Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-09-11, 09:37   #3451
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Denne fant jeg på sidene som Foksy lenket sjokoladekaken til. Her står det mye bra...

Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 09:49   #3452
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Dollsine: Høres ut som bunnen kanskje burde vært stekt litt lengre på litt svakere varme. Min ble ikke rå, men den var ikke helt sprø, litt myk. Nøttene var myke ja, men jeg syntes det smakte godt jeg. Nøtter blir ikke sprø når de blandes i noe "vått". Jeg brukte litt mindre nøtter (ca 170-180g), men det var for å få ned karboinnholdet litt så jeg kunne spise litt mer av den selv Jeg hakket ca to tredjedeler av nøttene med kniv, resten tok jeg hele. Jeg stekte heller ikke i form, lagde en sirkel på et bakepapir som jeg la massen på, den holdt formen godt. Eneste problemet var at det var litt vanskelig å få av bakepapiret etterpå, den falt litt fra hverandre, så neste gang tar jeg nok og sprøyer bakepapiret med formfett først. Men smaken, kombinasjonen peanøtter, krem og sjokoladekrem syntes jeg var vidunderlig god!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 10:30   #3453
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Dollsine: Høres ut som bunnen kanskje burde vært stekt litt lengre på litt svakere varme. Min ble ikke rå, men den var ikke helt sprø, litt myk. Nøttene var myke ja, men jeg syntes det smakte godt jeg. Nøtter blir ikke sprø når de blandes i noe "vått". Jeg brukte litt mindre nøtter (ca 170-180g), men det var for å få ned karboinnholdet litt så jeg kunne spise litt mer av den selv Jeg hakket ca to tredjedeler av nøttene med kniv, resten tok jeg hele. Jeg stekte heller ikke i form, lagde en sirkel på et bakepapir som jeg la massen på, den holdt formen godt. Eneste problemet var at det var litt vanskelig å få av bakepapiret etterpå, den falt litt fra hverandre, så neste gang tar jeg nok og sprøyer bakepapiret med formfett først. Men smaken, kombinasjonen peanøtter, krem og sjokoladekrem syntes jeg var vidunderlig god!

Jeg kunne ikke ha hatt marengsen utover et bakepapir iaf; den var veldig rennende da jeg helte den i forma. Derfor undrer jeg på om det kunne være pga at jeg ikke stivpisket hvitene før jeg hadde i sukrinen?

Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 10:34   #3454
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Jeg kunne ikke ha hatt marengsen utover et bakepapir iaf; den var veldig rennende da jeg helte den i forma. Derfor undrer jeg på om det kunne være pga at jeg ikke stivpisket hvitene før jeg hadde i sukrinen?

Kanskje det ja, min var i alle fall ganske stiv, kunne fint ha den på bakepapir og den holdt formen. Jeg brukte også kun sukrinmelis, ikke vanlig sukrin, da jeg var redd den skulle bli kornete, det kan også ha hjulpet til å gjøre den stivere

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 10:38   #3455
Dollsine
Gjest

Kanskje det ja, min var i alle fall ganske stiv, kunne fint ha den på bakepapir og den holdt formen. Jeg brukte også kun sukrinmelis, ikke vanlig sukrin, da jeg var redd den skulle bli kornete, det kan også ha hjulpet til å gjøre den stivere

mmm.... jeg må prøve en gang til før jeg gir meg....Takk til deg! Er formen bedre?

Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 11:10   #3456
bente1
Seniormedlem

mmm.... jeg må prøve en gang til før jeg gir meg....Takk til deg! Er formen bedre?

Prøv igjen ja, smaken var verdt ett ekstra forsøk!

En paracet og en ibux er inntatt, samt 2 l vann allerede Nå skal jeg komme meg ut en tur og lufte hodet - prates senere i dag

Gammel 11-09-11, 16:32   #3457
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Jeg sier bare en ting: Helv..... ismaskin.

