Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Du vet du er på lavkarbo når ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-10-11, 19:16   #151
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når du har middagsgjester og serverer kalvesteik med grønnsaker og saus og glemmer å koke poteter...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:17   #152
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Når du har middagsgjester og serverer kalvesteik med grønnsaker og saus og glemmer å koke poteter...

Hva sa gjestene?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:20   #153
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

De syntes maten var god, og det gjorde ikke noe at de ikke fikk poteter. Det var litt stille i begynnelsen av måltidet... hehe. Jeg husket ikke potetene før vi var ferdige med å spise. Middag uten poteter liksom, hva er det?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:50   #154
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 38
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Middag uten poteter liksom, hva er det?

Fantastisk?

Gammel 08-10-11, 21:21   #155
LinLeia
Medlem

LinLeia sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nordland
LinLeia er på en erverdig vei

"Jeg husket ikke potetene før vi var ferdige med å spise."
Så herlig...........

LinLeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt på leit Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 21:40   #156
Rioja
Medlem

Rioja sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

-Når du faktisk glemmer å spise fordi du enda klokka 17 er mett etter frokost!
-Og når buksa er like løs selv om du hadde DEN middagen med koteletter, fløtesaus, masse grønnsaker. Også har du likevel masse overskudd til å rydde litt etterpå istedet for å slenge deg på sofa'n...

Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 14:48   #157
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Appelsinpiken er ny på veien

...når du tydelig ser hvilke taster på pcen som blir mest brukt . Det skinner liksom så fint.

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 17:07   #158
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Og når jernstekepanna er så innsauset i smør at den i bunn og grunn fungerer som teflonpanne. Selv etter vask med varmt vann( pst, aldri såpe på jernpanner og gryter) er den like fet.

Og folk lurer på hvor du har fått alle kokekunnskapene fra, for plutselig kan man lage bearnaise saus rett i kjelen på minutter og steke biffen perfekt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 20:47   #159
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

. . . . og alle lurer på hvordan du har laget DEN gode sausen, - og så er det bare fløte som er kokt ut i stekepanne.

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 21:01   #160
Okie
Medlem

Okie sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Okie er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

...når du tydelig ser hvilke taster på pcen som blir mest brukt . Det skinner liksom så fint.

lol la ikke merke til det før nå...

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 15:56   #161
lizliz
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
lizliz er ny på veien

... du løper rundt i hele trondheim by for å finne julienneskreller, fordi de er tomt i hele 7 butikker!

lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 16:22   #162
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

...du titter i handlevogna til andre og blir trist når du ser knekkebrød, grovbrød, kalkunpålegg og skummet melk sammen med youghurt og masse frukt.

Og når du blir ekstra trist når du ser den samme handlevogna toppa med to 4pakninger cola, 3 poser potetgull og 4 store plater firkløver.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 10:26   #163
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

...du må rengjøre kjøkkenventilatoren mye oftere enn før - fordi den er så full av fett

Gammel 18-10-11, 10:52   #164
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

...du må rengjøre kjøkkenventilatoren mye oftere enn før - fordi den er så full av fett

Og man kjøper plumbo dobbelt så ofte som før...

Gammel 18-10-11, 15:10   #165
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hehehe, kjenner meg igjen i den, ja. Noe av grunnen er jo at jeg lager så mye mer mat nå enn før (i stedet for å steke en pizza, varme opp en fjordlands eller spise brødmat). Og mye av maten stekes.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 15:56   #166
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Når samboer kommer hjem etter en uventet lang dag på jobb med en halv pakke pølser. Det var det han kjøpte med seg på vei hjem i stedet for boller

Gammel 18-10-11, 18:18   #167
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Supera: LItt offtopic men bor du på moi? I vestagder? Eller Rogaland blir det kanskje? :P
Midt imellom kr.sand og stavanger hvertfall!

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 18:49   #168
Lilleslem
Medlem

Lilleslem sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nord-Norge
Lilleslem er på en erverdig vei

..når det lukter frsikt og godt på toalettet etter deg......

]
Lilleslem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 20:50   #169
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

...når den doble grønnsaksskuffen nederst i kjøleskapet er ALT for liten det er jo grønnsaker overalt...........

Gammel 18-10-11, 21:28   #170
Dollsine
Gjest

....når ungene kommer hjem på helgebesøk og ikke finner brød i brødskuffa.... "stakkars"

Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 22:54   #171
Elinf
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Elinf er ny på veien

... når du drar på stor vennefest med to mini vinflasker (flystørrelse) for en helaften, og blir glafull selv uten å drikke alt

(før gikk det med ca 1,5 helflaske på denslags kvelder..)

Elinf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, med takk til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 23:02   #172
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Supera: LItt offtopic men bor du på moi? I vestagder? Eller Rogaland blir det kanskje? :P
Midt imellom kr.sand og stavanger hvertfall!

Jepp, bor på den Moi'en! "Stasjonsbyen". Den som ligger i Rogaland rett ved grensa til Vest-Agder.

Gammel 18-10-11, 23:08   #173
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jepp, bor på den Moi'en! "Stasjonsbyen". Den som ligger i Rogaland rett ved grensa til Vest-Agder.

Seriøst? Det er jo knape 20 min. unna meg jo!!
Bor i flekkefjord jeg!

Gammel 18-10-11, 23:43   #174
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Seriøst? Det er jo knape 20 min. unna meg jo!!
Bor i flekkefjord jeg!

Så gøy! Flekkefjord er en herlig by. Jeg bodde på Sira til jeg var åtte år, så Flekkefjord er byen for meg. Egersund lukter bare vondt. Og jeg gikk VGS i Flekkefjord også. Jeg var forresten i Flekkefjord senest i dag.

Gammel 18-10-11, 23:46   #175
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Så gøy! Flekkefjord er en herlig by. Jeg bodde på Sira til jeg var åtte år, så Flekkefjord er byen for meg. Egersund lukter bare vondt. Og jeg gikk VGS i Flekkefjord også. Jeg var forresten i Flekkefjord senest i dag.

Haha, jaja da har jeg hørt det og! Ja, flekkefjord er en fin by
Er bare litt overrasket jeg, har sett deg flere ganger på forumet, men aldri sett hvor du kommer fra :P

Går Flekkefjord VGS nå jeg

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 16:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 21:05

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.