Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-02-08, 14:58   #851
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Heia Ruska

Gratulerer med minus enda en kilo

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 16:20   #852
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Da skjønner jeg hvorfor det bare er en pr. dag ja. Er det ikke typisk.

Spiste nettopp pannekake, lagde den etter oppskriften og stekte i panna. Merkelig konsistens, så neste gang prøver jeg vaffeljernet.

Fordelen med at det ikke smaker allverden er at det ikke gjør noe at porsjonene ikke er allverden store.

I morgen tror jeg at jeg skal steke opp Brownies og legge i fryseren, det var lurt Distrea.
Godt å ha det klart, for jeg er litt dårlig på planlegging.

Gammel 14-02-08, 16:20   #853
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Å, du er vel lur praktisk og ryddig også

Spent på hvordan det smaker når det kommer ut fra fryseren...?

hehe, jeg har testet det med brownie fra før, funka meget bra! faktisk bedre enn når den er fersk, for når den er fersk sitter så mye igjen i muffinsforma, men etter den var frosset fikk jeg av hele! ... mer mat på mons

Opprinnelig lagt inn av Ruska, her.

Så flink du er Distrea Jeg må vente til neste bestillingsrunde med å få smakt den brownien. Jeg sliter litt med de pannekakene også, men kanskje i vaffeljernet med smør.....tenke tenke

Jeg hentet Paellaen i dag - den var god nok den, spesielt fordi det blir en annen konsistens enn supper og omeletter. Denne er det sånne frø/korn et eller annet i - som setter seg fast i tennene vel og merke, men shit la gå

Nå har jeg ingen desserter jeg liker igjen, bare creme brulé og jordbærdessert.... har jo ikke smakt creme brulen, men den kan neppe bli bedre en sjokopuddingen. Har masse supper igjen og en del omeletter, så det blir nok litt ensformig den neste uka.

Har ikke råd til å bestille noe mer før til neste uke...

Det blir veldig ensformig syns jeg!... :trøste:

Heia Ruska

Gratulerer med minus enda en kilo

WOW... så bra !

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 16:49   #854
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alder: 48
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Så flinke dere er, alle sammen!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 20:36   #855
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

I dag hadde jeg fått Paelaen! ... paelasuppe, kan vi kalle det... hihihi, det var lite og vått, men myyyye bedre enn suppene, og det var godt med noe salt

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 21:57   #856
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Tusen takk Dilly og Ruska - det gjør godt å endelig få resultater

Ellers så begynner jeg å bli litt vel lei denne posematen og i dag på Rimi var det som om de med vilje hadde lasset ned tonnesvis med godis hvoren jeg så. De hadde tom lagt twistposer rundt omkring med appelsinene

Så reklamerer de med sukkerfrie kasser når det står tonn av snop 2 meter unna kassene - jeg kjenner jeg blir hissig og i dag holdt jeg på å spørre hva de mener med sukkerfri kasser

Luktesansen har med ett blitt bedre...eller er det bare innbilling og jeg lukter god mat og boller overalt. Håper det går over...

Ellers så er alle her inne superduperflinke og jeg vet at sammen med dere skal jeg klare det!

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 22:01   #857
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Heh, det ble servert rosa (!) vafler i skoleresepsjonen i dag.

Det er godt avskyen for valentinstullballet er større enn vaffelsvakheten...

Gammel 15-02-08, 14:25   #858
Anina
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Anina er på en erverdig vei

Har jeg misforstått eller skal man ikke gå i ketose når man går på ED? Jeg har spist ED i 2 dager men før det spiste jeg bare proteiner i 3 dager. Skulle jeg ikke ha vært i ketose da? Hvordan vet man egentlig at man er i ketose forresten? Plutselig ble jeg litt usikker. Trodde man skulle få acetonduft fra pusten og at sult/søtfølelsen forsvant. Stemmer det? Jeg føler ingenting av dette.

Anina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 14:31   #859
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Anina, her.

Har jeg misforstått eller skal man ikke gå i ketose når man går på ED? Jeg har spist ED i 2 dager men før det spiste jeg bare proteiner i 3 dager. Skulle jeg ikke ha vært i ketose da? Hvordan vet man egentlig at man er i ketose forresten? Plutselig ble jeg litt usikker. Trodde man skulle få acetonduft fra pusten og at sult/søtfølelsen forsvant. Stemmer det? Jeg føler ingenting av dette.