Gammel 11-09-11, 16:50   #3458
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Signerer den!!!!!

Nå er heldigvis kroppen bra og hodet fungerer igjen. Det skal bli en stund til neste gang jeg inntar alkohol altså!
Pga av Londonturen hadde jeg glemt å kjøpe inn skikkelig mat til i dag, så det blir bare omelett til middag Jeg har sååååå lyst på taco, men det fantes ikke kjøttdeig på bensinstasjonen. Hvorfor i huleste kan det ikke finnes skikkelige søndagsåpne butikker????

Gammel 11-09-11, 17:03   #3459
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Signerer den!!!!!

Nå er heldigvis kroppen bra og hodet fungerer igjen. Det skal bli en stund til neste gang jeg inntar alkohol altså!
Pga av Londonturen hadde jeg glemt å kjøpe inn skikkelig mat til i dag, så det blir bare omelett til middag Jeg har sååååå lyst på taco, men det fantes ikke kjøttdeig på bensinstasjonen. Hvorfor i huleste kan det ikke finnes skikkelige søndagsåpne butikker????

Jeg har så lang vei til butikken, at jeg hadde ikke giddet å reist ned, om det var åpent !
Du får gomle litt pålegg !

Gammel 11-09-11, 17:04   #3460
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Jeg brukte bakepapir ja Prutti, og formfett på sidene. Jeg lot den ikke stå til den slapp kanten; jeg tok den ut etter 25 min + noen til for ovntilpasning og da så den fin og gylden ut.

Synd, jeg skulle presisert i oppskriften at det skulle ikke være bakepapir. Nettopp pga. fukten og vanskelighetene med å dra av papiret. Håper du gjør et nytt forsøk, håper så indelig du liker kaken

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:27   #3461
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Hei jenter
Håper alle har hatt en fin helg! Vi har vært i Høyt og Lavtparken nede ved Hvittingfoss (Vestfold) og klatra i trærne, mellom trærne og kosa oss i helgen! Det var kjempekult, anbefales både for barn og voksne! Datteren min går bare og venter på at hun skal bli over 140 cm (mangler 6 cm) for da kan hun ta de største løypene Selv tok jeg den heftigste som innebar zipline (vaierbane) over Lågen. Den var 365 m lang og ned til Lågen var det 35 meter...heftig!! Jeg har alltid trodd at jeg har høydeskrekk, men jeg var ikke redd i det hele tatt!?! Tror nok jeg kun har skrekk når jeg ikke føler meg trygg/sikret...så det var en helt ny opplevelse for meg

Har en oppskrift på vafler som visstnok skal være veldig god Dollsine, tror jeg har rappa den herfra et sted da
Vafler!
3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
5-6 ts johannesbrødkjernemel (kanskje litt mye?)
1 ts kardemomme
1 ss natreen
100 gr smeltet smør

Røykesluttet går fremdeles supert! Har gått opp nesten en kg på disse 3 ukene da, men jeg skal gjøre mitt beste for at det ikke blir mer...Uka er på vei også, så noe er nok vann (håper jeg!!!)

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:30   #3462
Foksy
Medlem

Glemte helt av... den teksten du la inn, Dollsine, likte jeg veldig godt!!! Viktig å ta med seg i hverdagen

Gammel 11-09-11, 19:37   #3463
bente1
Seniormedlem

Høres ut som du har fått kost deg skikkelig i helgen, Foksy, kjekt med slike aktiviteter for stor og små
Og så er jeg sååå imponert over røykestoppen din kjempeflink!!! Nå er du jo over det værste også, så jeg regner med at det går enda lettere framover nå. Og så flink som du er med den løpingen din så blir det sikkert bare barnematen for deg å få av den ene kiloen igjen! Tenker du merker på løpingen at det går lettere atter røykeslutt også

Helga er snart over - hvorfor går disse helgene så fort dere? Ny travel jobbuke foran oss. Kjennener at jeg fremdeles er litt sliten etter reising torsdag og fredag + for mye alkohol i går kveld.... Neste helg skal jeg definitivt bare sove og late meg Først må jeg bare komme meg gjennom uka! Men tror i alle fall jeg slipper å ha kurs med HAN på tirsdag, så da slipper jeg i alle fall unna den mentale belastningen jeg har hatt de siste to ukene, det hjelper nok.

