Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-08-11, 13:27   #526
Ravna
Medlem

Ravna sin avatar

Medlem siden: May 2010
Ravna er på en erverdig vei

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Har heve meg på udos og cocosa kjøret jeg også, merker ingenting på vekta, men merker mye på hud og energi, har det helt fantastisk om dagen

Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 13:45   #527
LibraGirl
Seniormedlem

LibraGirl sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 37
LibraGirl er ny på veien

Er på min2dag med udos å cocosa, å jeg er så fryktelig varm! Trenger
ikke bare være pga oljene dog
Var på vekta i morges, opp 300gram, men dette er ene og
alene min måntlie syklus sin feil :P Samler vann som bare d
Spent på hvordan ting ser ut om en mnd

LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 13:58   #528
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

*venter utålmodig på pakke i posten*

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 14:09   #529
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Jeg også sitter utålmodig å venter, sjekker hva postmannen har med seg hver dag
Ang varmen du kjenner, LibraGirl, kan godt være fra oljene. Det hender at jeg blir så varm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, mens de andre i huset sitter å fryser.
Jeg også er i den perioden nå og jeg samler mer vann enn noen gang! Jeg har til i dag gått opp 1,2 kg på ei uke! Har sluttet å ta oljene i håp om å gå noe ned i vekt, nå tar jeg oljene kun pga de andre virkningene den har. Sånn på hud, hår og energi.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 15:33   #530
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Venter også på mer Udos.....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 15:39   #531
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Udo's har ikke gjort noe for vekta mi. Det forventet jeg heller ikke... og er ikke nødvendig. MEN mens jeg har spist den har kne-nuppene mine forsvunnet og nuppene på overarmene er blitt mindre. Og det er ingen dårlig ting.

Ulempen med å ha fått fetere og mer ungdommelig hud er forresten at jeg har et skap fullt av (dyre) hudkremer jeg ikke bruker lenger. Det er nok sant at ikke alt fett fungerer likt i kroppen. Jeg tror jeg har fått noe jeg hadde lite av.

Skal gjøre et forsøk med cocosa også - litt ekstra varme hadde vært fint.

Gammel 28-08-11, 17:28   #532
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

*venter utålmodig på pakke i posten*

Samme her!!Oljene mine ble ødelagt da kjøleskapet sviktet så nå bruker jeg kun smør og venter, venter.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 19:01   #533
OnMyOwn
Medlem

OnMyOwn sin avatar

Hvor: Porsgrunn
OnMyOwn er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Udo's har ikke gjort noe for vekta mi. Det forventet jeg heller ikke... og er ikke nødvendig. MEN mens jeg har spist den har kne-nuppene mine forsvunnet og nuppene på overarmene er blitt mindre. Og det er ingen dårlig ting

Hva eeeeer det med de nuppene på overarma???? Reine blindeskrifta jo! har det ingen andre steder....

OnMyOwn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 19:04   #534
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Søsteren min hadde alltid slike nupper på kroppen, jeg har aldri hatt det og vi spiste jo samme maten...

Gammel 28-08-11, 21:04   #535
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 44
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Bøtter innpå med cocosa mens jeg venter på udosen.
Tok nettopp en diger skje og holdt på og gå i bakken av brekningsfornemmelser. Herregud!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 21:21   #536
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Vurderer veldig sterkt å bytte ut omega3kapsler fra butikken her med Udo's...
bare prisen frister...
Men hvor mye skal man bruke? Vi er 2 voksne og helst et barn som bør få i seg dette. En voksen (meg) på vektnedgang og en på vedlikehold.
Bare lurer på hvor mye det vil gå av dette daglig og hvor lange en slik flaske vil vare for oss?
500 ml høres mye ut, og til en brøkdel av prisen pr gram her hjemme frster det...
Men er redd mannen stritter litt imot om vi må bestille en ny hver 14. dag

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 21:33   #537
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