Jeg er i ketose, har testet med ketostiks noen ganger. noen ganger har jeg utslag på den andre ikke, men det spiller ikke så stor rolle, for jeg vet jo at denne maten er nøye sammensatt.

Jeg har ånden... men du!... den er ikke noe å hige etter, alle har ikke den og det skal du bare være glad for!

ketostiks får du kjøpt på apoteket, koster rundt 60 kr.

Gammel 15-02-08, 15:17   #860
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Fy søren, jeg er så utrolig KVALM!

Ikke noe er godt, verken å sitte, ligge eller stå... Føles ut som om det er rett før jeg kaster opp.

Var kvalm i begynnelsen av ketolysen og, men ikke i nærheten så ille som nå.

Har dere vært det og?

Gammel 15-02-08, 15:31   #861
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

huff da! ... jeg var ikke det

Gammel 15-02-08, 16:10   #862
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

hmmm JEg har ikke vær tiketose med ED jeg... men jeg har helelr ikke gått ned. Nå de siste dagene har jeg vært så utrolig svimmel og trøtt, så jeg prøvde med litt mer karber, og resultatet er at jeg har gått opp i vekt Så nå er jeg 1 kg unna der jeg starta på ED... usj...

Gammel 15-02-08, 16:43   #863
Anina
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Ikke noe er godt, verken å sitte, ligge eller stå... Føles ut som om det er rett før jeg kaster opp.

Har dere vært det og?

Stakkars deg! Det høres ikke bra ut. Håper du blir bedre snart. Kanskje du er syk og at det ikke har noe med ketosen å gjøre? Uansett så er det ikke godt å være kvalm. Det er den værste følelsen jeg vet. God bedring!

Gammel 15-02-08, 16:56   #864
Anina
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

hmmm JEg har ikke vær tiketose med ED jeg... men jeg har helelr ikke gått ned. Nå de siste dagene har jeg vært så utrolig svimmel og trøtt, så jeg prøvde med litt mer karber, og resultatet er at jeg har gått opp i vekt Så nå er jeg 1 kg unna der jeg starta på ED... usj...

Nei, det er merkelige greier det her med ED. Som sagt så er det min første opplevelse med ED så jeg har ingenting å sammenligne med, men jeg hadde en forventning av at jeg skulle bli litt dårlig i det jeg gikk/går inn i ketose. Alt føles som det samme foruten om at jeg er konstant sulten og har lyst å springe bort til "godteskapet" og gomle i meg en sjokolade.
Det er ikke bra å høre at du har det så dårlig og at du har gått opp i vekt igjen. Kanskje det meste er vann? Det skal jo litt til å gå opp bare ved å spise litt karbohydrater?! Vi håper på at dette er et falsk resultat og at det har jevnet seg ut om noen dager.

Gammel 15-02-08, 17:24   #865
Anina
Juniormedlem

Ang. utvalget av EDvarer. Dere som har mailet har vel fått svar fra importørene. For alle andre så kan jeg opplyset om at svaret er så enkelt at de produktene ikke er godkjente i Norge. Det er rett og slett for dyrt å produsere de slik at de kan selges i Norge.
Jeg lurer på om det går ann å bestille rett fra produsentene i utlandet? Det burde jo teoretisk gå ann dersom man fremlegger legeerklæring? Det spurte jeg ikke om da jeg mailet.

Gammel 15-02-08, 18:09   #866
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Så utrolig kjedelig Jeef!

Jeg tror jeg hadde feber i går kveld og i natt, og i tillegg har jeg senebetennelse i kneet og går på Diclofenac så det er jo mulig at det har litt å si og?

Er heldigvis bedre nå. Lagde meg tortilla av pannekaka etter inspirasjon av Dilly (om jeg ikke husker helt feil) og det ble bare knall godt.

Lagde pannekakerøra med rundt 1 dl vann, hadde i tacokrydder (fra glass), pepper, salt og chilipulver og stekte den som en passe stor pannekake.
Brukte gaffel til å spre den utover panna siden røra var litt tykk.

Stekte den godt og la på tallerken. Stekte så litt paprika, løk og chili til det var passe mykt.

Hadde det, et salatblad og bittelitt sukkerfri tacosaus i pannekaka og spiste som en tortilla. NAM sier jeg bare. Dette blir nok favoritten en stund fremover. (Helt til jeg blir lei. )

Bare så synd at paprika og løk er i begrensede mengder. Hvorfor er det sånn med alt jeg liker best?

