| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#176 |
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() |
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?
Hm.... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
|
|
|
#177 |
|
Medlem
![]() ![]() |
Jeg har gått over til "små" innlegg. Jeg gikk tom lengre oppe her, men vil bare si at jeg støtter det du sier 100%. Er jo det samme jeg prøver/har prøvd å si |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noe du IKKE forstår? Trodde jeg hadde sagt KLART I fra jeg nå..
|
Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig
|
|
|
#179 |
|
Medlem
![]() ![]() |
Da har du sett det samme som jeg har sett. Takk for at du bryr deg nok til å si i fra, jeg er så utrolig enig med deg |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Seniormedlem
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?Tulla: Det er fint at det har hjulpet deg å veie hver dag når du gikk ned 60 kg. Veier du deg fortsatt hver dag etter du gikk opp 20 igjen? Er veiingen en nøkkel til din suksess? Greit å vite liksom.....
|
|
|
|
#181 |
|
Medlem
![]() ![]() |
Tusen takk for at du sier jeg har hatt suksess, jeg har ikke tenkt sånn på det selv |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Seniormedlem
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?Ikke meningen å såre noen så det er sagt! Er man med i en diskusjon og bruker seg selv som et eksempel på ting, må man tåle spørsmål i forhold til det. Akkurat som jeg har sagt at jeg har en spiseforstyrrelse og må tåle at andre innleggere bare vil snakke om "friske folk". Siden jeg ikke er "frisk" da, så har jeg ikke noe i en disusjon om det er lurt å veie seg hver dag eller ikke siden jeg ikke telles. Jeg tar ikke det til meg for å si det sånn.
|
|
|
|
#183 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?Kom til å tenke på hvor ironisk det er når man bruker legevitenskapen som slagvåpen (argument) på et forum som forfekter kostholdsfilosofier som de fleste leger tar avstand fra. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat
|
|
|
#184 |
|
Seniormedlem
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?De fleste leger? Hvor henter du den infoen fra?? Har bare fått positive tilbakemedlinger jeg.. fra 2 leger og en psykiater faktisk. Sistnevnte gikk selv ned 10 kg på denne "kostholdsfilosofien"...
|
|
|
|
#185 |
|
Seniormedlem
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?Det er ganske så allment kjent at ketogene dietter er kontroversielle blant legestanden. Det gledelige er selvsagt at flere og flere har klart å utvide horisontene litt fra tradisjonell kostholdslære, men det gjelder nok langt fra flertallet. Om det hadde vært bred enighet blant fagfolk om at lavkarbo var å foretrekke fremfor mer tradisjonell kost, hadde nok statens ernæringsråd fulgt etter. Men jeg sa jeg skulle slutte her, jeg har sagt mitt og jeg synes ikke denne diskusjonen fører fram til noe annet enn tåpelig krangling, så derfor ønsker jeg resten av tråden en fin kveld, så treffes vi kanskje i en annen tråd.. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat
|
|
|
#186 |
|
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?Er det kanskje lurt, å avslutte denne tråden før den utvikler seg enda mer i uheldig retning? |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Medlem
Hvor: Bor på landet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når argumentasjonen kommer ned til dette nivået, har det liten hensikt å fortsette. Slike personangrep burde vært slettet.
Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman
|
|
|
#188 |
|
Seniormedlem
Det er faktisk slike som deg som burde roe seg ned. Du må jo være veldig opphisset på andres vegne og helt uten grunn. Makan.... Rett og slett sjokkerende..
