Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-06-11, 10:24   #576
Foksy
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Bytausa, her.

Litt skuffende at min ikke har den applausen ved fullført mengde vann jeg får 'bare' en gratulasjon om at jeg er suksessfull og at jeg må fortelle det til verden

Får hverken applaus eller gratulasjon jeg...men jeg gratulerer meg selv

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 10:26   #577
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Bytausa er på en erverdig vei

Kjenner at jeg savner en enkel *liker*-knapp her inne

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 10:26   #578
SFA
Juniormedlem

SFA sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Strömstad
SFA er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

God knall - det vil rette seg litt med tiden. Men for all del, husk vannet, ellers kan det bli...ja...smertefullt. Fettet er tatt opp i kroppen og naturlig "glidemiddel" er fraværende. VANN VANN VANN!

Fra å være hver dag på do (høykarbo - mye avfall) går jeg nå 3-4 ganger i uken.

Jepp, det er deilig det! Lastet ned vann appen i går, men det går nesten av seg selv, pga tørsten er jo ekstrem

Jeg har også iPhone, og på første søk fikk jeg også opp tilgang til fontenene i Roma . Jeg fant etterhvert en fin en som heter 'Waterlogged' Man kan forøvrig endre innstillinger slik at man slipper å våkne om natta av en påminnelse

Den fant jeg i går også. Også valgte jeg den som så tysk ut, men ble engelsk da jeg lastet den ned. oppgraderte for 6 kr til pro versjon. Den het Drink Matic

SFA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 10:27   #579
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av SFA, her.

Ok, takk for svaret. Bare glad for at du blander deg jeg! Venninden min har ME og er alene med 3 barn. Hun er på stadiet hvor hun helst burde sove seg til energi nå i noen mnd. Men det får hun jo ikke gjort, så hun er vel på vei til en smell.
Var det lchf du brukte? Du må gjerne prikke meg navnet på den legen om du har lyst

Legen heter Mette Johnsgaard og holder til på Lillestrøm --> http://www.lillestromhelseklinikk.no/ . Jeg tok prøver for å finne eksakt hva jeg var intolerant mot, og justerte dietten etter dette, men i hovedsak bort med alle typiske karber som potet, ris, pasta osv... Jeg er fortsatt sånn at om jeg spiser en stor potet MÅ jeg gå å legge meg. Kroppen ble bygget opp med blandt annet et tilskudd som heter VegEPA i svært store doser. Dyrt, men effektfult for meg. Fikk også B-12 sprøyter i skinka, hvilket hadde god effekt en periode. Dessuten er det jo viktig å hvile, men om hun er alene med 3 skjønner jeg at det ikke er så mye rom for det. Håper for hennes del at hun er sykemeldt og kan hvile på dagtid...

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 10:27   #580
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Minstesnuppa her er 8 mnd

Koselig! Jeg har en aktiv krabat på 10 måneder ♥

Gammel 09-06-11, 10:39   #581
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Koselig! Jeg har en aktiv krabat på 10 måneder ♥

Åh, så koselig at vi er fler med småtroll!

Gammel 09-06-11, 10:50   #582
Foksy
Medlem

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Legen heter Mette Johnsgaard og holder til på Lillestrøm --> http://www.lillestromhelseklinikk.no/ . Jeg tok prøver for å finne eksakt hva jeg var intolerant mot, og justerte dietten etter dette, men i hovedsak bort med alle typiske karber som potet, ris, pasta osv... Jeg er fortsatt sånn at om jeg spiser en stor potet MÅ jeg gå å legge meg. Kroppen ble bygget opp med blandt annet et tilskudd som heter VegEPA i svært store doser. Dyrt, men effektfult for meg. Fikk også B-12 sprøyter i skinka, hvilket hadde god effekt en periode. Dessuten er det jo viktig å hvile, men om hun er alene med 3 skjønner jeg at det ikke er så mye rom for det. Håper for hennes del at hun er sykemeldt og kan hvile på dagtid...