Gammel 15-02-08, 19:41   #867
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Varm sjokolade og sjokolade pudding blir nok ingen favoritter.

Har holdt på med puddingen en trekvarter nå og det er fortsatt en del igjen.

Gammel 15-02-08, 22:10   #868
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Trallalala..lala..trallalalaaa..kvekk... eeendelig ferdig med eksamen, phuuuh... skål! (uansett resultat, bare jeg er ferdig, tjooo,hihi..ja.) selv om slik jodling ikke akkurat er ED, men.....

Gammel 15-02-08, 22:39   #869
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Grattis med overstått eksamen Dilly! Det er det verdt å skåle for.

Jeg har omtrent krøpet oppetter veggene i dag, det har vært en grusom kveld. Er glad jeg nå kan krype til sengs og våkne til en ny dag.

Ble et halvt ED måltid ekstra i dag og 50 g for mye av paprika og løk.

Holdt på å tørne helt og da fant jeg ut at det var bedre å gjøre det sånn.

Håper virkelig det går lettere med tiden. Fatter ikke hvordan jeg klarte å overleve i ukesvis på 3 cambridge shaker pr. dag.

Gammel 15-02-08, 22:39   #870
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Har dere vært det og?

Uff da Robyn, håper du raskt blir bedre

Hvis det er noen trøst så var jeg i bra form første dagen på ED, bare sulten. Men dag 2 og 3 var helt forferdelige - jeg hadde skikkelig hodpine og var småkvalm - ingenting hjalp. Var sulten, men samtidig følte jeg meg så dårlig og maten smakte ikke.

MEN på dag 4 var alt det vips borte og jeg hadde plutselig overskudd og følte meg skikkelig bra. Så jeg bare håper at det snart går over for din del også.

Gammel 15-02-08, 22:54   #871
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Robin og Ruska, så flinke dere er. Dere kaster jo av dere den ene kiloen etter den andre.

Gammel 15-02-08, 23:10   #872
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Robin og Ruska, så flinke dere er. Dere kaster jo av dere den ene kiloen etter den andre.

Takker og bukker Dilly - jeg er kjempefornøyd
Men jeg trener spesielt mye nå også da siden jeg er delvis sykemeldt og er hos fysio 4 ganger i uken og trener 1,5 t hver gang. Hjelper nok det også.

Blir spennende å se hvordan det går etterhvert nå når jeg har kvittet meg med alt dette vannet.

Gratulerer med vel overstått eksamen Dilly - det må være utrolig deilig å være ferdig nå tenker jeg - flink jente

Gammel 15-02-08, 23:43   #873
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ruska, her.

Uff da Robyn, håper du raskt blir bedre

Hvis det er noen trøst så var jeg i bra form første dagen på ED, bare sulten. Men dag 2 og 3 var helt forferdelige - jeg hadde skikkelig hodpine og var småkvalm - ingenting hjalp. Var sulten, men samtidig følte jeg meg så dårlig og maten smakte ikke.

MEN på dag 4 var alt det vips borte og jeg hadde plutselig overskudd og følte meg skikkelig bra. Så jeg bare håper at det snart går over for din del også.

Det var det litt godt å høre. Er på dag 2 så jeg har et håp om at det går over.

Var fornøyd i dag tidlig ja.
Er fryktelig spent på fortsettelsen. Jeg pleier å gå litt ned i starten før det stopper opp, håper dette er såpass strengt at nedgangen fortsetter.

Gammel 16-02-08, 02:07   #874
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Helt utrolig som kiloene raser av dere ja!.. kjempe bra! her går det litt saktere, men jeg er da fornøyd, håper virkelig ikke det stagnerer, for da er det ikke like interesant å spise slikt som dette

Jeef'ern: har du vært til kontroll hos ED-lege i det siste? Hva sier h*n til at vekttapet uteblir?

Hurra Dilly, for at du kan slappe litt av nå

Gammel 16-02-08, 12:35   #875
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Gratla med eksamen Dilly Endelig ferdig med det, deilig!!!
Og bra med dere andre og, bare skumma gjennom her i full fart...

Her går det i brød, pasta, pizza, skikkelig træsjmat, tenkte det skulle være lett med lavkarbmat her jeg, men det er det ikke. Brød til alle måltider og bare vas. Men jeg jogger og trener, og det kjennes godt.
Så blir det kontroll på maten igjennår jeg kommer hjem!

Klem og god helg gtil alle

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.