Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bli med på Photobscuras renseuke!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-10-07, 17:12   #326
Knubbelubba
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Knubbelubba er ny på veien
Talking

Sv: Bli med på Photobscuras renseuke!

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Første dag på ny uke

Uka gikk kjempe fort, og veldig greit... Droppet søtningsmidel (uten ett glass fanta og en sukett) og melkeprodukter, innførte MCT
Vekta viste 200 g ned i dag, håper det er RETT... men klarer ikke helt glede meg over det... ennå.
Hodepinen var ikke særlig god første delen av uka. Murret litt hele veien, men ikke så ille at jeg kan klage
Fortsetter videre i denne tralten, men innfører litt grønnsaker til hvert måltid.

Kjempe glad for å se dere har klart dere så bra

Knubbelubba: håper det løsner for deg (og meg) denne uka

Takk, takk. Sammen skal vi klare det. Det hjelper å få litt støtte!! Blir moro å se om det fungerer med litt grønnsaker. I dag har jeg kjøpt meg sorte IFA og det var nam.. Har du noen erfaring med disse? om det kan føre til vektøkning. Ser at andre kan ta noen her..

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 17:15   #327
Knubbelubba
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Knubbelubba er ny på veien

Distrea: Du går ihvertfall nedover og det er fint!! Fortsett sånn.. Hvor er det dere finner de fine smilene og hoppesmil m/dusker?

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 17:28   #328
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Tar en uke til jeg også! Skal spise mer grønnsaker, for jeg lurer på om jeg rett og slett må opp i karber. Jeg har minket en eneste liten cm ned rundt magen, samt at jeg har økt en i midja. Jaja. Mensen om noen dager her også, så jeg skal vel ikke akkurat gråte.
Men jeg drikker j***a mye te da. Skal vel ikke ha så mye å si? Har jo lissom kutta ut kaffen.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 17:30   #329
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba, her.

Distrea: Du går ihvertfall nedover og det er fint!! Fortsett sånn.. Hvor er det dere finner de fine smilene og hoppesmil m/dusker?

Når du skrive innlegg på "post innlegg" eller "quote" (ikke hurtiginnlegget nederst), så er det et panel med smileyer ved siden av, og under der står det "mer". Om du trykker på den så dukker det opp massevis av artige smileys!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 08-10-07, 17:33   #330
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Takk, takk. Sammen skal vi klare det. Det hjelper å få litt støtte!! Blir moro å se om det fungerer med litt grønnsaker. I dag har jeg kjøpt meg sorte IFA og det var nam.. Har du noen erfaring med disse? om det kan føre til vektøkning. Ser at andre kan ta noen her..

Knubbelubba... vennen... Vi som har så vanskelig får å gå ned, vi MÅ ikke spise slike dummheter (selv om jeg gjerne skulle hatt for ånden innimellom) det kan vi heller prøve å ta inn hvis vi kommer i siget... vektnedgang-siget for dit skal vi... og det snart!

Isteden for å trykke hurtigsvar når du svarer trykker du på avansert, så ligger utrykkinkonene lett tilgjengelig på høyre side. etter hvert lærer du deg de forskjellige tegnene til de du bruker mest, så slipper du hente dem. Lykke til!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 17:34   #331
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Tar en uke til jeg også! Skal spise mer grønnsaker, for jeg lurer på om jeg rett og slett må opp i karber. Jeg har minket en eneste liten cm ned rundt magen, samt at jeg har økt en i midja. Jaja. Mensen om noen dager her også, så jeg skal vel ikke akkurat gråte.
Men jeg drikker j***a mye te da. Skal vel ikke ha så mye å si? Har jo lissom kutta ut kaffen.

men... det er vel koffein i te også?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 18:42   #332
safran
Seniormedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av jamaica, her.

Heisan. Jeg blir gjerne med denne uka...Må sjekke om den daglige kosen med kaffe (koffeinfri seff)m 1 søt + fløte er min partystopper....Har en stygg mistanke, nemlig!

Og det som er så godt. Har akkurat tatt min første sånn på en uke, men jeg skal la det være fremover. Skal heller tygge noen isbiter eller noe.

Jeg fortsetter en uke til, denne uken har jeg klart to kilo ned!

Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 20:36   #333
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Alder: 47
Tussi jenta er ny på veien

Gratulerer med fantastisk vektap på så mange, og alle har vært kjempeflinke, så bedre lykke neste uke, håper vekta raser av da.

Henger med videre jeg. I dag har det vært litt stusselig kosthold, da jeg har vært kvalm og kanskje ikke 100% renseuke, men det blir bedre fra i morgen.
Har spist fiskeboller, en halv gulrot, litt blomkål, agurk, paprika og skinke. Og drukket 3 kopper te med en sukett i hver.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:01   #334
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Forsvant alle herfra, eller er dere fortsatt med?

