Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 12-02-11, 19:20   #5826
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 63
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg vet! Har reddet meg fra å løpe opp i butikken og stupe opp i smågodthylla noen ganger!

Men jeg tror jeg spiste litt mye *burp*... Splenda er vel ikke helt bra i store mengder??? (jeg lagde av en hel pose bringebær...)

Minnepinna sin journal

Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 12-02-11, 21:17   #5827
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Hvordan får jeg linket til min journal i signaturfeltet??? (altså skrevet inn 'min journal')

Minnepinna sin journal

Gammel 12-02-11, 21:30   #5828
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Gå inn i journalen din og kopier web-adressen, gå så til signaturen og skriv teksten du vil skal vises (f.eks. Min journal), merk teksten og trykk på Ctrl-knappen og bokstaven K samtidig, lim inn web-adressen i pop-up boksen og klikk på OK.
Når du så lagrer signaturen vil du kunne klikke på teksten og få opp journalen din.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 12-02-11, 21:35   #5829
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Trenger ikke bruke Ctrl og K en gang. Du kan bare bruke - tegnet som ligger over alle svar- boksene!
Super måte å lage hyperlink på!

Gammel 12-02-11, 21:42   #5830
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Vanens makt Kitt....

Gammel 12-02-11, 21:46   #5831
alexsandra
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
alexsandra er på en erverdig vei

jeg lurer på hvor lenge jeg kan ha suppa i kjøleskapet før den uspislig. lagde i kveld. tenkte jeg skulle bare varme opp litt og litt.
hakke pæiling

Gammel 12-02-11, 21:48   #5832
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Vanens makt Kitt....

Ante ikke at man kunne bruke Ctrl K, jeg. Men er en racer til å lage hyperlinker med !
Gjett om jeg var stolt da jeg lærte det! Her inne seff!

Gammel 12-02-11, 21:53   #5833
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

1000takk grotingeling og Kitt!

Minnepinna sin journal

Gammel 12-02-11, 22:25   #5834
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Er sukrin bedre enn splenda, sånn karbomessig???

Minnepinna sin journal

Gammel 12-02-11, 22:27   #5835
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

jeg lurer på hvor lenge jeg kan ha suppa i kjøleskapet før den uspislig. lagde i kveld. tenkte jeg skulle bare varme opp litt og litt.
hakke pæiling

Hva slags suppe er det snakk om?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 12-02-11, 22:36   #5836
alexsandra
Medlem

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Hva slags suppe er det snakk om?

hjemmelaget kylling suppe

Gammel 12-02-11, 22:43   #5837
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Da ville jeg nok frosset den ned i porsoner Tryggere det Men så er jeg ekstremt redd for at maten skal bli bederva da

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 12-02-11, 22:49   #5838
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 35
Egwene er ny på veien

Er det lov med popcorn på lavkarbo?:P
Nå tenker jeg ikke hver dag altså, men av og til i en helg?

Gammel 12-02-11, 22:49   #5839
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Da ville jeg nok frosset den ned i porsoner Tryggere det Men så er jeg ekstremt redd for at maten skal bli bederva da

Og jeg finnes ikke redd for noen ting i den gata og sier at 3 dager går helt fint om den ikke har stått fremme lenge før den havnet i kjøleskapet!
Men å fryse porsjoner er heller ikke dumt! Man kan jo bli litt lei etter 3 dager med samme mat, liksom!

Å, kom på at jeg har chilisuppe i fryseren!

Gammel 12-02-11, 23:15   #5840
alexsandra
Medlem

takk for svar. dere er bare superduper til og svare

Gammel 13-02-11, 00:30   #5841
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Er det lov med popcorn på lavkarbo?:P
Nå tenker jeg ikke hver dag altså, men av og til i en helg?

Som Skaldemann sier: ingenting er forbudt, men resultatene kan bli påvirket hvis du spiser ting du ikke burde spise. Popcorn har 50-60g kh per 100g, og det er ikke av snill sort heller. Stivelse. Jeg holder meg unna.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 13-02-11, 00:32   #5842
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna, her.

Er sukrin bedre enn splenda, sånn karbomessig???

Jepp. Sukralose er like bra som sukrin, men splenda er sukralose med noe greier for å få rette konsistensen. Og det som sukralosen er blandet med vil vi helst ikke ha.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 13-02-11, 10:21   #5843
trønderpija
Medlem

trønderpija er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva heter kokosolja? Er den extra virgin eller pure?
Den skal ikke være flytende før det er varmt, så det er jo riktig . Behøver ikke å være dårlig for å være billigere enn f.eks cocosa, men den kan fort være det også.

Det er Pure ja... Pure Coconut Oil... Kjøpt på innvandrer butikken...
Har ikke smakt på den ennå.. Nå er jeg litt skremt fra å smake på det...

Merket på flaska er KTC.... og baksiden av flaska står det 100% pure...

Mitt mål er ca 65-70 kg..
Sist veiing torsdag 3/2 - 96,4 kg
trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert
Gammel 13-02-11, 10:37   #5844
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av trønderpija, her.

Det er Pure ja... Pure Coconut Oil... Kjøpt på innvandrer butikken...
Har ikke smakt på den ennå.. Nå er jeg litt skremt fra å smake på det...

Merket på flaska er KTC.... og baksiden av flaska står det 100% pure...