Jeg prøvde også B-12 sprøyte, merka ingen forandring av det. Har en annen venninne med ME som har kuttet diverse matvarer, men hun forandrer på hvilke hun kutter etter hvert som tiden går...vet ikke helt om det stemmer for henne. Men for noen så er det jo absolutt det som må til!
Men jeg anbefaler å ta den blodprøven for å sjekke opp blodet først, siden den bare koster 500 kr og medisinene som trengs koster under 200 kr mnd..

http://www.papayashop.no/

Gammel 09-06-11, 11:25   #583
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Mamma sliter med kroniske smerter og fibromyalgi, men etter hun startet lavkarbo sammen med meg har hun en helt annen hverdag smertemessig og fysisk. Kroppen hovner ikke så fort opp, hun samler ikke så mye vann lengre og hun er jaggu blitt hyggeligere også.
Hun merker det veldig hvis hun er ukonsekvent, da får hun større smertetak og blir sofaliggende i flere uker i strekk. Hennes medisin ER lavkarbo.

Mat som er fabrikert blir tilsatt en del kjemiske stoffer, og behandlet mat er jo noe vi unngår. Er nok en teori om toksiner og immunforsvar her, vil jeg tro.
Selv er jeg bipolar og har kroniske smerter i underliv / buk, og humørmessig er jeg mer stabil når ikke blodsukkeret svinger så fryktelig, og smertene i magen er mindre også. Wonder why

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 11:33   #584
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

God morgen, alle!

Jeg har oppdaget at jeg spiser saktere nå som jeg har kuttet karber. Før kunne jeg sitte og gomle brødskiver ut av en annen verden. 7-8 skiver gikk uten at jeg "la merke til det".
Nå spiste jeg akkurat frokost, to kokte egg med aioli, og det gikk saaaakte. Endelig klarer jeg å spise så sakte at hjernen registrerer at magen er mett! Også så enkelt. Jeg trengte ikke å spise sakte med vilje, det stoppet seg naturlig.

Jeg er student, men har fått forespørsel fra jobben om å jobbe noen dager hver uke frem til jeg reiser til utlandet i juli. Sa selvfølgelig ja, men nå har jeg fått litt matpakke-angst.
På kontoret hvor jeg jobber har forsåvidt alle damene begynt på lavkarbo, så det mangler ikke på støtte til å gjennomføre når jeg er på jobb, men jeg gruer meg likevel til lunsjen. Ikke selve pausen, men til hva jeg skal spise.

Har funnet noen matpakkeideer, men er redd maten blir dårlig fra jeg drar hjemmefra til jeg skal spise. Jeg må dra hjemmefra senest 7, og lunsjen er ikke før 12.
Jeg vil ikke bli dårlig av feks laks etter 5 timer? Den vil jo være inni en matboks. Eller majones? Vil den bli dårlig?

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 11:38   #585
jenta26
Medlem

jenta26 sin avatar

Medlem siden: May 2010
jenta26 er ny på veien

kjenner jeg er litt frustrert nå, men fikk mensen tirsdag så skal vel ikek være altfor skuffet over å ha gått opp 100 gram fra i går til i dag, bruker som regel gå opp 2-3 kg når jeg får mensen da

ang den waterlogged, jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne velge om jeg skulle drikke vann før middag, før froksot, elr før lunsj jeg og et bestemt klokkeslett

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 11:41   #586
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

God morgen, alle!

Jeg har oppdaget at jeg spiser saktere nå som jeg har kuttet karber. Før kunne jeg sitte og gomle brødskiver ut av en annen verden. 7-8 skiver gikk uten at jeg "la merke til det".
Nå spiste jeg akkurat frokost, to kokte egg med aioli, og det gikk saaaakte. Endelig klarer jeg å spise så sakte at hjernen registrerer at magen er mett! Også så enkelt. Jeg trengte ikke å spise sakte med vilje, det stoppet seg naturlig.

Jeg er student, men har fått forespørsel fra jobben om å jobbe noen dager hver uke frem til jeg reiser til utlandet i juli. Sa selvfølgelig ja, men nå har jeg fått litt matpakke-angst.
På kontoret hvor jeg jobber har forsåvidt alle damene begynt på lavkarbo, så det mangler ikke på støtte til å gjennomføre når jeg er på jobb, men jeg gruer meg likevel til lunsjen. Ikke selve pausen, men til hva jeg skal spise.

