Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-02-08, 22:50   #1026
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

tøysejenta (kan ikke drive å kalle alle tullehøna nå når vi har ei som "heter" det) Du har da gjort MASSE... og du er så flink til å finne på mat og greier og se løsninger og ja... gudene veit hva du ikke kan... Det som er skuffende... er ikke hvordan du gjør dette, men hvordan det IKKE virker på deg

Takk, takk og klem , men syndebukken heter nok "insulinresistens" tror jeg. Kroppen trenger ingenting lenger, men lagrer det meste som fett. Det sto ganske mye om dette i den boka jeg skryter så fælt av: Spis deg sukkerfri, av Lars-Erik Litsfeldt. Till og med vann bidro til å lagre fett i visse sammenhenger.. men det kan jeg ikke forklare uten å finne det i boka.

Kroppen er treg, men hodet jobber av og til litt vel fort, og slett ikke alle Dillyløsninger er like lure

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:58   #1027
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Takk, takk og klem , men syndebukken heter nok "insulinresistens" tror jeg. Kroppen trenger ingenting lenger, men lagrer det meste som fett. Det sto ganske mye om dette i den boka jeg skryter så fælt av: Spis deg sukkerfri, av Lars-Erik Litsfeldt. Till og med vann bidro til å lagre fett i visse sammenhenger.. men det kan jeg ikke forklare uten å finne det i boka.

Kroppen er treg, men hodet jobber av og til litt vel fort, og slett ikke alle Dillyløsninger er like lure

jeg har lurt mye på dette med meg selv også... har jo slitt en del siste halvannet året, og jeg vil finne ut hvorfor det har blitt så vanskelig.

men jeg trodde at ED legen skulle finne ut av det?... har ikke de en måte å finne ut denne insulinresistensen på?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:00   #1028
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Enig med Distrea der ja...
Godt du ikke har forlatt bablegjengen, da tror jeg vi måtte reist på sørlandsbesøk og dratt deg med igjen

Jeg hadde forresten en sticks igjen, og tenkte jeg skulle hive boksen, så jeg brukte sticksen nå nettopp, og gjett hva? Mørkerosa... Jeg har spist brød idag, yoghurt, en dobbelnull, men den andre var med bittelitt sukker. Det burde jo ikke gå an med så mye utslag på sticksen da??? Eller kanskje jeg bare tåler masse med karber... (hemmeligheten ved suksess... )

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:08   #1029
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

hehe... ja, vi MÅ få beholde Dilly litt her hos oss. håper hun vil være her litt da... vi kan jo litt av hvert om lavkarbo kost alle, så kan jo bable litt den v eien også. Dessuten skal vi over til det etter hvert alle sammen

Veit du indi... noen kan spise helt opp til 50 karber og være i ketose, du er nok av de heldige, men det er ikke noe som heter svak eller sterk ketose. Det er enten er man i ketose eller ikke
En annen ting er at man kommer raskere inn i ketose igjen også hvis man spiser lite karber når man ikke er i ketose.

Har du regnet på hvor mange karber du har spist i dag? ble nysgjerrig jeg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:17   #1030
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Jeg teller jo ikke da... Men en bit polarbrød er mer enn 20, spist masse kjøtt, men det er jo ingenting, spist masse grønnsaker, blant annet en hel søt rød paprika, de lange, to biter med potet, omtrent en halv... to yoghurter, med frukt, en med sukker og... en rute m fruktnøttsjokolade... og en atkinsbar... må vel bli mer enn 50 tilsammen det?

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:19   #1031
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Og sikkert to dl melk!

Gammel 24-02-08, 23:19   #1032
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

hvertfall rund det, men uansett. Konklusjonen er vel at dette er en god ting

Gammel 24-02-08, 23:30   #1033
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

jepp

Gammel 24-02-08, 23:38   #1034
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

hehe

Gammel 25-02-08, 08:34   #1035
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Som dere har skravlet mens jeg var borte da!

Jeg har vært syk i helgen, så jeg har vært en hel helg på fjellet uten å ta på meg skiene en eneste gang.
Ja ja, det kommer vel flere muligheter.

Maten har gått greit, siden jeg ventet litt for lenge med å bestille har det blitt litt vel mye Brownies og lørdag unte jeg meg to barer i stedet for en.
Får forhåpentligvis mat i dag eller i morgen, fakturaen kom i allefall på lørdag.

