Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 09-02-11, 16:41   #5751
alexsandra
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

lurer på hvor mange grader jeg skal vaske dyna på. står ikke noe på den

Gammel 09-02-11, 16:52   #5752
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

Sto ingenting på min heller, jeg har kunstfiber og vaska den på 60 grader. Det gikk helt fint! Om du har dundyne vet jeg ikke hva den bør vaskes på..

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 09-02-11, 16:57   #5753
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Vanlig dyne vaskes på 40 grader.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 09-02-11, 17:32   #5754
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Hva slags dyne har du da? Kunstfiber? Dun? Ull?

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 09-02-11, 17:35   #5755
alexsandra
Medlem

alexsandra er på en erverdig vei

er vel kunstfiber tenker jeg. er ikke sånn fancy dyr dyne. he he

Gammel 09-02-11, 17:37   #5756
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

er vel kunstfiber tenker jeg. er ikke sånn fancy dyr dyne. he he

Den kan sikkert vaskes på 60 grader.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 09-02-11, 18:12   #5757
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 35
Egwene er ny på veien

Er det noen som har en god oppskrift på f.eks fastelavensboller?

Gammel 09-02-11, 18:47   #5758
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Er det noen som har en god oppskrift på f.eks fastelavensboller?

Søkte på Fastelavensboller på fremsiden her og det kom opp flere tråder: http://lavkarbo.no/sokeresultat?cx=p...ensboller#1042

Kanskje du finner noe der

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 10-02-11, 17:39   #5759
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Er flytende Natreen karbefri?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 10-02-11, 17:42   #5760
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Er flytende Natreen karbefri?

Ikke helt, men mindre enn 1 pr 100 står det på flasken!

Hele flasken inneholder 125ml og den har jeg vel ca 6 måneder, så det blir ikke mange karbene av det!

Gammel 10-02-11, 17:53   #5761
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ingen som har noen synspunkter her, altså?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og, er det noen som har erfaringer med skinnyjeansa på H&M? Altså de med litt stretch? Jeg har ikke brukt bukser siden nittitallet en gang, men har litt lyst på skinnyjeans. De eneste jeg har prøvd er et par Nudie jeans som tilhørte venninna mi, og de passet i 30 tommer, men jeg har ikke akkurat råd til å blåse 1200 spenn på et par bukser, særlig ikke om de kanskje er for store om et halvår eller noe.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-02-11, 17:56   #5762
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ingen som har noen synspunkter her, altså?

De er rimelige og stilige - jeg har ikke kroppsfasong til å føle meg bekvem i disse, liker best bootcut som balanserer ut hoftene mine

Du må nesten gå i butikken og prøve de selv!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 10-02-11, 18:00   #5763
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

De er rimelige og stilige - jeg har ikke kroppsfasong til å føle meg bekvem i disse, liker best bootcut som balanserer ut hoftene mine

Du må nesten gå i butikken og prøve de selv!

Hehe, true. Men jeg hater å prøve klær . Jeg vet jeg ser best ut i skinnyjeans, men er jo litt ok om de sitter bra også. Det som er viktig er at de ikke er for korte i livet, og at de holder formen -typ at de ikke gir så mye etter i knærne og rumpa.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-02-11, 18:02   #5764
TrineG
Medlem

TrineG sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
TrineG er på en erverdig vei

Kan jeg kjøpe ferdig Tzatziki ? eller bør man lage det selv. Har aldri verken kjøpt det eller laget det før, hehe.

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 10-02-11, 18:53   #5765
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Kan kjøpes ferdig men er best hjemmelaget!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 10-02-11, 19:05   #5766
Catwoman
Seniormedlem

Catwoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 54
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Hvorfor i all verden må jeg bli så hekta på tåpelige serier typ " Days of Our Lifes ".....

Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;)
Gammel 10-02-11, 19:25   #5767
TrineG
Medlem

TrineG sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
TrineG er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kan kjøpes ferdig men er best hjemmelaget!

Takk !!

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 10-02-11, 19:28   #5768
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Hvorfor i all verden må jeg bli så hekta på tåpelige serier typ " Days of Our Lifes ".....

Rart med det!
For 18 år siden var jeg først arbeidsledig, så gravid og så hjemme med liten baby!
Så på Days of our lifes hver dag.
Gikk på sykepleierskolen og prøvde å få med meg så mye som mulig!
Jobbet natt og så på Days of our lifes!

Så flyttet vi om mistet TV3!
Trodde Dommedag var nær, men lærte meg å leve uten!

Var til lunsj hos en venninne og hun bare MÅTTE se på.
Oppdaget at etter nesten 5år var det jammen ikke mye jeg hadde gått glipp av!
Men ble seff helka igjen og ønsket med, og fikk, Viasat parabol og TV3 i julepresang av familien!

