Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva drikker dere av alkohol?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-09-06, 15:39   #26
tess81
Seniormedlem

tess81 sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 44
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: hva drikker dere?

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje, her.

åssen type rom er best da?

jeg liker best hvit rom jeg. blanda med cola light on the rocks.

innbiller mæ at e har lest at hvit e best

tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 18:21   #27
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 45
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

innbiller mæ at e har lest at hvit e best

det trur jag jag også har lest faktiskt...

og "hvit sprit" gir mildere bakfylla

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 22:11   #28
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Om man blir mer eller mindre bakfull av lyst eller brunt brennvin er veldig forskjellig fra perosn til person. Det finnes ikke noe fasitsvar !

Gammel 28-09-06, 22:55   #29
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Men er det ikke mer karber i brun sprit? Hvertfall brun rom...

Gammel 28-09-06, 23:03   #30
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 40
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

nå tenkte jeg mer på hvilket merke, jeg så at jeg hadde mulighet til å lære litt mer om noe jeg ikke kan så godt..

men jeg liker best hvit rom, mojito og rom & cl
mhm

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 23:03   #31
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sitat:

Men er det ikke mer karber i brun sprit? Hvertfall brun rom...

Nei, som jeg svarte tidliere i tråden her:

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Nope, det er ikke sukker i rom ! Det er riktignok laget av sukkerroer, men i prosessen som gjør sukkerroesaften tilrom forsvinner "sukkeret". Kan trygt drikkes, både brun og hvit !

PS. Har for sikkerhets skyld sjekket alle romtyper som finnes på polet og samtlige har 0,00 sukker !! Du må gjerne sjekke sjøl her

Gammel 29-09-06, 01:34   #32
Quippini
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
Alder: 60
Quippini er på en erverdig vei

Hadde tenkt å skjære klar av mulige beskyldninger for å drive reklame her, men når jeg ser (til min store glede) at Mount Gay har dukket opp i bestillingsutvalget - gjør jeg dette i folkeopplysningens navn
Gjett om de skal få ta inn litt av Extra Old varianten til meg i det lokale utsalget - den drikker jeg gjerne "on the rocks" til og med

Ellers er det Bacardi Premium Black Rum med Cola L og frisk lime det går i, tåler ellers å drikkes bar den også...

Hva man synes er best er vel en smakssak, men det er etter min mening mye mer smak i de brune variantene (krydder, vanilje, sjokolade, karamell, sitrus osv) enn i de lyse. Og jeg har smakt maaange - 8 år som barkeeper og noe år bosatt på en øy "mellom der de lager Cruzan og der de lager Bacardi" gir erfaring i så henseende

Det fremgår også av beskrivelsene av de enkelte merkene under linken Nille så strålende la inn over her. Takk!

MEN - det er også sant at man tåler mindre når man er på lavkarbo - husk, husk!!

BMI opp mot 23 -
her må det skjerping til!
Quippini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - og skjeler litt til blodtype... Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 18:51   #33
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker dere?

En lavkarbist sør i landet har fortalt meg om en GINdrink lavkarbo som selges i Meny (?) butikker sørpå. Er det noen her som vet om lavkarbo GIN??

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 18:55   #34
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Ren GIN har ikke karber. Men tonicen har normalt ganske mye. Her "sørpå" finnes Schweppes Light Tonic. Uten sukker. Blandinga går under navnet "Slim Gin" !

Gammel 06-11-07, 19:04   #35
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Ren GIN har ikke karber. Men tonicen har normalt ganske mye. Her "sørpå" finnes Schweppes Light Tonic. Uten sukker. Blandinga går under navnet "Slim Gin" !

Vet du hvem som fører Schweppesen?? Er det Ringnes?? Må da vel gå an å få tak i den nordpå også

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 19:11   #36
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Ringnes har valgt å IKKE ha dette i sortimentet sitt.
Men Ultra og Meny (og noen andre velassorterte dagligvarer) kjøper det gjennom Lorentzen Import eller Middelthons Import. I Stavanger kommer flaskene fra Middelthon.

Gammel 06-11-07, 19:17   #37
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Men Ultra og Meny (og noen andre velassorterte dagligvarer) kjøper det gjennom Lorentzen Import eller Middelthons Import. I Stavanger kommer flaskene fra Middelthon.