Min meny i går:

Agurk, 50 gram(s) 5 1 0 0
Egg, 106 gram(s) 151 1 10 13
Tran, 5 gram 45 0 5 0
MCT-olje, 10 gram(s) 86 0 10 0
Reker, 34 gram(s) 34 0 0 8
Majones Mills, 12 gram(s) 88 0 10 0

Tomat, 100 gram(s) 15 3 0 1
Salat, 100 gram(s) 10 1 0 1
Agurk, 100 gram(s) 9 1 0 1
Rapsolje, 4 gram(s) 36 0 4 0
Seterrømme, 40 gram 134 1 14 9
Reker, 90 gram(s) 90 0 1 21

Brokkoli, 130 gram(s) 36 4 0 4
Smør Tine, 50 gram(s) 373 1 41 1
laks, 250 gram(s) 500 0 34 50

Egg, 100 gram(s) 142 1 10 13

CALORIES CARBS FAT PROTEIN
1,977 15 162 130

Vekta viste 71,7 igjen i dag. Ned 1,4 kilo siden mandag. Merker at vannet forsvinner igjen nå, ja. Jeg tisser hele tiden. Hadde det bare blitt noe fett borte i samme slengen.

Ble ikke noe mosjon i går da. Skulle gå hjem fra jobb (ca tre kvarter), men klokka var nesten 24, jeg var trøtt og det var veldig fristende å bli kjørt hjem i stedet.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:17   #335
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Er med fortsatt jeg.

Mat i går ble:
Skinke, agurk og paprika til frokost og lunsj
Til middag ble det laksefilet og brocoli med smør

Har gått opp 500 g, men vekta mi kan tulle med godt over en kilo fra dag til dag, så får se hva vekta viser på mandag.

Gammel 10-10-07, 13:23   #336
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Jeg har renseuke denne uka...
Ble litt "ufrivillig" rens i dag, men..

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 15:50   #337
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 48
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Forsvant alle herfra, eller er dere fortsatt med?

Jeg henger med. Er på dag 10, har ikke innført noe, kjører strengt enda!! Minus 2,8 nå.

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 16:23   #338
nettan
Medlem

nettan sin avatar

Hvor: Ålesund
nettan er ny på veien

Klart jeg er med fortsatt
Andre uka nå

nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 16:34   #339
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Noen som kan si hva dere spiser til middag?

Jeg er så vanvittig matlei og trenger noen gode tips.

Planen min var vel og gjøre det her i mange uker, men får se nå når jeg er så matlei.
Til neste uke kanskje jeg skal prøve og innføre en ting, vet jo ikke om det er ost, fløte, rømme eller søtningsmiddel som gjør at vekta går opp. Eller alle delene.

Gammel 10-10-07, 16:36   #340
nettan
Medlem

nettan sin avatar

nettan er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta, her.

Noen som kan si hva dere spiser til middag?

Jeg er så vanvittig matlei og trenger noen gode tips.

Planen min var vel og gjøre det her i mange uker, men får se nå når jeg er så matlei.
Til neste uke kanskje jeg skal prøve og innføre en ting, vet jo ikke om det er ost, fløte, rømme eller søtningsmiddel som gjør at vekta går opp. Eller alle delene.

Jeg er nok ingen god inspirasjons kilde på mat...
jeg spiser for tiden kun kjøttdeig og slanke kjøttkakene til skaldeman..

Gammel 10-10-07, 16:39   #341
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

Jeg er nok ingen god inspirasjons kilde på mat...
jeg spiser for tiden kun kjøttdeig og slanke kjøttkakene til skaldeman..

OK, medisterdeig går ikke og oppdrive her, ellers skulle jeg lagd både de kjøttkakene og suppe.
Kjøttdeig må jeg være forsiktig med da jeg har så dårlig fordøyelse, for da ender jeg opp med og spy. Ihvertfall hvis jeg spiser det mye eller ofte.

Gammel 10-10-07, 16:43   #342
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Er fortsatt med jeg! Er også tom for inspirasjon hva angår mat, men jeg trenger å fortsette tror jeg.
Nå har jeg til og med kutta teen, altså null kilder til koffein, holdt på å smelle hodet i pulten på jobb midt i gjespen, så trøtt var jeg...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 10-10-07, 16:47   #343
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Nå har jeg til og med kutta teen, altså null kilder til koffein, holdt på å smelle hodet i pulten på jobb midt i gjespen, så trøtt var jeg...