5 år senere, denne høsten, fikk vi Telenor fibernett og ny type decoder/opptager. Den nye tillot meg ikke å lese teksten mens jeg spolte og det likte jeg ikke. ER jo ikke ALLE senene i serien som er verdt å se så nøye på!
Så endret TV3 sendetiden og jeg falt helt ut! Har faktisk ikke sett siden november!

Gammel 10-02-11, 19:33   #5769
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Det er helt utrolig hvor lett det er å bli hekta på sånne "såpeserier" og realityserier selv om de er urteite, been there done that - mange ganger også

Nå har jeg vært sykemeldt i nesten 14 dager og jeg har klart å bli hekta på "The real desperate housewifes -NY", det er drama på høyt plan det

I tillegg må jeg ha med meg Dr.Phil og hans lettvinte løsninger på all verdens problem, forstår ikke hvordan jeg skal klare meg uten når det er tilbake på jobb...hehehehehe

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-02-11, 19:36   #5770
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Sto ingenting på min heller, jeg har kunstfiber og vaska den på 60 grader. Det gikk helt fint! Om du har dundyne vet jeg ikke hva den bør vaskes på..

Dundyne/pute skal (normalt) vaskes på 60 grader finvask, minimalt med såpe og ikke skyllemiddel. Dunprodukter må deretter i tørketrommel sammen med tennisballer for å få "fluffet" det opp

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-02-11, 20:00   #5771
Catwoman
Seniormedlem

Catwoman sin avatar

Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Rart med det!
For 18 år siden var jeg først arbeidsledig, så gravid og så hjemme med liten baby!
Så på Days of our lifes hver dag.
Gikk på sykepleierskolen og prøvde å få med meg så mye som mulig!
Jobbet natt og så på Days of our lifes!

Så flyttet vi om mistet TV3!
Trodde Dommedag var nær, men lærte meg å leve uten!

Var til lunsj hos en venninne og hun bare MÅTTE se på.
Oppdaget at etter nesten 5år var det jammen ikke mye jeg hadde gått glipp av!
Men ble seff helka igjen og ønsket med, og fikk, Viasat parabol og TV3 i julepresang av familien!

5 år senere, denne høsten, fikk vi Telenor fibernett og ny type decoder/opptager. Den nye tillot meg ikke å lese teksten mens jeg spolte og det likte jeg ikke. ER jo ikke ALLE senene i serien som er verdt å se så nøye på!
Så endret TV3 sendetiden og jeg falt helt ut! Har faktisk ikke sett siden november!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Det er helt utrolig hvor lett det er å bli hekta på sånne "såpeserier" og realityserier selv om de er urteite, been there done that - mange ganger også

Nå har jeg vært sykemeldt i nesten 14 dager og jeg har klart å bli hekta på "The real desperate housewifes -NY", det er drama på høyt plan det

I tillegg må jeg ha med meg Dr.Phil og hans lettvinte løsninger på all verdens problem, forstår ikke hvordan jeg skal klare meg uten når det er tilbake på jobb...hehehehehe

Jeg har de siste 6 år enten vært på sykehus eller hjemmeværende, så her har det vært fulgt med på det meste.. Oxå Dr " Ful" som älskling kaller han

Catwomans Schratchpost!
Gammel 10-02-11, 20:11   #5772
Deanna
Medlem

Deanna sin avatar

Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Jeg lurer litt på hvordan det går an å se på Dr. Phil uten å få behov for å slenge seg i veggen etterpå. Jeg har særdeles liten tålmodighet med sånn TV.

Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-02-11, 20:15   #5773
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Deanna, her.

Jeg lurer litt på hvordan det går an å se på Dr. Phil uten å få behov for å slenge seg i veggen etterpå. Jeg har særdeles liten tålmodighet med sånn TV.

Ha ha! Skjønner hva du mener, og er SÅ enig

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 10-02-11, 20:19   #5774
Catwoman
Seniormedlem

Catwoman sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Deanna, her.

Jeg har mange nok skjelettskader fra før av... Men bannekvota blir brukt opp rimelig fort

Catwomans Schratchpost!
Gammel 10-02-11, 20:22   #5775
Deanna
Medlem

Deanna sin avatar

Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Jeg har mange nok skjelettskader fra før av... Men bannekvota blir brukt opp rimelig fort

Jeg får ut nok frustrasjon på jobb, så jeg klarer å bruke opp bannekvota uten.

Lover at jeg går på kontoret for å banne, altså. Utsetter ikke de søte små elvisene for sånt. :lærer:

Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.