500 ml er bittelite for 2,5 personer! Dere skulle kanskje ha hatt en flaske på 500ml hver for dere. Nå vet jeg ikke hvor tung du eller de andre er. Men man skal regne 1 ss pr. 22. kg for å finne ut hvor mange ss du trenger pr. dag etter opptrappingen
Kanskje prisen frister dere mer til å velge de fra butikken, men jeg kan nesten love deg at Udo's er mye mer verd det. Jeg har aldri kjent noen som helst virkning i de fra butikken.. Så jeg tror det er dyrere i lengden å drive med de 'vanlige' fra butikken, enn å få noe som virkelig virker til et par kroner mer (men er det egentlig dyrere? Hva betaler du i butikken?) Jeg vil også anbefale oljen, og ikke kapslene!

Her er link til oljen på 500ml

Regrets nye dagbok!
Gammel 28-08-11, 21:38   #538
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Man trenger slettes ikke ta en ss per 22 kg kroppsvekt, men man KAN ta inntil så mye per dag. Noen vil trenge dette og andre ikke, her må man bare prøve seg frem. Selv brukte jeg store doser i begynnelsen (hadde ingen opptrapping) og har nå gått ned igjen ettersom huden er blitt så bra.

Sjekk også Udos sine nettsider der han skriver en del om dosering i forhold til barn.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 21:45   #539
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Omega3 kapsler ligger på mellom 100 - 200 kr for et glass. (Her MÅ vi jo velge kapsler siden det ikke finnes Olje). Og det er ca 60-120 kaplser i en boks... "Nok" til omtrent en mnd forbruk til én person altså om man tar 2 daglig... og et innhold på 600-1000 mg Omga3 pr kapsel.
For oss ville vi da måttet kjøpe minst 2 bokser pr mnd, og jeg vet ikke om den anbefalte doseringen er nok?

I dag tar vi en stor ss tran hver dag, men der er det jo ikke balansert omega 3-6-9 vel?

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 22:32   #540
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Hurra! Jeg er ferdig med opptrappingen med Udo's! Jeg fikk tatt 3 ss i dag og kroppen stritter ikke imot Da var det bare å få cocosaen i gang også

Regrets nye dagbok!
Gammel 28-08-11, 22:37   #541
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Omega3 kapsler ligger på mellom 100 - 200 kr for et glass. (Her MÅ vi jo velge kapsler siden det ikke finnes Olje). Og det er ca 60-120 kaplser i en boks... "Nok" til omtrent en mnd forbruk til én person altså om man tar 2 daglig... og et innhold på 600-1000 mg Omga3 pr kapsel.
For oss ville vi da måttet kjøpe minst 2 bokser pr mnd, og jeg vet ikke om den anbefalte doseringen er nok?

I dag tar vi en stor ss tran hver dag, men der er det jo ikke balansert omega 3-6-9 vel?

Tran er omega 3. Omega 6 er fra planteoljer, og 9 er fra mettet. I udosen er omega 9 fra kokosfett. Det finnes litt omega 3 i linfrøolje også, det er det som er i udosen. Det er erstatter dog ikke omega 3 fra fisk.

Gammel 28-08-11, 22:38   #542
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Samboeren min er skeptiker, og jeg får stadig spørsmål om hva omega 9 er godt for uten at jeg greier å svare. Kan noen hjelpe meg? Hva er det godt for og hva kan det gjøre for kroppen min?

Regrets nye dagbok!
Gammel 28-08-11, 22:48   #543
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Samboeren min er skeptiker, og jeg får stadig spørsmål om hva omega 9 er godt for uten at jeg greier å svare. Kan noen hjelpe meg? Hva er det godt for og hva kan det gjøre for kroppen min?

Hva er Omega 9 godt for?
Omega 9 synes å beskytte mot hjerte-kar sykdom. Det hevdes at fettsyren senker kolesterolet og reduserer sannsynligheten for brystkreft og hjertesykdommer hos kvinner.