Gammel 11-09-11, 19:38   #3464
bente1
Seniormedlem

Ja, og jeg synes også det var en nydelig tekst Dollsine - sanne ord

Gammel 11-09-11, 20:12   #3465
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Signerer denne jeg også!!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Synd, jeg skulle presisert i oppskriften at det skulle ikke være bakepapir. Nettopp pga. fukten og vanskelighetene med å dra av papiret. Håper du gjør et nytt forsøk, håper så indelig du liker kaken

Mener du at det ikke skal være papir i bunn? Hvordan skal vi få den av bunnen i forma da?? Trodde du visste at jeg ikke gir opp så lett! Klart jeg skal prøve den igjen

Så tøff du er Foksy! Aldri i verden om jeg hadde turt det der, sikring eller ikke sikring. Aldri! Takk for oppskrifta på vaffler; jeg skal lagre den med en gang. Denne tråden begynner jo å bli så stor at en ikke finner fram i den. Og det er SÅÅÅÅÅ bra.

Veldig bra du får en frikveld fra fyren denne uka Bente; blir nesten som frikveld det tenker jeg

I dag har jeg vært ute og gått turen min igjen. Et par artige opplevelser med et par lemen som skreik vilt og sprang foran meg; fine dyr med artige farger.

Som du sier Bente er det plutselig blitt en ny uke. Synes nesten vi kunne vært å jobb i to dager jeg, og hatt fri i fem. Ville ikke det vært bedre da?? Jeg skal lage matpakka til i morgen nå, og kommer kanskje innom senere i kveld.

Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 20:28   #3466
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Den er lett å løsne, brukte brødkniven og en stekespade i dag. Måtte bake på nytt i ettermiddag, til mammas store glede. Hadde 100 gram mindre peanøtter denne gangen siden jeg manglet noe, hadde 1 ts fiberhusk i.
I dag måtte jeg steke kaken i 35 minutter før den slapp kanten.
Momfmomf!

Fant denne på facebook nå nettopp; den var veldig fin.

Syltetøyglasset og to kopper kaffe

Når tingene i ditt liv virker nesten uoverkommelige; når 24 timer pr. døgn ikke er nok, så husk syltetøyglasset og kaffen!

En dansk professor sto foran sine filosofistudenter med noen ting foran seg. Da timen begynte, tok han, uten å si et ord, frem et meget stort og tomt syltetøyglass og begynte å fylle det med golfballer. Da han hadde gjort det, spurte han klassen om glasset var fullt, og de var enige om at det var det.

Så tok professoren en kasse med småstein fram, og begynte å helle dem ned i glasset. Han ristet glasset lett, så småsteinene fordelte seg imellom golfballene. Deretter spurte han igjen studentene om glasset var fullt, og det mente klassen at det var.

Deretter tok professoren en kasse med sand fram og begynte å helle den opp i glasset. Sanden fylte naturligvis det resterende hulrommet i glasset.
Igjen spurte han om det var fullt. Klassen svarte enstemmig ja.

Til slutt tok professoren to kopper kaffe og helte dem begge ned i glasset.
Hulrommet som var mellom sandkornene, ble nå effektivt fylt. Studentene lo.

"Nåvel", sa professoren, da latteren var stilnet av. "Hvis dere nå forestiller dere, at dette glasset representerer deres liv. Golfballene er de viktige ting i livet - deres familie, kjærester, barn, helse, venner og yndlingspasjoner - de ting som, selv om alle andre ting gikk tapt, og bare disse tingene var tilbake, likevel ville gjøre deres liv fullkomment.
Småsteinene er de andre tingene, som betyr noe - sånn som jobb, hus, bil osv.... sanden er alle de andre småting".