Ha en fin dag alle, nå skal jeg til tannlegen med eldstemann.

Gammel 25-02-08, 12:31   #1036
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg har hatt en veldig tøff periode, men skal prøve å delta litt mer her nå...

Jeg skal begynne å føre inn maten min i ED-dagtråden, og være litt strengejeef fremover...

Gammel 25-02-08, 14:49   #1037
Cam
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2007
Cam er på en erverdig vei

Nå har jeg glemt hvem av dere som spurte om dette med sprekker, om det var vanskelig å hente seg inn igjen når man går på ED.

Jeg har ihvertfall ikke opplevd det i det hele tatt! Etter en sprekk har jeg ikke noe voldsomt behov for mer "nei-mat"! Får jo litt sjokosmak inn med shakene, baren, evnt en brownie. Jeg har vært på en skikkelig fest i løpet av fase 1, og det var null problem å komme i gjenge igjen dagen derpå - faktisk! Vanligvis er jeg SÅÅÅÅ "hol" på noe junkfood, chips og sjokolade dagen derpå, men gikk veldig greit den gangen.

Merkelig... jeg er jo egentlig totalt sjokoholiker... Men bra er det jo!

Jeg spiste noen middager med kjøtt eller fisk med grønnsaker i fase 1, og det gikk helt fint. Merka ikke at vektnedgangen stoppa opp av den grunn. Hovedsaken er rett å slett å ikke bryte ketosen, enkelt og greit. Og da går både magert kjøtt, fett kjøtt og bacongull egentlig an å spise! Tror jeg må unne meg litt bacongull til helga igjen - namm...

Cam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 21:55   #1038
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Cam, her.

Nå har jeg glemt hvem av dere som spurte om dette med sprekker, om det var vanskelig å hente seg inn igjen når man går på ED.

Jeg har ihvertfall ikke opplevd det i det hele tatt! Etter en sprekk har jeg ikke noe voldsomt behov for mer "nei-mat"! Får jo litt sjokosmak inn med shakene, baren, evnt en brownie. Jeg har vært på en skikkelig fest i løpet av fase 1, og det var null problem å komme i gjenge igjen dagen derpå - faktisk! Vanligvis er jeg SÅÅÅÅ "hol" på noe junkfood, chips og sjokolade dagen derpå, men gikk veldig greit den gangen.

Merkelig... jeg er jo egentlig totalt sjokoholiker... Men bra er det jo!

Jeg spiste noen middager med kjøtt eller fisk med grønnsaker i fase 1, og det gikk helt fint. Merka ikke at vektnedgangen stoppa opp av den grunn. Hovedsaken er rett å slett å ikke bryte ketosen, enkelt og greit. Og da går både magert kjøtt, fett kjøtt og bacongull egentlig an å spise! Tror jeg må unne meg litt bacongull til helga igjen - namm...

Det var jeg som lurte Takker for tilbakemelding, jeg synes det er fint å høre hva slags erfaringer dere har.
Jeg har nå bare 1 uke igjen av fase 1, så den skal jeg klare å holde.
Men i fase 2 hvor jeg skal holde på i to måneder, der kan jeg nok regne med at det blir en sprekk eller 3. Bacongull og vin står øverst på "skeie-ut" lista mi så får vi se om det blir nok Gleder meg til å spise litt kjøtt igjen.

Noen som vet om vi bør kjøpe kjøttdeig eller karbonadedeig??

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 21:59   #1039
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Som dere har skravlet mens jeg var borte da!

Jeg har vært syk i helgen, så jeg har vært en hel helg på fjellet uten å ta på meg skiene en eneste gang.
Ja ja, det kommer vel flere muligheter.

Maten har gått greit, siden jeg ventet litt for lenge med å bestille har det blitt litt vel mye Brownies og lørdag unte jeg meg to barer i stedet for en.
Får forhåpentligvis mat i dag eller i morgen, fakturaen kom i allefall på lørdag.

Ha en fin dag alle, nå skal jeg til tannlegen med eldstemann.

Uff da, så kjipt å være syk. Da blir vel maten gjerne så som så uansett, hvis det er noen trøst
Håper maten din kommer snart da - jeg var sent ut sist gang jeg og, og jeg gikk i vinduet og ventet på postmannen den dagen jeg regnet med at de skulle komme - snakk om desperat

Gammel 25-02-08, 22:55   #1040
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg har hatt en veldig tøff periode, men skal prøve å delta litt mer her nå...

