Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Slankeoperert, nå ketolyse

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-09-10, 15:57   #1
TaniTaen
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Moss
Alder: 42
TaniTaen er på en erverdig vei
Smile

Slankeoperert, nå ketolyse

Hei alle sammen! Først vil jeg takke for et fantastisk forum hvor jeg lærer masse ved å lese deres erfaringer og råd.

Jeg er slanke operert og har gått ned 55 kilo, jeg mangler de siste 15-20 kiloene. disse virker det som kroppen tviiiholder på!
Min søster har startet på keolyse og har hatt meget god effekt, og hun har nå fått meg til å sette meg inn i dette for å prøve å se om dette kan hjelpe meg og få av de siste kiloene.
Jeg har alltid spist MASSE karbo og hoved inntaket mitt har bestått av nettopp dette. Jeg starta på mandag 6 sept og jeg har vært veldig uggen. Hodepine, utmattelse, vondt i hele kroppen osv. Jeg har vært så heldig og bli forkjølet samtidig, så ikke nok med de tingene som er "vanlig" og oppleve av ubehag, så fikk jeg litt ekstra også. Dette er første tråden min her inne og jeg har et par spørsmål:

Er det noen her inne som har hatt gastric bypass og som nå går på ketolyse? Jeg opplever mye dumping med nesten alt jeg spiser, men jeg "kjemper" meg gjennom det alikevel for å se om denne "dietten" kan hjelpe meg. Evt om dere vet om tråder om dette så gjerne kopier de til meg her, har ikke heeelt funnet frem til alt her inne ennå.

Så lurer jeg på karbo i alkohol. Jeg finner forskjellige tabeller... Ser at sprit over 40% har 2 g pr 100. og sprit over 60% har 0 karbo. Tørr hvitvin har 0,2 g pr 100. Stemmer dette med den infoen dere sitter på? Hvordan er det da med Tequilla? Er der noen som sitter på noen oversikt over alkohol og karbo?

jeg har holdt meg nå en uke HELT uten søtstoffer, og stix`n viser utslag på ketoner. Hvor lenge burde jeg vente før jeg kan starte og tilføre søtstoff? (cola zero, fun saft)

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få!

TaniTaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric bypass okt 2008 - Ned 62 kg, opp 15 kg på 8 år. Vil ned 15 igjen! Juli 2016 Ny start! Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 16:15   #2
MarensLille...
Medlem

MarensLille... sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 45
MarensLille... er ny på veien

Sv: Slankeoperert, nå ketolyse.

Hei og velkommen Og gratulerer så mye med massivt vekttap!!!

http://skinnyshepherd.blogspot.com/2...o-rdviner.html

Her er en oversikt over lavkarborødviner i bloggen til skinny sheperd. Hun jobber på Vinmonopolet, så hun kan sikkert svare på eventuelle spørsmål om alkyhylene...

Jeg startet på Ketolyse 17. August, og har ikke opplevd å bli så "uggen" som du beskriver. Men alle reagerer vel forskjellig... Jeg har opplevd økt energi, men når jeg først blir utmattet, da blir jeg virkelig utmattet også!

Jeg vet jeg hvertfall har sett ei her inne på ketolyseforumet som er vektoperert, men jeg husker ikke nicket siden jeg er såpass ny selv. Men hun er veldig aktiv, så hun dumper nok innom tråden din etterhvert

Ønsker deg masse lykke til med resten av vektnedgangen din

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:

Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 16:30   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Både Iset og Impulsiw er GBP- opererte i hvert all.
Iset følger Lutz, mener jeg å huske, og Impulsiw er vel mest Fedon etter at hun ble operert 10. mai.

Vet det er flere her inne som er GBP- operert, kanskje du kan søke litt?

Gammel 10-09-10, 17:10   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Det går helt fint ja. Jeg er ikke manisk overhodet (og nå er jeg altfor lite manisk, jeg har spist endel snop i det siste, huff, det er blitt ei hvilepute at jeg nesten er undervektig, det er litt nifst). Men det de fleste vektopererte reagerer på er fett + karbo sammen, det er mange som ikke er klar over dette, selv ikke sykehusene. De tror fett = dårlig for vektopererte, men faktum er at de fleste tåler helt fint fett så lenge det ikke spises sammen med (raske) karbohydrater! Lavkarbo er forresten kjempegunstig for oss siden vi skal ha mest mulig proteiner og ikke fylle oss opp med karbo, så det er for meg et mysterium hvorfor ikke sykehuset egentlig anbefaler oss lavkarbo?

Alkohol verken tåler jeg eller liker jeg, så det utgår uansett.

Gammel 10-09-10, 19:36   #5
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Fofa er ny på veien

Jeg er og gbp operert. Ble operert for 4,5 år siden.
Har absolutt ingen problemer med å spise lavkarbo
Men, nå har jeg aldri hatt dumping etter gbp, hverken på lav eller høykarbo.
Alkohol går også greit, men ikke i de mengder som tidligere..hehe

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er ketolyse best? Og fungerer ketolyse for alle? pityriasis Ketolysekuren 4 07-08-10 10:49
Slankeoperert... isolde Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 21-07-10 20:13
Iset! (slankeoperert) Helene Generell ernæringsdebatt 2 07-01-08 19:38

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.