| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#27 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
![]() |
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletrådUrk....opp 400g, og nå som det er veiedag i morra!?? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#28 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 43
![]() |
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletrådHei alle sammen |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
|
|
|
#29 |
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 37
![]() |
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletråd
Jeg sleit en del med hard mage til å begynne med. Drikk en del vann og inkluder grønnsaker i maten, så går det lettere! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
|
|
|
#30 |
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 46
![]() |
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletrådJeg opplever også at vekta går mye opp og ned, det er snakk om 1 kg opp og ned. På søndag formiddag så veide jeg 1 kg mindre enn da jeg veide meg mandag morgen.. Nå står vekta mi på et fast sted på i gangen. Den kan visst vise feil hvis gulvet ikke er helt i vater (sånn som på badet). Tror kanksje det er best å kun veie seg på fredager så slipper man å oppdatere tickeren med feil vekt. Tror ikke veiinga mi i morgen tilsvarer det det står på tickeren |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Seniormedlem
![]() |
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletrådJeg skal oppdatere tickeren i morra, uansett hva resultatet blir. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() |
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletrådJeg gikk jo ikke ned denne uka, men har i hvertfall kommet opp i en fettprosent på 70. Det blir for mye proteiner fordi jeg spiser mye melkeprodukter. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: 5-25-70
|
|
|
#33 |
|
Medlem
Medlem siden: May 2004
![]() |
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletrådTja, jeg kjenner vel også at jeg er litt ambivalent med tanke på morgendagens vekt. Men det er jo bare å skjerpe seg dersom den skulle vise "feil" vekt. Jeg prøver å ikke ta sorgene på forskudd. Ang problemer med overgang til ketogent kosthold.... Jeg har ikke hatt problemer med magen (snarere tvert imot, egentlig) men jeg har hatt litt hodepine og så har jeg litt blod i urinen. Kan det skyldes at jeg spiser for mye proteiner og drikker for lite vann, tro? Er dere over abstinensstadiet? Jeg har merkbart mindre søthunger enn tidligere. Har ikke uoverkommelige problemer med å gå forbi smågodthyllen i butikken lenger - selv om jeg fremdeles stopper opp og studerer dem en stund før jeg klarer å gå videre. Men det er stadig ulike akutte behov. I dag, f.eks, kunne jeg glatt byttet sykkelen eller TV i en pose med boller. Men boller er jo no-no. Dere som slanker dere i denne gruppen, vet dere hvorfor dere har blitt større enn det dere ønsker å være? For min del kan jeg vel si at jeg har overspist. Jeg tror jeg har et snev av sånn "addict personality" og har glatt skippet frokost for så å spise to ispinner (eller flere) på rappen. Jeg har ikke spist et kakestykke, jeg har spist kake til det var tomt. Jeg ER sånn. Kan ikke drikke en øl, må drikke MANGE øl. Klarer ikke spise LITT ostepop, jeg må spise hele posen. Klarer ikke spise EN is, må spise FLERE is. Skjønner dere? Jeg prøver å være litt mer bevisst på hva jeg spiser. Spiser 3-4 måltider hver dag og spiser ikke lenger to sjokolader på rappen bak buskene ved butikken... Tja... Vi SKAL klare ti kilo til jul. Det kommer til å gå veldig fint. Vi ER jo flinke!!! |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem
![]() |
hvilke melkeprodukter spiser du? Rømme, fløte og ost er vel det jeg spiser. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Spiser minst ett beger cottage hver dag, masse hvitost og smøreoster. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Jo fordi jeg registrerer alt jeg spiser på et nettsted som heter Somebody. Der kommer det opp fordeling av maten. i gram og prosent. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem
![]() |
Så smart |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletrådDet med 70 gr fett på 100 gr står det ikke i boka til Torkil iallefall. Det står at man ikke skal overdrive spisinga også, og hopper man over et måltid gjør ikke det noe. En stor del av kosten skal være fettholdig, men 70 prosent hørtes ekstremt mye ut da... Jeg teller karbohydrater, og av og til så regner jeg ut på den kalkulatoren på diett.no, den er forresten gratis. Også passer jeg på å spise fete produkter som rømme og fløte i salater og omeletter. Det funker iallefall for meg og er konstant i Ketose |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hun mener at 70% av energiinntaket skal komme fra fett!
Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
|
|
|
#41 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Og tidvis depresjon/nedstemt->trøstespising. Men ikke nå lenger
Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
|
|
|
#42 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Ja det var fint forklart Kitt! |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Seniormedlem
![]() |
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletrådSånn prøver jeg å holde meg. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletrådJeg mä ha veiedag i morgen. Vi forsov oss, alle mann og mätte styrte ut dören og siden jeg ikke vil veie meg när alle er pä badet og kan se sä ble det ikke tid til det. Sä jeg registrerer vekten min i morgen tidlig. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletrådHar et lite dilemma... Spiser jeg det fettet som trengs for å være i ketose har jeg magesmerter og diare ut av en annen verden. Men, jeg har svært lite sug etter altmulig og trives med kostholdet. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#46 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletrådOk, det var avansert regning... Hmmmm.. Kankje jeg ikke spiser fett nok da. Regner med at olje går under fett også da. Har masse olje på salaten. Kommer man ned i under 1500 kalorier så skjønner jeg at det går fort nedover. Selv orker jeg ikke den veiinga og målingen av karb. Tar en test på diett.no av og til og ser om jeg ligger innenfor kb antallet, det for holde. Gått ned 2,5 kg på to uker så er fornøyd jeg |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Ikke nødvendigvis. Under 1500 kcal er det stor sjanse for at kroppen går i sparemodus, og da går man ikke ned i det hele tatt
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#48 |
|
Medlem
![]() |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Medlem
![]() |
På diett.no er det kakediagram med prosentandell av næringsstoffene. Så da finner jeg det ut uten å bruke kalkulator |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Seniormedlem
![]() |
Hvor mange kalorier er det best å ligge på da? |
|
|
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd | Vatti | Ketolysekuren | 91 | 12-10-09 12:35 |