Man er i utgangspunktet veldig nøye på matvaremerking i Norge, så jeg ville ikke vært så skremt. Det som derimot er viktig er hvordan den er presset, står det noe om det? Står det noe som helt eller delvis hydrolisert/herdet, så ville jeg nok kanskje holdt meg unna. Men nå har det vært oppe til diskusjon flere ganger om akkurat varmebehandling av kokosolje/fett på høye temperaturer egentlig er så skadelig, ettersom den tåler en god del oppvarming.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-02-11, 11:47   #5845
trønderpija
Medlem

trønderpija er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Man er i utgangspunktet veldig nøye på matvaremerking i Norge, så jeg ville ikke vært så skremt. Det som derimot er viktig er hvordan den er presset, står det noe om det? Står det noe som helt eller delvis hydrolisert/herdet, så ville jeg nok kanskje holdt meg unna. Men nå har det vært oppe til diskusjon flere ganger om akkurat varmebehandling av kokosolje/fett på høye temperaturer egentlig er så skadelig, ettersom den tåler en god del oppvarming.

På baksiden av flaska står det på et språk jeg ikke skjønne...

Nah! - så at det va en setning på norsk - ren kokos olje står det i det minste... Uansett jeg satser på å kjøpe en annen cococsa istedet

Mitt mål er ca 65-70 kg..
Sist veiing torsdag 3/2 - 96,4 kg
trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert
Gammel 13-02-11, 14:18   #5846
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jepp. Sukralose er like bra som sukrin, men splenda er sukralose med noe greier for å få rette konsistensen. Og det som sukralosen er blandet med vil vi helst ikke ha.

Jeg blir bare mer og mer forvirret.
Splenda og Natreen står ved siden av hverandre i butikken. Jeg har kjøpt Natreen fordi jeg hørte at Splenda ikke var så godt på smak.

Men nå er altså ikke Splenda og Natreen så bra, om jeg forstår rett?
Bør altså heller bruke Sukrin?

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 13-02-11, 14:20   #5847
Deanna
Medlem

Deanna sin avatar

Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Hvor får man kjøpt sukrin på en helt vanlig dag? Er det helsekost?

Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-02-11, 14:29   #5848
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Hvis et par bor sammen, og den ene tjener ganske mye mer enn den andre, er det da riktig at de skal dele likt på utgiftene? Slik at den ene sitter igjen med masse penger å bruke på seg selv, dataspill , og slikt, og den andre knapt har penger til en pakke tyggis hele måneden. Er det rettferdig?

Jeg mener at man bør sette av et beløp regnet ut av prosenter av inntekt. At f.eks den som tjener best setter av 3000 til mat, og den andre 1500 eller 2000.

Stor sett så velger man ikke selv å ha en lav inntekt, eller at man er f.eks uføretrygdet. Men man har uansett rett på penger til å kunne gå til lege, få prevensjon, kunne kjøpe en potteplante, eller kansje en brikke til å legge på bordet, eller et skjerf, eller en pakke sokker ........

Hva mener dere?

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 13-02-11, 14:39   #5849
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvis et par bor sammen, og den ene tjener ganske mye mer enn den andre, er det da riktig at de skal dele likt på utgiftene? Slik at den ene sitter igjen med masse penger å bruke på seg selv, dataspill , og slikt, og den andre knapt har penger til en pakke tyggis hele måneden. Er det rettferdig?

Jeg mener at man bør sette av et beløp regnet ut av prosenter av inntekt. At f.eks den som tjener best setter av 3000 til mat, og den andre 1500 eller 2000.

Stor sett så velger man ikke selv å ha en lav inntekt, eller at man er f.eks uføretrygdet. Men man har uansett rett på penger til å kunne gå til lege, få prevensjon, kunne kjøpe en potteplante, eller kansje en brikke til å legge på bordet, eller et skjerf, eller en pakke sokker ........

Hva mener dere?

Jeg tjener mer enn min sambo - og betaler litt mer på fellesutgifter, og jeg kjøper også mye av maten fra min egen konto Nå har jeg i tillegg et bra studielån som trekker mye av lønna mi hver mnd - men det er jo tross alt det som gjør at jeg tjener såpass bra i dag... Jeg gjør ikke noen sak utav dette med unntak av de gangene han klager høylydt på at han har så dårlig råd Det er til info også jeg som er økonomen og regnskapsfører her i huset *ler* (ja han ER litt bortskjemt!)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 13-02-11, 14:57   #5850
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Samme her i gården, den som tjener mest betaler mest - i vårt tilfellet blir det altså meg.
For meg blir dette helt riktig, for det er utopi å tro at en kan dele 50-50 når inntektene er i hver sin ende av skalaen.
Hadde vi ikke vært samboere så måtte han f.eks. ha bodd i en myyyye mindre bolig, og kunne ikke ha reist så mye som vi gjør, gått på konserter osv.
Hvis tanken om å dele 50-50 på utgiftene skal være reelle, betyr det at paret må legge opp livsstilen/forbruket til fellesutgifter i forhold til det den med minst inntekt kan greie på egen hånd x2.
Skal paret ha en livsstil og et forbruk som står mer i stil med inntekten til den som tjener mest, den som tjener mest sponse partneren med deler av utgiftene.

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.