Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Januarskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-01-11, 16:22   #151
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

15.november 91,3 kg.
22. november 91,9 kg.
29. november 89,2 kg.
6. desember 88,2 kg.
13. desember 88,2 kg.
20. desember 87,0 kg.

27. desember 88,3 kg.

3. januar 87,2 kg.
13. januar 87,1 kg.

20. januar 84,9 kg.

På 9 uker tok jeg av ikke mer enn 4,2 kg. Og det er ikke mange ufornuftige måltider som er årsaken. Jeg møtte et platå. Men nå har det løsna - 2,2 kg denne uka. Og jeg har ikke gjort noe annerledes sist uke enn den før der.

Så til alle som får en liten stopp - Hold ut!! Ikke gi opp kostholdet. Når kroppen er klar fortsetter nedgangen.

pst!! Jeg runda det magiske tallet -50 kg i dag.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 16:26   #152
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 49
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Gratulerer Sistegang!

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 16:34   #153
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Kjempeflott Sistegang det er motiverende å lese!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 17:18   #154
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Herlighet, 50 kg. Gratulerer!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 22:00   #155
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg må bare dele med dere: Jeg har kjøpt meg sykkel!

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=26343985

Jeg er ganske så fornøyd med kjøpet!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 15:58   #156
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Gratulerer med tohjulingen! Håpar det blir mykje bra sykkelvær og -føre

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 16:30   #157
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Thanks! Håper jeg også

Gammel 22-01-11, 01:48   #158
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Lite nytt å melde her egentlig. Eller, snart gått ned 30 kg da, og BMI sier at jeg ikke lenger er feit, bare overvektig!!

Og så må dere se denne videoen her! Hjertet mitt smelta!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 02:47   #159
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Lite nytt å melde her egentlig. Eller, snart gått ned 30 kg da, og BMI sier at jeg ikke lenger er feit, bare overvektig!!

Og så må dere se denne videoen her! Hjertet mitt smelta!

Stakkar ducks da

Gratulerer med 30 kg nedgang. BMI er en unøyaktig vitenskap. Min mor har 22 i BMI og beregnes som normalvektig, men har alt fettet på magen, og spinkel i armer og ben. Jeg er normalvektig når jeg er 28 i følge legen.

Gammel 22-01-11, 03:53   #160
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Stakkar ducks da

Gratulerer med 30 kg nedgang. BMI er en unøyaktig vitenskap. Min mor har 22 i BMI og beregnes som normalvektig, men har alt fettet på magen, og spinkel i armer og ben. Jeg er normalvektig når jeg er 28 i følge legen.

Takk, og jeg vet. Jeg bruker det bare som en ca-måling. Aldri om jeg kommer til å veie 55 kg som BMI sier er perfekt for meg. Da blir jeg skranglete med masse løshud Det viktigste for meg er klærne faktisk. Som ca-måling er BMI helt kurrant, men jeg stoler ikke på det nei!

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 22-01-11, 04:16   #161
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

For meg er ca 60 til 75 kg innen normalvekt på meg. Men jeg var det folk flest rekner for normal når jeg var 83 kg. Så rart det enn måtte høres ut... Brukte medium i klesstørrelser og fikk høre av både lege og familie at da var jeg slik jeg burde. Så 80 er et foreløpig mål.

Gammel 23-01-11, 22:51   #162
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Har vært bortreist på jentetur til sarpsborg i helga. Har vært kjempekoselig
Var også på resturant for første gang som lavkarber. Var ikke så vanskelig som jeg trodde
fikk svinekotteletter toppet med skinke og gratinert med jarlsbergsost på toppen med bearnaisesaus og gulrot og brokkoli

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 04:21   #163
LeneM
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
LeneM er på en erverdig vei

Hei hei,

Ville bare melde meg inn som ny medlem i +30 tråden.

Har lest igjennom masse av inleggene her og dere har vært så flinke alle sammen. Jeg blir bare mer og mer motivert jo mer jeg leser =)

LeneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman - 50+ Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 09:50   #164
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

En kilo igjen til minstenotering nu

Gammel 29-01-11, 19:30   #165
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Jeg sliter så med motivasjonen om dagen. Tar stadig vekk gale valg. Så jeg går ut og inn av ketose. Med alle de ubehaga det gir. Enda klarer jeg ikke å la være.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:41   #166
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

tidenes minstenotering idag med 104 kilo. og jeg har kjøpt meg to bokser med kræsja tomater på ca 400 gram som vekter når jeg gjør free step maisboksene på 200gr er for lette nå..
OG, meny skal snart ta in monster lo carb. de har disse i england, jeg drikker de når jeg er der innimellom, var vel ca 2-3 gr carbs per 100. ikke gæli for en energi drikk.(ikke at jeg reagerer på dem da, men de smaker godt) i tillegg har de ikke så mye kullsyre.

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 00:58   #167
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Æsj. Føler meg helt elendig i dag og er usikker på om det er av alkoholen eller potetgullet jeg spise i går Det var en dårlig ide.. Jeg føler meg oppblåst og har smerter i hele magen. Kvalm er jeg også, men mulig det er alkoholen.. Skal sjekke om jeg er i ketose før jeg legger meg. Ikke mer pottis på meg! Ever!

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 02:29   #168
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Looking good på nye bildet da Vimsen! Jeg skeiet ut med litt øl på fredag, men det går greit, det var ikke så mye tross alt.
Prøv å ha baconsnacks på bordet istedetfor chips?

Gammel 31-01-11, 04:57   #169
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Eg spiste sjokolade i går. Mørk sjokolade da, så lite kh, isolert sett føler eg ikkje at det er eit stort problem, problemet er at eg nok spiste litt meir enn eg burde gjort. Ei rute skal vere nok

I dag har eg ikkje lyst til å vege meg, for eg trur eg har gått opp litt. Det eg har lyst til, er å dra på treningssenteret, men det er no så vanvittig dyrt å tanke no om dagen at eg har ikkje råd til nokon ekstra tur som ikkje er heilt nødvendig, må prøve å få ein tank til å vare heile månaden og det held hardt som det er.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:55   #170
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Takk Anarko <3 Neste gang skal jeg ha baconkrisp eller ostekjeks eller noe. Det var ubehagelig godt med potetgull da

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 21:32   #171
Bæstemor
Juniormedlem

Bæstemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Bæstemor er på en erverdig vei

Har vært en tur i Egypt, kom hjem den 29.
Der slet jeg virkelig. Hadde all-inclusive, men buffeene bestod mye av ris, pasta, pommes frites, bakt potet og brød.
Heldigvis gikk det rimelig bra. En dag med litt potet etc.
Vekta har stått rolig denne uka.
Godt å komme hjem igjen til "vanlig" kosthold.

Bæstemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 23:24   #172
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Wee idag viste vekta 72,2! Deilig å komme under minstenoteringen igjen!

Gammel 01-02-11, 00:04   #173
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Gratulerer Nupsida! Jeg gleder meg til å veie meg og få en viss peikepinn... men gruer meg også. Må bare få batteri i vekta først. Og det er vi flinke å utsette....

Gammel 01-02-11, 10:35   #174
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Velkommen hjem, Bæstemor, betre å vere her no, ja, ikkje berre i forhold til maten!

Gammel 02-02-11, 16:31   #175
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Litt stolt i dag, har nemlig trent et kvarter på ergometersykkelen, før frokost! Tenkte å fortsette med dette hver dag, ca 10-15 minutt på sykkel før frokost. Så gjelder det bare å holde motivasjonen oppe

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Januarskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 130 31-01-10 23:49

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.