|
|
|
|
#189 |
|
Medlem
Her fant jeg ikke en, men fem som står bak en vitenskapelig undersøkelse om temaet, som ble publisert i oktober 2006:
|
|
|
#190 |
|
Medlem
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?Og her er litt mer utfyllende om hva Rena Wings undersøkelse viste. Hun er intervjuet av Reuters:
|
|
|
#191 |
|
Medlem
Og her er hele 10 japanske forskere som faktisk går så langt som til å anbefale veiing flere ganger om dagen i begynnelsen, kombinert med notater om hva man har gjort og spist, for at den enkelte skal lære seg hva som forårsaker vektøkning:
|
|
|
#192 |
|
Medlem
Og her er faktisk enda en undersøkelse som konkluderer med at daglig veiing er best:
|
|
|
#193 |
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2005
![]() |
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?Det var iallefall masse dokumentasjon |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#194 |
|
Medlem
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?Dette er en oppsummering av flere undersøkelser som konkluderer med at hva slags veiefrekvens som er best, avhenger av den enkeltes personlighet:
|
|
|
#195 |
|
Seniormedlem
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?Diets damage health, shows biggest ever study Most people pile the pounds straight back on after dietingThe world's largest study of weight loss has shown that diets do not work for the vast majority of slimmers and may even put lives at risk. More than two-thirds pile the pounds straight back on, raising the danger of heart attack, stroke and diabetes. Indeed most dieters end up heavier than they did to start with, the researchers found. They warn this type of yo-yo behaviour is linked to a host of health problems. And they say the strain that repeated weight loss and gain places on the body means most people would have been better off not dieting at all. The findings follow other research that shows the UK is in the grip of a dieting frenzy, with one in four Britons at any one time trying to lose weight. The average woman is estimated to lose and gain 251/2 stone during her lifetime - putting on 151/2 stone for the ten stone she loses through dieting. Last night, the U.S. scientists behind the latest research - the most thorough and comprehensive analysis of its kind - said that dieting simply does not work. The University of California researchers analysed the results of more than 30 studies involving thousands of slimmers. Although the overview did not name specific weight loss plans, popular diets in recent years include the low carbohydrate, high protein Atkins diet and the GI diet, which is rich in slow-burning wholegrain carbohydrates. Pooling the results of the various studies clearly showed that while people do lose weight initially, most quickly put all the pounds back on. In fact, most people end up weighing more than they did to begin with. Researcher Dr Traci Mann said: "You can initially lost 5 to 10 per cent of your weight on any number of diets. "But after this honeymoon period, the weight comes back. We found that the majority of people regained all the weight, plus more. Sustained weight loss was found only in a small minority of participants, while complete weight regain was found in the majority." Dr Mann's research showed that up to two-thirds of dieters put on all the weight they lose - and more - over a four to five-year period. Half of those taking part in one study were more than 11lb heavier five years later, while dieters taking part in another study actually ended up heavier than other volunteers who hadn't tried to lose weight. A four-year study into the health of 19,000 men revealed that most of those who put on weight had dieted in the years before the start of the study. Bleak as these figures seem, the true picture could be even worse, as it is thought that most people lie about their weight - and don't like to tell researchers that their weight has started to creep up again. The analysis, published in the journal American Psychologist, concluded dieters may actually be damaging their health. Research has shown the repeated rapid weight gain and loss associated with dieting can double the risk of death from heart disease, including heart attacks, and the risk of premature death in general. Such yo-yo weight loss has also been linked to stroke and diabetes and shown to suppress the immune system, making the body more vulnerable to infection. Dr Mann said: "We decided to dig up and analyse every study that followed people on diets for two to five years. We concluded most of them would have been better off not going on the diet at all. "Their weight would have been pretty much the same, and their bodies would not suffer the wear and tear from losing weight and gaining it all back. "The benefits of dieting are simply too small and the potential harms of dieting are too large for it to be recommended as a safe and effective treatment for obesity." The psychologist, who advises would-be slimmers to swap calorie-controlled diets for a balanced diet coupled with regular exercise, added: "Exercise may well be the key factor leading to sustained weight loss. Studies consistently find that people who report the most exercise also have the most weight loss." The finding comes as Britain fights a rising tide of obesity. A growing reliance on fast food and time-saving technology has led to the UK developing the worst weight problem in Europe, with almost a quarter of adults classed as obese. Last night, British experts said that fad diets do not work and that the key to maintaining a healthy weight is making gradual, long-term changes. Dr Beckie Lang, of the Association for the Study of Obesity, said: "Maintaining a healthy weight isn't about going on a diet and coming off a diet when you reach your target weight. It is about adopting skills that change your eating habits for life." • CASE STUDY Mother-of-two Chris Siveter is a self-confessed serial dieter. Over the last four decades her weight has fluctuated between 11 stone and 17 stone and her dress size between 12 and 22. She first started dieting after putting on three stone during pregnancy. The pounds fell off and she fitted into size 14 clothes again for the first time in years. But her resolve did not last and she piled the weight back on. She tried countless diets including a grapefruit diet, the Atkins diet and even a Cabbage Soup diet but all failed after she went on "sweet rampages". In 2003 her weight soared to its highest point - 17 stone. She has now taken up aerobics and joined Slimming World and at 58, is 11 stone and a size 12 - hoping her days of yo-yo dieting are over. Vil du etter å ha lest denne artikkelen vurdere å slutte å slanke deg? Ikke jeg heller.. like lite som jeg vil veie meg hver dag.
