Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forumet på ketolyse.no?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-08-08, 20:28   #1
The Cat
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 55
The Cat er på en erverdig vei

Forumet på ketolyse.no?

Heisann
Jeg har lenge hatt stor tro på lavkarbo-kosthold, men har ikke prøvd meg på ketolyse enda... Tenker å prøve det nå, og lurer på om dere her inne er med på forumet på ketolyse.no?? Det koster jo litt å melde seg inn, og da blir jeg fort litt skeptisk.

Er det et bra forum, bør man være med der, eller finner jeg vel så mye her inne (for her finnes jo det meste av info!!)

The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 20:54   #2
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Forumet på ketolyse.no??

Jeg er medlem, men har ikke brukt det så mye. Minuset er at det er et mindre aktivt forum enn dette. plusset, og det er et stort pluss, er at Torkil selv svarer på alle spørsmål og deltar i diskusjonene. Det hender at han deltar her også, men i liten grad.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 10:57   #3
tigern
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2008
tigern er på en erverdig vei

Sv: Forumet på ketolyse.no?

hei hei,har gått på ketolyse i 11 uker nå.
Jeg har gått ned 11 kg
Men jeg har mensen hele tiden, går bare to uker i mellom også er det pån igjen.
Er det noen andre som har det slik??

Veldig glad for svar.

tigern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 15:23   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har jobbet litt for Torkil inne på Ketolyseforumet tidigere og syns det er et trivelig forum. Fordelen der er jo at det er lite forvirring fordi det er EN diett og ikke alt mulig med tilhørende avarter som her inne. Man har også Torkil fast der inne som svarer på spørstmål og "kvalitetsirkrer" svarene som blir gitt. Flere her inne er også medlemmer av ketolyseforumet.

Gammel 08-12-08, 16:29   #5
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av tigern, her.

hei hei,har gått på ketolyse i 11 uker nå.
Jeg har gått ned 11 kg
Men jeg har mensen hele tiden, går bare to uker i mellom også er det pån igjen.
Er det noen andre som har det slik??

Veldig glad for svar.

Dette er helt vanlig, hver gang jeg begynner på ketolyse så får eg mensen, lengste det var var når eg begynte første gang, hadde det da i 7 uker.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 03:14   #6
vossajinto
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
vossajinto er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Dette er helt vanlig, hver gang jeg begynner på ketolyse så får eg mensen, lengste det var var når eg begynte første gang, hadde det da i 7 uker.

aiaiaiaiai.. 7veke?.. Uffdå.. Er SÅ glad eg bruker en fantastisk ting som begynner på P og slutter på Pillen.. ..

vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 11:08   #7
Kanonada
Medlem

Medlem siden: Oct 2008
Kanonada er på en erverdig vei

øh.. kan man miste mensen av ketolyse også?
Jeg er nemlig livredd for å bli gravid, og jeg er et par dager forsinket nå..

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 16:51   #8
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av vossajinto, her.

aiaiaiaiai.. 7veke?.. Uffdå.. Er SÅ glad eg bruker en fantastisk ting som begynner på P og slutter på Pillen.. ..

Går på p-sprøyten selv og er noen som opplever dette på p-pillen. Men heldig er du som har sluppet det iallefall

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 16:52   #9
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

øh.. kan man miste mensen av ketolyse også?
Jeg er nemlig livredd for å bli gravid, og jeg er et par dager forsinket nå..

Går du på noe form for prevasjon? Det skal iallefall ikke virke inn på ketolyse, altså at hormonene ikke funker.
Men noen kan sikkert miste mensen også, så hvis du har tatt prevansjon til rett tid og slik så skal det iallefall ikke være fare for graviditet så vidt jeg kan skjønne.

Gammel 11-12-08, 16:56   #10
vossajinto
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
vossajinto er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Går på p-sprøyten selv og er noen som opplever dette på p-pillen. Men heldig er du som har sluppet det iallefall

Går på slike kjekke piller at eg kan "velge bort" mensen hele året om eg vil.. Så det er nok det at eg har "velgt den bort" i snart 4 måneder som gjør at eg ikkje har vert plaga..

Vart berre ganske sjokka over 7veke.. Då eg sjølv (før p-pillena) hadde sterke smerter og vart ofte sengeliggande i "mensen -veka".. 7 veker med sterke magesmerter er litt meir vondt enn det eg unner andre..

vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 17:06   #11
Kanonada
Medlem

Prevensjon å prevensjon.. høhø
akkurat slutta med p-stav fordi jeg ble seriøst forstyrra av det, les; hadde lett fått jobben som søstra til sinnataggen. I det siste har hopp av i svingen-metoden,kalkulere-syklus-metoden og avholdenhet vært min prevensjon, ikke ideelt når man frykter graviditet som døden selv,men inntil bedre alternativer finne opp vet jeg igrunn ikke hva annet jeg skal bruke..
Kondom kan ikke brukes,nemlig.
Sterilisering neste!

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 19:32   #12
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sitat:

I det siste har hopp av i svingen-metoden,kalkulere-syklus-metoden og avholdenhet vært min prevensjon, ikke ideelt når man frykter graviditet som døden selv,men inntil bedre alternativer finne opp vet jeg igrunn ikke hva annet jeg skal bruke..

For å si det sånn, er åtte uker på vei - så dette funker i grunnen svært dårlig som prevensjon! Har i tillegg PCOS og er 41 år - so it was ment to be. Etterhvert ble det et hyggelig sjokk altså.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:12   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

På ketogen kost og lavkarbo stabiliseres hormonnivået i kroppen (ikke bare kjønnshormoner, men de fleste hormoner). Men det skjer ikke over natten.

Det hender også at syklusen endres og at mens uteblir helt eller delvis en periode for så å komme tilbake. Andre for mensen tilbake etter mange år uten. Noen opplever at de får sterkere blødninger, andre får mindre, men etter noen måneder stabiliserer det seg for de fleste.

Dette medfører enkelt forklart bl.a. at folk med PCO(S), og andre med hormonforstyrrelser som hindrer graviditet faktisk kan bli ganske så raskt gravide.

Det er en del "lavkarbo barn" foreldre her inne

Gammel 11-12-08, 22:58   #14
Kanonada
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

For å si det sånn, er åtte uker på vei - så dette funker i grunnen svært dårlig som prevensjon! Har i tillegg PCOS og er 41 år - so it was ment to be. Etterhvert ble det et hyggelig sjokk altså.

oooops..
huff
da er det sølibat inntil videre
Glad overraskelsen ble hyggelig etterhvert,men for meg ville det aldri iverden blitt gledelig,jeg hadde gått rett inn i en depresjon!!

Gammel 16-12-08, 08:02   #15
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Nille har gitt et klart svar, hormonbalansen normaliseres i ketose og mange som har slitt med å bli gravid, blir det plutselig.
Ønsker man ikke hormonell prevensjon vil jeg bare minne om at spiral kan være et alternativ eller å få mannen sterilisert
vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 09:27   #16
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Wooow. Gratulerer.

Gammel 16-12-08, 10:16   #17
Nessy
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Nessy er på en erverdig vei

Gratulerer!!!

Nessy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på forumet ~Rosa Skydått~ Ketolysekuren 4 27-07-08 12:32
Ny på forumet veitja Ketolysekuren 5 30-07-07 09:48
Om forumet HP Informasjon 0 07-01-04 01:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.