Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp - hvilken kostholdsfilosofi?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-05-11, 07:37   #1
Efterår
Medlem

Efterår sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Hjelp - hvilken kostholdsfilosofi?

Hej
Jeg har haft stor fornøjelse af dette forum indtil nu. Har været på Skaldeman og Atkins efter mange års kalorie og fedtforskrækkelse og det har været rigtig godt på trods af at der er kommet et par kilo ekstra på..... men som jeg har læst og er blevet fortalt så er ovenstående vægtregulerende, så det er i bund og grund ok.
Nu har jeg været hos en kostvejleder som har mange års erfaring så hendes kompetense er jeg egentlig ikke i tvivl om. Hun testede mig for nogle fødevarer og resultatet blev at jeg skulle holde mig langt væk fra mel- og korn-produkter, samt fede oste og smør. Jeg skulle sørge for at få protein til hvert måltid og 6-8 spsk olier hver dag + grønne grøntsager og hvis jeg ville have frugt og bær skulle det kun være lidt og ikke hver dag. Ost og mælkeprodukter generelt skulle være fedtfattige. Kikærter og linser skulle jeg begynde at bruge men også i meget små mængder...
SÅ nu er mit spørgsmål er der en kostfilosofi herinde som jeg kan læne mig op ad??? Som sagt er jeg rigtig glad for dette forum og håber at jeg kan blive

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 08:01   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjææælp - hvilken kostfilosofi???

Det høre vel mer ut som i retning Fedon, med litt tilpasning? Bare nysgjerrig på hvorfor ost og meieriprodukter skal være fettfattige?

Håper det går bedre med deg - sender en oppsummering litt senere

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 14:21   #3
Efterår
Medlem

Efterår sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp - hvilken kostholdsfilosofi?

Hej
Hun sagde at ost og mælkeprodukter skulle være fedtfattige fordi jeg havde en dårlig mineraloptagelse. Jeg har et dårligt reguleret blodsukker pga nedsat insulinfølsomhed. Det forværres af gluten og mælkeproteiner fordi de danner morfinforbindelser og at morfinen går via serotonin. Pga jeg i mange år har spist meget sukkerholdig mad så har jeg levet med et speedet sepotonin og dopamin. Jeg ved ikke om det er fordi der er flere mælkeproteiner i de fede varianter? Det kan også være at de lette varianter er lettere at omsætte i kroppen nu hvor jeg har lavt stofskifte? Det hele lød så rigtigt da jeg sad derinde men jeg har svært ved at forklare det

Fedon vil jeg kigge på - TAK

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken kostholdsfilosofi har jeg? Lissi80 Lavkarbo generelt 8 31-01-11 17:59
Hvilken kostholdsfilosofi passer meg? ceccaah Spørsmål og svar 22 31-12-10 13:55
Hvilken kostholdsfilosofi? Hannach Spørsmål og svar 5 22-02-10 22:25
Hvilken kostholdsfilosofi har vært det rette for DEG? trollmamma Lavkarbo generelt 6 27-09-09 09:14
Hvilken kostholdsfilosofi bør jeg følge? brud09 Spørsmål og svar 6 25-09-09 11:29

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.