Professoren fortsatte: "Hvis dere putter sanden ned i glasset først, er det ikke plass til verken småsteinene eller golfballene. Det samme gjelder i livet. Hvis dere bruker all deres energi og tid på de små ubetydelige tingene, får dere aldri plass til det som er viktig for dere.

Vær oppmerksom på de ting, som er avgjørende for deres lykke. Lek med barna. Pass på helsen! Invitér deres partner på middag. Opplev kultur eller sport, ta en runde til på golfbanen eller gjør noe bra for samfunnet.

Det vil alltid være tid til å gjøre huset rent og ordne avløpene. Ta dere av golfballene først - de ting som virkelig betyr noe. Få styr på det dere vil prioritere - resten er bare sand."

En av studentene rakte hånden i været og spurte hva kaffen representerte.
Professoren smilte: "Jeg er glad for at du spør. Det er bare for å vise, at uansett hvor fullstappet ditt liv synes å være, så er det alltid plass til et par kopper kaffe sammen med en venn!"
Ha en god dag! :-))

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 21:14   #3467
bente1
Seniormedlem

Dollsine: Ja, blir nesten som fri det når jeg slipper Han, helt sant, eller bedre enn fri, for jeg elsker dansen, og da slipper jeg jo at han sliter meg ned mentalt under noe som egentlig er en stor kilde til glede og energi for meg
Hihihihi jaaaaaa, jeg vil ha 2 dagers uke og 5 dagers helg

Pruttis: Ååååå for en nydelig, og så sann historie! Veldig viktig å ha fokus på det som virkelig betyr noe her i livet ja, og så lett å bli distrahert av alle livets uvesentligheter! Hisorien brakte tårene fram i mine øyne i alle fall, og selv om jeg egentlig er ganske flink til å prioritere menneskene som jeg er glad i, så kan en alltid bli bedre, og det skal jeg jammen bestrebe meg på i uken som kommer! Dette skal bli min klemme - uke, alle jeg bryr meg om som jeg treffer denne uken skal få en god klem, og jeg skal vise at jeg er glad for å se dem og setter pris på dem! *Ukens mål*

Gammel 11-09-11, 21:59   #3468
Foksy
Medlem

Høres ut som du har fått kost deg skikkelig i helgen, Foksy, kjekt med slike aktiviteter for stor og små
Og så er jeg sååå imponert over røykestoppen din kjempeflink!!! Nå er du jo over det værste også, så jeg regner med at det går enda lettere framover nå. Og så flink som du er med den løpingen din så blir det sikkert bare barnematen for deg å få av den ene kiloen igjen! Tenker du merker på løpingen at det går lettere atter røykeslutt også

Jeg har ikke løpt på evigheter Har kommet helt ut av det etter ferien, og så begynte skolen med hverdagsstress osv...Nå er det 2 uker til Oslo Maraton, og jeg er langt fra klar...vet ikke om jeg kommer til å løpe...hadde som mål både denne og forrige uke at nå MÅ jeg ut og løpe igjen, men hver dag kommer det noe i veien.....sykt barn, pussing av båt, lekser osv osv...

Håper jeg rekker å komme i gang igjen, men nå har det gått så lang tid at jeg tror liksom at hele kondisen er borte igjen

Den historien har jeg hørt før, av en foreleser faktisk (ikke han som fant den opp da )men da brukte han et glass vin til slutt i stedet for kaffe
Veldig fin da

Gammel 11-09-11, 22:34   #3469
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Jeg har ikke løpt på evigheter Har kommet helt ut av det etter ferien, og så begynte skolen med hverdagsstress osv...Nå er det 2 uker til Oslo Maraton, og jeg er langt fra klar...vet ikke om jeg kommer til å løpe...hadde som mål både denne og forrige uke at nå MÅ jeg ut og løpe igjen, men hver dag kommer det noe i veien.....sykt barn, pussing av båt, lekser osv osv...