Har funnet noen matpakkeideer, men er redd maten blir dårlig fra jeg drar hjemmefra til jeg skal spise. Jeg må dra hjemmefra senest 7, og lunsjen er ikke før 12.
Jeg vil ikke bli dårlig av feks laks etter 5 timer? Den vil jo være inni en matboks. Eller majones? Vil den bli dårlig?

Jeg er norges lateste kvinne, jeg lover. Jeg gidder aldrialdri stå på kjøkkenet å kokkelere før hanen galer bare for å spise kl 12. ALDRI.
Jeg er ikke noe frokostpersjon, så her er slik jeg gjør det:
- Hvis jeg er sulten på morgenen spiser jeg to skiver ost og splæsjer en dæsj majones i kjeften på vei ut døra. Drikker en halv liter vann på vei til jobb (jeg går).
- Til lunsj varierer jeg veldig. Av og til steker jeg jalapenosost og har baconost på eller hjemmelaget eggesalat med ekstra majones (kjøtt på flesk osv), eller spiser osteskiver rullet med salte peanøtter inni, eller som i dag f.eks har jeg skeiet ut med Coop sine tacopølser, en pølse 100 gram 4 karb 18 fett. Go-knall! Enkelte dager jeg har laget ekstra middag, så tar jeg det i lunsjboksen. Grøt, stroganoff, kjøttkaker, omelett og tacosuppe. Ja, og salater hvis jeg har gidda lagd det.
- Hva med å kjøpe en pakke skivet ost, noe kjøttpålegg du liker, så kan du rulle det sammen og dyppe enten i majones, hvitløksmajones, hjemmelagd græsk dressing eller aioli?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 13:11   #587
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Jeg har funnet noen tanker om hva jeg kan ha i matpakka, og takk for flere tips.

Men jeg lurer mest på om feks laks og majones (eller andre ting) vil bli dårlig av å være i romtemperatur fra jeg drar klokken 07 til jeg skal spise ca 12 ?

Gammel 09-06-11, 13:18   #588
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Jeg har funnet noen tanker om hva jeg kan ha i matpakka, og takk for flere tips.

Men jeg lurer mest på om feks laks og majones (eller andre ting) vil bli dårlig av å være i romtemperatur fra jeg drar klokken 07 til jeg skal spise ca 12 ?

Ja. Jeg ville ikke hatt romtemperert majones på noe mat.

Gammel 09-06-11, 13:22   #589
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Kanskje det går an å kjøpe sånne gjenbruksisbiter? Og så ha oppi matboksen, sånn at maten holder seg kald. Det blir jo nesten som en slags kjølebag?

Gammel 09-06-11, 13:26   #590
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Kanskje det går an å kjøpe sånne gjenbruksisbiter? Og så ha oppi matboksen, sånn at maten holder seg kald. Det blir jo nesten som en slags kjølebag?

Det finnes små, søte kjølebag-ransler... de har plass til matpakke, œliter og to fryseelementer. Mener jeg kjøpte min på Plantasjen eller Nille ... det var i fjor, men de har det sikkert i år også.

Gammel 09-06-11, 13:48   #591
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Hvor: Trondheim
Bytausa er på en erverdig vei

Så noen fine i veskeformat i en brosjyre fra Europris, har også sett hos Nille

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 13:52   #592
Foksy
Medlem

Så noen fine i veskeformat i en brosjyre fra Europris, har også sett hos Nille

Det var lurt! Datteren min på 9 burde også ha en slik, så kan lunsjen hennes smake litt bedre nå i de varme mnd.
Selv pleier jeg å kjøpe salat i kantina på skolen, litt dyrt....men godt! Kunne vært flink og laget selv da, og brukt en slik liten kjølebag/veske.

Isbitterninger av gjenbruksmateriale var også smart! Takk for tips

Gammel 09-06-11, 14:05   #593
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Jeg har android-telefon, men det fins egen app for iPhone. Husker ikke hva den heter i farta, men hvis du søker etter den, så kommer den opp

Andoid her også, og jeg lastet ned Drinking Water etter tips herifra. Veldig kul Jeg drikker vann til ALLE måltider, så det har aldri vært noe problem for meg. Men greit å huske på innimellom også. Så jeg har 5 glass om dagen der den sildrer for meg. Og applaus når jeg er ferdig Har jeg mobilen på lysløs, så lager den ikke lyd. Greit i helgene.