|
|
|
|
#196 |
|
Seniormedlem
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?Study Says Weight Loss May Raise Risk of Death
The researchers cautioned, however, that only 268 people in the study died, a number too small to justify any firm recommendations about whether overweight people should try to lose weight. Skeptics who think health authorities have exaggerated the risks of being overweight said the findings offer fresh support. Other researchers, however, said that the study's weaknesses undercut the findings, and that there is overwhelming evidence that being overweight increases the risk of a host of health problems. The researchers who conducted the study said they hope the results will stimulate more research into the relative risks and benefits of losing weight. "We think that our findings are scientifically significant because they clearly demonstrate that the relation between intentional weight loss and subsequent health effects is complex and needs much more research," said Thorkild I.A. Sorensen of Copenhagen University Hospital. Many previous studies have found that people who lost weight appeared to have an increased risk of dying over the long term, but the prevailing wisdom has been that the weight loss in these studies was the result of illness, because people who are ill often lose weight. Still, some evidence have suggested that intentional weight loss may be unhealthy for otherwise healthy people, perhaps, for example, because losing muscle could have detrimental effects on vital organs. To try to tease that out, Sorensen and his colleagues studied twins who had undergone detailed questioning in 1975 about various health issues, including whether they intended to try to lose weight. Over the next 18 years, those who were overweight and lost weight on purpose ended up being more likely to die than those who did not slim down, and the risk increased with the amount of weight lost, the study found. The increased risk held true even after the researchers took into consideration factors such as how much the subjects exercised, what they ate and whether they had any health problems. "We cannot say that they should not lose weight, only that we, due to our findings, are in doubt about the possible adverse long-term effects," Sorensen said in an e-mail. The study was published in the Public Library of Science journal PLoS Medicine, one of a new set of scientific journals that are free to the public. Sorensen said his team previously tried to publish the study in other journals, including the New England Journal of Medicine and the Journal of the American Medical Association. "We were left with the impression that they perhaps did not like to distribute such [a] message," Sorensen wrote. Other researchers praised the study for exploring the provocative question.
|
|
|
|
#197 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?Folkens - husk og bruk vanlig folkeskikk. Ta sak, og ikke person. Har allerede fått flere innrapporteringer på denne tråden. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: -
|
|
|
#198 |
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?Det etterlyses om noen flere har hatt nytte av å veie seg daglig. Som jeg har sagt mange ganger. Det er ikke fordi jeg veier meg hver dag at jeg går ned i vekt. Jeg går ned i vekt fordi jeg spiser riktig og trener. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter
|
|
|
#199 |
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?Og løvetann - det var jammen grundig research da |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter
|
|
|
#200 |
|
Medlem
![]() ![]() |
Flott at forumet har moderatorer som er våkne |
|
|
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|