Håper jeg rekker å komme i gang igjen, men nå har det gått så lang tid at jeg tror liksom at hele kondisen er borte igjen

Ut og løpe i morgen, Foksy-vennen - du liker det jo godt, så det blir sikkert et godt avbrekk i en stressende hverdag for deg - og selv om det har gått noen uker uten trening, så vil kanskje noe av det oppveies av røykestopp. Selv om hverdagen er stressende er det viktig at vi gir oss tid til de tingene vi føler gjør oss godt Men løpet kan du jo vurdere å utsette til en annen gang, for det kan jo lett bli en stressfaktor

Gammel 11-09-11, 22:42   #3470
Foksy
Medlem

Ja, det er helt sant Bente1!
Satser på en løpetur i morgen!!

Gammel 11-09-11, 22:46   #3471
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Ja, det er helt sant Bente1!
Satser på en løpetur i morgen!!

Go girl!!

Gammel 11-09-11, 22:55   #3472
Dollsine
Gjest

Herlighet Foksy; Oslo maraton! Bøyer meg i støvet for deg. Kom deg ut og løp; dette fikser du med oss tråddamer på "sidelinjen" som heiagjeng. Stå på!

Ble ikke noe kakebaking i dag; må bli en senere dag. Godt å bare sløve litt innimellom også. Og rydde litt

Ordene dine er så viktige og så riktige Prutti; denne skulle vi ha tatt ut og hengt på ei tavle som vi ser flere ganger pr dag. Jeg deler også disse med dere, i seine nattetimer:

Til dere - fra meg
NOEN MENNESKER KOMMER INN I LIVET DITT OG BLÅSER DEG OVER ENDE. ANDRE FORLATER DEG NÅR DET BLÅSER SOM VERST. NOEN KOMMER SOM EN ROLIG SOMMERVIND, SMYGER SEG RUNDT DEG SOM ET DEILIG TEPPE. DE KAN VÆRE BORTE I LANGE TIDER, MEN KOMMER ALLTID TILBAKE. TA VARE PÅ DISSE MENNESKENE. DET ER DE SOM FÅR DEG GJENNOM ALLE STORMENE ♥

Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 07:39   #3473
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en fin mandag!

Å, nydelig Dollsine

I dag har jeg nådd mitt 2. delmål, jeg var for første gang under 70 kg, 69,7 for å være presis, 15,3 kg toltalt på 4,5 mnd. Jeg er i lykkerus

Gammel 12-09-11, 08:04   #3474
Dollsine
Gjest

Beste Bente! GRATULERER så mye med delmål under 70 kg! Godt jobbet!

Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 08:30   #3475
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en fin mandag!

Å, nydelig Dollsine

I dag har jeg nådd mitt 2. delmål, jeg var for første gang under 70 kg, 69,7 for å være presis, 15,3 kg toltalt på 4,5 mnd. Jeg er i lykkerus

Wow....... 15 kg på godt under 1/2 år !
Fantastisk. Du har vært flink.....

Jeg har lagt merke til en ting nå etter ferien.
La jo på meg ca. 2,5 kg på 2 uker. Etter litt skjerpings i 10 dager nå har jeg faktisk gått ned over 3,5 kg. Og da har jeg ikke skjerpet hardt. Spiser brøderstatninger, meieriprodukter, og mye egg. Både fett og protein har ligget høyt. Bare kh har vært under 18g.
Så kom jeg på at jeg hadde lest noe som Hexeberg har skrevet: Stopper vektnedgangen opp over tid, - prøv å øke på med kh !
Jeg hadde nådd ønskevekten før ferien, så målet mitt var å få av meg fleskemagen, men så ble det litt til.....
Kanskje noe å prøve, for de som sliter med at vekta har stoppet opp.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.