Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor fort er det mulig å gå ned på ketolyse?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-03-11, 23:16   #51
Maylinn26
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 40
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor fort er det mulig å gå ned på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Sukrin tas ikke opp i kroppen og gir derfor ikke blodsukkerstigning.
Effekten er mao 0 karber

Er det? Så jeg kan bruke det uten at jeg går ut av ketose?

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 23:20   #52
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Er det? Så jeg kan bruke det uten at jeg går ut av ketose?

Yepp!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 23:22   #53
Maylinn26
Seniormedlem

Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Yepp!

Jeg fant denne i henhold til sukrin:
Sukrin er et 100% naturlig og økologisk produkt, basert på sukkeralkoholet Erythritol. Erythritol finnes naturlig i bl.a. pærer, meloner og sopp, og har således blitt spist av oss mennesker i lang tid .
Sukrin er betegnet som karbohydrater, men oppførerer seg ikke som vanlige karbohydrater som sukker eller stivelse. Sukrin blir ikke benyttet som energi i kroppen, men utskilt ubrukt gjennom urinen. Du trenger derfor ikke telle med Sukrin når du teller karbohydrater. Dette gjør Sukrin velegnet ved lavkarbo-kosthold, og for alle som vil unngå unødvendige karbohydrater.
Lånt fra en hjemmeside.

Du skjønner jeg var på helsekosten i går, å da spurte jeg etter søtning uten karbo, å fikk sukrin, når jeg kom hjem så jeg jo at det sto 100 gram karbo per 100 gram vare! Ikke rart jeg lurte

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 23:23   #54
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Oversikt fra diabetesforbundet over søtstoff og. bl.anna påvirkning på blodsukker: http://www.diabetes.no/S%C3%B8tnings...r.9UFRvO2X.ips

Og jeg anbefaler å bruke ketolysetablettene (eller andre typer med tilsvarende samme innhold). De er skreddersydd for et ketosebasert kosthold. De er delt opp i 3 foskjellige, fordi noen vit/min. hindrer hverandres opptak. Står godt forklart i boka, samt noe på www.ketolyse.no

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 23:24   #55
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Jeg fant denne i henhold til sukrin:
Sukrin er et 100% naturlig og økologisk produkt, basert på sukkeralkoholet Erythritol. Erythritol finnes naturlig i bl.a. pærer, meloner og sopp, og har således blitt spist av oss mennesker i lang tid .
Sukrin er betegnet som karbohydrater, men oppførerer seg ikke som vanlige karbohydrater som sukker eller stivelse. Sukrin blir ikke benyttet som energi i kroppen, men utskilt ubrukt gjennom urinen. Du trenger derfor ikke telle med Sukrin når du teller karbohydrater. Dette gjør Sukrin velegnet ved lavkarbo-kosthold, og for alle som vil unngå unødvendige karbohydrater.
Lånt fra en hjemmeside.

Du skjønner jeg var på helsekosten i går, å da spurte jeg etter søtning uten karbo, å fikk sukrin, når jeg kom hjem så jeg jo at det sto 100 gram karbo per 100 gram vare! Ikke rart jeg lurte

Det står godt forklart i det klippet ditt

Gammel 04-03-11, 01:13   #56
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

har ikke nettbank så jeg får ikke bestillt fra ketolyse.no. Min svigermor prøvde å bestille, men fikk ikke registrert betalingen. til slutt var hun så dampende av irritasjon at vi gav opp hele prosjektet . fikk boken i en bokhandel, og vitaminer på helsekosten .... selv om jeg nok burde ha ketolysetablettene

Gammel 04-03-11, 10:23   #57
Maylinn26
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

har ikke nettbank så jeg får ikke bestillt fra ketolyse.no. Min svigermor prøvde å bestille, men fikk ikke registrert betalingen. til slutt var hun så dampende av irritasjon at vi gav opp hele prosjektet . fikk boken i en bokhandel, og vitaminer på helsekosten .... selv om jeg nok burde ha ketolysetablettene

Jeg går ikke på ketolyse tablettene enda, men jeg kjøper det jeg trenger ved siden av på apoteket Kanskje ketolyse rett og slett ikke passer for deg? Jeg vet jo ikke da men...