Jeg skal begynne å føre inn maten min i ED-dagtråden, og være litt strengejeef fremover...

Håper det går litt bedre for deg fremover.

Opprinnelig lagt inn av Ruska, her.

Uff da, så kjipt å være syk. Da blir vel maten gjerne så som så uansett, hvis det er noen trøst
Håper maten din kommer snart da - jeg var sent ut sist gang jeg og, og jeg gikk i vinduet og ventet på postmannen den dagen jeg regnet med at de skulle komme - snakk om desperat

He he, jeg gjør nok ikke denne feilen igjen.
Ingen pakkelapp i posten i dag, håper den kommer i morgen. Hvis ikke sliter jeg, da har jeg vel stort sett kun barer og eklinger igjen.

Nå er det natta for en sliten og småsyk Robyn. Mye bedre i dag, men formen er ikke helt på topp for å si det mildt.
I morgen skal jeg til legen for kneet, blir spennende å se hva han sier. Har gått på to tablettkurer nå for betennelse men er fortsatt ikke bedre.

Gammel 26-02-08, 11:59   #1041
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Nå tror jeg at jeg får litt mere motivasjon. JEg var flink fase 1 i går, oghar gått ned ca 600 gr... sikkert mye vann, men motiverende er det

Gammel 26-02-08, 12:02   #1042
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

så bra Jeefern! Og jeghar gått ned 200 g siden torsdag...

Gammel 26-02-08, 12:05   #1043
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

så bra Jeefern! Og jeghar gått ned 200 g siden torsdag...

200 gr ned er 200 gr det også Det står i allefall ikke stille da

Gammel 26-02-08, 12:11   #1044
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

....ja.

Gammel 26-02-08, 13:10   #1045
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

og jeg gikk ned 200 gr fra torsdag til mandag Har merket at det går saktere nedover over helgen selv om jeg ikke spiser noe mer/annet.

Men da trener jeg jo ikke noe, så tror det spiller inn også.

Bra Jeefern - fint at du får resultater så fort, det hjelper på motivasjonen

Gammel 26-02-08, 17:21   #1046
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

http://dinmat.no/Finn-oppskrifter/Op...uppe-med-karri

I dag lager jeg blomkålsuppe med karry, til middag. Det lukter såååå godt i heimen nå. Skal fortelle om han smaker like godt som den lukter når jeg bare har smakt på den

Gammel 26-02-08, 20:16   #1047
Pia
Medlem

Pia sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Pia er på en erverdig vei

Heisan

Synes dere er flinke alle samme. Er bare innom en liten tur med rapport: - 7 kg på 5 uker Er godt fornøyd m det ja. Har ikke krefter til å være innom så ofte, men følger med dere. Lykke til videre alle sammen!

Gammel 26-02-08, 20:26   #1048
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Så godt at vekta var snill i dag Jeef, det hjelper så godt på humør og motivasjon.

7 kg på 5 uker er jo kjempebra Pia, stå på videre.

Hvordan ble suppa Distrea? Jeg har kommet dit hvor jeg pleier å være i ketose hvor ikke noe mat frister (annet enn det jeg ikke kan få ) så her blir det lite eksperimentering.
Hver dag er lik den andre.

I dag er det en uke til jeg har time til legen igjen, blir spennende. Er også spent på hva hennes vekt vil vise, spesiellt i forholdet mellom fett etc.

Ja, ja. Får få minsten ut av dusjen og i seng, så skal jeg benke meg foran TV'n resten av kvelden. I morgen har jeg fri, det skal bli så deilig.

Gammel 26-02-08, 20:34   #1049
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Jepp, Pia dette var kjempe bra!
Håper du får mer overskudd og orker mer etterhvert også

suppa ble ganske god den asså, det var godt med karry-smaken. Selvfølgelig godt med en annen smak enn disse søte.

Nå skal ikke jeg veie meg før torsdag, krysser fingrene for 94 blank... selv om det skal mye til skiden den var 94,8 i dag

Gammel 26-02-08, 21:31   #1050
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Nå skal ikke jeg veie meg før torsdag, krysser fingrene for 94 blank... selv om det skal mye til skiden den var 94,8 i dag

Jeg var på vekta i går og den viste som sagt ned 200 g fra torsdag. Men jeg håper at den viser ned 700 g til torsdag

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.