Bare googla jeg da!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 22:52   #544
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Visstnok er omega 9 (som er enumettet i motsetning til 3 og 6 som er flerumettet fett) viktig for å forhindre ldl-partikler i å bli tettpakkede, som da er det dårligste av det dårlige kolesterolet. Det er i grunn det eneste jeg husker. Men kroppen klarer å produsere det selv, derfor blir det ikke ansett som en essensiell fettsyre.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:10   #545
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Tran er omega 3. Omega 6 er fra planteoljer, og 9 er fra mettet. I udosen er omega 9 fra kokosfett. Det finnes litt omega 3 i linfrøolje også, det er det som er i udosen. Det er erstatter dog ikke omega 3 fra fisk.

Omega-3, 6 og 9 får du fra planter, fra fisk og fra dyr. Omega-3 fra fisk er ikke essensielt. Så lenge vi får ALA (den mest grunnleggende omega-3'en), så kan kroppen konvertere til de andre omega-3'ene. Jeg tror det var alle i alle fall. Man må spise mer omega-3 hvis man ikke spiser fisk siden konverteringen ikke er 100% effektiv, men man kan fint erstatte omega-3 fra fisk.

Omega-9 mettet? Alle fettsyrer som heter noe med omega er umettede. Hele poenget med omega-definisjonen er å si hvor dobbeltbindingen er i kjeden. Omega-9 = 9 ledd fra omega-enden av molekylkjeden. Og en mettet fettsyre har ingen dobbeltbindinger. Aldri. Så omega-9 kan ikke være mettet.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 01:00   #546
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Ok, jeg trodde kokosfettet var omega 9 siden det mange steder omtales som inneholdende meget mettet fett og omega 9 ikke er essensielt fett. Glemte at umettet heller ikke er essensielt. Fettstoffer er et så stort og komplisert område og med flere betegnelser for det samme, noe som skaper unødig forvirring om man bare ønsker å kjenne til hovedtrekkene. Her fant jeg en oversikt som de fleste skulle kunne fordøye om de vil vite mer litt mer enn hovedtrekkene:http://www.pratekompaniet.net/forum/...ead.php?t=2017

Sist redigert av Yrla : 29-08-11 kl 01:34.
Gammel 29-08-11, 10:44   #547
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Finnes det et alternativ til kokosfettet? Min mor reagerer allergisk på kokos, men vil gjerne ha effekten, naturlig nok

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:02   #548
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Finnes det et alternativ til kokosfettet? Min mor reagerer allergisk på kokos, men vil gjerne ha effekten, naturlig nok

Om jeg forstår denne artikkelen riktig så kan palmekjerneolje også brukes (om eller hvor man kan få tak i det vet jeg ikke). Det var også en link til noen som selger ren mct-olje i den artikkelen. Kanskje du finner noen alternativer der.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:17   #549
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Om jeg forstår denne artikkelen riktig så kan palmekjerneolje også brukes (om eller hvor man kan få tak i det vet jeg ikke). Det var også en link til noen som selger ren mct-olje i den artikkelen. Kanskje du finner noen alternativer der.

Tusen takk!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:40   #550
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg tenkte også på MCT-olje, men nå vet jeg ikke om det finnes MCT-olje som ikke er laget på kokos? Kan jo godt hende hun tåler denne "renere" formen for kokosolje, men greit å være obs på i hvert fall!
Vet at Aman Prana har en rød palme(kjerne)olje som selges på flere helsekostforretninger

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du klart å redusere lipoprotein a ved hjelp av kostholdsendringer? bettyblue Fysisk og mental helse 0 02-06-11 19:53
Mettet fett i kokosolje MarianneSB Spørsmål og svar 1 25-05-11 11:25
Mettet fett og Udo's Choice kamp Spørsmål og svar 28 31-12-10 12:47
Lavkarbo- redusere fett? supha Lavkarbo generelt 10 26-05-09 22:32
Redusere proteiner i forhold til fett - tips til matvarer SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 26-04-09 12:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.