Gammel 04-03-11, 10:40   #58
Husmor27
Medlem

Husmor27 sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Husmor27 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg har ikke boka enda - men startpakken er bestilt. Tenker at den bør være her i dag/mandag Vi startet forrige mandag.. Så om du har boken og kost tilskudd.. Så er du jo godt på vei da

Gammel 04-03-11, 11:04   #59
Maylinn26
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Husmor27, her.

Jeg har ikke boka enda - men startpakken er bestilt. Tenker at den bør være her i dag/mandag Vi startet forrige mandag.. Så om du har boken og kost tilskudd.. Så er du jo godt på vei da

Men om vekten ikke vil nedover så ville jeg kanskje begynt å tenke party stoppere... Kan jo hende at søtnings stoff får vekten til å stoppe opp?

Gammel 04-03-11, 11:08   #60
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Men om vekten ikke vil nedover så ville jeg kanskje begynt å tenke party stoppere... Kan jo hende at søtnings stoff får vekten til å stoppe opp?

For å ikke gjøre oppstarten mer komplisert enn nødvendig er tommelfingerregelen at man ikke tenker partystoppere i oppstarten.

Det vil gjerne ta noen uker før kroppen er skikkelig i gang med fettforbrenning, vekttapet vil gjerne gå litt i rykk og napp og særlig på kvinner vil/kan mens/eggløsning spille inn

Etter noen mnd og med ukers stillstand kan man begynne å tenke partystoppere

Gammel 04-03-11, 11:09   #61
Maylinn26
Seniormedlem

For å ikke gjøre oppstarten mer komplisert enn nødvendig er tommelfingerregelen at man ikke tenker partystoppere i oppstarten.

Det vil gjerne ta noen uker før kroppen er skikkelig i gang med fettforbrenning, vekttapet vil gjerne gå litt i rykk og napp og særlig på kvinner vil/kan mens/eggløsning spille inn

Etter noen mnd og med ukers stillstand kan man begynne å tenke partystoppere

Nei men som jeg forstår hadde hun allerede forsøkt i 7 uker, å da bør man vel begynne å tenke det? Eller syns du man bør drøye det litt lengre?

Gammel 04-03-11, 11:12   #62
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Om jeg ikke er helt på jordet har husmor27 kun holdt på noen få dager

Gammel 04-03-11, 11:33   #63
Maylinn26
Seniormedlem

Om jeg ikke er helt på jordet har husmor27 kun holdt på noen få dager

Nei men det var ikke henne det gjalt, det var "kanskje" det gjalt. Jeg kjenner husmor, å det var ikke henne vi snakket om

Gammel 04-03-11, 13:23   #64
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Nei men det var ikke henne det gjalt, det var "kanskje" det gjalt. Jeg kjenner husmor, å det var ikke henne vi snakket om

Hehe, da har det blitt litt siteringskrøll, for det er henne du siterte

Gammel 04-03-11, 14:45   #65
Husmor27
Medlem

Husmor27 sin avatar

Nei men som jeg forstår hadde hun allerede forsøkt i 7 uker, å da bør man vel begynne å tenke det? Eller syns du man bør drøye det litt lengre?

Hm det kan det jo være, eller så kan hun jo rett og slett ha fått i seg for lite fett da? iom at det er en ganske vanlig nybegynner feil..

Håper de som har gått lenge på ketosekuren vil gi henne gode råd

Gammel 05-03-11, 13:35   #66
Ashley
Medlem

Ashley sin avatar

Ashley er ny på veien

Har superkort erfaring her med ketolyse, men det at man spiser seg ned i vekt er jaggu meg sant. Ivertfall for min del. Har gått ned 1 kg siden mandag, og JA jeg har spist 3 måltider og kveldssnack, og ikke trent i det hele tatt! (hvordan kunne man tro at å spise en frokost med 2 speilegg og masse bacon funker!)

Håper bare ikke det stopper opp, og skal teste om jeg er kommet i ketose for nå har jeg bestilt stix. Men som flere her inne sier så går du sikkert ned en del de første 2 ukene, så stopper det litt opp i uke 3 og 4. Som regel har jeg trent som en gal, og heller unnet meg noe godt i ny og ne. funker dårlig! du går opp og ned som en jojo, tar av litt, og går opp igjen. sånn vil jeg ikke ha det, du verken holder deg i form eller går ned på å småspise karber. ivertfall for min del for jeg er svak for karbohydrater. jeg ville sagt at denne dietten er ganske troverdig en revolusjon.

