Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fiberhusk mm. (Hvor fåes kjøpt?)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-10-09, 11:57   #1
Serenio
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Serenio er på en erverdig vei

Fiberhusk mm. (Hvor fåes kjøpt?)

Beklager nok en gang hvis jeg spør om ting som er svart på mange ganger, men jeg søker og finner ikke svar! Jeg trenger å vite hvor jeg kan få kjøpt fiberHUSK, johannesbrød-hva det nå enn var det var det het, og glutenmel?

Ser fiberHUSK sånn ut? http://www.jahpron.no/index.php?page...roduct_id=137& Så vidt jeg har lest her på forumet, så er det ingen som har nevnt "frø"? Så derfor tenkte jeg at dette kanskje ikke er riktig produkt.

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 12:33   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: fiberHUSK m.m. (Hvor fåes kjøpt?)

Jeg har kjøpt fiberhusk på life ( helsekost, mega og meny kan også ha ) i en gul pose, hun i kassa mente den du linker til er noe helt annet, men jeg tror nå ikke det. Den fiberhusken jeg kjøper er jo også mageregulerende.

Johannesbrødkjernemel får du på helsekost eller på apotek, da under nevnet nestargel. Jeg foretrekker nestargel da den er tilsatt litt kalium og ikke klumper så lett. Nestargel må de kanskje bestille for dge, men de har det gjerne i løpet av en dag eller to.

Glutenmel kan jeg tenke meg du finner på helsekost, jeg har selv ikke brukt det eller lett etter det...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 13:25   #3
Serenio
Medlem

Sv: Fiberhusk mm. (Hvor fåes kjøpt?)

Tusen takk!

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 13:41   #4
bondetuppa
Medlem

bondetuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 49
bondetuppa er ny på veien

Selv kjøper jeg fiberhusk på Obs! til ca 65,- Noen billigere
Har sett glutenmel på helsekostbutikken - tror det var rett under 100 lappen for en kg.

Imse: Vet du om det er billigere å kjøpe Nestagel ift Johannesbrødkjernemel? Betaler 57,- for et glass med 75g JBKM .på Life

Gammel 06-10-09, 14:30   #5
somaya
Medlem

somaya sin avatar

Alder: 48
somaya er på en erverdig vei

Svarer selv om jeg ikke er imse : jbkm er billigere på apotek. De bestilte for meg igår og det skulle komme allerede idag. Der er det 150gr for noen og åtti kroner om jeg husker rett.
Fant ikke glutenmel på helsekost, da jeg spurte mente hun de ikke tar det inn, hun trodde først det var glutenfritt jeg mente.

Stolt mamma til 4
somaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala fedon Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:40   #6
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

http://www.evitamin.se/3/product_p558897.jpg Slik ser den ut den fiberhusken eg fekk tak i på Mega. Men pass på å kjøpe 300gr, for den er billegare (totalt sett) enn 100gr pakken.
Eg har også leita meg grøn etter glutenmjøl, men finn det ikkje. Alle eg har spurt trur eg meinar glutenfritt. Eine personen eg spurte greidde faktisk å svare meg når eg poengterte at det var MED gluten, at det faktisk var viktigare at dei hadde mjøl som dei stakkars glutenallergikarane kutte ete... Jauda.. Men det hjalp ikkje akkkurat meg!

Eg fann forresten noko bindemiddel på ei biosjappe her, som eg no ikkje hugsar namnet på, men var så fornøgd, at eg hadde funne noko anna enn JBKM, som batt, og når eg kom heim fann eg ut på pakken at det bestod av nærare 100% JBKM! Men det var ikkje Nestargel. Uansett, funkar bra.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:42   #7
bondetuppa
Medlem

bondetuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 49
bondetuppa er ny på veien

I Haugesund får en iallefall kjøpt glutenmel hos brandtzæg life livsstilsbutikk.
Somaya: Takk skal du ha - rusler ut for å ringe apoteket for å bestille

Gammel 06-10-09, 16:21   #8
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Helios- butikkene fører både glutenmel og kokosmel!

Gammel 06-10-09, 16:29   #9
Serenio
Medlem

Så snille dere er! Takk takk!

Gammel 06-10-09, 18:52   #10
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Jeg bruker da den grønne HUSK pakken jeg (linka til i første innlegget), og ikke den gule. Har jeg brukt feil da? Jaja, jeg har ikke merka det i hvert fall

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 20:28   #11
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg bruker da den grønne HUSK pakken jeg (linka til i første innlegget), og ikke den gule. Har jeg brukt feil da? Jaja, jeg har ikke merka det i hvert fall

Neida, trur eg ikkje. Sikkert berre forskjellige produsentar. Eller?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 13:56   #12
David
Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
David er ny på veien

Kjøpte fiberhusk på helsekosten til 96 kr for 300 gr. Skulle innom Ica etter noe greier, og så at de selvfølgelig hadde den samme fiberhusken til 76,-. Blir Ica neste gang ja!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor får man kjøpt Johannesbrødkjernemel -og hva er det? tonemor Ketolysekuren 5 30-11-10 15:23
Hvor får man kjøpt vaniljeessens? brud09 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 14 28-07-10 10:29
Hvor får jeg kjøpt johannesbrødkjernemel? MoaMoa Spørsmål og svar 19 17-09-08 08:14
Hvor får man kjøpt? L.S Dr Lindbergs 7 14-10-07 17:42
Hvor får man kjøpt soyaprotein? Luska Ketolysekuren 3 24-03-07 20:40

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.