive oil
* Landlord olivenolje

Karakteristikker om disse taperne var: "harskt, surt, helt forferdelig vondt, kjemisk, rustikk taverna og båtolje, minner om dårlig urinprøve, bitter og ekkel, maling, lukter som det grå limet vi brukte i forminga"

Såååååå, konklusjonen er: Hvis du ikke liker olivenolje - prøv igjen! Prøv vinneren i denne testen, den ER god! Xtra virgin er altså ikke nok - man må finne de gode og litt dyre merkene.

Gammel 19-10-09, 23:05   #584
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Her:
http://ishop-america.com/

og her:
http://bongous.com/

Har du brukt begge disse??
Den første så jo ok ut, på den andre fikk jeg litt "bongo"-assosiasjoner...

Men takk for linkene, det var noe å tenke på

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 19-10-09, 23:19   #585
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Akkurat det innlegget sotd jeg og tenkte på på butikken i dag Takk for at du spurte om det

Gammel 20-10-09, 10:14   #586
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Har du brukt begge disse??
Den første så jo ok ut, på den andre fikk jeg litt "bongo"-assosiasjoner...

Men takk for linkene, det var noe å tenke på

Jeg har ikke brukt noen av dem, jeg. Handler stort sett bare på Ebay og som regel under tollgrensen likevel. Kom bare over dem på en amerikansk nettbutikk som brukte dette som betalingsløsning for internasjonale kunder.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-10-09, 14:41   #587
Tiki
Seniormedlem

Tiki sin avatar

Tusen hjertelig takk Kitt der var det. Nå er det notert, og skal legges som en huskelapp i lommeboken til jeg skal i butikken neste gang.

Gammel 20-10-09, 14:44   #588
Tiki
Seniormedlem

Tiki sin avatar

Et nytt spm.

Vademekum munnspray inneholder xylotol.
Kan en bruke det på Ketolysekuren?
Trodde dette var kunstig søtning som i flere tyggegummier og i pastiller som ble gjort om til sukker i kroppen? Men det blir kanskje minimale mengder som munnspray?

Er liksom et poeng, når jeg prøver å holde meg unna kunstig søtning, IFA og Fribol fortiden. Men ånden forsvinner liksom ikke.

Gammel 20-10-09, 15:37   #589
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ja, det er i grunn minimale mengder ...! For meg som hater mentol- og peppermyntesmak så tygde jeg persille. Det funka fett! Men nå var jeg så heldig å bare ha den ånden så vidt i noen uker, og har ikke hatt den siden.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 20-10-09, 17:46   #590
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Jeg kjøper en kjempegod Avocado olje på Coop Mega. Husker ikke akkurat hva den heter i farten - men den kosta en plass mellom 120 - 140 kr.

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 20-10-09, 17:50   #591
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dette?

Opprinnelig lagt inn av MHM

Kom over en morsom artikkel på flere sider i KK (nr 12 2004). Det var et sammensatt smakspanel (flest kokker) som skulle teste ulike olivenoljer man får kjøpt på butikken. Alle oljene er xtra virgin! Pris, flaske, holdbarhet, lukt og smak ble vurdert.

Best i test:
* L'ulviveto di Dauvina gusto delicato (75 kr for 250 ml).
(Det kan jeg underskrive på, for dette er MIN olje... Kjøper den på Meny.)

Nummer to i test:
* Fraticello fra Pietro Coricello (64 kr for 750 ml)

Orker ikke skrive opp alle de som lå i middelskiktet.

Tapere i testen, som alle fikk terningkast 1:
* Ybarra, jomfruolje
* Mills kaldpresset olivenolje
* Eldorado olivenolje
* Rimi olive oil
* Landlord olivenolje

Karakteristikker om disse taperne var: "harskt, surt, helt forferdelig vondt, kjemisk, rustikk taverna og båtolje, minner om dårlig urinprøve, bitter og ekkel, maling, lukter som det grå limet vi brukte i forminga"

Såååååå, konklusjonen er: Hvis du ikke liker olivenolje - prøv igjen! Prøv vinneren i denne testen, den ER god! Xtra virgin er altså ikke nok - man må finne de gode og litt dyre merkene.

Noen som har bilde av testvinneren her??? Og evt. nummer 2? Mye lettere å finne dem igjen i butikken hvis en på en måte har sett dem før....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 20-10-09, 19:05   #592
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Noen som har bilde av testvinneren her??? Og evt. nummer 2? Mye lettere å finne dem igjen i butikken hvis en på en måte har sett dem før....

Finner dem ikke noe sted på nett i hvert fall!
Kanskje noen har en flaske i skapet og kan legge ut et bilde eller to?

Gammel 22-10-09, 11:29   #593
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg røyker rulling, og ser jeg begynner å få litt gulfarge på høyre lang- og pekefinger. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan fjerne det? (Bortsett fra å slutte å røyke, altså )

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 22-10-09, 11:30   #594
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg røyker rulling, og ser jeg begynner å få litt gulfarge på høyre lang- og pekefinger. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan fjerne det? (Bortsett fra å slutte å røyke, altså )

Dypp en sukkerbit i klorin og gni over
Eller bruk det hvite i skallet på en sitron til å gni over (det har jeg ikke prøvd, bare hørt)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 22-10-09, 11:36   #595
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Dypp en sukkerbit i klorin og gni over
Eller bruk det hvite i skallet på en sitron til å gni over (det har jeg ikke prøvd, bare hørt)

Takk for tips! Det skal jeg prøve

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 22-10-09, 16:24   #596
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Noen som vet om blomsterløk - krokus, tulipaner, påskeliljer, blåstjerner - til våren klarer å spire mellom/gjennom et lag med bark i blomsterbedet? Eller må jeg fjerne barken?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 22-10-09, 16:25   #597
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Noen som vet om blomsterløk - krokus, tulipaner, påskeliljer, blåstjerner - til våren klarer å spire mellom/gjennom et lag med bark i blomsterbedet? Eller må jeg fjerne barken?

Så lenge du ikke har lagt duk i mellom, klarer blomsterløkene å spire gjennom barken

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 22-10-09, 16:34   #598
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Så lenge du ikke har lagt duk i mellom, klarer blomsterløkene å spire gjennom barken

Tusen takk, da er det bare å grave litt i morgen. Gleder meg til våren kommer

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 24-10-09, 12:10   #599
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Kan man lage Irish coffe med jack daniels?

Gammel 24-10-09, 13:18   #600
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kan man lage Irish coffe med jack daniels?

Det måtte i så fall be "American" I følge min kjære, som er whiskymann på sin hals og har litt greie på whisky/whiskey så burde det gå greit, jack daniels er ikkje SÅ langt frå irsk whiskey. Men han meiner det er å kaste bort god Jack Daniels!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.