Neh? Huffda.. Jeg kjenner energien og overskuddet har tatt seg kraftig opp fra forrige uke, og DET er digg!!!

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 16:51   #344
nettan
Medlem

nettan sin avatar

nettan er ny på veien

Jeg har spist opp all medister deigen på den ene slakteren som faktisk hadde medisterdeig. Så i vente på at de skal lage mere... så spiser jeg kjøttdeig med kryddersmør.. ikke like godt men...

Savner rømme grøten jeg spiste til og beg med... men det var en party stopper for meg .
Får se det slik at det er mye lavkarbomat jeg kan spise når jeg er ferdig .

Så flott vi er flere som fremdeles holder på med rense uke

Gammel 10-10-07, 18:12   #345
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Middag ble litt stekt kjøttdeig i smør med hvitløk og tex mex krydder og tomat stekt i smør med pepper.
Så var godt det.

I morgen tror jeg at jeg får kjøpe litt kyllingvinger, det er godt og ikke så ofte jeg spiser det.

Gammel 10-10-07, 19:04   #346
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Neh? Huffda.. Jeg kjenner energien og overskuddet har tatt seg kraftig opp fra forrige uke, og DET er digg!!!

Det begynte jeg også å kjenne, men jeg har beholdt overskuddet generelt ganske lenge egentlig.
Men jeg begynte jo rett på grønn te da jeg kutta ut kaffen, men nå har jeg kicka den også, drakk sikkert dobbelt så mange kopper te som jeg vanligvis drikker kaffe så vinninga gikk vel opp i spinninga... Så i dag har jeg hatt sånn murring i hodet, ingenting å kvikke meg opp med, men det venner jeg meg til!
Og så har jeg sovet lite også da, jeg og gemal har jo vært så opptatte av å bli venner Kremt.

Men mensen kom i dag ja, håper det hadde innvirkning på resultatet, så det blir spennende å se. Sikter meg inn på å måle igjen på fredag, som er min vanlige måledag. Skal ha et hvileskjær på lørdag med vin, da den gamle kunstskolen min har jubileum

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 11-10-07, 00:22   #347
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Så flinke dere er!

Jeg tisser og tisser og tisser. Også så brått jeg må på do da! Tidligere kunne jeg være litt tissetrengt og vente i evigheter. Nå må jeg løpe så fort jeg kjenner det littegrann, ellers blir det nesten krise. Tror det er mye vann som forsvinner ut, ja.

Dagens meny:

Egg, 50 gram(s) 71 0 5 6
Norvegia, 50 gram(s) 176 0 14 14
Tran, 5 gram 45 0 5 0

Salat, 80 gram(s) 8 1 0 1
Agurk, 100 gram(s) 9 1 0 1
Tomat, 100 gram(s) 15 3 0 1
Rapsolje, 4 gram(s) 36 0 4 0
Reker, 100 gram(s) 100 0 1 23

Seterrømme, 50 gram 168 1 18 11
Salat, 80 gram(s) 8 1 0 1
Agurk, 150 gram(s) 14 2 0 1
Tomat, 50 gram(s) 8 1 0 0
Løk, 30 gram(s) 8 2 0 0
Kjøttdeig, 200 gram(s) 388 2 26 36
Norvegia, 50 gram(s) 176 0 14 14

MCT-olje, 30 gram(s) 257 0 29 0

CALORIES CARBS FAT PROTEIN
1,708 16 138 118

Syklet til jobb ca 20 minutter, men har punktert, så ble kjørt hjem igjen.

Sist redigert av Viclin : 11-10-07 kl 01:14.
Gammel 11-10-07, 16:53   #348
nettan
Medlem

nettan sin avatar

nettan er ny på veien

liten aktivitet innpå her nå syns jeg .... mange som har droppa ut ???
Jeg er med vet dere .
fikk en stor eske fra dialife i dag.............mye snadder der... men jeg skal ikke ha no med det nermeste fremtid da... kjekkt og ha da

Gammel 11-10-07, 17:26   #349
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

71,1 viste vekta i dag! Ned 2 kg siden mandag!
Jeg har ikke vært under 71,7 siden i fjor høst, tror jeg. Om det så er bare vann, så er det i alle fall motiverende!

Gammel 11-10-07, 17:31   #350
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Er med fortsatt jeg og!

Mat i dag:
Frokost: kjøttdeig, smør, tomat
Lunsj: Laksefilet, brocoli, smør
Middag: Samme som lunsj.
Kvelds: Kyllingfilet, brocoli, smør

Går fortsatt bra, men begynner og bli litt matlei, så til mandag så starter jeg med litt ost for og se om det gjør at vekta stanser eller ikke. Elsker ost, så håper ikke det stopper opp da.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.