Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Kokoskrem

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-01-11, 13:02   #1
Zelia
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2009
Zelia er på en erverdig vei

Kokoskrem

Godt mulig at denne oppskriften ligger ute allerede...
Vet at mange stagnerer i vekttapet når de spiser mye meieriprodukter. Selv ammer jeg og lillegulll får vondt i magen når jeg spiser fløte osv. Fant en genial oppskrift som kan brukes som erstatning for krem. Supergod og nesten fri for karber (avhengig av hvilken kokosmelk man bruker)

Kokoskrem:
Kokosmelk (ikke lettvarianten)
Vaniljepulver/vaniljestang/vaniljestevia
Sukrin

La kokosmelken stå i kjøleskapet til den skiller seg. Det blir da et tykt kokosfett/masse lag på toppen og vann i bunnen. Ha den tykke massen i en kald bolle (vannet bruker man ikke), tilsett vanilje og sukrin og visp sammen med miksmaster til kremkonsistens. Smaker helt nydelig! Synes kokossmaken forsvinner når man har vanilje oppi

Zelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunn mat Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 13:08   #2
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kokoskrem

Ohh... høres ut som noe jeg vil like!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 13:57   #3
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Smart - dette skal jeg prøve

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 14:59   #4
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Oj, dette var jo ikke dumt

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 15:37   #5
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Hmmm.... Må testes til helgen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 15:55   #6
Timona
Medlem

Timona sin avatar

Medlem siden: May 2009
Timona er på en erverdig vei

Hva kan man bruke det til? Kakefyll, eller spise det som det er?

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 16:22   #7
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Dette lagde jeg senest i går! Elsker denne kremen Eneste problemet er at jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke vannet som er igjen i boksen til. Jeg prøver å spare litt av fettet så jeg kan bruke det i currygryter og slikt, men det blir fort til at jeg har lyst på alt fettet i kremen
Synes forøvrig heller ikke det smaker spesielt kokos, men stoler ikke helt på meg selv som referanse her, for når jeg lager ting som jeg ikke synes smaker kokos og lar andre smake, sier de fleste "oi, det smakte kokos"

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Hva kan man bruke det til? Kakefyll, eller spise det som det er?

Jeg bruker det omtrent som vanlig pisket fløte (tåler ikke meieriprodukter). I går hadde jeg det bare sammen med litt bringebær, men man kan også bruke det som kakefyll o.l. Eller spise det som det er, ja

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 16:29   #8
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Eller lage en slags bounty kake?

3 eggehviter og litt søtt (splenda, natreen eller sukrinmelis feks) piskes til marengs. Bland hakkede mandler sammen med smeltet mørk sukkerfri sjokolade. Dette vendes inn i marengsen og stekes i ovnen til bunnen er ferdig. Så lager du kokoskremen og har på over.

Aldri prøvd, bare noe jeg kom på i farten nå som kanskje kan bli digg?

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 19:12   #9
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Mmmmm... Jeg brukte den fete massen + bittelitt av "vannet" så det ikke skulle bli for tykt. Vispet det med vispen på stavmikseren og hadde så litt kakaopulver og litt sukrin og vispet det godt sammen. Mmmm...! Lettere enn sjokoladekrem av vanlig kremfløte, man kjenner knasingen av sukrinen da, men jeg liker det. Absolutt egnet som kakefyll! Eller bare som mums til en kopp te....

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.