En kort teori: Hvis "verdens mest sexy kvinne" Megan Fox får drømmekroppen av å leve LCHF skal jaggu vi også klare det!

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:09   #67
Ellekaramelle
Medlem

Ellekaramelle sin avatar

Ellekaramelle er på en erverdig vei

Jeg er nettopp begynt på lavkarbo/ketolyse selv, seks dager nå. Veldig kjekt å lese om andre som holder på, jeg får masse oppmuntring og gode tips overalt her inne på forumet..

De to siste dagene har jeg imidlertid følt meg uvel og småkvalm. Har ikke lyst på mat, og føler meg mett hele tiden. ( kan ikke huske sist det hendte meg) Jeg drikker en god del som jeg pleier, men har en ekkel smak i munnen, og sliter med alt dette fettet som jeg skal ha i meg. ( jeg spiser den fettprosenten jeg skal ha,men syns det er MASSE.
Mange års tro på at "fett gjør feit" er ikke en tanke man kvitter seg med på en uke .
Bortsett fra det, er vekten snill med meg, og jeg har gått ned en kilo. Så jeg fortsetter med godt mot, og pusser tenna en gang til...

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:15   #68
Husmor27
Medlem

Husmor27 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ellekaramelle, her.

Jeg er nettopp begynt på lavkarbo/ketolyse selv, seks dager nå. Veldig kjekt å lese om andre som holder på, jeg får masse oppmuntring og gode tips overalt her inne på forumet..

De to siste dagene har jeg imidlertid følt meg uvel og småkvalm. Har ikke lyst på mat, og føler meg mett hele tiden. ( kan ikke huske sist det hendte meg) Jeg drikker en god del som jeg pleier, men har en ekkel smak i munnen, og sliter med alt dette fettet som jeg skal ha i meg. ( jeg spiser den fettprosenten jeg skal ha,men syns det er MASSE.
Mange års tro på at "fett gjør feit" er ikke en tanke man kvitter seg med på en uke .
Bortsett fra det, er vekten snill med meg, og jeg har gått ned en kilo. Så jeg fortsetter med godt mot, og pusser tenna en gang til...

Den vonde smaken i munn har jeg og - å en ånde som er hinsides
Først begynt å kjenne litt rumling de par siste dagene, men slett ikke som før da tarmene omtrent vrengte seg he he...
til deg - har holdt på omtrent like lenge som deg

Gammel 06-03-11, 22:17   #69
Sol-Angelica
Medlem

Sol-Angelica sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Jeg har holdt på (runde 2) siden 30 des. 2010. Har en app på mobilen der jeg legger inn nedgangen og den viser at jeg har en nedgang på 0.7 kg i uka (det forandrer seg litt, hadde 0.9 tidligere men har en stilleperiode nå..).

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 20:56   #70
ylvavly91
Juniormedlem

Hvor: Ytre Namdal
Alder: 34
ylvavly91 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Ellekaramelle, her.

Den vonde smaken i munnen vill vell si at du er i Ketose!

Gammel 07-03-11, 20:57   #71
ylvavly91
Juniormedlem

Hvor: Ytre Namdal
Alder: 34
ylvavly91 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Sol-Angelica, her.

Jeg har holdt på (runde 2) siden 30 des. 2010. Har en app på mobilen der jeg legger inn nedgangen og den viser at jeg har en nedgang på 0.7 kg i uka (det forandrer seg litt, hadde 0.9 tidligere men har en stilleperiode nå..).

Hva heter den Appen? (a)

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor fort ut av ketose? sjuggerpløm Spørsmål og svar 3 15-02-11 14:13
Hvor fort er det mulig å komme i ketose? Mogvai Ketolysekuren 17 01-02-09 15:43
Hvor fort kan man gå ut av ketose? Lava Ketolysekuren 5 31-01-08 22:33
Hvor fort ut av ketose? Teletubbien Ketolysekuren 2 18-04-07 12:28

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.