| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#26 |
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kur
...tusenvis... flere kilo med karbohydrater med andre ord.
Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat.
|
|
|
#27 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kurogså kommer jeg med mine usle 15-20 karbisser.. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse
|
|
|
#28 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#29 |
|
Ubekreftet Medlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kurJeg tror jeg skal gå over til en mer balansert diett selv. Delvis fordi vektnedgangen nå har stagnert og delvis fordi jeg har lyst på en mer "fresh" diett, og ha større muligheter når jeg ikke er hjemme. Jeg kommer til å slutte å telle gram, karbohydrater, osv., fordi jeg føler at det blir litt manisk.
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman
|
|
|
#30 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 61
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kurSelv følger jeg delvis 'Natural Hormonal Enhancement' av Rob Faigin. Her følges strikt lavkarbo, men med to oppkarbingskvelder i uken, f.eks. dag 3 og dag 7, og det bør i alle fall gå minst to hele dager på lavkarbo mellom karbekveldene. Her kan du i utgangspunktet spise tilnærmet ubegrenset mengde SUNNE karber som siste kveldsmåltid, f.eks. grovt brød, ris, pasta, eller du kan skeie ut med søtsaker og godis. Meg passer dette utmerket, fordi jeg noen kvelder har lyst på noe godt, kanskje en øl eller to, eller jeg er ute på reise og har ikke alltid tilgang til lavkarbomat, men husk, måltidet skal være nesten bare karber, minst mulig fett og proteiner, ikke mer en 10-20g av det. Om dette passer for deg vet jeg ikke, men jeg har har bare gode erfaringer. NB, det har ikke økt min vektnedgang, men jeg bruker den mest fordi jeg trener en del og føler at detgår bedre med ihvertfall noen karber innabords, og fordi jeg går tilbake til lavkarbo dagen etter skjer det heller ingen fettlagring av de ekstra karbene |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF
|
|
|
#31 |
|
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Du SKAL spise balansert på Atkins. Det er hva du gjør det til. Som jeg har sagt tidligere så tror jeg du ligger for lavt i karber og at du vil ha stor nytte av å øke. Men det lønner seg å øke forsiktig. Litt om gangen. Å karbe opp har av en eller annen grunn ikke funket særlig for de på ren Atkins. Men det er jo mulig det funker for deg. Lurer på om det kanskje kunne passe for deg med EAT eller evt. Faigin's opplegg. Begge bruker jo oppkarbing/spisedag. Men jeg ville ha forsøkt iallefall en oppkarbing før jeg bestemte meg da. Funker den kan du jo vurdere videre.
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#32 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 61
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kurNei, jeg tror heller ikke at ren karbing i en dag eller to ikke hjelper det grann på Atkins. I verste fall skifter kroppen tilbake til sukkerforbrenning i stedet for fettforbrenning, og man er tilbake på start. Hensikten med NHE eller disse karbekveldene er å ikke sulte kroppen helt for karber men samtidig opprettholde ketosen. Men som Nille sier, prøv EN gang først og se hva som skjer. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF
|
|
|
#33 |
|
Ubekreftet Medlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kurJeg skal ikke ha noen drastisk oppkarbing, men jeg kommer nok til å kose meg litt denne uken. Jeg var nettopp på butikken, og dette må være den mest forsiktige utskeielsen noen gang
Startvekt: 130 kg Vekt nå: 105 kg Sist redigert av mcfrogner : 19-07-06 kl 23:13. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman
|
|
|
#34 |
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 41
![]() |
Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kurDette er fra den artikkelen på iform: |
|
|
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
|
|
|
#35 |
|
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Vet ikke hvor de har infoen fra, men riktig er det vel knapt nok. De har tydeligvis ikke fått med seg steinalderen i historietimen, og iallefall har de ikke skjønt hva lavkarbo er. Er det noen som spiser ren mat og grønnsaker er det jo oss ! Våre forfedre spiste lavkarbo de. Nettopp fordi ris, pasta, poteter, raffinert sukker, hvitt mel, stivelse, transfett og e- stoffer fantes på den tiden. Kanskje det et trykkfeil eller dårlig utrykksmåte. De spiste iallefall ikke 70% karbohydrater !!
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#36 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 57
Før i tiden så var det TN som ga ut det bladet, men de syntes det var for useriøst, så de kuttet det ut. Jeg har mange MM og det morsomme er at de motsier seg selv hele tiden. Jeg har et inntrykk av at det er mer eller mindre profilerte byggere som skriver sin versjon av "sanheten" om kosthold og trening. Artiklen er forøvrig full av fakta feil. Nesten alle de negative tingene som står om lavkarbodietter er ting som man normalt vil forsvinne i løpet av de første 14 dagene på dietten.
Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer
|
|
|
#37 |
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2006
![]() |
Sv: Jeg vil gå over til en mer balansert kurAtkins vedlikehold er for meg en veldig balansert diett, men det høres ut som om Lindberg kan være tingen for deg. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| 99-tråden!!!!!!! | nalana | Livets lyse side | 5 | 22-12-04 16:33 |