Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Middagshjelp

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-08-10, 16:03   #1
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Middagshjelp

Hei!
Jeg tror jeg har falt litt tilbake i gammelt mønster hva gjelder restriksjoner på fett i kosten! Eller, kanskje jeg bare er redd jeg ikke får nok fett i kosten i løpet av en dag.
Tips til skikkelig fet middag?
Har dilla på stekt sei med litt løk og masse rømme på, også steker jeg noen skiver med bacon attåt, men blir jo litt lei i lengden av den fisken også
Spiser en del salat med fetaost, oljer, kyllingkjøtt/skinke/stekt bacon(varmt) og har rømme på, men kanskje karbohydratene tar overhånd der også? Noen tips?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 16:10   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Middagshjelp

Velg feteste kjøtt, fisk osv. Lag fete sauser attåt
Bruk smelta smør, gjerne med tørka urter i....
Smør på grønnsaker osv osv....
Sjampinjonsausen fra ketolyseboka er digg
Samme med sandefjordsmøret

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 16:19   #3
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Herlig, så da kan jeg kanskje lage eggesmør til fisken i kveld Har kokt brokkoli i bare smør, det blir veldig greit. Tenkte koke blomkål med litt vann og masse smør, få litt variasjon fra den grønne brokkolien (blir jo litt lei av den).
Men er det greit å spise salat innimellom? Blir jo ganske fort mett, tror ikke jeg får i meg et hekto engang før det sier stopp altså

Hadde en grusom erfaring i går igjen, denne gangen med Hatting-rundstykker (husker selvfølgelig ikke hva rundtstykkene het), men bestod av gresskarkjerner og surdeig, 2,5 karb per rundstykke. Varmet opp to stykk og hadde salami og majones på. Ved siste halve rundstykke måtte jeg gå å brekke meg, trodde virkelig alt skulle i retur. Kroppen min synes nok det ble for mektig og volummessig litt for mye mat - logisk? Uansett, et rundstykke av den typen var veldig godt - spesielt på en kveld med storm ute

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 16:21   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

eggesmør er

Salat bør du spise litt av hver dag.
Det er viktig med variert grøntfor Står i boka

Og når det gjelder slike rundstykker med mel (grovt eller fint) så er det ikke ketolyse mat.

Gammel 17-08-10, 16:23   #5
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

I know, har syndet litt :/ Skal sjekke opp innholdet når jeg kommer hjem. Var ikke rundstykker slik man vanligvis tenker seg, de var meget spesielle :P

Nei, du har rett, Gerd. Jeg må sette meg ned med boka i kveld
Takk for svar!

Gammel 17-08-10, 16:26   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Så finner du et par linker til diverse oppskrifter i signaturen min. De er keosevennlige Kanskje de kan være til hjelp?

Gammel 18-08-10, 13:07   #7
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Hva med biff og bernaisesaus? Kun vann, essens, eggeplomme og noen hekto smør. Blir bedre enn Toro-posen. Finner oppskriften på lenabeatrice.net sin blogg. Den bruker i allefall jeg ofte.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:17   #8
MarensLille...
Medlem

MarensLille... sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 45
MarensLille... er ny på veien

Vi hadde kyllinglasagnen jeg fant ved å følge linken i signaturen til Gerd (Tusen takk Gerd!) til middag i går, med blandet salat ved siden av, og den falt veeeeeeeeldig i smak hos både oss voksne og jentungen på 8... (Jaaaaaaaaaaa, jeg gir ungen lavkarbomat til middag :P) Du finner den her: http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=2165
Den inneholder jo MASSE ost, fløte og en hel boks kremost, så her er det ikke spart på fettet hvertfall

ANBEFALES!!! NAAAAAAAAM!!!

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:

Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:14   #9
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

Hadde en grusom erfaring i går igjen, denne gangen med Hatting-rundstykker (husker selvfølgelig ikke hva rundtstykkene het), men bestod av gresskarkjerner og surdeig, 2,5 karb per rundstykke.

Hvasa? Alle hattingrundstykkene jeg har sett inneholder fra 17 og oppover karbs! Er det et annet merke dette? Eller et helt nytt produkt? Åhh, i så fall... jegmåha!!

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 16:24   #10
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Takk alle for råd og tips! hjelper masse!!

Hattingen ja, må ringe hjem og be om navnet på den :P
http://www.hatting.no/Rugfler-1249.aspx
3,5 karb. per 100 gram, 2,5 karb. per rundstykke. Var helt vanvittig godt, men som det er nevnt her tidligere; det er fy-fy mat pga. hvetemelet. Men igjen, jeg glemte se på pakken i går hva det inneholdt, må sjekke det i kveld etter jobb Med masse FET pålegg på en søndagsmorgen så tenker jeg det går greit TIPS: Ikke spis dem for fort og tygg GODT! Selv om du VIL ha fire halve rundtstykker, så er det nok med halvannet. Kjentes ut som magesekken skulle sprekke

Gammel 18-08-10, 16:45   #11
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

Takk alle for råd og tips! hjelper masse!!

Hattingen ja, må ringe hjem og be om navnet på den :P
http://www.hatting.no/Rugfler-1249.aspx
3,5 karb. per 100 gram, 2,5 karb. per rundstykke. Var helt vanvittig godt, men som det er nevnt her tidligere; det er fy-fy mat pga. hvetemelet. Men igjen, jeg glemte se på pakken i går hva det inneholdt, må sjekke det i kveld etter jobb Med masse FET pålegg på en søndagsmorgen så tenker jeg det går greit TIPS: Ikke spis dem for fort og tygg GODT! Selv om du VIL ha fire halve rundtstykker, så er det nok med halvannet. Kjentes ut som magesekken skulle sprekke

Hmm, jeg tror du har lest feil. Det er 35 karbohydrater per 100 gram hvorav 3,5 er sukker! Hvis det skulle ha stemt ville jo hvert rundtsykke ha veid 10 gram (altså, som et knekkebrød, hehe). Beklager at jeg ødelegger illusjonen her

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 17:35   #12
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Fillern! DERFOR jeg er så rar for tiden! Herregud, jeg må se bedre etter på hva jeg kjøper heretter. Ånei, så flaut, da.!

Gammel 18-08-10, 17:39   #13
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Hah. Jeg har ikke falt ut av ketose selv om jeg klarte presse i meg to stykk rundt 180 gram :P Men stixen har blitt lysere.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.