Du er en engel Nille, men det tror jeg du vet

Gammel 06-11-07, 21:31   #38
Lilly
Medlem

Lilly sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 51
Lilly er ny på veien

Hva ser man på av innhold når det gjelder vin? Kun sukker? Jeg ser på Marquésen jeg har stående at det kun er 2,0 g/lt. Det er vel greit? Mens en Domaine Tariquet jeg har fått anbefalt er det 3,8 g/lt.

Er det slik at rødvin stort sett har mindre sukker enn tørr hvitvin? Det er jo ikke alltid man sitter med varedeklarasjon foran seg når man er på restaurant liksom.

Syklet 193 km siden 3.mars
Min journal
Lilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Anne M.Lystad Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 21:34   #39
Joika
Medlem

Joika sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Alder: 48
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

En annen ting som er greitt å vite er at kroppen alltid vil velge å forbrenne det som er lettest. Så lenge det er alkohol i kroppen vil kroppen forbrenne den - og IKKE fett. Etter et glass eller to er alkoholen fort ute, men etter en skikkeig bytur må man regne med at det ga noen dager for kroppen er i fettforbrenningsmodus igjen. Kan godt hende at vekttapet uteblir uke etter.

Jeg kan herved LOVE at jeg ikke skal drikke noe før tidligst 30årsdagen min om seks uker.

Gammel 07-11-07, 18:35   #40
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Nå har innkjøpssjefen for drikkeavdelingen i en nærbutikk bestilt inn denne sukkerfrie Tonicen. Kommer på mandag, sa han, og takket så masse for at kunder kommer med innspill til varebeholdningen

Gammel 07-11-07, 21:20   #41
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Dere snakker om rom. Men det er da masse sukker i vel??? Er det jo laget av sukkerroer?

Mesken er riktignok laget av melasse og sukkerrør, men det ferdige, destillerte produktet inneholder veldig lite, hvis noe, sukker.

Jeg stemmer for akevitt, men Appleton VX er en fullt ut nytbar drikk

-Edit: Tenkte bare jeg skulle nevne en ting til; det er ikke gjær i øl. Dvs, det er ikke gjær i filtrert, pasteurisert øl. Så om man unngår flaskemodnet, upasteurisert øl, så er man trygg om man ikke tåler gjær

Sist redigert av Bulldog : 07-11-07 kl 21:32.
  Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 21:52   #42
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Jeg er kjempefan av ringnes lite ... :-)
Gir ingen blodsukkerstigning (helt minimalt), og smaker mye bedre enn vanlig ringnes

Ellers så er jo tørre hvitviner fra Østerrike årets sommerdrikk (hvor ble du av) der får du mye kjempebra. På Polets hjemmesider kan du finne eksakt mengde sukker per liter per vin. mvh Jan

Gammel 07-11-07, 21:59   #43
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Jeg er kjempefan av ringnes lite ... :-)
Gir ingen blodsukkerstigning (helt minimalt), og smaker mye bedre enn vanlig ringnes

At det smaker bedre enn vanlig Ringnes tviler jeg ikke på, men... Godt? Smak og behag antar jeg...

Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 22:09   #44
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

At det smaker bedre enn vanlig Ringnes tviler jeg ikke på, men... Godt? Smak og behag antar jeg...

Da burde du vært i Dublin Var der ei uke, og drakk masse Guiness (les 7 pr dag), gikk ikke opp ett gram... Guinness er snadder..

Gammel 07-11-07, 22:24   #45
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da burde du vært i Dublin Var der ei uke, og drakk masse Guiness (les 7 pr dag), gikk ikke opp ett gram... Guinness er snadder..

Joda, Guinness er helt ok... Men det fins mye bedre stout

Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 22:25   #46
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Joda, Guinness er helt ok... Men det fins mye bedre stout

hva da?

Gammel 07-11-07, 22:33   #47
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

hva da?

Av de som er lett tilgjengelig her i landet: Beamish. Ellers har man St Peter's Cream Stout (riktignok en annen variant av stout - Engelsk, sweet, eller Cream Stout), etc. Dessverre er det ikke det helt store utvalget i Dublin. Messrs. Mcguire er et sted å besøke, men ellers er det stort sett turistfeller....

Mmmmm... Øl...

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drikker dere pepsi max?? Tiril77 Lavkarbo generelt 45 21-01-07 22:09
Hva i allverden spiser dere til frokost? babyboo Induksjonen 18 29-09-05 17:16
Hva drikker man? Elisabeth25 Lavkarbo generelt 4 29-06-05 21:20
Ketose - hva spiser dere? timich Lavkarbo generelt 3 31-01-05 15:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.