| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 40
![]() |
Lettbrus og insulinJeg drikker litt lettbrus fra tid til annen...Noen ganger mye også, og kom over et sted på nettet (husker ikke helt hvor akkurat nå så har ikke link) der det stod at kroppen oppfatter lettbrusen som sukker og sender ut insulin for å "ordne" med sukkeret.. Men sukkeret er ikke der og insulinet blir istedet lagret som fett rundt magen. Nå forklarte jeg det antageligvis ekstremt dumt siden jeg ikke husker nøyaktig hva som stod, men dette var altså konklusjonen at du faktisk la på deg av lettbrus. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lav karbo generelt
|
|
|
#2 |
|
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lettbrus og insulinDet har jeg lest et sted også. Om det er nok en korrekt konklusjon. MEN, jg er ikke sikker på at det er så enkelt insulinet som lagres som fett. Det jeg vet, er at lettbrus trigger søtstuget hos mange - man blir sulten og "må ha noe". Ergo spiser man ubevisst mer.
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#3 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: Lettbrus og insulinDet er også veldig individuelt. Noen tåler det godt og går ikke opp i vekt. Jeg kjenner flere som har gått ned mange kilo i vekt utelukkende ved å bytte over fra sukkerbrus til lettbrus, uten å gjøre noe annet med kostholdet.
Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
|
|
|
#4 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Sv: Lettbrus og insulin
Det var det vi lærte på Libra kurset. men jeg holder en knapp på Nilles teori om at det trigger søtsuget....
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#5 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det trigger søtsuget fordi insulinet kommer inn og senker blodsukkeret. Har du lavt blodsukker vil hjernen ha sukker for å rette opp dette og da spiser du mer. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten
|
|
|
#6 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 56
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jupp, for insulin lagres IKKE som fett.... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Diabetes type 2 | Marianne | Fysisk og mental helse | 19 | 22-03-12 20:59 |
| Lettbrus og nøtter | Isac | Spis deg ned i vekt med Skaldeman | 8 | 07-01-07 12:17 |
| Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold! | Iset | Generell diskusjon | 18 | 29-08-06 22:50 |
| Alkosjokk med lettbrus | Nille | Nyheter / media | 14 | 14-06-06 22:49 |
| Natreen og karber i lettbrus. | Fjonken | Spørsmål og svar | 4 | 07-03-06 10:52 |