Gammel 09-06-11, 14:06   #594
1971
Nytt Medlem

Hvor: Vestlandet
1971 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av karbomamma, her.

jeg har bestemt meg, jeg skal prøve ketolysekuren. Jeg vet av tidligere erfaring at det er enklere å holde seg til kurer dersom man er fler sammen, og lurer derfor på om det er fler som har lyst til å henge seg på? Vi kan dele tanker, frustrasjoner, oppturer og nedturer osv.

Vil du være med så heng på! :d

1971 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 14:29   #595
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av 1971, her.

:d:d:d:d:d

Gammel 09-06-11, 17:12   #596
Foksy
Medlem

Må bare dele middagen min med dere. Jeg spiser veldig lite pga fettfasten da, men det er jo bare å øke mengden og spise sammen med kjøtt av noe slag.

Kjøpte en pose (225g) ferdig kutta blomkål og brokkoli og kokte mørt før jeg knuste og tilsatte 40g seterrømme og 25g fløte, pluss litt salt og pepper. Bevilget meg en halv porsjon av dette til middag med 15g Créme Chérie på toppen
Den lille ostebiten på toppen gjorde susen altså! Omtrent som grøt med/uten smørøye

Gammel 09-06-11, 20:13   #597
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

ÅÅH! Sulten!

Sitter på jobb, og har feilberegnet hvor mye mat jeg skulle ta med meg .
Heldigvis straks ferdig, men får ikke spist før jeg er hjemme, og det er jeg ikke før om to og en halv time, ca. Skikkelig nedtur!

Og et spørsmål: Jeg må tisse skikkelig mye nå, og det føles som det er mye mer enn jeg har klart å drikke i dag. Kan det være fordi jeg har holdt på vannet mens jeg har hatt mensen, og at det vannet er på vei ut igjen (noe som i så fall ville vært suuupert siden jeg har veiedag i morgen og vil jo ikke ha noe mensenvekt på veiedagen).

Gammel 09-06-11, 20:19   #598
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

ÅÅH! Sulten!

Sitter på jobb, og har feilberegnet hvor mye mat jeg skulle ta med meg .
Heldigvis straks ferdig, men får ikke spist før jeg er hjemme, og det er jeg ikke før om to og en halv time, ca. Skikkelig nedtur!

Og et spørsmål: Jeg må tisse skikkelig mye nå, og det føles som det er mye mer enn jeg har klart å drikke i dag. Kan det være fordi jeg har holdt på vannet mens jeg har hatt mensen, og at det vannet er på vei ut igjen (noe som i så fall ville vært suuupert siden jeg har veiedag i morgen og vil jo ikke ha noe mensenvekt på veiedagen).

uff da! Ikke så lett å få tak i noe på veien heller kanskje?

Ang vann så kan jo det ha med mens å gjøre! Hadde vært greit det da

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 20:47   #599
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Ja, vet dere... Nå skal jeg fortelle dere noe morsomt.
I fjor, i jilustartergruppa, så telte jeg over etter cirka 2 uker og 2 måneder hvor mye vi hadde sammen gått ned i vekt. Nå varierer det i antall mennesker og slikt, men jeg synes vi er mange allerede til å være så tidlig i måneden!

Etter omtrent 2 uker har vi SAMMEN gått ned 35 kg!!!

Gleder meg til å telle om 2 måneder (selv om det er et ERT#"RTG å lese gjennom hver eneste post) - vi hadde 2-ukers måling på 27 kg og 2-månedersmåling på 165 kg! Skal vi slå dem eller?

Ps: Karbomamma er ikke medregnet, for hun har streng beskjed om å ikke veie seg før mandag

Sist redigert av Pruttilutt : 09-06-11 kl 20:53. Årsak: kilo
Gammel 09-06-11, 20:54   #600
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

stilig, pruttilutt! Det må vi få til!

Åååå...jeg får av og til litt angst av denne kosten jeg! Hodet mitt streiket totalt, og jeg kan liksom ikke fatte hvordan jeg kan gå NED når jeg trykker i meg så mye FETT!?! jeg vet jo mange gjør det, men får litt panikk tendenser! Må nok snikveie meg imorgen å forsikre meg om at jeg ikke har gått opp 5 kg

Og denne sultfølelsen som liksom skal forsvinne? Har jeg ikke sett!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.