Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletråd

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-10-09, 08:50   #26
eggis
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2009
eggis er ny på veien

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av eggis, her.

Også spent, veiedag i morra

Ned -1,9 kilo denne uka, fornøyd

eggis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 12:40   #27
Anom
Seniormedlem

Anom sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Anom er på en erverdig vei

Urk....opp 400g, og nå som det er veiedag i morra!??

Jeg skylder på ei baconpølse. Det var 5 karber i 100g, men jeg holdt meg innenfor mine 15g pr.dag.
Men lell (likevel) så kjipt.

nekter plent å oppdatere tickeren min oppover

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 15:57   #28
Gladlaksen
Juniormedlem

Gladlaksen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Alder: 43
Gladlaksen er på en erverdig vei

Hei alle sammen
Idag viste vekta 69.2, altså 800 gram ned siden sist torsdag. Er egentlig veldig fornøyd med resultatet etter en uke med oppblåst mage og smerter i forbindelse med overgangen til ketogen mat...Fyyy så vondt det er når magen ikke er medgjørlig Heldigvis mye bedre idag Har hørt rykter om at det er vanlig med litt problemer med mage/ fordøyelse til å begynne med,noen med erfaringer?

Stå på

Gladlaksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 16:04   #29
Rottis
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 37
Rottis er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Gladlaksen, her.

Hei alle sammen
Idag viste vekta 69.2, altså 800 gram ned siden sist torsdag. Er egentlig veldig fornøyd med resultatet etter en uke med oppblåst mage og smerter i forbindelse med overgangen til ketogen mat...Fyyy så vondt det er når magen ikke er medgjørlig Heldigvis mye bedre idag Har hørt rykter om at det er vanlig med litt problemer med mage/ fordøyelse til å begynne med,noen med erfaringer?

Stå på

Jeg sleit en del med hard mage til å begynne med. Drikk en del vann og inkluder grønnsaker i maten, så går det lettere!

Ned 1,2 kg denne uken! Over to smørpakker!

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 19:10   #30
Christina79
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 46
Christina79 er på en erverdig vei

Jeg opplever også at vekta går mye opp og ned, det er snakk om 1 kg opp og ned. På søndag formiddag så veide jeg 1 kg mindre enn da jeg veide meg mandag morgen.. Nå står vekta mi på et fast sted på i gangen. Den kan visst vise feil hvis gulvet ikke er helt i vater (sånn som på badet). Tror kanksje det er best å kun veie seg på fredager så slipper man å oppdatere tickeren med feil vekt. Tror ikke veiinga mi i morgen tilsvarer det det står på tickeren

Elin lurte på om hva man vil unne seg i premie. Jeg tror jeg skal unna meg noen vafler med bakemiks når jeg har gått ned 5 kg. Er det noen som har prøvd å lage disse vaflene? Er lappene bedre kanksje?

En ting jeg "unner" meg hver kveld er en liten blanding av CC, fløte og noen frosne bringebær som jeg moser sammen i stavmikseren (det blir nesten som fløteis, bare ikke så søt), den inneholder bare 2,5 kb og smaker godt. Nam - nam

Imrg skal vekta oppdateres. Lykke til alle sammen

Christina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 19:35   #31
Anom
Seniormedlem

Anom sin avatar

Jeg skal oppdatere tickeren i morra, uansett hva resultatet blir.
Har tenkt mye på hva jeg dytta i meg i går. Skyldte på ei pølse.

Men, i gårkveld stappa jeg innpå reker med mye majones.. Hmm..

Gammel 15-10-09, 21:23   #32
aslaug
Seniormedlem

aslaug sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Jeg gikk jo ikke ned denne uka, men har i hvertfall kommet opp i en fettprosent på 70. Det blir for mye proteiner fordi jeg spiser mye melkeprodukter.

aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 21:31   #33
Vatti
Medlem

Medlem siden: May 2004
Vatti er på en erverdig vei

Tja, jeg kjenner vel også at jeg er litt ambivalent med tanke på morgendagens vekt. Men det er jo bare å skjerpe seg dersom den skulle vise "feil" vekt. Jeg prøver å ikke ta sorgene på forskudd. Ang problemer med overgang til ketogent kosthold.... Jeg har ikke hatt problemer med magen (snarere tvert imot, egentlig) men jeg har hatt litt hodepine og så har jeg litt blod i urinen. Kan det skyldes at jeg spiser for mye proteiner og drikker for lite vann, tro? Er dere over abstinensstadiet? Jeg har merkbart mindre søthunger enn tidligere. Har ikke uoverkommelige problemer med å gå forbi smågodthyllen i butikken lenger - selv om jeg fremdeles stopper opp og studerer dem en stund før jeg klarer å gå videre. Men det er stadig ulike akutte behov. I dag, f.eks, kunne jeg glatt byttet sykkelen eller TV i en pose med boller. Men boller er jo no-no. Dere som slanker dere i denne gruppen, vet dere hvorfor dere har blitt større enn det dere ønsker å være? For min del kan jeg vel si at jeg har overspist. Jeg tror jeg har et snev av sånn "addict personality" og har glatt skippet frokost for så å spise to ispinner (eller flere) på rappen. Jeg har ikke spist et kakestykke, jeg har spist kake til det var tomt. Jeg ER sånn. Kan ikke drikke en øl, må drikke MANGE øl. Klarer ikke spise LITT ostepop, jeg må spise hele posen. Klarer ikke spise EN is, må spise FLERE is. Skjønner dere? Jeg prøver å være litt mer bevisst på hva jeg spiser. Spiser 3-4 måltider hver dag og spiser ikke lenger to sjokolader på rappen bak buskene ved butikken... Tja... Vi SKAL klare ti kilo til jul. Det kommer til å gå veldig fint. Vi ER jo flinke!!!

Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 21:34   #34
Vatti
Medlem

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Jeg gikk jo ikke ned denne uka, men har i hvertfall kommet opp i en fettprosent på 70. Det blir for mye proteiner fordi jeg spiser mye melkeprodukter.

hvilke melkeprodukter spiser du? Rømme, fløte og ost er vel det jeg spiser.

Gammel 15-10-09, 21:53   #35
aslaug
Seniormedlem

aslaug sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

hvilke melkeprodukter spiser du? Rømme, fløte og ost er vel det jeg spiser.

Spiser minst ett beger cottage hver dag, masse hvitost og smøreoster.
Ikke så mye rømme og smør egentlig.
I dag har jeg kjøpt Kviteseidsmør som jeg tok noen skiver av i kveld og vips så spratt fettprosenten opp.
Er det riktig at fettprosenten bør være minst 70%?

Gammel 15-10-09, 22:02   #36
Krizzi
Medlem

Krizzi sin avatar

Krizzi er på en erverdig vei

men har i hvertfall kommet opp i en fettprosent på 70.

skjønner ikke helt hvordan vet du hva fettprosenten er ??

Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 22:13   #37
aslaug
Seniormedlem

aslaug sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Krizzi, her.

skjønner ikke helt hvordan vet du hva fettprosenten er ??

Jo fordi jeg registrerer alt jeg spiser på et nettsted som heter Somebody. Der kommer det opp fordeling av maten. i gram og prosent.
Det er tidkrevende og koster penger, men må holde på med det til jeg er skikkelig inni det med lavkarbo!

Gammel 15-10-09, 22:39   #38
Krizzi
Medlem

Krizzi sin avatar

Krizzi er på en erverdig vei

Jo fordi jeg registrerer alt jeg spiser på et nettsted som heter Somebody. Der kommer det opp fordeling av maten. i gram og prosent.
Det er tidkrevende og koster penger, men må holde på med det til jeg er skikkelig inni det med lavkarbo!

Så smart takk for svar, igjen ble jeg litt klokere

Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 23:13   #39
Christina79
Medlem

Det med 70 gr fett på 100 gr står det ikke i boka til Torkil iallefall. Det står at man ikke skal overdrive spisinga også, og hopper man over et måltid gjør ikke det noe. En stor del av kosten skal være fettholdig, men 70 prosent hørtes ekstremt mye ut da... Jeg teller karbohydrater, og av og til så regner jeg ut på den kalkulatoren på diett.no, den er forresten gratis. Også passer jeg på å spise fete produkter som rømme og fløte i salater og omeletter. Det funker iallefall for meg og er konstant i Ketose

Og Elin jeg er også i utgangspunktet sånn storspiser. Får skikkelig kick. Kan spise godteri og boller til jeg nesten spyr når jeg først setter igang. Men nå på Ketolyse så er jeg ikke opptatt av godteri. Så det hadde kommet julegodteri i butikkene i går og tenkte at "det der er det lenge til jeg får smake". Det er jo tortur å stå å se på det. Jeg er sikker på at krumtablettene demper det akutte søtbehovet, og det jevne blodsukkeret på ketolyse sørger for at jeg ikke blir så sulten. Imrg er det veiing og alle er flinke. Gleder meg nesten allerede til neste fredag

Gammel 15-10-09, 23:33   #40
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Christina79, her.

Det med 70 gr fett på 100 gr står det ikke i boka til Torkil iallefall. Det står at man ikke skal overdrive spisinga også, og hopper man over et måltid gjør ikke det noe. En stor del av kosten skal være fettholdig, men 70 prosent hørtes ekstremt mye ut da... Jeg teller karbohydrater, og av og til så regner jeg ut på den kalkulatoren på diett.no, den er forresten gratis. Også passer jeg på å spise fete produkter som rømme og fløte i salater og omeletter. Det funker iallefall for meg og er konstant i Ketose

Hun mener at 70% av energiinntaket skal komme fra fett!
1 gr fett inneholder 9 kcal
1gr protein inneholder 4 kcal
1 gr karbohydrat inneholder 4kcal

Spiser du 15 gr karber er du oppe i 60 kcal, så skal du ha ca 1 gr protein pr kg kroppsvekt og skal det som er igjen dekkes opp av kcal fra fett!

På ketolyse ligger nok de fleste rundt 70- 80 energi% fett! Det er liksom det optimale!

Gammel 16-10-09, 00:00   #41
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Hvor: Kristiansand
Alder: 49
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dere som slanker dere i denne gruppen, vet dere hvorfor dere har blitt større enn det dere ønsker å være? For min del kan jeg vel si at jeg har overspist.

Samme her. Og tidvis depresjon/nedstemt->trøstespising. Men ikke nå lenger

Gammel 16-10-09, 07:17   #42
aslaug
Seniormedlem

aslaug sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hun mener at 70% av energiinntaket skal komme fra fett!
1 gr fett inneholder 9 kcal
1gr protein inneholder 4 kcal
1 gr karbohydrat inneholder 4kcal

Spiser du 15 gr karber er du oppe i 60 kcal, så skal du ha ca 1 gr protein pr kg kroppsvekt og skal det som er igjen dekkes opp av kcal fra fett!

På ketolyse ligger nok de fleste rundt 70- 80 energi% fett! Det er liksom det optimale!

Ja det var fint forklart Kitt!

Gammel 16-10-09, 12:56   #43
Anom
Seniormedlem

Anom sin avatar

Sånn prøver jeg å holde meg.

Fett: 124g = 76%
Prot: 78g = 21%
Karb: 15g = 3% (ligger ofte på 11-13 karb)
= ca 1488 kcal

Gammel 16-10-09, 13:01   #44
Vatti
Medlem

Jeg mä ha veiedag i morgen. Vi forsov oss, alle mann og mätte styrte ut dören og siden jeg ikke vil veie meg när alle er pä badet og kan se sä ble det ikke tid til det. Sä jeg registrerer vekten min i morgen tidlig.

Argh, kjenner at stress ikke er bra for slankemotivasjonen.

Gammel 16-10-09, 13:02   #45
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Har et lite dilemma... Spiser jeg det fettet som trengs for å være i ketose har jeg magesmerter og diare ut av en annen verden. Men, jeg har svært lite sug etter altmulig og trives med kostholdet.
La om til type Fedon for å være snill med magen, magen fungerer helt utmerket, men jeg er fysen store deler av døgnet og synes spisinga begynner å ligne gamle takter.. For gjort at det sklir ut litt

Så, hva gjør man ? Prøve en runde til med Ketolyse og håpe magen roer seg ?

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 17:23   #46
Christina79
Medlem

Ok, det var avansert regning... Hmmmm.. Kankje jeg ikke spiser fett nok da. Regner med at olje går under fett også da. Har masse olje på salaten. Kommer man ned i under 1500 kalorier så skjønner jeg at det går fort nedover. Selv orker jeg ikke den veiinga og målingen av karb. Tar en test på diett.no av og til og ser om jeg ligger innenfor kb antallet, det for holde. Gått ned 2,5 kg på to uker så er fornøyd jeg

Gammel 16-10-09, 17:25   #47
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Kommer man ned i under 1500 kalorier så skjønner jeg at det går fort nedover.

Ikke nødvendigvis. Under 1500 kcal er det stor sjanse for at kroppen går i sparemodus, og da går man ikke ned i det hele tatt

Gammel 16-10-09, 17:38   #48
Christina79
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke nødvendigvis. Under 1500 kcal er det stor sjanse for at kroppen går i sparemodus, og da går man ikke ned i det hele tatt

Det er mye man må passe på. Tenkte det ikke var så nøye med kaloriene siden man kan hoppe over måltider. Spiser bare mindre og mindre og det er jo ikke bra da er det større sjanse for sparebluss. Er jo nesten ikke sulten. Jeg får tvinge i meg litt ekstra, spesielt fett om jeg stagnerer.

Gammel 16-10-09, 17:53   #49
Christina79
Medlem

Det er mye man må passe på. Tenkte det ikke var så nøye med kaloriene siden man kan hoppe over måltider. Spiser bare mindre og mindre og det er jo ikke bra da er det større sjanse for sparebluss. Er jo nesten ikke sulten. Jeg får tvinge i meg litt ekstra, spesielt fett om jeg stagnerer.

På diett.no er det kakediagram med prosentandell av næringsstoffene. Så da finner jeg det ut uten å bruke kalkulator

Gammel 16-10-09, 20:29   #50
Anom
Seniormedlem

Anom sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvor mange kalorier er det best å ligge på da?
Husker ikke hvordan jeg kom frem til de jeg har som "grense", men husker det virket lite (sånn totalt)

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 12:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.